DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Måske der er en lille fejl i skemaet her på IF - det skema, SAS har offentligtgjort på deres engelsksprogede side, har points på alle klasser, bare ikke så mange af dem.
    Linket er her: https://www.sas.se/en/eurobonus/poi...yled-container_par-styled-container_tabctrl-3
    Når vi snakker Europa, er det på deres skema ret tydeligt, at det er "Go Light", der får slanket optjeningen, mens normal Go ikke har ændringer.
    Det kan også være, der er en fejl på SAS's side.

    "Go Light" sælges ikke indenrigs, så du får fortsat 250 points pr vej - såfremt SAS's skema holder.
    "Go light" sælges ikke (med forbehold for min hukommelse) mellem skandinaviske lande, så her er heller ikke nogen indvirkning på points.

    Så mellem Aalborg og CPH er optjeningen det samme :)
     
    MatthiasWagner, PENSIONISTEN, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Og lige en tillægsnote: den her med flexible/non-flexible Go billetter kan jeg ikke lige gennemskue. Ud fra skemaet hos SAS og på sin vis også her på IF (som jo nok kommer fra SAS), er der ingen ændringer på Go og så vidt jeg ved, er heller ikke de billige go-billetter flexible....ihvertfald ikke så flexible, at man kan ændre uden gebyr. Er det ikke noget noget med, at kun en enkelt klasse i Go er fuld flexible uden gebyr?

    Humlen - igen taler vi om europæiske flights til destinationer uden for Norden - er vel, at rejser du på billetter, hvor der ikke er bagage med, får du ikke ret mange points. Du har købt det billigste produkt og så bliver optjeningen derefter.
    På indenrigs og Nordic er der ingen ændringer.
    Og på USA/Asien er det noget op ad bakke hvis du gerne vil optjene points på de helt billige rejser uden bagage.

    Ret mig gerne hvis jeg tager fejl - men efter at have kigget dybere i skemaerne, er der jo ikke sådan det helt store, der bliver slagtet på ihvertfald Europa, hvis man er på mere end håndbagage. (undtaget hvis man ud og hjem samme dag på en light som nogle jo selvfølgelig er)
     
    RasmusH, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg var lige inde på flysas.com for at se, hvad der egentlig står om den nye pointoptjening. Der står nemlig ingenting på sas.dk. Her blev jeg ledt frem til sas.se/en: SAS1 copy.jpg sas2 copy.jpg
    Det er jo ikke helt så drastiske nedskæringer, som forum har diskutteret hele dagen, men nok til at jeg også vil finde andre flyselskaber.
    Der står også, at pointoptjeningen opretholdes på billetter købt før i dag, men at de nye regler træder i kraft den 1. dec. for billetter købt i dag eller senere.
    Kan vi stole på disse tal?
     
    Senest redigeret: 1/10/18
    MatthiasWagner, Csiems, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Hvad er nu op og ned her? Er der nogle der løber med en halv vind eller trækker sas allerede i land?
     
    Henry og Søren S "Synes godt om" dette.
  5. Tobg

    Tobg Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    De nye longhaul point er del en lavere end Lufthansa - fløj retur til orlando i starten af september på Lufthansa light til 2500kr retur og fik 2x 125+1200 i klasse L (ved ikke om diamant gav ekstra point)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Tror faktisk der er en “100” der står lidt forkert i de skemaer - måske noget med en tabel, der er gået ud over sine rækker og derfor skygger for det tal, der burde være der - nemlig 100.....Blot mit bud.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    SAS har siden 2009 været en "fast inventar" for mit vedkommende når det angår flyrejser. Ikke altid jeg selv har "valgt" dette selskab men i bund og grund har jeg sådan set været glad for at benytte dem. :)

    Blev Gold og senere Diamond indenfor de seneste par år hvilket jeg "nød godt af" for en stund, for kort tid efter begyndte man at lave om på tingene.
    Blandt andet muligheden for extra checked in bags hvilket for mig var en SUPER mulighed ved at være GOLD / Diamond Member.

    Efter at have læst omkring dagens devaluering sidder jeg i mildest talt tilbage med en følelse om at SAS ikke værdiger deres "loyale" kunder noget som helst udover blot at være et "Eurobonusnummer" i flokken. Correct me if i´m wrong :oops:

    Med dagens udmelding i tankerne kan jeg heller ikke lade være med at spekulere på hvad det næste bliver, blandt andet:
    - Bliver der ændret i MC Premium således dette også devalueres?
    - Hæves point satserne på bonusrejser?
    - Hæves satserne for "point upgrades" ?

    Måske det var på tide at SAS fortalte sine medlemmer lidt om: Hvad vil vi gerne gøre for dig, og vigtigere endnu, hvorfor skal du vælge SAS ?

    Tankerne er mange, jeg må bare erkende at tiden hvor jeg har benyttet SAS som det foretrukne flyselskab i Skandinavien nærmer sig sin ende. o_O

    Sov rigtigt godt folkens.
     
    Niclas, jespersm, Csiems og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Er der nogen der er fået email personligt om ændringerne? Jeg har indtil videre kun set det på diverse fora at det var meldt ud til salgskanalerne. Jeg er både alm EB-medlem og har en corporate-aftale via mit eget firma og sjovt nok har jeg her lidt i midnat ikke fået nogen information om ændringer.

    Kan det være en prøveballon for at se, hvad der kommer af reaktioner for så evt at lave tilretninger eller er det blot et eksempel på meget dårlig kommunikation? En af mine venner skrev et opslag på SAS facebookside i eftermiddag og fik faktisk et svar, der dog samtidig ikke var noget rigtigt svar.

    Jeg forstår nok godt hvorfor Sandahl-Sørensen og Johan Mäki ikke nævnte det ved arrangementet i sidste uge; de var jo ikke sluppet levende fra stedet :)
     
    Claus Heine, Ulrik, MaleneChristensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Hvorfor køber du ikke et klippekort mellem AAL og CPH? Du får den højeste point-optjening og sidste gang de var på udsalg, kostede en enkeltbillet 750 kr
     
    Peter F. og Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Som nogle personer herinde har nævnt, så var den gamle optjening på long haul for de helt billige billetter måske lidt for høj.

    Dog vil gerne bemærke, at jeg så den højere optjening med SAS som en opvejning af at deres long haul rutenetværk er så småt, at når jeg skulle indløse mine point var der måske én destination jeg havde lyst til at tage til. Ved godt at man kan bruge flere point og booke en star alliance award, men de er jo umulige at finde, når der ikke er et online søgesystem for dem. Bruger selv ANA’s hjemmeside til at søge star alliance availability, men skal være heldig hvis man skal finde noget der passer i begge ender, selv uden for højsæsonen og det kræver mange søgninger. Plus den tid man skal bruge på at ringe ind til SAS bagefter.
     
    Claus Heine, Ulrik, MaleneChristensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har heller ikke hørt fra SAS.
     
    MaleneChristensen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    I givet fald, er det en elendig kommunikation fra SAS. Og hvis ændringerne reelt intet betyder for de rejsende, hvorfor tog SAS det så ikke i opløbet? Dels ved at fortælle det på "Diamantmøderne" i sidste uge, dels ved at melde det mere klart ud sammen med det nye skema blev sendt ud til salgskanalerne?
     
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej

    SAS ved udmærket godt hvad det her ville give af reaktion. Men det var vel det samme sidste gang de slagtede EuroBonus. Jeg vil mindes at vi også dengang fik nyheden alle mulige andre steder fra, end fra SAS selv.

    Synes det er ufattelig ringe af SAS at ikke sende en mail ud til deres kunder, men i stedet blot smyge det ud i håb om at ingen opdager det.

    /DSGM #2
     
    Niclas, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    39BF79F7-190A-406C-B408-282C22BE807F.png

    Jeg har heller ikke selv modtaget nogen mail fra SAS omkring denne “famøse” devaluering hvorfor jeg da også håbede lidt på det måske var en and :eek:

    Desværre ser det ud til at være en realitet, her til morgen er jeg i sving med at se på billetter til EWR, og i bookings processen kan jeg se det grinagtige lave antal EBB points der vil blive optjent :mad: se billedet øverst :(

    Mon ikke det er på tide at SAS tager sig sammen og melder noget ud til dem der rent faktisk er der for SAS, nemlig deres loyale kunder!!!

    Godmorgen herfra ;)
     
    Henry, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Selv ved køb af kuffert får du samme antal point på SAS Go.. skørt..
     
    Henry, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Vi burde alle give vores mening til kende på guld/diamant mailen og se om nogen har et godt svar på, hvorfor de skider sådan på deres loyale kunder..
     
    Henry, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Ja så røg der en email afsted til Sandahl-Sørensen og Johan Mägi via diamond-linje. Jeg skal nok sige til, hvis der kommer en reaktion.
     
    Niclas, MaleneChristensen, Peter F. og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det undrer mig at den danske hjemmeside endnu ikke er opdateret med de nye pointsatser - meget mærkeligt firma.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg har også smidt en afsted og vender ligeledes tilbage, hvis jeg får en respons.
     
    MaleneChristensen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Vil I dele uddrag af jeres mail - det kan bruges som inspiration for andre til at gøre det samme.
     
    obs, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side