DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Sjovt nok kontaktede samme Anna fra SAS mig for to dage siden - så jeg fik nu kontakt til SAS og har netop spurgt efter mere info om de 15%
     
    DanielBahn, MaleneChristensen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Lyder godt. Det kunne være interessant at vide, hvor mange EB medlemmer, der rammes af ændringerne - og hvor meget.

    Ud fra reaktionerne på IF kunne det lyde som om en del personer rammes,
    • enten ved deres firmapolitik foreskriver, at man skal rejse på billigste billet (og de derfor kun vil tjene meget få point på rejserne),
    • eller ved at de kun får meget få point på deres interkontinentale ferierejser, som er blevet brugt til at komme op på "Guld" eller "Diamant" status.
    Dette er måske en firma-hemmelighed (hvilket er meget forståeligt).

    Det kunne da også være interessant at høre lidt om SAS fremtidige strategi for EuroBonus. Hvem vil SAS være et selskab for - og hvordan afspejles dette i EuroBonus programmet.
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, Kenneth K og 10 andre "Synes godt om" dette.
  3. Mortenmol

    Mortenmol Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    13
    DanielBahn, Henrik Olsen, Kenneth K og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det vil jeg nærmest kalde en fornærmelse. Hvorfor så ikke bare indrømme det og gå hele vejen og give 0 points, som man ser mange andre steder? :)
    Med mindre... med mindre det gør, at det stadig tæller som segment, for dem der netop tjener status gennem segmenter.
     
    Henrik Olsen, Frequie, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Måske har jeg skrevet det før, men synes faktisk også det er en fornærmelse overfor os, som har holdt fast i SAS.
    Jeg har faktisk valgt dem, ikke fordi jeg er businessflyer, men fordi jeg har følt en samhørighed med selskabet som meget rejsende ferierejsende.
    Har gerne givet mere for billetten, sølv i mange år, selvom det ikke giver mange fordele.
    Men hvorfor nu? Ingen points selvom jeg trods alt betaler mere.
    Jeg beholder mit creditcard, men flyver nu kun billigst, da der ingen forskel er længere.
    Så loyaliteten er smuttet.
    Farvel SAS....desværre!
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, Flyvefisken og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Man nærmest ikke gider at skrive det, men dag 23 med forringelser, som man ikke har meldt ud til kunderne direkte... kun artikler i Berlingske og Politiken... - er dog alligevel utroligt med en sådan mediestrategi...
     
    DanielBahn, Henry, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    I forbindelse med vores artikler omkring dette - og især den om at græsset blev grønnere, så fik jeg dette citat fra SAS:

    From October 1st the change is clearly visualized in the SAS web booking flow and the confirmation page, for all tickets flown from Dec 1st. The change was also communicated Oct 1st on our Offers & News page https://www.sas.dk/eurobonus/offers-and-news/ , and will be communicated in the SAS App after an current system migration.

    Der er en plan - jeg kan ikke sige om den var tiltænkt eller hvornår den blev lavet. Men det var ikke ment som noget der skulle kommunikeres ud via f.eks. mail i følge ovenstående. Jeg læser det som noget man selv skulle finde ud af når man bookede eller ved selv løbende at holde sig orienteret på deres hjemmeside:

    upload_2018-10-23_18-13-3.png

    Så dette kom ud 1/10 (med opdatering 8/10). Så det anses af SAS ikke som noget der er vigtigt at skrive direkte ud om til kunderne.....

    Hvordan læser I det?
     
    PENSIONISTEN, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    De burde have meldt det ud. Men værre er det ikke synes jeg. Det står på siden og det står under booking.

    De værdifulde medlemmer køber jo dyrere billetter og de er ikke påvirket. De bliver tværtimod glade for mere plads i Guld loungen.
    De knap så værdifulde medlemmer er påvirket, men hvorfor skulle SAS skrive til dem? Der skal nok være nogle der er sure over at de får 3000 i stedet for 9000 basis point for deres to årlige ture. Og hvad så? De vælger nok Norwegian anyway bare det er lidt billigere.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, SebastianBruun og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Når de åbner "nye" ruter som for eksempel CPH-HKG får man en mail i indboksen her til morgen Nyhed - nu åbner vi en direkte rute fra København til Hong Kong. Konklusionen er nok, at de gode nyheder skal nok nå frem ad alle mulige kanaler, mens de mindre gode nyheder er man selv forpligtet til at opsnuse.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Når de kan melde det ud i deres salgskanaler, så synes jeg at det ville være på sin plads at også sende en mail ud til deres medlemmer. Det gør de jo i forvejen en del i, så hvorfor ikke også om dette. Det er vel trods alt også en form for ændring i vilkårene i EuroBonus-programmet, og sådan noget burde man melde ud til medlemmerne.

    Det har i hvert fald ikke gjort DSGM #2 mildere stemt overfor de klamphuggere ude i Frösundavik, der ikke kan slå et søm i et bræt uden at ødelægge begge dele...

    /DSGM #2
     
    PENSIONISTEN, Offlyer, copenhagenboy og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Citerer lige mig selv....

    En anden ting er at f.eks. Scandic meldte ud til deres medlemmer da de senest "enhancede" Friends programmet. Godt nok gik de ikke så langt som til at kalde det en forringelse, men de lagde trods alt ikke skjul på at de indførte tiltag som i mange tilfælde medførte en ret kraft reduktion i optjeningen af point.

    Så når Scandic vover at melde ud til deres medlemmer, så burde SAS også.

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, Henry, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Værdifulde medlemmer ? Skal man smide mange penge for af være “værdifuld” ?

    Jeg havde tæt på 100 flyvninger hos SAS det seneste år, hvilket gav mig Eurobonus Diamond. Jeg bliver i den grad påvirket, eftersom der herfra ikke bliver købt “dyre” billetter :mad:
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Men med 90 er du da i det mindste sikret diamond ;-)
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Og de har samtidig givet lidt “afkast” i form af point der for mit vedkommende kan bruges med familien ;) det kommer bare ikke til at ske fremadrettet medmindre jeg gider smide “kassen” for billetter hos SAS :confused:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    I vores firma køber vi ikke dyre billetter, til gengæld køber vi flere tusinde hvert år.
    Det betyder for den enkelte, at de reelt ikke kan bruge deres point til en skid, da de skal flyve uendeligt mange gange, for bare at kunne komme en tur ud i europa.

    Synes da det er en ret vigtig nyhed at melde ud, da der jo findes andre alternativer, når nu man ikke rigtig længere, får noget ud af de lidt dyrere billetter.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. MortenJA

    MortenJA Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Alternativet var vel at hæve priserne. Bonuspoint optjent på firmarejser, som bruges til at købe private billetter er et gode mange firmaer sikkert gerne ville undvære hvis det i stedet giver lavere priser.

    Jeg kan godt se loyalitetsaspektet, hvor man gerne vil optjene status igennem point, og det kan selvfølgelig blive en udfordring for nogen.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg tror forsat på at mange firmarejsende vil vurdere andre programmer eller alliancer for at få sit guldkort forsat. Boede jeg i Jylland ville jeg nok benhårdt skifte til AirFrance-KLM.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, LasseBauer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. JonasNJ

    JonasNJ Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Jeg må så være i kategorien der ikke bare bliver ramt, men som bliver fuldstændigt skudt i sænk.

    Jeg rejser med firmaet ca. 10 ture årligt. Fordelt på 4-6 ture til Asien og resten små lokale ture i EU.
    Firma politikken er klar, altid billigste klasse men næsten frit valg af selskab. Derved er jeg en af dem der går direkte fra guld kunde til absolut ingenting.

    Jeg har altid prioriteret at booke med SAS grundet Eurobonus. Jeg har fundet mig i hvad end de har smidt på os af besparelser og nedskæringer af service. Men nu sætter jeg sku foden ned.
    Jeg så EuroBonus som en måde at SAS kompenserede loyale kunder på en fornuftig måde, hvor hvis man var loyal fik man nogle ikke betydelige fordele.
    Men det viser sig at loyale kunder ikke er de kunder som SAS ønsker at have i deres forretning.

    Nu kan man jo lige så godt flyve alt muligt andet end SAS og få det samme. Nemlig absolut ingenting - Bare billigere.
     
    Senest redigeret: 24/10/18
    HenrikM, PENSIONISTEN, DanielBahn og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er vel lidt det de siger, ja! Jeg aner intet om forretningen udi luftfartens verden, men hvis man bare overfører lidt normal forretningslogik, så er det slet ikke sikkert, at de "loyale" kunder, dvs. dem der flyver meget er dem, som de tjener godt på. Hvis man bare har nok af rosset til at fylde pladserne, så er det jo muligt, det er en bedre (eller lige så god) forretning.

    Jeg er med på, at man som loyal kunde ikke synes disse forringelser er fede. Det får mig da også personligt til at genoverveje om jeg gider med SAS til USA næste gang, hvor turen er lidt mere bøvlet (transfer i ORD med ski-bagage) i stedet for at vælge et andet selskab (transfer i Europa, dvs. ikke noget med bagage ud og checke ind igen), hvis jeg alligevel ikke rigtigt får nogen point af nævneværdig karakter.

    Mht. kommunikationen så må man jo blot konstatere, at SAS tydeligvis ikke synes medlemmerne er det værd at kommunikere det direkte til. I min optik - ikke særlig kønt. Og nok også dumt tænker jeg. Ikke blot er "vi" sure over forringelserne, men vi er nu også sure over den manglende kommunikation herom.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side