Endnu et Turkish uheld - er det sikkert?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jefi99, 4/3/15.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har indenfor de sidste par dage klaret 4 Turkish flyvninger og er kommet sikkert frem og tilbage - så det kan lade sige gøre uden skrammer, selvom jeg kender holdningen til TK hos mange herinde:)

    Som nybagt TK Elit ( guld) M&S medlem er det en fornøjelse at modtage en email få timer efter en flyvning med følgende ordlyd
    "
    Dear xxxxx

    Your flight from Istanbul to Copenhagen with Turkish Airlines, TKxxxx on xx.xx.2016 has been credited into your Miles&Smiles account.

    You have earned xxxx status miles for the related flight.

    Current membership account information is shown below.

    Total miles : xxxx

    Best Regards
    Turkish Airlines Inc.
    "
    Denne email er kommet efter hver flyvning og er forbilledlig, og jeg mener andre selskaber kunne lære af det og gøre det samme så man altid ved ens point er blevet registreret.
    Jeg har ikke set dette fra nogen andre flyselskaber - ikke engang fra sandkassen.
     
    Senest redigeret: 30/5/16
    Daniel K, Ali Taran, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Enig. SAS-app'en burde som minimum give en notifikation, når der kommer point på kontoen.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg vovede mig ud i en TK-booking forleden, da jeg skulle hjem fra FRU. Alternativerne var Pegasus og Aeroflot, så jeg tænkte at TK trods alt nok var det bedste, og samtidig havde jeg også en TK M&S status match challenge, der krævede et internationalt segment med TK.
    Så jeg bookede FRU-IST-CPH med TK for ca kr 1800 ($5 cashback med Priceline), med 70 minutter i IST. Min ene rejsemakker fløj FRU-IST-JFK, men havde 10 timer i IST, så han skulle på en af de der gratis citytours.
    FRU-IST afgår kl 03:25 om natten. De serverer to måltider på den knapt 6 timer lange tur på en Boeing 737, og lyset er tændt hele vejen!
    Vi landede lidt for sent, og piloterne lavede den hårdeste opbremsning jeg nogen sinde har oplevet. Jeg troede seriøst at vi skred af banen. Derefter taxiede nærmest for evigt, og holdt meget afsides i IST. Jeg kom med den første bus, men det tog jo for evigt. Da jeg gik igennem security stod der stadig "LAST CALL" på skærmen, da jeg endelig kom op af rulletrappen stod der gate closed. Jeg gik direkte til transferdesken, hvor jeg uden nogen konversation fik stukket et nyt boardingkort i hånden. Jeg fik også en meal voucher, selvom jeg forsøgte at sige, at det var lige meget, fordi jeg alligevel gik i loungen.

    Nu skal jeg lige have krævet mine €600, for selvom TK ikke er medlem af EU (heldigvis), så har de en lovgivning, der er identisk med EU's 261/2004-regler. Den hedder i Tyrkiet SHY - se http://web.shgm.gov.tr/doc4/shy-passenger.pdf
    Det bliver nok lidt af et battle...
     
    Senest redigeret: 1/6/16
    mhsalv, RasmusH, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    1. forsøg: Sender en email til TK's danske kontor. Svar (1. juni): Ikke vores bord. Udfyld formular på TK's webside.
    2. forsøg: Udfyldt formular. Svar (7. juni): Desværre. Forsinkelsen er ikke vores skyld
    3. forsøg: Sendt dem et svar, truet med juridiske skridt.. Svar 1 (10. juni): Vi får en supervisor til at vende tilbage til sig Svar 2 (fra supervisor, 10. juni) : Sorry, forsinkelsen var ikke vores skyld
    4. forsøg: Udfylder formularen på den tyrkiske trafikstyrelses (SHY) webside Svar fra TK (14. juli): Du kan hente €600 på vores nærmeste sales office. Du kan også få dem som voucher i stedet Får efterfølgende email fra SHY (14. juli): As mentioned before, according to Regulation into force of TDGCA, your application is evaluated with the right of compensation (600?) per passenger. If there is a corruption, please contact.

    Jeg har ikke fået hentet mine €600 endnu, men må hellere få klaret det snart. :D;):cool:
     
    Nicki Lolk Sørensen, THammer, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Gad vide hvad de har blandet i den vanddunk udover vand?!!?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Henry og klausbm "Synes godt om" dette.

Del denne side