Denied boarding

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Handberg, 3/8/16.

  1. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Hvordan ved man mon hvor fyldt et fly er på forhånd, og hvad er fremgangsmåden for at melde sig frivilligt? Venter man til de kalder over højtalerne, eller henvender man sig? Og i så fald, hvor bør man så henvende sig i lufthavnen?
     
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Expertflyer is your friend ;)
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis man ved det så spørg allerede ved check-in skranken; hvis de siger de venter og ser så igen så snart der er personale i gaten... proaktiv med andre ord.
     
    PENSIONISTEN, Jeblin, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Ved checkin kan du altid spørge, om flyet er fyldt. Afhængig af deres svar, kan du jo altid indrette din opfølgning efter det:
    • Jeg er fleksibel og kan godt hjælpe, hvis I får brug for at lade nogen vente, eller
    • Meget fint, har du mulighed for lade sædet ved siden af mig være ledigt.
     
    PENSIONISTEN og Jeblin "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Lige en tilbagemeldning, flyet er fuldt booket, men ikke overbooket :-(
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  6. TCF

    TCF Aktivt medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    115
    Point:
    28
    Har en enkelt gang fået jackpot på en overbookning. Min kone og jeg skulle til Asien men uden noget videre fast program og havde ikke booket hotel på forhånd. Vi fløj med Austrian Airlines og allerede på vej ned mod Wien fik vi ikke lov at sidde sammen. Turen til Wien kunne vi nok overleve uden hinanden men ville foretrække at vi sad sammen videre ned mod BKK så spurgte allerede ved transferdesken i Wien om vi kunne sidde sammen på næste stræk og hørte lige så samtidigt om der var et problem med overbooking samtidigt. De tilbød os € 300 hver men vi skulle vente 3 timer til afgangen og melde os ved gaten før boarding før det blev afgjort. Da vi nåede ud til gaten blev vi nu tilbudt € 600 pr. person. De blev udbetalt på 2 stk mastercard kreditkort med tilhørende skrabekoder. Vi fik en overnatning i Wien på et dejligt hotel og skulle næste dag flyve over FRA til BKK. Vi blev forsinket 12 timer og fik altså € 1200 for det. Med SAS har jeg kun fået vouchers en enkelt gang og flyver næsten hver uge med dem. Forleden var mit fly til DUS godt fyldt op og da jeg checkede ind på min telefon fik jeg besked om at flyet var overbooket. Men da afgang nærmede sig havde de åbenbart alligevel fået kabalen til at gå op og der blev ikke efterlyst frivillige.
     
    Kristian, Ali Taran, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side