DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Har end ikke gået svar på min mail til Guldmailen
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Super interessant læsning, har dog indtil videre kun skimmet artikelen.

    "Airline customers like miles. Research shows that for certain business travelers, earning them may be the most important decision factor of all.2At any rate, many business travelers see collecting miles as a perk of the job."

    Og vil SAS sige: jaa, det ved vi, derfor er det kun PLUS/BUSINESS billetter som har reel point optjening.

    Hvis SAS tror det kun er fritids rejsende som rejser på de billigste billetter, får de sig nok lidt en overraskelse det næste års tid tænker jeg!?
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, Nj4220 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Enig, de fleste virksomheder har “billigste rejse” politik.
    Vi køber tusindvis af rejser årligt og der er derfor vanvittigt mange penge at spare ved at købe billigst.
     
    DanielBahn, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Det er nu heller ikke verdens bedste score de har på trustpilot, Eurobonus :)
     

    Attached Files:

    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Thorbjoern og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Og SAS selv gør det ikke stort bedre...

    upload_2018-10-16_14-21-39.png

    /DSGM #2
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Thorbjoern og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Politiken har snakket med SAS omkring optjeningsændringerne (gratis artikel): https://politiken.dk/rejser/art6773245/Billigste-SAS-billetter-giver-kun-få-bonuspoint

    Et par hovedpunkter:

    "Freja Annamatz fra SAS’s presseafdeling siger, at kun 15 procent af de solgte billetter bliver berørt af pointnedsættelserne, mens antallet af point stort set vil være det samme for de dyrere billettyper."
    ...
    "SAS har endnu ikke meddelt EuroBonus-medlemmerne om forandringerne, selv om de er gyldige for flyvninger fra 1. december, der er booket fra 1. oktober, men Freja Annamatz lover, at de hurtigst muligt vil blive orienteret via e-mail, men kan ikke give en dato. Oplysningerne kan dog allerede nu ses på sas.dk."

    Brugen af "stort set", er godt nok lidt frisk, når man har mere end halveret optjeningen for de dyrere oversøiske GO-billetter.

    Kan det virkelig passe, at kun 15% af alle billetterne SAS sælger er Go Light eller oversøiske Go-billetter? Virker meget lavt.
     
    DanielBahn, MaleneChristensen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Nå, kun 15 % af kunderne - så er der jo ingen ko på isen.

    Der hvor jeg arbejder ville jeg komme til en kammeratlig samtale hvis jeg udtalte mig på den måde :)

    Det svarer vel til deres passagervækst de seneste par år, og det er primært den type kunder som har bidraget til den vækst som bliver berørt?
     
    MaleneChristensen, Schwert, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det kan nok ved nærmere eftertanke godt passe. Andelen af Go-billetter i Europa (undtaget O-klasse) vejer nok rigtig tungt i de solgte billetter, da den daglige sædekapacitet er markant højere i Europa end på langdistance-flyene.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det kunne vel også være et udtryk for, at en del af billetterne på de helt billige klasser bliver solgt til personer, som ikke er medlem af EuroBonus.

    Kunne godt være flere - men det er jo kun relevant at kikke på billetter, der bliver solgt til personer, der er medlem af EuroBonus.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Grisefod og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ah ja, selvfølgelig. Her kan man vel trække både dem der ikke krediterer nogen steder, samt dem der krediterer til andre *A-selskaber, fra. Så giver tallet bedre mening.
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ja, og vel en langt større andel af Eurobonus-kunderne der bliver ramt, end de 15%, som alt andet lige må være deres mest loyale kunder.

    SAS: vi skærer kun i fordelene for vores mest loyale kunder. Så det er fint.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, obs og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Bemærk: SAS siger, at 15% af de solgte billetter berøres af ændringen - ikke 15% af kunderne. Kundeandelen kan være både større og mindre end 15%. Dette afhænger af, EB-medlemmernes købsmønster.

    Hvis alle EB-medlemmer har et købsmønster, hvor 5 - 25% af de købte billetter er i en booking klasse, der rammes af ændringen, så rammes 100% af EB-medlemmerne.
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Og der er jo også en masse kunder som hverken krediterer det ene eller andet sted overhovedet!
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og husk så også, at de fleste af os vel mener, at det er fair nok, at go light barberes rigtigt meget - gælder både på korte og lange flyvninger - og at en barbering har været forventet længe.
     
    MaleneChristensen, Henry, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fair nok? 240 point til USA? Den køber jeg ikke..
     
    Schwert, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  17. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Som Light synes jeg egentlig det er helt fair. Hvis man vil have den mest skrabede billet uden bagage synes jeg det er fair nok, at man ikke får nogen point. Jeg synes rettere problemet er, at almindelig go også er ramt så hårdt. Der havde jeg forventet en lettere reduceret optjening måske a la de 25% optjening der er på LHs billige billetter (f.eks. booking klasse K) - men håbet på 50%.
     
    Henry, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er vist to klasser i GO der giver det lave antal point jeg henviser til..
     
    Henry, Jeblin og Ulrik "Synes godt om dette"
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og ihvertfald den ene af dem synes jeg også er for meget - mens jeg har det mere så som så med kampagnebilletter.
     
    Henrik Olsen, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  20. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    En de facto 65%-90% reduktion i optjeningen! Jeg er i givet fald ikke inkluderet i de dine fleste. Langt fra.
     
    Henrik Olsen, miri90, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side