DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

1. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,176
    "Synes godt om" modtaget:
    4,616
    Point:
    113
    Well, jeg sidder faktisk og kigger på en hurtig smuttur til Napa her om 3 uger.
    SAS tager 5000 for en Go Light med nærmest 500 point i optjening og nul bagage,
    Luftwaffe tager for samme tur med skift i Frankfurt og også den absolut billige men med SA Guld kan du interkontinental tage et styks kuffert med til lige over 3000,00 og på klasse L som giver 25% EBpoints så vel en 4000 ish.
    Men, på Luftwaffe kan jeg ikke byde på upgrade, det kan jeg hos SAS, og der end er desuden også mulighed for en cortesy upgrade.
    Valget er svært, men jeg skeler i den grad nu til andre i alliancen end jeg gjorde tidligere.

Flyvefisken, Claus K, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Jeg tror, at rejsevanerne bliver påvirket af mange faktorer - ikke kun pointoptjeningen.

For mig er det specielt:
    • Rejsetidspunkt (jeg vil gerne have en hel arbejdsdag, før jeg rejser - og helst ankomme på et passende tidspunkt)
    • Rejsens længde (undgår helst omvej / for lange ventetider i lufthavnen)
    • Prisen (jeg er ligeglad med prisforskelle på 10% - men er allergisk overfor forskelle på 50%)
    • Destinationen (ofte flyver SAS ikke derhen, hvor jeg skal)
    Tidligere rejste jeg altid ud fra Aarhus - men jeg er blevet mere glad for Billund. For det passer bedre at rejse med Lufthansa eller Turkish Airlines derfra.

Så: Ændringen i pointoptjeningen har ikke betydet noget for mig. Jeg er stadig medlem af EuroBonus og rejser med Star Alliance

MaleneChristensen, Thorbjoern, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,691
    26,915
    Point:
    113
    Jeg kan sige det ganske klart.

Jeg har et par billetter endnu med SAS frem til maj måned, hvor jeg forventer at n diamond status igen. Dette er så helt sikkert sidste år. Så derfra falder jeg ned og lever af min Lifetime Gold status.

Jeg har matchet mig til Flying Blue Gold (og hører gerne fra andre der vil med på den galej - jeg kan måske hjælpe om der er garanteret flyvninger med i matchet).

Har allerede booket mine 3 første billetter med KLM og første tur er i næste uge til SFO.

Det er 100% alt det SAS har fjernet og devalueret, som har flyttet mig. Lifetime Gold har bare gjort det nemmere at flytte og vise at min loyalitet har en grænse.

Droppede umiddelbart tanken om at starte op i Krisflyer, da de ej heller var super nemme at lege med og mine rejser ofte får til USA. Så det gav ikke mening alligevel.

Så fokus bliver på:

1: Flying Blue
    2: British Airways Executive Club
    3: SAS Eurobonus (primært til point optjening via indkøb etc.)

Flyvefisken, MaleneChristensen, Jeblin og 6 andre "Synes godt om" dette.
  4. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,568
    5,678
    Point:
    113
    Meget enig i dine betragtninger.
    Fik selv LGS (ikke at forveksle med LSG!) med SK og det betyder at der er flere selskaber/Alliancer at vælge mellem nu.

As we speak...så har jeg en planlagt tur med LH i F til maj. Hvor meget mere det bliver til med *A kommer an på hvilke tilbud de disker op med. Nu er LHs P klasse jo pludselig attraktiv, da jeg allerede har *A Gold. SQ har jo også haft nogle ret interessante tilbud, specielt ud af ARN

Har en tur med QR her i marts/april, hvilket vil resultere i BA Gold endnu et år. Så skal jeg bare hive BA Gold hjem i yderligere 19 år (det kommer nok ikke til at ske)!

Et pt på jagt efter nogle SkyTeam tilbud omkring de sidste uger i juli. Vil gerne prøve KL/AF på noget intercon og selvfølgelig gerne på biz. Har gjort noget i det intra Europa og besøgt KL Crown Lounge en del. Vil gerne skifte og prøve AF noget mere, selvom CDG er en forfærdelig lufthavn.

Så jeg tror mine liste ser således ud:

1: OneWorld/BA
    2: SkyTeam/AFKL
    3: *A/SK

PENSIONISTEN, MaleneChristensen, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,035
    Point:
    93
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Når vi vælger fly er der reelt kun et parameter der betyder noget (naturligvis inden for rimelige økonomiske smertegrænser:oops:): Flyafgange der tidsmæssigt passer til vores behov/ønsker.

Fra Aalborg derfor en blanding af SAS og KLM, alt afhængig af destinationen. Det kan sagtens blive KLM ud og SAS hjem, hvis de tider passer bedst.
    Er tider/priser sammenlignelige er det SAS; vi vil gerne støtte et skandinavisk flyselskab, lige som vi gerne støtter den lokale brugs.

Vi oplever jævnligt ændringer og booker derfor altid refunderbare/ ombookningsbare billetter. Det vil sige PLUS hos SAS og hvad-det-nu-hedder hos KLM.

Point er fine at få og bruge, og Guldkort er sjovt at have, men det har ikke den store indvirkning på valg af selskab, her tæller de rette rejsemuligheder højere.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

Beskeder:
    1,176
    4,616
    Point:
    113
    Fedt, turen er booket nu hos Luftwaffe og de er faktisk ok rimelig med deres upgrade priser, så jeg giver det et shot.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. miri90

miri90 VIP medlem

Beskeder:
    410
    805
    Point:
    93
    Er du på booket på Eco? Og må man spørger hvad de tilbyder som min. bud for upgrade til Premium Eco og/eller biz?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

Beskeder:
    1,176
    4,616
    Point:
    113
    Skærmbillede 2019-02-04 kl. 21.09.32.png

Henrik Olsen, miri90, clager og 8 andre "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,318
    4,374
    Point:
    113
    Jeg stemmer i: Primært parameter for mig er flytider og direkte fly. Vil altid foretrække direkte fly fremfor fly med mellemlandinger. Og vil altid gå efter at få mest muligt ud af dagen både hjemme og ude. Begge dele gælder både ferie og arbejde. Baseret i CPH så giver det SAS en klar fordel på mange ture. Men på de ture der går til andre end SK destinationer og som er på ren økonomi, der ser jeg meget lidt grund til at vælge SK som en del af turen - der vil det nok blive et valg indenfor LH gruppen, da jeg gerne vil nyde fordelene af *A Gold.
    Jeg undgår meget gerne LHR og AMS - begge er er mine øjne rædselsfulde lufthavne. Følgelig er KLM og BA ude af billedet - og sidste jeg var på BA økonomi var det ikke kønt. Men det værende sagt så har jeg en weekend i efteråret med min datter til London. SAS uden bagage, men med *G fordelene = 4.000 for 2. BA skal have det halve. Og pointene betyder jo ikke noget mere. Derfor BA.

Henrik Olsen, Kenneth K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    551
    1,173
    Point:
    93
    Citat fra bogen The Membership Economy, R. K. Baxter:
    Det rammer meget godt, nogle af de oplevelser og frustrationer jeg selv har haft, og som også virker til at være holdninger i hvert fald til tider her på forum.

danielstrandby, Henry, RasmusH og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Her er et tip til et MR hvis man står og mangler 125 statuspoint til opnåelse af næste statusniveau. Ironi kan forekomme. Det er fuldkommen latterligt; DKK 3569 for 125 point, og det bliver endnu mere latterligt når man i går kunne købe en Plus pro for KUN 3859 kroner men dog 2500 point for en merpris på 290 kroner. Ikke at forstå det go' handel . Fedt program, value for money!
    Screenshot_20190626-001251.jpg

Thorbjoern, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,144
    8,235
    Point:
    113
    Ja jeg grinte også da jeg i går (gen)læste hvad SAS havde skrevet om point optjening efter ændringerne... Deres hjemmeside virker ikke så det er taget fra hukommelsen:
    "Princippet er enkelt, jo mere du betaler jo flere point optjener du"

Fantastisk at deres hjemmeside ser således ud når man forsøger at bruge den:
    upload_2019-6-26_9-7-49.png

upload_2019-6-26_9-8-7.png

Thorbjoern, PENSIONISTEN, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Jeg har selvfølgelig vidst det fra starten, men man føler sig stadig lidt røvrendt

2019-06-26 09_10_26-Start.png

Senest redigeret: 26/6/19
    Thorbjoern, jtraveler, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    jo mere du betaler jo færre point optjener du

PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  16. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,247
    3,065
    Point:
    113
    Skulle også ind og registrere manglende point og fik samme fejlmeddelelse. Fløj den 18 og 20. juni og har ikke fået point for disse flyvninger. SAS er ofte langsomme med at tilskrive point, men at de helt glipper, synes jeg er sjældent. Det gjorde det altså denne gang. Nu kan man så ikke engang claime pointene :(

Senest redigeret: 26/6/19
    PENSIONISTEN, tbh, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Har oplevet det samme her på det sidste, men har ringet til kundeservice og hvis det er helt almindlige SAS billetter og ikke code-share godskriver de dem med det samme. Har virket hver gang, en enkelt gang måtte fru Sur ikke gøre det, men jeg fortalte hende at det må hende kollegaer godt. Hun tjekkede og godskrev mine 625 gode statuspoint.

Thorbjoern, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,144
    8,235
    Point:
    113
    Deres formulering var:
    • Princippet er enkelt: Jo mere du bruger, desto flere point optjener du.

https://www.sas.dk/eurobonus/partners/flyselskaber/scandinavian-airlines/

19. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    744
    2,199
    Point:
    93
    Brug dem nu fornuftigt!!

20. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,623
    6,910
    Point:
    113
    Jeg mangler også point for sidste uge.

Del denne side