Erfaring med SIXT

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Ali Taran, 25/1/18.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    AVIS???? skrev du lige AVIS:mad::mad::mad::mad::mad::mad: Forkert selskab
    :p:D:p:D:p:D
     
  2. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Er du helt sikker på det?
    Netop SIXT er lidt anderledes, havd det angår og det har jeg selv mærket på den hårde måde.

    Vi var i Florida i december og har lejet mange biler i USA. Vi havde denne gang lejet en Mercedes-Benz GLC til afhentning hos Sixt i FLL. (Ja det er en lækker slæde).

    Da vi kom derhen blev vi mødt af det samme som du har oplevet. Der var INGEN forsikring, hvis vi ikke betalte ekstra eller havde det via kreditkort. Tjekkede bekræftelsen, og ganske rigtigt, så var der faktisk ikke forskring.

    Det kostede 272,04USD at leje bilen. Ønskede vi kasko forsikring, så kostede det 50 USD pr. dag, og da vi skulle have den i 8 dage ville det lige blive 400USD ekstra, altså en samlet pris på 4166DKK.

    Havde heldigvis ikke betalt forud, så jeg sagde farvel og tak og tog deres transferbus retur tilbage til FLL rentalcenter og lejede en udmærket Hyundai SUV til 1500,- inkl forsikring hos ALAMO.

    Det var en fed mercedes, men så fed var den altså heller ikke. :)
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har lejet bil i USA 2 gange hvor det var en Mustang cap uden problemer og med forsikring men da jeg skulle leje Suburban sidste år i Orlando fik jeg den samme dejlige overraskelse. Ingen forsikring. Men i Europa har jeg endnu ikke set en booking uden forsikring. Så generalt er det en go ide at nærstudere bekræftelsen når man for den fordi Kasko forsikring er åbenbart ikke selvfølge
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Med 10.000 ekstrapoint for få dages leje? Nejda, det helt rigtige selskab for pointjægere,:p:p:p
     
    Nj4220 "Synes godt om" dette.
  5. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg mente
    Jeg mente bare at du burde nok poste det under avis gruppen :eek::p:p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Enig. Og formuleringen skulle måske have været lidt anderledes. Men formålet med mit indlæg var at få fokus på, hvilke forsikringer der er inkluderet i lejeaftalen og hvilke forsikringer de forsøger at sælge dig.
     
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Nååååh ok. Fair nok. Men jeg var bare i drille humør
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Til dem der ikke har booket feriebilen endnu:
    (via sas.dk hvis linket nedenfor ikke virker)
    I kampagne!

    Lej en bil i Italien, USA eller ethvert andet Sixtland i juni og juli i mindst 3 dage og tjen op til 5.000 ekstra point!

    Bog: 15. maj – 31. maj, 2018
    Lejeperiode: 1. juni - 31. juli, 2018

    Boka här

    Har checket priserne, og jeg syntes de virkede høje - men det kan jo også skyldes at vi er så tæt på sommeren nu.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Med en række dårlige oplevelser med AVIS i bagagen (Grundet bøvl med at få mine point) tænkte jeg det var på rette tid at komme tilbage til “vante” omgivelser hos SIXT .

    Havde booket klasse CLMR (Golf Grp.) med afhentning i Aalborg Lufthavn.

    Hurtig udlevering men absolut ingen upgrade til trods for at man er platin kunde :mad:
    Derudover havde bilen ikke set en “støvklud” i hele sin levetid så det ud til indvendigt.
    Havde jeg haft tiden til at gå tilbage for at brokke mig havde jeg gjort det :cool:

    Tror SIXT kundeservice har gjort sig fortjent til en venlig lille hilsen, indeholdende et par billeder :p:eek:

    Det er en klar ommer og langt fra hvad i plejer at levere af service SIXT :rolleyes:
     
    Ali Taran, Claus Heine og Henry "Synes godt om dette"
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Har været fast Avis-kunde i en del år nu, men har lige fået et guld-kort hos Sixt med op til 12% rabat, så nu skal de prøves her til sommer, hvor vi skal køre igennem tyskland til italien og retur. Lejer i Flensburg, tyskland.

    Jeg forstår dog simpelthen ikke det der forsikringshalløj ifht Avis...
    Har kig på en XDAR-kategori (S-klasse e.lign.) og når jeg skal vælge LDW/Kasko-forsikring virker det som om at der ingen forsikring er, hvis ikke man betaler de her 50 kr. ekstra per dag for at få den ned på 8.500 kr.
    Nogen erfaringer med det?

    Et hint - Emirates' skywards program har nogle rigtig fine kampagne. Lige nu får man 6.000 point og gratis ekstra chauffør ved premium cars over 3 dage.
     
    jtraveler, SophieHendriksen, Ali Taran og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Nå fik svar fra "min" sixt-konsulent - Kasko er som udgangspunkt aldrig med i prisen. Så lejer man en S-klasse til 1.000.000 kr og den bliver stjålet, så får man et flot girokort på dét beløb, plus gebyr selvfølgelig, samt tabt lejeindtægt og hvad de ellers finder på at smide oven i...
    Dog er der visse steder i verdenen, blandt andet Californien hvor det er et krav i visse county... Nå, men de 12 % i rabat er reelle nok, dog gælder de ikke ved kampagner hos partnere..
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Sted: Venice, Los Angeles
    Dato: Start Juni
    Bookede: PCAR - Eurobonus kampagne med 5000 ekstrapoint
    Status: Platin
    Booking periode: 5 dage
    Bil: Volvo V60
    Upgrade: Nej, de tilbød mig en Cadillac et eller andet, som de sagde var en opgradering, men jeg takkede nej, da baggagen ikke kunne være der. Det var en meget lille udlejning, så deres udvalg af biler var meget begrænset.
    Personale: De spurgte til forsikringer, men jeg takkede nej. De sagde, at jeg skulle have en eller anden lovpligtig forsikring, som kostede ca 100USD ekstra. Pisse irriterende at de ikke inkluderer dette når man booker - når den alligevel ikke kan fravælges...
     
  13. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Sted: Miami Lufthavn
    Dato: Start Juni
    Bookede: LFAR (Mercedes GLC, Jaguar F-Pace, Cadillac XT5) - Eurobonus kampagne med 5000 ekstrapoint
    Status: Platin
    Booking periode: 7 dage
    Bil: Volvo XC90
    Upgrade: Ja, til Volvo XC90 som var super lækker.
    Personale: De spurgte til forsikringer, men jeg takkede nej. De sagde IGEN, at jeg skulle have en eller anden lovpligtig forsikring, som kostede ca 100USD ekstra. Pisse irriterende at de ikke inkluderer dette når man booker - når den alligevel ikke kan fravælges...
     
    Claus Heine, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Sørens, jeg har en reservation hos netop Sixt i Miami, men det er i starten af august :(

    Har bestilt en XCAR (Mercedes-Benz E-Class, Cadillac CTS, Volvo S90, Jaguar XF) for 250 dollar for 3 dage med vejafgifter inkluderet.
    Men jeg bliver da helt i tvivl om det med forsikringen nu - jeg har også dækning for selvrisko igennem mit forsikringsselskab, så har ikke brug for det vilde. Der står følgende på min bekræftelse:

    Rate includes all mls
    Loss damage waiver (including theft protection) with minimum excess
    Loss Damage Waiver
    Supplemental Liability Insurance
    Vehicle License Fee
    Loss Damage Waiver with an excess of USD 0.00
    Theft Protection with an excess of USD 0.00

    Tænker umiddelbart, at jeg har det jeg skal have?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Liability roadside hedder den forsikring de fortalte var lovpligtig. Jeg kan også være blevet snydt - 2 gange...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Jeg tror beklageligvis det sidste gør sig gældende. Hapset fra Sixt's USA side, hvor jeg bider mærke i optional:

     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Det er to forskellige ting så vidt jeg forstår - liability roadside skulle være ansvarsforsikringen
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Det kan jeg slet ikke finde noget der hedder - er der flere, som har input/erfaringer med dét?

    Jeg har i forvejen den "udvidede" forsikring fordi jeg har bestilt igennem Eurobonus-portalen, men det er ret afgørende, at jeg ikke skal til at betale endnu mere for en i forvejen lidt dyrere leje end nødvendigt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Her kan du se min faktura - du kommer vel til at betale for road toll også...

    Og så var jeg ved at misse flyet, så jeg nåede ikke at tanke bilen, så jeg kom også til at betale ekstra på den front.

    Er der i øvrigt nogen der ved hvor længe der går før ekstrapoint bliver overført med Sixt?

    ScreenHunter_1473 Jun. 22 08.46.jpg
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    når man booker en bil så står der på forhånd om lejen inkl kasko forsikring eller ikke. Nogen gange gør den andre gange skal man betale x antal kr pr døgn. Så det er noget man skal være obs på når man booker. Kasko skal man nok altid sætte flueben i. Ud over det så kan man få lavere eller ingen selvrisiko ved uheld. og den plejer jeg aldrig at sige ja til da jeg har rejse forsikring som dækker op til 25.000 kr ved billeje.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side