Erfaring med SIXT

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Ali Taran, 25/1/18.

  1. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Spændende hvad de så finder på når vi ankommer. Road toll / vejafgifter har jeg allerede tilkøbt så vi ikke skal tænke over det :)

    Det er nok fordi jeg ikke helt ved, hvad kasko-forsikring hedder på engelsk, og jeg ikke har set noget i bookingprocessen, der kunne minde om - kun de der åndssvage tilkøb, som jeg alligevel har dækket i min rejseforsikring.

    Jeg må lige kigge endnu nærmere på det når jeg lige kommer hjem fra den tur til Kreta jeg tager på i eftermiddag.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det hedder normalt Loss Damage Waiver eller Collision Damage Waiver, forkortet hhv LDW og CDW.
     
    Ulrik, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  3. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Og Loss Damage Waiver incl. theft protection har jeg med i lejen, så jeg satser på at det er som det skal være så - men læser selvfølgelig betingelserne igennem når jeg henter bilen - den er jo alligevel lidt dyr sådan en bil.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Hvad endte du med at betale for din bil? Var LDW tilstrækkeligt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg skal afhente en bil ved Sixt næste uge, udenfor deres åbningstid. De har endnu ikke trukket nogle penge på mit kort, ved i hvornår de normalt trækker pengene for reservationen (Vi er lidt uenige i rejsefølget om vi skal ringe til dem, jeg mener ikke der er nogen grund til det, mens et par andre mener de burde have trukket penge på mit kort..)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Har ikke prøvet at hente uden for åbningstid, men så sker det vel på dagen når de laver kontrakten
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Hvor skal I hente henne?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Vagar lufthavn
     
  9. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Så er der ny kampagne fra SIXT & SAS :)

    Hit the road with Sixt and earn 5,000 Extra Points!
    Terms & Conditions:



    - Booking period: October 23 - November 15, 2018

    - Rental period: October 23, 2018 - December 15, 2018

    - Minimum rental period: 3 days

    - Valid for car category C and above

    - Valid for worldwide bookings

    - Valid for bookings made on www.sixt.com/sas-5000, www.sixt.dk/sas-5000, www.sixt.no/sas-5000, www.sixt.se/sas-5000

    - Offer is subject to availability. Certain rates are excluded from points collection.

    - Offer cannot be combined with any other offer, discount or promotion.

    - Please enter your EuroBonus member number at the correct booking step to receive your points.

    - Rentals are subject to Sixt standard terms and conditions.

    - Retroactive points collection is only possible for the past 6 months.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. fisker10

    fisker10 Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Hej Athen,
    Hvilken forsikring har du, der dækker dig, hvis der skulle ske noget, siden du ikke køber forsikring gennem dem?
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Mener du mon Ali..? :D
    Tror ikke, at han er så aktiv p.t., men vi kan jo prøve at pinge ham; @Ali Taran ! Så må vi se, om han har svar til dig.
     
    Senest redigeret: 27/10/18
    Ali Taran, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Formentlig via enten kreditkort (f.eks. British Airways MasterCard fra Resurs, Danske Bank MasterCard Guld/Platin eller Nordeas MasterCard) eller via ens indbo/rejseforsikring (f.eks. Codan som vi har - dækker selvrisiko op til 8.000 kr. (tror jeg nok) på udlejningsbiler) eller via en seperat lejebilsforsikring (f.eks. via GNFF/Allianz til 28 kr. pr dag for dækning af selvrisiko op til 30.000 kr. eller deromkring).

    Brug søgefunktionen herinde - der er flere emner og indlæg omkring netop forsikring.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Når du lejer via sixt så for du også kasko med i prisen (nogen gange) men med en højere selvrisiko.

    PS: Jeg er meget lidt aktiv her inde for tiden. Mega travlt med arbejde samt familie. Så svare ikke så hurtig. Håber på at vende tilbage lige snart jeg kan
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Netop hjemvendt fra Miami i dag modtager jeg et opkald fra Sixt på 5th Street, South Beach at de kan se jeg ikke har afleveret min lejebil som aftalt i MIA.

    Det bliver jeg temmelig overrasket over fordi jeg ca. 24 timer forinden har afleveret bilen en lille time før lejeperioden udløber netop på det aftale sted. (Pickup 5th Street, return MIA)

    Det helt store problem er, at de ikke printer en kvittering ved aflevering, så jeg har faktisk intet bevis på at jeg har afleveret bilen. Jeg får mundtligt at vide at alt er i orden, hvorefter medarbejderen beder mig bekræfte min emailadresse han korrekt har stående på skærmen og så beder han mig underskrive med fingeren på hans device. "Tak for denne gang, kvitteringen kommer på din mail" - Jeg har bare ingenting modtaget på mail. Heller ikke i spam folderen.

    Sixt medarbejderen i telefonen spørger om jeg kan have afleveret den et forkert sted, hvilket jeg kun kan sige at det er jeg helt sikker på ikke er tilfældet. Vi har afleveret der før, vi var to voksne mennersker i bilen til at finde derhen og med min korrekte emailadresse på skærmen, så er der jo ingen tvivl.

    Situationen er derfor den, at det eneste jeg kan gøre et at vente på de finder deres forlagte bil i garagen og i deres IT system! Holy crap, den situation havde jeg ikke lige set komme... Jeg river selvfølgelg mig selv i håret over at være gået derfra uden en kvittering hånden. Men hos Sixt i MIA har de åbenbart ikke terminaler med printere. Jeg tror det var en almindelig mobil eller lignende medarbejderen benyttede.

    Nogen der har oplevet noget lignende?
     
    Ali Taran, asf, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Det har jeg aldrig tænkt over, kunne være et problem. Men vi står reelt i samme situation, hvis vi afleverer bilen om natten og kaster nøglen i "postkassen til returnøgler". Der har vi heller ikke et bevis på, at bilen er afleveret.

    Så løsningen må fremover være at få en håndskrevet kvittering, når du afleverer til en medarbejder.

    Kom i øvrigt lige til at tænke på en situation, jeg havde i Billund lufthavn: Skulle aflevere en AVIS-bil. Der kom en person i en rød AVIS-jakke, som gerne ville have nøglerne. Da jeg var bange for at blive snydt, nægtede jeg at give ham nøglerne. De blev afleveret på AVIS-kontoret.
     
    Ali Taran, DanielBahn og Bekgaard "Synes godt om dette"
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Man kunne også tage et billede af bilen ved aflevering, holdende i båsen.
     
    Thorbjoern, asf, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,382
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Enig.
     
    Bekgaard "Synes godt om" dette.
  18. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Har aldrig oplevet noget lignende, men ville omvendt heller ikke være specielt nervøs.

    Bilen skal nok dukke op, og derudover har de vel også så meget overvågning at de kan se den er afleveret.

    Problemet løser sig, det er jeg helt sikker på.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg blev mere og mere nervøs i løbet af aftenen, mens jeg sad og funderede over hvor ringe en situation jeg egentlig står i. Terminalen som ikke printer en kvittering kunne jeg hvis jeg havde været skarpere i situationen have klaret mig ud af ved at forlange en kvittering i hånden eller ved fotodokumentation som foreslået.

    Men det helt store problem når jeg efterrationaliserer er faktisk at Sixt medarbejden siger til mig at alt er i orden og så langer mig terminalen og beder mig underskrive med fingeren. Der står intet om hvad jeg skriver under på. Der er bare et tomt felt som når jeg tager mod en pakke derhjemme.

    Jeg kunne sådan set godt have skrevet under på at bilen var et vrag. Jeg undrer mig i det hele taget lidt over at det er mig der skal skrive under og ikke medarbejderen der skriver under på at jeg har afleveret.

    Jeg bestemte mig for at ringe tilbage til Florida nummeret for at høre om de havde fundet bilen et par timer senere. Damen der svarer beder mig hænge på "for a short while". 60 minutter senere slutter pausemusikken og efter yderligere 15 minutters stilhed lægger jeg på. Nu er kl. 01.05 og afdelingen lukkede 5 minutter tidligere.

    1 time senere modtager jeg så endelig en Return Receipt på mail. Der står bilen er afleveret 1 minut tidligere. Der er foreløbig opkrævet 2 dages ekstra leje. Lettelsen er selvfølgelig stor over ikke længere at være under anklage for at have stjålet bilen, men jeg er selvfølgelig spændt på hvor det hele lander. Jeg har nu brugt en time på at formulere en indsigelse som jeg har sendt på skrift.

    Jeg drager altid et lettelsens suk, når jeg afleverer en lejebil men der skal jeg altså være mere oppe på tæerne fremover. Sixt systemet er i hvert fald ikke designet med kunden i fokus.
     
    SophieHendriksen, Jeblin, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Tror ikke det gælder i særlig grad for SIXT. Jeg har selv studset over, at man gang på gang overleverer et køretøj à en værdi på flere hundrede tusinde kr. uden at få en kvittering, medmindre man beder om det specifikt. Well, oftere og oftere sker det nu, at man får en email efterfølgende, sommetider endda efter få sekunder, men ikke hvis det er uden for åbningstid og nøglen lægges i postkassen, som @Henry skriver.
    Ja, en sær branche, som altid sørger for at have alle kort på egen hånd... just in case :rolleyes:
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side