Hej IF,
Jeg fik en interessant annonce på Facebook i dag, om Colibra, som har en alternativ tilgang til kompensation ved forsinkelse.
https://www.colibra.io/
Basically så tilbyder de kompensation med det samme, hvis dit fly er mere end 1 time forsinket.
Det gør de ved at man opsiger sin ret til EU kompensation ved 3 timers forsinkelse, som de så søger på ens vegne. Tilgengæld kompenserer de fra 1 times forsinkelse.
De beskriver det som et solidaritetsprincip, hvor de "lange forsinkelser" putter penge i kassen, så de korte forsinkelser også kan kompenseres.
Har lige forsøgt at taste mine fly ind, og så vidt jeg kan se, så giver 60min = 22EUR, 120min = 49EUR og 180min = 70EUR, og det er så ligemeget om det er København-London eller London-Mumbai.
Umiddelbart er det jo en dårlig forretning hvis man kunne få 600EUR for long haul forsinkelser, men når man skal flyve indenrigs, i Skandinavien eller intra EU er det måske meget fint med lidt håndøre, når flyet er 1 time forsinket? Her er alternativet jo "kun" 250EUR, og forsinkelser på 3 timer sjældne.
Hvad tænker I om det? Måske jeg selv hælder mest til "Go big or go home", og stå for det selv, men jeg flyver for det meste langt.
Click to expand...