Legede lidt med priser og booking class til nogle af de destinationer der giver flest point i det nye point-setup. Man kan flyve CPH - SFO for godt 4200kr i Maj, i bookingklasse L, der giver 4800 point i alt (6.000 med 25% bonus). Hvis man i stedet krediterer til eks. Turkish eller Aegean (der er nok er blandt de nemmeste programmer at optjene *A Gold i) får man godt 11.000 point.
Nu er det nemt for mig at sige, mens jeg står på sidelinien, og jeg skal ikke forsvare Flying Blue, som også er væsentlig beskåret de senere år, men på mange områder er SAS/EB mange skrift foran i racet mod bunden. Bare for at nævne et par småting: Første kuffert gratis på Light billetter for elite medlemmer (sølv+) Points udløber ikke med årlig aktivitet på kontoen (inkl. kreditkort) Gratis drikkevarer + snack på europæiske flyvninger (indtil ruten bliver overtaget af Joon/Transavia) Fra København kræver det en ekstra mellemlanding, som de færreste gider, men fra Billund og Aalborg bliver det jo mere og mere et reelt alternativ, og er det ikke kun Norwegian, der er SAS' største konkurrent. Om ikke andet, indtil næste gang KLAF finder sparekniven frem...
Enig i, at jeg tror SAS hægter manger jyder af på deres bonusstunt og smider dem i armene på BA eller KLAF. Har egentlig ikke et problem med, at man ikke optjener så mange point på ultrabillige langrutebilletter købt ved Now or Never mm (typisk T og O bookingklasse), men jeg synes det er at stramme den, at man selv i en bookingklasse Q kun optjener 40 % ifht fuld optjening. Hos andre *A-selskaber mv. giver Q ofte 100 % af mileage. Min største anke er, at alle bookingklasser i øko (Q, V, W, K, L, U, G) undtagen full flex skæres til 40 %. For at gøre SAS lidt attraktiv ifht andre *A-selskaber, så burde de i det mindste give 100 % på Q, V, W og sætte K, L, U, G til 50 %. Det synes jeg ville være mere fair.
Efter længere tænken er jeg ikke længere så sur. Jeg ser det som en devaluering af Go Light, køber du bagage billetten får du i Europa samme point, men færre Long-Haul. Dette billede undrer mig dog, hvorfor giver baggagen ikke rykket op til 1.600 point? (Det er stadig samme spørgsmål jeg havde i går, hvor klasse T både kan være Go Light og Go. O giver mening da det er ungdomsbilletterne.)
Hej Guldmail, Ville ønske jeg kunne sige godmorgen, men det er jo desværre ikke tilfældet. For det første "sniger" i endnu engang en devaluering ind, uden at give besked, sende mail eller noget som helst - virkelig professionelt. Kan en af jer fortælle mig, hvad min motivation for at vælge SAS fremover skulle være, når jeg nu får 125 point på en rejse fra CPH-LHR? Det ville kræve 100 rejser før jeg havde point nok til, at komme til noget så eksotisk som Oslo. Der er ikke længere incitament for at vælge jer, fremfor lavprisselskaberne og jeg kan ikke længere se, hvad det er jeg betaler ekstra for, men oplys mig gerne. Mvh. en frustreret frequent flyer.
På go billetter fra CPH-LHR i december får du også kun 125point nu, mod 625 tidligere, så det er ikke korrekt at det kun er Go Light i Europa.
Nej, på en GO cph-lhr får du 500 point +25% (hvis min. guld). Tabellen er fra sas.se/en, jvf. tidligere opslag
Det er da muligt tabellen siger sådan, men hvis du kigger på mit billede vedhæftet, så giver en Go billet altså også kun 100 på bookingsiden Det samme gør den på flere billetter i januar..
På dit billede står der Go Light, som ifølge tabellen giver 100 point, mens Go giver 500. Men i følge din reservation, så giver Go i klasse O også kun 100 point, hvilket ikke stemmer overens med tabellen, som siger at Go skal give 500 point.
Det gør sig kun gældende for bookingklasse T og O (typisk laveste pris/kampagne). Ellers normal optjening på Go inden for Europa (dvs. inkl. bagage). I dit screenshot er det netop bookingklasse O, så derfor gives der kun 100 point uanset om det er Go eller Go-light.
Kære SAS Jeg har altid været SAS mand. Det er vores selskab. Min loyalitet var ubegrænset. Det vil sige indtil i sidste år sløjfede bagagen for Go Light i alle niveauer af Eurobonus programmet. Det er ikke første gang at i slagter fordelene for jeres kunder, men det var den berømte dråbe for mig. Der var to grunde for mig som leisure traveler, for at være med i Eurobonus. Den før omtalte bagage, og loungen for plus billetter og EBG samt EBD. Da jeg edderspændt måtte konstatere at i skar bagagen væk på go light, lagde jeg jer på is og søgte andre veje. Det forgangne år har jeg fået rigtig god service hos TAP som ikke har noget Buy onboard kort, man beder bare om en cola hvis det er det man gerne vil have. Jeg er lidt småpjattet med TAP. Man får en croissant sammen med sin morgenkaffe hos Air France. Det er fint. Hos Swiss får man ikke kaffe. Man får is og hvidvin. Sådan! Og så lige til sidst. Hos CSA får man vand og chokolade på ruten mellem HAM og PRG. Det er vældig behageligt på den korte tur. Hvad får man hos SAS? Et fingerbøl kaffe, og en genopfyldning hvis man er heldig. Da jeg fløj med SAS, skulle jeg næsten altid til Kastrup lufthavn. Det skal jeg ikke mere. Nu er Hamburg fuhlsbüttel min afrejse lufthavn. Ikke mere med kr. 800,- for en retur med Alsie ekspres, eller at skulle stå op klokken, Hallo åndsvag om morgenen, for at køre til Billund og nå klokken 06.50 maskinen til Kastrup. Nu om dage, kører jeg den korte tur til Flensborg station (gratis parkering) og køber en Schleswig Holstein ticket til 29 €. Vi kan rejse op til 3 personer på den billet, og toget stopper lige under lufthavnen i Hamborg. Så er der det med loungen. Sidste år, fløj jeg en tur til Helsinki med jer kære SAS. Jeg havde opgraderet med points så jeg kunne opleve loungen. Den morgenmad jeg fik deroppe, nå ja. Jeg fik bedre morgenmad i mine allerfattigste SU dage på studiet, og kaffen var udrikkelig. Roen var dog virkelig skøn. Derfor fulgte jeg sultent et link på en Youtube travel vlog, der lovede 100 € rabat på et Prestige Prority Pass det første år. Selv den mest skabede lounge jeg har været i, har overgået den oplevelse jeg havde i det finske med jer kære SAS. Så derfor. Tak kære SAS. Tak for at i udhuler Eurobonus så meget, at det ikke giver nogen værdi for jeres kunder mere. Tak for at i behandler jeres loyale Frequent Flyer så dårligt. Tak for at i jager jeres leisure travelers væk. For hvis i ikke havde gjort det, havde jeg aldrig opdaget den verden af herligheder jeg har oplevet i år. I ligger nu helt nede i bunden af fryseren, og i skal oppe jer helt gevaldigt, hvis i skal op af permafrosten.
Jeg tror at der er lidt klumper i strømmen til hjemmesiden eller en hjerneblødning somewhere. Søgning på CPH-DUS 16/1 og retur 17/1. Ud på booking klasse O, 100 point på Go light og 500 på GO. Hjem på booking klasse T, 100 point på Go light, men nu kun 100 point på GO Så er på O er der forskel. Men hvis der er forskel, hvorfor så ikke på returrejsen i T, her skelnes der ikke mellem GO light og GO og som jeg læser det fra @Perdan skema er det forskel selv indenfor samme bookingklasse. For mig virker det som on de ikke selv kan hitte ud af det.