Jeg er normalt meget glad for Sixt, hvor jeg via statusmatch fra EBP/EBD i en del år har haft Diamond. Ofte har de bedre priser / lavere selvrisiko end f.eks. Avis, selv om jeg er President's Circle.
I går kom der dog en email fra deres kontor i Irland, hvilket var 2 måneder efter jeg havde afleveret en bil efter leje. De gjorde mig ansvarlig for skader på kofangeren og ville opkræve €860 for det. Jeg ringede med det samme og bad om foto-dokumentation. Samtidig gjorde jeg dem opmærksom på at sådan noget skal komme med det samme og i hvert fald inden for en uge.
I løbet af nogle timer kom der både fotos og opgørelse af skader mv. Samtidig kunne til tilbyde et nedslag på 25% pga den sene henvendelse.
Der kunne historien være slut, men når jeg så gik materialet igennem så kunne jeg se at:
1. Det var ikke min underskrift på dokumentet fra indlevering hvor "client" påtager sig ansvar. Det var falskneri.
2. Inspektionen var lavet godt 3 timer efter jeg afleverede bilen. Der var ikke noget staff ved aflevering og nøgler blev givet til personalet i terminalen. Alt på inspektionen var skrevet i hånden og dermed ikke garanti for tidspunkt.
3. Nogle af billederne bar tydeligt præg af at bilen var kørt fra p-anlægget til et andet sted, da der var skygger fra solen.
Jeg skrev derfor til dem at jeg på ingen måde kan godtage forsøg på at forfalske min underskrift, at bilen har været i deres varetægt i flere timer, hvor skaden kan være sket og de har flyttet på bilen i forbindelse med fotodokumentationen og der i øvrigt ikke var noget bevis for at reparationen var udført. De burde derfor inden kl 12 idag give besked om at sagen var lukket eller jeg ville anmelde den til mit forsikringsselskab med min formodning om snyd. .......og at jeg er en specialist indenfor rejseforsikring og skadesbehandling.......
I dag kom der en uforbeholden undskyldning om at sagen ikke var håndteret som den burde have været og de ikke vil opkræve nogen selvrisiko.
Det er min formodning at Sixt Ireland er en franchaise og man her har forsøgt at scorer en ekstra gevinst ud fra devisen at "går den, så går den". Det kan virkelig betale sig at gøre indsigelse med det samme og lade dem vide at de bliver anmeldt til forsikringsselskab, HQ i München og at der vil komme anmeldelser på SoMe.
Jeg kan efterfølgende se, at Sixt Ireland har dårlige reviews på trustpilot mv, så jeg er nok ikke den første...eller den sidste.
Om 2 uger står den på Sixt Mallorca. Der er altid super service, ingen problemer, velkomstlounge med kaffe og gode upgrades men det er nok også et "ejet" kontor og ikke nogen franchaise med alle de tyskere, der kommer til øen.
View attachment 18759
Click to expand...