Det gjorde I ikke så godt SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 11/4/18.

Tags:
  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja naturligvis ;) Men ingen held der.

    Det ser ud som om at man har fået divideret med 10. Måske en overgang til Euro (1€ = 10 SEK), hvem ved?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Ja, det må være en fejl på forsiden.
    Når man kommer længere ind, er der ikke billetter i det prisleje.
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Claus Heine og Henry "Synes godt om dette"
  3. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Er der én ting, som SAS har styr på, så er det Error-fares. De findes bare ikke :p:p
     
    Kenneth K, obs og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Bestilte et SAS bonuskort, da jeg jo skal bruge det, når jeg vil have point på indkøb i forretninger. Mit bonus år løber fra 1 maj til 30 april, så da jeg bestilte et kort i begyndelsen af juni, regnede jeg med at få et kort for dette optjenings år (med udløb ved udgangen af juli 2019).

    Men nej. Jeg har lige modtaget et kort, der udløber ved udgangen af juli 2018. Det kan jeg så bruge den næste måned o_Oo_Oo_O

    Kan ikke lige se logikken i det (jeg har genoptjent min diamantstatus)- men OK, så må jeg jo bestille endnu et kort om en måneds tid.:D:D:D
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og DanielBahn "Synes godt om dette"
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Disse kort kan godt bruges selvom de er udløbet. Endda selvom det er en anden status en din nuværende. :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Takker - det er da et plaster på såret. Men, jeg bestiller altså et nyt kort, om en måneds tid.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Det gjorde I ikke så godt SAS - overskriften synes jeg passer godt til en oplevelse jeg har haft med SAS kundeservice:
    Bookede billetter Aarhus til Mallorca i sommerferien, lige da de åbnede for salget af de nye AAR-ruter. Fik 5 billetter til hele familien for 5.300 kr. Ganske god pris i højsæson i juli!

    Men, men... vi blev gift i foråret og konen valgte i sidste øjeblik alligevel at tage mit efternavn - ak, ekstra udgift der til navneændring af hendes billet! Den proces har været SÅ bøvlet - det har resulteret i 3x kontakt via chatten og 3x kontakt via telefon over en 14-dages periode. Hver gang har de forsikret, at NU skulle det være i orden. Sidste telefoniske kontakt var direkte ubehagelig - medarbejderen bandede så meget over IT systemet og lod mig hænge i flere omgange, mens han skulle have fat i noget assistance. Det tog 20-25 min. og han brugte et bandeord (jeg vil helst skåne jer for detaljer) sådan cirka hvert minut. Jeg gav mit kreditkort oplysninger to gange, da de åbenbart forsvandt i løbet af processen, og da det endelig lykkedes medarbejderen at få klaret "problemet", spurgte jeg meget forsigtigt, om hvad det var der var så kompliceret. Stilhed i den anden ende af røret... "har du fået en mail med bekræftelse?" - "Ja", sagde jeg. Så blev der pludselig lagt på.

    SAS har brugt sammenlagt mellem 1-1½ time af deres medarbejderes tid (og min tid!) på noget så simpelt som en navneændring. Alt det for 5.300 kr. for 5 billetter... ikke mærkeligt, hvis de har svært ved at tjene penge. Endnu værre er det, at denne oplevelse ikke har givet mig mere lyst til at bruge SAS næste gang vi skal ud at flyve...!
    Jeg er glad for at jeg sagde ja til at den sidste telefonsamtale måtte optages "til brug for træning af personalet" eller noget i den stil... det må da være et eksempel til efterfølgelse på hvad man IKKE skal gøre som kundeservicemedarbejder.
     
    asf, SophieHendriksen, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Var det nødvendigt at ændre navn?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg tænkte det samme... hvorfor dog ændre navnet på billetten???
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Har fruen også fået nyt pas? Ellers er der ingen grund til navneændring på billetten.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Mallorca er Schengen så selv med nyt pas burde navnet på billetten kunne være forskelligt -- bare undlad at tjekke bagage ind i hendes navn... virker umiddelbart som spild af energi og penge at ændre billetten...
     
    jespersm, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  12. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Tak for jeres feedback. Første gang jeg var i kontakt med SAS vedr. dette, fik jeg oplyst at det var absolut nødvendigt at ændre billetten. Hmm. Sikke et lavpunkt af kundeservice :eek::eek::mad:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Man behøver i øvrigt heller ikke at skifte kørekort. Jeg er dog endt med at gøre det efter 8 år alligevel da det blev irriterende.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Aaahh lad vær' du beholdt det gamle forikke at skulle skifte foto :D:D:D:D:D
     
    Flyvefisken, Kenneth K, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Altså, det kunne kun blive en opgradering så nej, jeg var simpelthen nærig og gad ikke betale for et nyt!
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  16. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Min seneste oplevelse med SAS: Der på en måde har fået bægeret til at flyde over (mens jeg tidligere blot har holdt mine utilfredsheder for mig selv).

    Jeg bookede i foråret en tur på LH F 24.-28 maj, men fra Oslo og dermed med SAS fra AAL til OSL på særskilt billet d. 23 maj. (non refunder bar)

    I starten af april bliver min mor syg af kræft, og hun dør halvanden måned senere d. 23. maj. kl. 12.20. De sidste dage kan jeg godt se, hvor det går hen ad, og jeg afbestiller diverse fly/hoteller. Ved SAS ringer jeg og afbestiller d. 22 og forklarer omstændighederne. Jeg får at vide, at jeg kun ved dødsfald kan få refunderet hele billettens pris. Fair nok. Det gælder i øvrigt også de point, jeg har budt - og brugt på en opgradering af billetten GO til PLUS.

    Min mor dør som nævnt d. 23. inden min oprindelige afgang sent samme aften.
    Dagen efter kontakter jeg igen SAS for at høre, om der reelt set kan være en mulighed for at få hele billetten refunderet, eftersom min mor i princippet er død inden afrejse.

    Første gang jeg ringer, får jeg at vide, at der ikke er noget at gøre. Havde jeg ventet med at afbestille til min mor var død, kunne jeg have fået beløbet refunderet!! Jeg tænker bare: Skøn service overfor loyale kunder (EBD)
    Teknisk set så er jeg i princippet måske/måske ikke berettiget til fuld refundering. Men hvis man i sådanne situationer ikke kan yde en smule service over for sine kunder, hvornår er det så, man har gavn af Diamant-mail, Diamant-linje og hvad ved jeg? I øvrigt har jeg ikke på noget tidspunkt fået noget ud af diamant-servicen, som jeg ikke kunne have fået ud af kundeservice som helt alm. kunde uden EB-medlemskab.

    Nå, men jeg prøvede for en gang skyld at tage knoglen og prøve igen mht. billet-refundering - rent principielt.

    I næste omgang lykkedes det mig dog at få medarbejderen til at sende en mail til regnskabsafdelingen, som så ville undersøge, om jeg kunne få noget refunderet. Efter ca. 3 uger, skrev jeg igen, da jeg intet havde hørt. Jeg fik at vide, at der var overført penge til mig 14 dage tidligere, så jeg tjekkede.

    Ganske rigtigt - 471 kr. svarende til skatter og afgifter. De beløb, man altid får tilbage ved afbestilling af non refunder bare billetter... Det var en smuk gestus SAS...

    Jeg har nu skrevet for en god uges tid siden for at forhøre mig. Igen vil man undersøge hos regnskabsafdelingen...

    Min konklusion sammen med tidligere oplevelser: Ser man bort fra de beskrevne Diamant-fordele (kageskeer osv.) får jeg intet ekstra ud af at være diamant i forhold til andre kunder, når det gælder god service. Måske er jeg bare naiv....
     
    isolCBflyer, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, der mangler godt nok en EBD gnist.
     
    john christensen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,823
    Point:
    113
    Det synes jeg også høre andre sige: Diamantmailen løser ikke problemerne for dig - eller hjælper dig med at få problemerne løst. Du får i stedet for blot et link eller en formular. I bedste fald sender de din mail videre til rette afdeling.
     
    PENSIONISTEN og john christensen "Synes godt om" dette.
  19. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Er det ikke derfor man har en rejseforsikring? Forstår mig ret - jeg er forstår din frustration og kondolerer.

    Men jeg altså lidt svært ved at forstå, hvad det er du vil have SAS til at gøre. Du har købt en standard ikke-refunderbar billet, og det forholder SAS sig til. Men de skal jo også tjene penge og jeg tror ikke andre flyselskaber havde ageret anderledes. Måske det bare er mig - men min rejseforsikring ville have dækket i dit tilfælde uden diskussion.

    Fortsat god sommer!
     
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Enig hele vejen
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side