Har tjekket op på prisen for en rejse AAR-CPH-MUC retur. Og undrer mig noget over prisforskellen. Et eksempel på en rejse 13 og 14 juli (samme fly): 13.757 kr hos SAS på Plus 6.196 kr hos Lufthansa (business, den dyreste billet). 45% af SAS-prisen Nogen, der kan fortælle mig, hvorfor der er så stor forskel (ud over, at billetkøb hos SAS giver 25 point/100 kr på Premium MasterCard).
Det er fordi SAS sælger dig en billet til SK 3689, som er codeshare med LH 2441, og derfor er der en anden tilgængelighed i de forskellige bookingklasser. Så med SKs codeshare skal du have en billet i C-klasse, hvor Lufthansa gerne vil sælge dig en billet i Z- eller D-klasse, som er billigere. LH sælger dig så codeshare på LH 6177 (SK 1240) hvor der er fin tilgængelighed i alle klasser. Den underliggende forklaring er nok at LH 2441 er ved at være fyldt, den er også på J8C7D6 Y9B9M8
Tja - DSGM bliver sgutte overrendt på Plus i dag 50 Pax, men også kun 2. tirsdags flyvning. Talte med security folkene, og lørdags sfgangen ligger pt ret stabilt på 130-150 pax, så det er godt nyt!
Det kan man da kalde seat block der vil noget.... Godt at høre at der er afgange med flere mennesker. For ellers holder det nok ikke længe den aftale...
Og så endnu en bud opgradering gået igennem til i morgen eftermiddag, mon jeg blivermindre ensom??? Håber det næsten!!
AK JA - et skridt frem og to (aaah ok et) tilbage. SAS ruller de hyppigere frekvenser AAR - CPH tilbage, beskærer ruten med 20% Så meget for Lars Sandahls luftbro, den holdt i 3 måneder....... Nu er jeg så spændt på om der også allerede nu vil ske en slagtning på de nye udenrigsruter, håber det ikke, det ville simpelthen ikke være seriøst. /DSGM
Hvis der ikke er kunder, hvorfor så flyve tomme? det er der vel ingen idé i og SAS er jo et kommercielt selskab.. Hvis Århusianerne, der har råbt og skreget om potentialet med en ny flyrute ikke også følger op med handling (tænker ikke på dig, du er jo storforbruger allerede, men på politikere og erhvervsfolk), så er det klart der må tages en konsekvens...
Det er jeg helt enig i, men det tager jo tid at starte en rute op igen og skabe grundlaget. Så hvis man kun giver det 3 måneder, så er det jo ikke helt fair - så skulle man nok aldrig have startet i min verden.... Men det faktum at der skal nogle Aarhusianer til lufthavnen og bruge ruterne er jeg enig i. Det skal der til og vælger de forsat Billund eller Hamborg, så giver det ikke nogen mening og så må Aarhus se deres lufthavn forsvinde stille og roligt. De sidste chancer er nok ved at være taget.
Mon ikke SAS kan se lidt længere ud i fremtiden på bookingerne og de derved har taget beslutningen fremadrettet med, at sætte frekvensen ned, det er jo ikke fordi de lukker, men nok for, at optimere...
Helt sikkert - men de har også et kapacitetsproblem (det ser vi også ved at RKP sættes ind på turen til Athen.
Man kan jo håbe, at det er ATR operationen ml AAR og CPH, de skærer lidt på, så presset på ATR’erne bliver lidt mindre. Det er vist ikke nogen hemmelighed, at ATR’erne er pressede ud på eftermiddagen/aftenen med dertil følgende forsinkelser som man arbejder på at medbringe. Jeg kender ikke noget til trafiktallene på AAR-ruten, men på BLL er der på morgen og eftermiddag/aftenturene godt med mennesker og somregel tæt på fyldt - så mange forsinkelser der gør naturligvis ondt og hvis load så er mindre andre steder, er det vel naturligt at man kigger på det. Som tidligere nævnt, er der skruet godt op for kapaciteten mellem CPH og BLL her i højsommeren i forhold til hvad det plejer at være og indtil videre har belægningen lignet noget, der ser ud til at den beslutning er god. Jeg fornemmer at en del af de, der er ombord er folk fra Aarhusområdet - vel fordi tidsforskellen på at køre til AAR vs BLL er minimal så snart, du er en smule syd for Aarhus C
#vardedreng, der er ingen tidsforskel mellem Djursland og Billund ej heller mellem Varde og Kbh - selvom der dælme er langt Men ellers kan man håbe du har ret i det med alle de ATR forskinkelser.
Det kommer an på om du rejser med eller mod solen. Vores erfaring fra familie og venner er, at der er dobbelt så langt fra Kbh. til Jylland som den anden vej