Jeg rejser en del i Australien og New Zealand samt øerne nord for - ja, nogen skal jo gøre det. Når man nu er flasket op med SAS' sikkerhedsvideo gennem 10 år og stadig med en god Sony Ericsson mobil, skal der ikke meget til at imponere. Men eet selskab laver geniale sikkerhedsvideoer og fornyer dem næsten årligt og det er Air New Zealand. Temaerne varierer, det har været All Blacks (rugby), Hobitter og senest en i anledning af Sports Illustrated 50 års jubilæum. Denne så jeg første gang i efteråret fra Auckland til Noumea. Der masser af strand og bikini. Har i oplevet andre sjove? Jeg må desværre ikke lave et link før jeg har posted 10 gange (tager lidt tid) så jeg har lavet et print screen fra you tube "safety in paradise
heldigvis er jeg enig med dig @Ulrik, at jeg også har posted en video i en post: http://forum.bonusfeber.dk/threads/watch-safety-in-paradise.208/#post-845
@enig, og flyve med dem er heller ikke dårligt og ligeså deres lounges med masser af mad, vin og min favorit rigtigt barista kaffe, men personale der står og laver din flat white som om det var på en cafe.
Kender I det når man har været "groundet" for længe (fra sit normale selskab) og begynder at savne melodien til sikkerhedsvideoen...? Tænk at der går næsten 8 uger imellem jeg hører disse toner...
Jeg har fløjet en del Southwest da jeg boede i USA og de har MANGE gode og sjove flight attendants. Der er et udpluk på youtube, men der er mange der er gode. Husker en der sang velkomst sang (da vi landede i San Juan, Puerto Rico) til melodien på "Eyes of Texas" mens vi taxiede acapella. Ret hard core. Har også haft en del hurtigt talende komikere der lige underholder fra landing til dørene åbner. Og så tager de ikke mindst sikkerheds instruktionen ganske useriøst. Jeg har fløjet med ham her blandt andet:
Den seneste version af Air New Zealand sikkerhedsvideoer Summer of Safety http://summerofsafety.airnewzealand.co.nz/?_ga=1.240257603.1765066908.1482916114
TUI har også gjort lidt ud af deres video, og med børn og deres familier som primær målgruppe er den vel ramt meget godt. Jeg kunne desværre kun finde en ret dårlig cam-version på youtube...
British Airways har lanceret en ny sikkerhedsvideo og straks ledes tankerne tilbage til 1800-tallet og serier som Bridgerton og Stolthed og Fordom (sidstnævnte særligt med henblik på Colin Firth's berømte scene med den hvide skjorte ), så man kan godt se hvad der har inspireret British Airways:
Ja, tydeligvis inspireret af Stolthed og Fordom, men sjovt lavet og får helt sikkert flere til at lytte/kigge med. En ting overraskede dog: BA's redningsvest skal stadig bindes manuelt "with a double bow". Troede de var udskiftet for længst med klik-lås.