Jeg tror alle har fået en mail om det. Både min bror som ingen status har og kun rejser lidt og jeg selv har fået den med et par timers mellemrum.
Skandale... Lander først fredag d. 20 fra Moskva. Underligt de ikke havde taget det i betragtning, da de planlagde festlighederne ?
Jeg har ikke (men jeg savner den nu heller ikke). Måske skyldes det at pointsaldoen på kontoen svarer til ca. 22 kroner
https://www.cph.dk/cph-advantage/om-cph-advantage Så kan man måske håbe på at flere af restauranterne i stedet går med i SAS's program med optjening af bonuspoint?
Ja - det er en skam Advantage lukker. Jeg har netop brugt penge derude fordi de har Advantage. Nu betyder det nok at jeg flytter mine køb til andre steder der giver point. For så billigt er tax free jo heller ikke.
En artikel på check-in.dk beretter om at grunden til at programmet bliver lukket ned er, at for få medlemmer (kun omkring 1%) benytter fordelskortet. Det lyder meget lavt. Hvad tror I årsagen til det kunne være?
Et gæt: Mange har formentlig rent rutinemæssigt tilmeldt sig programmet, enten fordi de (f.eks. IF'erne ) tilmelder sig alt, der lugter lidt af point, eller af banal nysgerrighed. Virkeligheden har så vist, at det ikke rigtig batter noget (fordi de i bund og grund ikke bruger så mange penge i lufthavnens butikker), og derfor er de simpelthen holdt op med at tænke på det.
Måske kunne de give nogle fordele til deres top tier medlemmer. Jeg kan ikke se en fordel foruden noget rabat på en parkering langt fra terminalerne. Godt til ferie, men de en eller to dages ture skal man bare tæt på terminalerne og hurtig igennem. Jeg har foreslået dem fast track som en fordel for top tier.
Var lidt overrasket over, at jeg havde 290 kr. derinde..Troede jeg havde 10 kr eller sådan noget, for har vidst kun rigtig brugt det til parkering og så har kæresten brugt det i lagkagehuset på sine rejser.. men så skal der der shoppes igennem
Jeg har brugt det meget aktivt til primært parkering. Det var en god måde at få ekstra rabat på parkeringen i lufthavnen ud over den rabat jeg fik som medlem. Ellers var det ikke meget bevendt udover de kampagne de kørte hvor man fik ekstra point ved tax free køb. Jeg brugte det typisk en gang om året ved at købe tax free for det jeg havde optjent i løbet af året. Typisk en værdi på omkring de 1000 kroner. Jeg tror de fleste ikke brugte det fordi de ikke rejste nok eller kunne se værdien i det. Lufthavnen syntes jeg heller ikke selv har villet gøre meget for at gøre det til en succes. Se blot på Heathrow Rewards programmet - det kører jo også efter samme princip, men du kan flytte point over til flyselskaberne og lignende. Så de har gjort mere ud af at gøre det attraktivt.
Jeg er aldrig blevet spurgt om kortet i butikkerne. I Tyskland spørger de altid efter mit Miles & More (som jeg ikke har). Så jeg tror også, at folk bare glemmer at bruge det. Og bonusjægerne ender vel ofte i en lounge - så de bruger ikke lufthavnens cafeer og restauranter.
Jeg har godt nok optjent mange point gennem årene. De blev altid overraskede når jeg betalt med point - at jeg ikke skulle betale "resten" med kontanter. "Du har vist mange point?" var kommentaren der ofte kom med. Så jeg er lidt øv over de nedlægger det. Man kan så håbe der kommer en lidt tættere tilknytning til EB.
Så må du da vist parkere ret ofte derude - for jeg synes ikke at butikspriserne er specielt meget bedre end 'ude i byen' - men jeg er jo nok heller ikke den typiske shopper. Det eneste jeg køber er vist aftershave, og der er trods alt grænser for hvor meget det kan beløbe sig til. Og når pointoptjening - hvor lille den end er - forsvinder, er det jo en ekstra anledning til at købe i AAL, hvor priserne er de samme - og så støtte det lokale lidt.