Det gjorde I ikke så godt SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af obs, 11/4/18.

Tags:
  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63

    Det har du helt ret i. Og den har jeg også gjort brug af nu.. pointen med mit opslag er at jeg får at vide af sas jeg kan få hele billetten refunderet ved dødsfald.. hvis det alligevel ikke gør sig gældende så lad være med at ævle om det.. dødsfaldet sker inden min afrejse.. dog dagen efter jeg har afbestilt billetten.. der handler ikke om pengene.. men om at jeg ikke oplever nogen særlig god service fra.et selskab jeg er ret loyal overfor...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu må jeg så (for en sjælden gang skyld) tage “tanten” i forsvar, jeg synes der er himmelvid forskel på den “service” man får i kundeservice, og den service man får på Diamant mailen..... På Diamant mailen føler man (jeg) at der rent faktisk sidder en levende person i den anden ende, der i bund og grund gerne vil yde service.

    Mit sidste eksempel på dette var i forbindelse med aflysning af min flyvning fra Malaga. På forundelig vis lykkedes det kundeservice at hæve 35K point på min konto for en overnatning (som de var skyld i) i SVG, dette fandt DSGM måske lige en tand for smart, så jeg forsøgte FLERE gange at få hul igennem til customer care der sad med refusioner og kompensation - uden held.

    En mail til Diamant mailen, og “sagen blev afsluttetl” og samme formiddag stod pointene på min konto igen.

    I min verden “DIAMANT SERVICE”

    /DSGM
     
    Senest redigeret: 16/7/18
    Nielspg, Henry, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal placere denne...men nu ender den her. Så må man flytte den, om den passe bedre andre steder.

    Opfølgning på min SK587 den 29/9...

    Udover at have modtaget et et nyt sæde, da de havde skiftet maskine, så kunne jeg konstatere at kun række 1 og 2 var Plus...resten var Minus!

    Da jeg så ville købe en øl, så stewardessen lidt overrasket ud og kørte tilbage til galleyet og snakkede med en kollega og begyndte at fylde poser med nødder på vognen.
    Efter lidt tid kom hun tilbage og sagde at der kun var kaffe, te og vand...altså som i kun kaffe, te og vand!
    Kaptajnen proklamerede ellers over PA’en lige inden afgang, at grunden til vi var blevet forsinket var pga “late incomming” og at de skulle vente på at få maden ombord (kunne evt have været “crew meal” da de spiste på turen.
    Antager at den maskine der oprindeligt var sat på turen er gået tech for ellers er det her virkelig dårlig service, specielt når der er brochurer for BOB i stolelommerne.

    De 2 rækker med Plus fik Box og drikkevare som vanligt.

    Det skal så også siges at Atlantic Airways inflight underholdningssystem virkede upåklageligt. Loggede på med min iPad over deres netværk og kunne streame film og serier.
    Desuden virkede det som om der vare mere benplads end på SKs egne maskiner?

    Nå men vi kom jo trods alt fra A til B og nåede da også lige at få skrabet resterne af fadene fra hotellets buffet, da vi endelig kom frem.
     
    Henry, SophieHendriksen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Har en rejse MIA-ARN-BLL sidst i November, og fik mail og sms fra SAS om at der var en schedule change, så de havde ombooket mig til bedst mulige alternativ, 15 September !!!!
    Og den besked fik jeg d 15 september.
    Så måtte have fat i kundeservice, og fik fat i vældig flink dame. Hun sagde at sådan var det en gang imellem, og de havde jo fundet alternativ. Spurgte hende om hjemrejse 2 måneder før var et godt alternativ. Øhhh hvad siger du, jeg kigger lige på booking igen. NEJ, det er da helt galt grinede hun. :D
    Blev hurtigt ombooket til hjemrejse samme dag som oprindeligt, bare med et ekstra stop.
     
    Frequie, asf, tbh og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Denne nyhed havde jeg overset eller bare ikke blevet gjordt opmærksom på, endnu en enchancement fra SAS side.

    https://standby.dk/sas-indfoerer-afgift-paa-firmakort/

    Og læg lige mærke til at Sverige sjovt nok er fritaget for afgiften, noget at sige til man igen som dansker føler sig som malkekvæg.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Gælder det ikke stort set alle der modtager firmakort efter de nye EU-regler?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Formoder det er op til hver enkelt firma om de vil smide omkostningen videre til kunden eller ej når det kommer til firmakort, privatkort kan de jo ikke pga. lovgivningen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Havde booket en billet for point CPH-BRU-CPH, fruen skulle besøge mig i Antwerpen. Ud lørdag morgen 8:15 og hjem søndag 17:30.
    Fredag aften kl 23:30 tikker der sms ind om at udrejsen er aflyst og at de har ombooket hende via hamborg. Fruen er højgravid, så hun var ikke så tilfreds med at rejsetiden gik fra 1,5 time til 4 timer.

    Sent lørdag aften sender de en ny sms om at hjemturen nu også er aflyst. Kl 1 om natten skriver de at hun nu er ombooket 24 timer senere altså mandag aften.
    Det duer ikke rigtig, da hun skulle på arbejde mandag morgen.

    Jeg ser det kl 7 søndag morgen. Sas CS for de uvaskede masser er lukket på det tidspunkt og åbner først kl 10 om søndagen. Ville ellers have prøvet om de kunne tilbyde andre muligheder.

    Jeg søgte lidt på nettet og fik gennem lifemiles booket en billet til hende søndag aften med SN på business. Da sas cs var åbnet ringede jeg til dem for at afbestille hjemturen mandag aften.

    Det kunne jeg godt, men den iøvrigt venlige dame kunne ikke oplyse, hvor mange point jeg ville få tilbage. "det er vores IT afdeling der bestemmer det og du får svar indenfor 7-10 hverdage"

    Aflysningerne skyldes vist at baggage handlerne for eet ground handling selskab i BRU strejker. Jeg er godt klar over, at sas nok ingen juridisk forpligtelse har i denne situation og man derfor står tilbage med en lang næse.

    Omvendt, hvis min kone havde blevet i Bruxelles og først fløjet hjem mandag aften, så havde hun kunnet sende regningen for hotel samt måltider i det ekstra døgn til sas. På den måde har vi jo så sparet sas for et par 1000kr.

    Er der nogen her, der ved om det er helt uhørt at få en eller anden kompensation.
    Og er der nogen der har et bud på, hvor mange point jeg kan forvente at få tilbage?
    Det korte af det lange er, hvis sas havde været åben om årsagen til den første aflysning, så ville wifey nok givet omstændighederne være blevet helt hjemme.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    REF : EB point
    Når rejsen er afsluttet kan du sende en mail til :
    [email protected]
    Du skal præcisere flynr, dato samt strækning på det aflyste sas fly, så vil du få dine point.
    Jeg har oplevet, at man nogle gange lader passageren beholde de nyoptjente point på det fly, som man er rebooked til, andre gange fjernes disse point fra ens saldo.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Man får vel ikke point for en rejse booket for point?!?
     
    Ulrik, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Han skal vel have alle de point tilbage, som den aflyste strækning har kostet.
     
    Ulrik, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Netop. Jeg forstod bare ikke ideen med at vente til rejsen er afsluttet, nu når den allerede er aflyst?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Endnu engang sidder DSGM #2 bænket på en forsinket SAS bus til København, og endnu en gang har SAS bevist, at de ikke formår at slå et søm i et bræt uden at ødelægge begge dele...

    Bookede for nogle uger siden en rejse til Jylland med Travel Pass. For nogle dage siden bookede jeg nogle af segmenterne om, og i den forbindelse gik der så kludder i billetteringen. Først kunne vedkommende i kundeservice ikke få udstedt billetten på grund af en systemfejl, der åbenbart ikke var særligt sigende. Hun henviste mig til Corporate supporten som var helt magtesløse i forhold til at løse problemet. Ved næste opkald til kundeservice troede jeg så at problemet var løst, for vedkommende i den anden ende svarede helt selvsikkert at han sagtens kunne løse problemet og udstede en billet.

    To timer senere modtager jeg så SMS om at der savnes betaling for billetten og at jeg skal ringe til kundeservicen. Her er beskeden så at de ikke kan gøre noget, og at jeg endnu engang skal ringe til Corporate support. Her får jeg lov at hænge i 40 minutter, inden jeg er tvungen til at lægge på grundet møder. Næste opkald til Corporate løser heller ikke problemet, og endnu en gang må jeg ringe til kundeservice for at få udstedt billetten.

    Til slut lykkes det så at få billetten udstedt. Det viste sig at være en "fejl 40" som var skyld i problemet, på grund af meget lidt støtte fra IT-systemet i form af sigende fejlmeddelelser:

    AAARRRRGHHHHH!!!!!

    Så, nu kom den DSGM #2 lidt ned på jorden igen. God weekend allesammen :)

    /DSGM #2

    (PS: Jeg har intet problem med at der sker menneskelige fejl, vi er kun mennesker. Det er mere at SAS dels kaster mig som kunde rundt mellem forskellige afdelinger i stedet for at den første tager ansvar for at finde en løsning, og at de stadig har så antikverede IT-systemer at deres kundeservicemedarbejdere ikke får den støtte, de burde have i anvendelsen af systemerne.)
     
    Senest redigeret: 23/2/19
    asf, Ulrik, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jeg skal til en række møder i København i ugen efter påske. Så jeg har søgt lidt på priser og afgange fra Aarhus. Uden at købe.

    Og nu fik jeg lige mailen fra SAS marketing:

    Er du stadig på vej til København? Book SAS Plus, så bliver rejsen ekstra behagelig, samtidig med at du har mulighed for at ændre eller afbestille rejsen, hvis dine planer ændrer sig. Du har selvfølgelig Fast Track inkluderet, så du kommer hurtigt igennem sikkerhedskontrollen og videre til SAS Lounge, hvor du kan oplade batterierne (både dine egne, mobiltelefonens og computerens) før afgang. Vel ombord byder vi på lidt godt at spise og drikke. Book din rejse i dag.


    Mine kommentarer mailen er:
    • Billetter på SAS Go Smart kan også ændres (mod gebyr) - så det er ikke noget specielt for SAS Plus
    • Fast track har vi i hvert fald ikke i Aarhus
    • Lounge: Hvor har SAS-rejsende adgang til lounge i jyske lufhavne.
    • Lidt godt at spise og drikke. På indenrigsruter får vi vel bare pulverkaffe og dåsevand??? Og et rundstyk på den tidlige morgenafgang fra Aarhus
    Jeg synes, at forfatteren af denne reklame-mail fra SAS skulle belønnes med en indenrigsbillet til Aarhus. Og så kan han/hun bagefter skrive en artikel om alle disse fordele på billetterne på SAS Plus.
     
    Flyvefisken, Kenneth K, isolCBflyer og 16 andre "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    De der Excel- og marketingsnisser heroppe i Frösundavik burde sendes på studietur ud i virkeligheden....

    Det er vel lige før at man kunne have lyst til at anklage dem for falsk markedsføring.

    /DSGM #2
     
    Kenneth K, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  16. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Ringer ind til SK omkring Star Alliance Award, fordi jeg har fundet en tur på United.com, som jo har en markant bedre award søgemaskine.

    Det er CPH-MGA med TP og TA (Taca, som er en del af Avianca). Starter med at spørge ind til Taca segmentet, fordi jeg nok tænker det volder problemer.

    Efter 5 minutter på hold vender de tilbage. "Mit support team siger at de er desværre ikke en del af star alliance, og derfor kan vi ikke booke dem", men øøøøøøøøhhh:
    upload_2019-4-4_11-56-36.png

    Oven I købet måtte jeg forklare dem at de skulle kigge på Avianca, og ikke Avianca Brazil på deres egen hjemmeside, fordi de fortsat ikke stolede på at det stod der.

    Tænk engang at man skal betale 450 kr i service gebyr for det....
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, obs og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg ville nok ringe ind og kræve gebyret fjernet eller reduceret grundet dette.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Samtalerne bliver vel optaget til træning - så dokumentationen ligger dér.
     
    PENSIONISTEN og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  19. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Forhåbentlig kun, hvis du aktivt vælger at de må blive optaget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    I forlængelse af det gebyr, så læste jeg lige dette på Eurobonus news:
    1) Betyder det at gebyret DKK 450 er nedsat til DKK 375? Eller betyder det at det nu koster 450 + 375 kr at bestille via telefonen, hvilket er urimeligt når SAS' tool langt fra viser korrekt availability.
    2) Der står "The service fee will only apply when a EuroBonus member has the possibility to book the Star Alliance award tickets online free of charge through our online booking tool" - så vidt jeg ved er det da ikke gratis, når der er en service fee?
    upload_2019-4-5_10-25-44.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side