Elektronisk udstyr angiveligt bandlyst i kabinen på flyvninger fra 8 lande til USA

Poster i 'NYHEDER' oprettet af asf, 21/3/17.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Du læser for meget fake news.
     
    Daniel K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    UK indfører et lignende forbud, som ikke er pga en specifik trussel.

    "Security sources have told Sky News the move is not a reaction to a specific intelligence threat, rather a response to the ongoing general threat to aviation."

    The plot thickens...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Det er dælme mærkeligt.....

    Og jeg må indrømme at jeg er en smule irriteret over ikke at kunne arbejde på min PC over dammen hvis dette her bliver fast fremtid.


    Tænk på hvor mange som arbejder når de flyver. Dette er så slut nu - måske :-(
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Så at Emirates prøver at lave lidt smil med det på deres facebook med noget i retning af: "Hvem behøver gadgets/labtops/tablets, når man har verdens bedste inflight entertainment i flyet."
     
    Calle77, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Altså, jeg fløj med United den anden dag og der streamer man film til sin tablet, som er meget bedre end den lille snottede skærm foran, endvidere fik jeg clearet mine mails offline.. suk suk, hvis det her går igennem...
     
    clager, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,628
    "Synes godt om" modtaget:
    26,748
    Point:
    113
    Videoen er her (de var hurtige må man sige):

     
    Calle77, RasmusH, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Det bliver et irritations moment for de passagerer, som fortrinsvis rejser med håndbagage, selv på langruter.

    - De skal pludselig til at stå i kø ved bagdrop samt vente på bagagen ved ankomsten.

    - Og selskaberne skal laste extra bagage, dvs extra containere, som måske kommer til at optage plads for en el. to cargo containere.

    - Og risiko for procentvis flere lost bags indeholdende kostbart elektronisk udstyr (al bagage vil jo nok herefter indeholde dyrt udstyr).
     
    Senest redigeret: 22/3/17
    Kenneth K, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  8. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Hvis man skal til Kina, så pas på med en powerbank, efter der har været nogle batterier der er gået brand i. Sidste år fik jeg konfiskeret en lille powerbank, jeg havde fået som reklame. Årsagen var, ar der ikke stod hvor mange Amp timer den indeholdt. Jeg klagede omgående og kom hen til supervisoren. Her stod en anden mand med det samme problem og vi opgav begge det kinesiske regelrytteri. I håndbagagen havde jeg en anden powerbank, som var tre gange så stor, men der stod hvor mange Amp timer den indeholdt.
    I dag har jeg fået en ny powerbank som reklame, men uden Ah angivelse. Den bliver hjemme i næste uge, hvor jeg rejser til Kina igen.
     
    Ali Taran, MaleneChristensen, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der skal nøgler, liquids, laptop, powebanks og tablets ud i Kina før man kan komme ind i transit.. det med nøgler havde jeg ikke set på skiltet, så den kom igennem igen...
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg havde en pudsig oplevelse i Beijing før der kom generelt forbud mod væsker i security. Havde brugt mine sidste Yuan på en flaske risvin, som blev snuppet i security. Tilbage til SAS checkin, hvor de fortalte at jeg måtte købe en kasse til at transportere min dyrbare flaske hjem. Så jeg måtte veksle 5 Dollar, så jeg kunne købe en kasse til min flaske, som blev tjekket ind. Tilbage i transit stod jeg med nogle Yuan, som blev investeret i en ny flaske risvin. Resultat: ingen forbedret security, men dutyfree fik solgt en ekstra flaske, som jeg kunne knække halsen på og true besætningen med.
     
    MaleneChristensen, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  11. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Nu er Breitbart og Fox ikke hvad jeg vil betegne som nyhedskilder, men den diskussion må vi foretage et andet sted :)
     
    Henry og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  12. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Synes bare du skal sige det når du tjekker ind næste gang du rejser fra US. "Næhh, jeg har ikke noget der siger bang i min håndbagage. Det har jeg lagt min kuffert. Lige som I gerne vil have." :D
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Synes der er mange lignende eksempler. Husker en historie om en som ville have et par glas med sild med hjem. Set gik ikke som håndbagage, så købte han dem bare inde i lufthavnen efter security.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,588
    "Synes godt om" modtaget:
    4,573
    Point:
    113
    Derudover genererer han flere jobs end prognoserne.

    Det er jeg sikker på, at de fattige i samfundet sætter pris på. Så er de nok ligeglade med, at rige europæere sidder på et forum og tuder over de skal undvære deres pc på en flyvetur på 10 timer.

    Enig i at manden er mildt sagt "speciel", men han fanger og gør noget for dem som er flest - de dårligere stillede i samfundet og det er i mine øjne positivt.

    Er i øvrigt overbevist om, at der ligger en konkret bekymring bag dette forbud.
    Kan det være hacking af cockpittet, hvilket så vanskeliggøres ved at ipad, pc og lign. ligger i lastrum?
     
    Kenneth K, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  15. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    369
    Point:
    63
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    Det bedste eksempel jeg har oplevet, godt nok nogle år siden så de kan være de har rettet op på det, var en tur gennem Nairobi. Stor ståhej omkring væsker fra EU ned til Kenya, men ingen problem at tage så meget der nu kunne være med i håndtasken på samme flymaskine den anden vej. :rolleyes:
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,938
    Point:
    93
    Overvejede det samme et kort sekund, men eftersom din iPhone indeholder nøjagtigt samme hardware og muligheder som din iPad holder det argument heller ikke.
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,588
    "Synes godt om" modtaget:
    4,573
    Point:
    113
    Asf: Går udfra dette måske kan have noget med forbuddet at gøre og derved ikke hacking.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/derfor-har-usa-forbudt-baerbare-paa-fly/6583888

    Ser ikke hvordan forbuddet kan håndhæves i praksis, da man jo blot kan mødes med sin medsammensvorne, som har booket et fly der ikke flyver til UK eller USA og der få overleveret computer/ipad etc.
    Så med mindre der bliver opstillet en scanner i gaten, som scanner al håndbagage inden du boarder, ser jeg ikke hvordan man skal forhindre ting, som dette i at komme med ombord.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,818
    Point:
    113
    Lige mine ord - og de politisk korrekte samt det store presse-korps i DC med Gloria Borger/CNN i spidsen kæmper indædt imod mr T.
     
    Kenneth K, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  20. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side