DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det støtter jeg op om #customersvoice
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    IMG_1384.JPG
    Kan godt se det sjove i det her :D
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, Jeblin og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Legede lidt med priser og booking class til nogle af de destinationer der giver flest point i det nye point-setup.

    Man kan flyve CPH - SFO for godt 4200kr i Maj, i bookingklasse L, der giver 4800 point i alt (6.000 med 25% bonus).

    Hvis man i stedet krediterer til eks. Turkish eller Aegean (der er nok er blandt de nemmeste programmer at optjene *A Gold i) får man godt 11.000 point.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Til den tid er de første points for længst udløbet o_O
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Sendte en mail afsted 09:00 d.d og skal nok vende tilbage når der kommer svar ;)
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  6. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Nu er det nemt for mig at sige, mens jeg står på sidelinien, og jeg skal ikke forsvare Flying Blue, som også er væsentlig beskåret de senere år, men på mange områder er SAS/EB mange skrift foran i racet mod bunden. Bare for at nævne et par småting:
    • Første kuffert gratis på Light billetter for elite medlemmer (sølv+)
    • Points udløber ikke med årlig aktivitet på kontoen (inkl. kreditkort)
    • Gratis drikkevarer + snack på europæiske flyvninger (indtil ruten bliver overtaget af Joon/Transavia)
    Fra København kræver det en ekstra mellemlanding, som de færreste gider, men fra Billund og Aalborg bliver det jo mere og mere et reelt alternativ, og er det ikke kun Norwegian, der er SAS' største konkurrent. Om ikke andet, indtil næste gang KLAF finder sparekniven frem...
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, PeterA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Forvent hurtigt svar - men et ubrugeligt svar :rolleyes:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Enig i, at jeg tror SAS hægter manger jyder af på deres bonusstunt og smider dem i armene på BA eller KLAF.

    Har egentlig ikke et problem med, at man ikke optjener så mange point på ultrabillige langrutebilletter købt ved Now or Never mm (typisk T og O bookingklasse), men jeg synes det er at stramme den, at man selv i en bookingklasse Q kun optjener 40 % ifht fuld optjening. Hos andre *A-selskaber mv. giver Q ofte 100 % af mileage.

    Min største anke er, at alle bookingklasser i øko (Q, V, W, K, L, U, G) undtagen full flex skæres til 40 %.

    For at gøre SAS lidt attraktiv ifht andre *A-selskaber, så burde de i det mindste give 100 % på Q, V, W og sætte K, L, U, G til 50 %. Det synes jeg ville være mere fair.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Offlyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Efter længere tænken er jeg ikke længere så sur. Jeg ser det som en devaluering af Go Light, køber du bagage billetten får du i Europa samme point, men færre Long-Haul. Dette billede undrer mig dog, hvorfor giver baggagen ikke rykket op til 1.600 point? (Det er stadig samme spørgsmål jeg havde i går, hvor klasse T både kan være Go Light og Go. O giver mening da det er ungdomsbilletterne.)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Hej Guldmail,

    Ville ønske jeg kunne sige godmorgen, men det er jo desværre ikke tilfældet.
    For det første "sniger" i endnu engang en devaluering ind, uden at give besked, sende mail eller noget som helst - virkelig professionelt.

    Kan en af jer fortælle mig, hvad min motivation for at vælge SAS fremover skulle være, når jeg nu får 125 point på en rejse fra CPH-LHR?
    Det ville kræve 100 rejser før jeg havde point nok til, at komme til noget så eksotisk som Oslo.

    Der er ikke længere incitament for at vælge jer, fremfor lavprisselskaberne og jeg kan ikke længere se, hvad det er jeg betaler ekstra for, men oplys mig gerne.

    Mvh. en frustreret frequent flyer.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    På go billetter fra CPH-LHR i december får du også kun 125point nu, mod 625 tidligere, så det er ikke korrekt at det kun er Go Light i Europa.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Update, jeg overdrev endda med de 125 point på CPH-LHR, det er kun 100 point fremover..
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Henry og MrJensen "Synes godt om dette"
  13. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Nej, på en GO cph-lhr får du 500 point +25% (hvis min. guld). Tabellen er fra sas.se/en, jvf. tidligere opslag
    SAS1 copy.jpg
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Det er da muligt tabellen siger sådan, men hvis du kigger på mit billede vedhæftet, så giver en Go billet altså også kun 100 på bookingsiden
    Det samme gør den på flere billetter i januar..
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    På dit billede står der Go Light, som ifølge tabellen giver 100 point, mens Go giver 500. Men i følge din reservation, så giver Go i klasse O også kun 100 point, hvilket ikke stemmer overens med tabellen, som siger at Go skal give 500 point.
     
    Senest redigeret: 2/10/18
    Henrik Olsen, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det gør sig kun gældende for bookingklasse T og O (typisk laveste pris/kampagne). Ellers normal optjening på Go inden for Europa (dvs. inkl. bagage).

    I dit screenshot er det netop bookingklasse O, så derfor gives der kun 100 point uanset om det er Go eller Go-light.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Kære SAS

    Jeg har altid været SAS mand. Det er vores selskab. Min loyalitet var ubegrænset. Det vil sige indtil i sidste år sløjfede bagagen for Go Light i alle niveauer af Eurobonus programmet. Det er ikke første gang at i slagter fordelene for jeres kunder, men det var den berømte dråbe for mig. Der var to grunde for mig som leisure traveler, for at være med i Eurobonus. Den før omtalte bagage, og loungen for plus billetter og EBG samt EBD.

    Da jeg edderspændt måtte konstatere at i skar bagagen væk på go light, lagde jeg jer på is og søgte andre veje. Det forgangne år har jeg fået rigtig god service hos TAP som ikke har noget Buy onboard kort, man beder bare om en cola hvis det er det man gerne vil have. Jeg er lidt småpjattet med TAP. Man får en croissant sammen med sin morgenkaffe hos Air France. Det er fint. Hos Swiss får man ikke kaffe. Man får is og hvidvin. Sådan! Og så lige til sidst. Hos CSA får man vand og chokolade på ruten mellem HAM og PRG. Det er vældig behageligt på den korte tur. Hvad får man hos SAS? Et fingerbøl kaffe, og en genopfyldning hvis man er heldig.

    Da jeg fløj med SAS, skulle jeg næsten altid til Kastrup lufthavn. Det skal jeg ikke mere. Nu er Hamburg fuhlsbüttel min afrejse lufthavn. Ikke mere med kr. 800,- for en retur med Alsie ekspres, eller at skulle stå op klokken, Hallo åndsvag om morgenen, for at køre til Billund og nå klokken 06.50 maskinen til Kastrup. Nu om dage, kører jeg den korte tur til Flensborg station (gratis parkering) og køber en Schleswig Holstein ticket til 29 €. Vi kan rejse op til 3 personer på den billet, og toget stopper lige under lufthavnen i Hamborg.

    Så er der det med loungen. Sidste år, fløj jeg en tur til Helsinki med jer kære SAS. Jeg havde opgraderet med points så jeg kunne opleve loungen. Den morgenmad jeg fik deroppe, nå ja. Jeg fik bedre morgenmad i mine allerfattigste SU dage på studiet, og kaffen var udrikkelig. Roen var dog virkelig skøn. Derfor fulgte jeg sultent et link på en Youtube travel vlog, der lovede 100 € rabat på et Prestige Prority Pass det første år. Selv den mest skabede lounge jeg har været i, har overgået den oplevelse jeg havde i det finske med jer kære SAS.

    Så derfor. Tak kære SAS.

    Tak for at i udhuler Eurobonus så meget, at det ikke giver nogen værdi for jeres kunder mere.

    Tak for at i behandler jeres loyale Frequent Flyer så dårligt.

    Tak for at i jager jeres leisure travelers væk.

    For hvis i ikke havde gjort det, havde jeg aldrig opdaget den verden af herligheder jeg har oplevet i år. I ligger nu helt nede i bunden af fryseren, og i skal oppe jer helt gevaldigt, hvis i skal op af permafrosten.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg tror at der er lidt klumper i strømmen til hjemmesiden eller en hjerneblødning somewhere.

    Søgning på CPH-DUS 16/1 og retur 17/1.

    Ud på booking klasse O, 100 point på Go light og 500 på GO.
    Hjem på booking klasse T, 100 point på Go light, men nu kun 100 point på GO

    Så er på O er der forskel. Men hvis der er forskel, hvorfor så ikke på returrejsen i T, her skelnes der ikke mellem GO light og GO og som jeg læser det fra @Perdan skema er det forskel selv indenfor samme bookingklasse.

    For mig virker det som on de ikke selv kan hitte ud af det.
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  19. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er jo SKIT, så hvad kan man forvente... :rolleyes:

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Her er min email til SAS.
     

    Attached Files:

    • SAS.pdf
      File size:
      101.2 KB
      Vist:
      67
    PENSIONISTEN, Offlyer, Thorbjoern og 14 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side