Håber SAS opgraderer deres IFE, ellers er man vist ret ildestedt når man flyver med dem... happy feet for 10 gang eller gladiator...
Ap Nu hvor du minder mig om det!! Jeg siger ikke det er blevet godt, men det er blevet bedre!!! I foregårs på SK995 var der 70 film at vælge i mellem! Der var endda er par stykker jeg ikke havde set og kunne være interesseret i. Der stod 22 under new releases.
Man kan jo overveje om man skal medbringe en stationær i kabinen istedet - der er jo power outlets...
Hvis det de har fra mellemøsten er nogen indikation så ja, alt større end 16cm x 9,3cm x 1,5cm (som vistnok skulle være en stor iPhone). Gælder også ebogs-læsere...
Flere medier bringer sagen nu - det ender med at være sandt desværre tror jeg :-( http://www.nydailynews.com/news/nat...ctronics-europe-u-s-flights-article-1.3153743
Hvor konkret truslen er vil jeg da tillade mig at stille et stort ? ved. Det er en ny omgang væskecirkus. Reelt indhold og virkning er ligegyldigt - det skal bare se ud som om det er effektivt. Jeg har en tur "over there" ca hver 2. måned. Det bliver et helvede - og dette blot for at være med i Mr. Ts PR cirkus.
HØRT! Det er på sin vis værre end væskecirkuset, eletronik i lastrummet kan fjernstyres fra telefonen i kabinen, og bryder batterier i brand dernede er det markant sværere at bekæmpe branden, som nemt kan sprede sig til andre batterier. IATA forbyder litium-batterier i lastrummet af samme grund (det forbud må de vel så ophæve/have ophævet nu nødvendigvis...). Det er helt sindssygt, og umuligt at få øje på nogen konkret trussel eller fordel. Desværre må man forvente at det, i lighed med væskecirkuset, bliver permanent, og man kunne være bange for at det smitter af på resten af verden selv om andre lande bortset fra Storbritannien indtil videre holder hovederne kolde... Bliver spændende at se om/hvilken effekt det har på antal rejsende til USA.
Og Delta beklager at de satte det op ved en fejl i CVG: https://www.cnet.com/news/delta-mis...nning-electronics-from-international-flights/
Ohhhh shit, det er virkeligt dårlig nyt. Muligt Delta beklager, det skulle nok ikke have været fremme førend Homeland Security har offentliggjort det.
http://www.cnbc.com/2017/05/12/us-and-eu-are-talking-about-banning-laptops-on-flights.html Der arbejdes i kulisserne.
Jeg håber forsat at der kommer en rimelig løsning, som også giver mening. Men det skilt var bestilt af nogen som gav første besked om at det skulle op. Nogle glemte bare at fortælle at det ikke skulle op alligevel. Også det faktum at FAA lige nu er mere bekrymret over så mange batterier i "kælderen af flyet", som de ikke kan kontrollere og så udmeldingerne fra DHS. Dertil at flyselskaber etc slet ikke er vilde med det her forbud.
Tyveri fra baggage 1) Flyselskab du skal bevise det var i tasken 2) Indbos forsikring 3) Baggageforsikring Kontroller baggagen INDEN du forlader baggagebånd området, sørg for at have dokumentation for hvad du har i tasken/erne Selvom du sætter en TSA godkendt lås på, så sikre dine ting med en vejerkabel lås, bare en billig en hvor alt det dyre låses sammen I TSA og lufthavnene er der en del uheldige elementer. https://www.youtube.com/results?search_query=tsa+stealing Og en TSA godkendt lås hjælper ikke hvis du har en blød taske med flere lommer hvis du ikke også sætte låse på de lommer, for igennem lommerne kommer de også og her hjalp løsningen fra den første video mig:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-15/brace-for-chaos-if-u-s-expands-airline-laptop-ban Og kaos bliver det hvis det forbud træder i kraft.
Jeg har lige været på layover i Doha med hotelophold. Jeg havde glemt en halv liter flaske vand i min taske, da jeg gik gennem security i lufthavnen på vejen tilbage fra hotellet. Den blev slet ikke opdaget! Det var faktisk ret skræmmende. Lige pludselig har jeg fået en del mere forståelse for dette elektronik forbud.
Historien vil bare ikke lukkes ned, der citeres: "This morning during a televised interview, Department of Homeland Security boss John Kelly suggested that not only can an electronics ban be put in place on flights between Europe and the USA, but that it may be expanded to ALL international travel involving the USA. During his interview, he suggested that Homeland Security and the TSA were looking at ways to ‘raise the bar’ on screening processes and to eliminate potential soft spots in air travel security.." http://lufthansaflyer.boardingarea....ll-international-flights-to-and-from-the-usa/
Nye stramninger på vej? https://www.dhs.gov/news/2017/06/28...measures-all-commercial-flights-united-states Fact Sheet: Aviation Enhanced Security Measures for All Commercial Flights to the United States Release Date: June 28, 2017 The United States and the global aviation community face an adaptive and agile enemy. Terrorist groups continue to target passenger aircraft, and we have seen a “spider web” of threats to commercial aviation as terrorist pursue new attack methods. Based on these concerns, the Department of Homeland Security (DHS) is working to raise the baseline of global aviation security to keep the traveling public safe, in coordination with our international partners. Change to Global Aviation Security Requirements In light of evaluated intelligence, Secretary of Homeland Security John Kelly has determined it is necessary to implement enhanced security measures for all commercial flights to the United States. These measures, both seen and unseen, include enhanced screening of passengers and electronic devices as well as heightened security standards for aircraft and airports. Countries: 105 Airports: 280 (approximate number as it will vary based on seasonal airports) Total airlines: 180 Average daily flights: 2,100 Passengers: 325,000 average daily passengers Enhanced Security Measures and Timeline The enhanced security measures include but are not limited to: Enhancing overall passenger screening; Conducting heightened screening of personal electronic devices; Increasing security protocols around aircraft and in passenger areas; and Deploying advanced technology, expanding canine screening, and establishing additional preclearance locations. Over the course of the next several weeks and months, DHS/TSA will work with aviation stakeholders to ensure these enhanced security measures are fully implemented. Those stakeholders who fail to adopt these requirements with certain timeframes run the risk of additional security restrictions being imposed. International Flights Bound for the United States These enhanced security measures will help to secure all commercial flights departing from 280 airports that serve as last points of departure to the United States.