Denied boarding

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Handberg, 3/8/16.

  1. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Fik en fin voucher på 250 euro for Denied Boarding, på en tur til Stockholm.

    Meldte mig frivilligt, da flyet var overbooket og jeg ikke havde noget jeg skulle nå der oppe.
    Og så kunne man jo sætte sig i loungn, og se serier på sin ipad :)

    Men det kan undre mig at, for at få udbetalt de 250 euro, skal jeg betale knap 100kr i porto (anbefalet post) og sende voucheren med snailmail.
    Man skulle syntes det kunne gøres smarter i denne digitale tidsalder. Men det kan selvfølgelig være en måde, på at få folk til at bruge den på flyrejse, i stedet for kontanter.

    Men uanset "besvær" ville jeg nok gøre det igen, det er en fin timeløn :)
     
    Rikke Haugen Olsen, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Husk en voucher på 250€ kun giver 125€ (vekslet til lokal valuta) i kontanter. Muligvis kan de afleveres i lufthavnen. Jeg ved ikke hvordan det fungerer når man skal have det udbetalt men når man betaler med dem er det i hvert fald intet problem at aflevere dem i lufthavnen, det siger man bare når man ringer ind og bestiller.
     
    Senest redigeret: 3/8/16
    Handberg og Henry "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Virker godt nok noget gammeldags!

    Prøvede for et års tid siden, LH fra FRA til CPH, hvor flyet også var overbooket, at melde mig frivilligt til en senere afgang. Fik også en voucher på 250Euro. Gate agenten sagde at jeg bare skulle finde en transfer desk, så ville de overføre pengene til mit kreditkort. Det tog cirka en uges tid så havde jeg pengene på min konto.
     
    Handberg og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  4. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Spurgte inde i loungen og ringede til custormer care. Samme svar: Den skal sendes.

    Altså hvis de kun udbetaler 125 euro, kan det godt være at jeg bliver en lille smule umulig :)
    I sær fordi at det ikke står nogen steder på voucheren (eller på deres hjemmeside af hvad jeg kan finde)

    sas voucher v2.jpg
     
    Senest redigeret: 3/8/16
    tbh "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Flg. fundet på hjemmesiden, når du bruger søgefeltet

    Kan jeg bytte min Travel Voucher om til kontanter?
    Du kan bytte din Travel Voucher til kontanter, hvis det er en Denied Boarding Compensation (DBC) voucher, du har modtaget. Du kan få udbetalt 50% af værdien. Du indsender din Travel Voucher med oplysninger om din bankkonto samt dit navn, adresse og telefonnr. til:

    SAS Travel Center
    Postboks 150
    2770 Kastrup
     
    Handberg "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Fik engang en Lufthansa voucher, hvor de 50% stod med småt på bagsiden.

    Så mit råd til dig: Brug den til at købe en billet. Du kan vel også købe billetter til andre end dig selv.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Når det nu er Involuntary Denied Boarding, som der står på voucheren, skal man vel have de fulde €250 udbetalt. Det er jo det som kompensationen skal være iflg. EU-reglerne?

    Ved ikke, men tror de skelner mellem det og VDB (Voluntary). Måske man får en anden slags voucher der.
     
    Handberg "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    På min (fra Stockholm) står der ret tydeligt at det er en travel voucher og cash compensation er 50%. Den var også 500€.
    Jeg tænkte samme som @asf efter at have set billede, men du sagde at du meldte dig selv, så det er lidt mystisk?
    Læs hele hæftet igennem, hvis der ikke står noget om 50% og det heller ikke hedder en travel voucher så får du nok 100% udbetalt. Så kan du måske endda slet ikke bruge den til at betale en rejse med, direkte.
     
    Handberg "Synes godt om" dette.
  9. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Kan være det er der finten ligger. Kan være at de netop vælge at markere Involentary, for at være sikker på at jeg kan få det fulde beløb udbetalt.

    Men den hedder dog Compensation Certificate og ikke Travel Voucher som Henry omtaler.
    Og 2 forskellige adresser man skal sende til, kan jeg se
     
    Senest redigeret: 3/8/16
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Du kan også bare vende Københavns Lufthavn og afleverer din voucher. Det koster kun lidt i parkering hvis det tager over 15 min. Kræver også at du bor i nærheden selvfølgelig :)
     
    Handberg "Synes godt om" dette.
  11. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Der er lidt langt fra Aarhus, så er PostDanmark dog billigere :)

    Men kan selvfølgelig arrangere et lidt længere layover næste gang, og så gå ud og aflevere den :)
    Men lige på søndag har de dog nok ikke åben.
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det mener jeg faktisk de har! Men om det virker når de sagt direkte nej til lufthavnen i telefonen ved jeg ikke, men mindre om du har spurgt til en anden lufthavn end CPH.
     
  13. Handberg

    Handberg Medlem

    Beskeder:
    24
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    13
    Det lykkes efter 4 ugers behandling hos SAS, at få udbetalt de 250€ :)
     
    mhsalv, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Godt det lykkedes :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der har erfaringer med frivilligt at blive ombooket? Altså mod kompensation hvis flyet er overbooket.

    Skal på et fuldt booket fly på torsdag, hvor det ikke gør noget, hvis vi kommer afsted fredag i stedet.

    Ville foretrække en lavere kompensation, mod så at blive opgraderet til biz, men ved ikke hvor meget de er til at forhandle med?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg er blevet frivilligt ombooket én enkelt gang, dog blot på en kort tur CPH-HEL. De spurgte ved check-in, om vi havde mod på et tage en senere afgang samme dag fordi flyet var overbooket, hvilket passede os ganske fint. Vi fik 300 Euro pr mand i travel voucher (50% ved udbetaling), som jeg senere brugte til at købe andre flybilletter for. Den senere afgang var vist blot 2-3 timer senere.
     
    Henry, Ulrik og RasmusH "Synes godt om dette"
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    De er til at forhandle med så det kommer an på hvor god du er eller hvor nemme andre er... de forsøger at gøre det så let som muligt og så hurtigt som muligt. Undlad at checke ind på forhånd og vær så tidligt ved check-in skranken og hør ad...
     
    SophieHendriksen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,803
    Point:
    113
    Helt enig, det afhænger meget af situationen.
    • Hvis der eksempelvis er en stor gruppe, som skal rejse sammen, så er der ikke så mange, som kan melde sig frivilligt. De få, der har muligheden står i en god forhandlingssituation.
    • Passagerer, som SKAL rejse, før visum udløber, får normalt heller aldrig lov til at blive til næste afgang.
    • Jeg har oplevet, at flyselskabet gerne vil undgå at ombooke passagerer med connecting flights (men det har specielt været på indenrigs).
    • Hvis der til gengæld er mange "individuelle" studerende på flyet, så er der måske stor konkurrence om at få del i kompensationen.
    • Og de gange, jeg kun har haft håndbagage, har luftfartsselskabets personale altid set meget glade ud.
    • De har også været glade i gaten, hvis jeg har sagt, jeg kunne tage hjem og sove - så de sparer en hotel-overnatning.
     
    asf, Jeblin, RasmusH og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg ved ikke hvor almindeligt det er at bede om frivillige til at tage et senere fly. Det er efterhånden en del år siden at jeg har oplevet det en enkelt eller to gange, men hver gang efter jeg ankom fra en langdistance natflyvning for at forbinde videre til BLL og der skulle jeg altså bare i min egen seng, uanset beløbets størrelse :)

    Jeg har dog fået nogle vouchers hos KLM-AF for forsinkelser gennem årene. De har vist fået det fikset at man nu kan bruge dem under betaling ved en online bestilling, tidligere skulle man også forbi salgskontoret på CPH (hvor det var en temmelig besværlig proces, der blev lagt gebyr for personlig booking oveni, som så skulle trækkes fra fordi de jo ikke kunne kræve det, osv. osv.) :rolleyes: Men nu burde det virke online...
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side