Erfaringer med Accorhotels (Sofitel, Grand Mercure, Novotel, Mercure, Ibis etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 1/2/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå jeg smider hotellet herind da Fairmont jo ejes af Accor også selvom de ikke har samme loyalitetsprogram...

    Fairmont The Palm, Dubai, UAE
    Bookede
    : King Size med View (corporate rate)
    Status: Nej, bare almindeligt medlem
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Man havde valget mellem frugt og sweets. Jeg valgte intet.
    Bemærkninger: Fint hotel med et blandet klientel af gæster både forretningsfolk og turister i alle aldre og nationaliteter virkede det som. Flot poolområde, god plads og behageligt personale og generelt en god stemning. Lokationen er fin på The Palm synes jeg uden at kende området særligt godt. Morgenmadsbuffeten var flot og effektiv og der var vaskeægte autentisk bacon (!). Internettet fungerer OK; hurtigt, men nogle gange lidt svært at fange synes jeg. Aircon var også acceptabel, tilgengæld kunne jeg ikke finde ud af at skrue ned for fjernsynet (dvs. når volumen stod på 0 synes jeg stadigt det var for højt). Men OK hvem gider også se TV hernede... Derudover synes jeg restauranterne (og morgenmad, men havde jeg dog inkluderet i raten) var ganske dyre. Den restaurant jeg havde set mest frem til var desuden under ombygning.
     
    Beaglen, Henry, Schlandy og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Sofitel Hamburg Alter Wall
    Bookede:
    Superior
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja tak! :) Upgrade til Luxury Room på 8. etage.
    Velkomstgave: 2 x Velkomstdrinks, samt voucher på -20% til deres Italienske restaurant. Velkomstdrinks kan man vælge frit imellem softdrinks og vin i deres bar - ingen alkohol drinks. Men fine vine! :)
    Bemærkninger: Virkelig flot og hyggeligt hotel. Vi oplevede virkelig god service hele vejen rundt. Helt fra vi ankom og blev opgraderet, serveringen i restauranten og baren, rengøring og roomservice samt mulighed for late checkout. Højt niveau.
    Morgenbuffet'en er stor med en kæmpe udvalg. En af de bedre jeg har oplevet i Tyskland, men dog stadig under gennemsnit.
     
    Beaglen, Schwert, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Grand Mercure Roxy
    Bookede: Almindelig rum
    Status: Classic (røget fra sølv til Classic)
    Upgrade: Ja, det påstod de da jeg kom 02:30 om natten.
    Velkomstgave: Ingenting
    Bemærkninger:
    Jeg havde valgt det her hotel, da firmaet har kontor tæt på, suk, de har rykket til et mere kedeligt område. Så valgte det her hotel, ca. 5-10 minutter med taxi derhen.

    Hotellet er stort med flere restauranter og en pool. Rummet var også pænt stort med god plads til, at arbejde samt opbevare sine ting. Som sagt er det et hotel der ikke ligger så spændende, så vil nok ikke vælge det selv en anden gang.
    2017-03-21 02.21.35.jpg 2017-03-21 02.21.42.jpg 2017-03-21 02.21.52.jpg 2017-03-21 02.22.13.jpg 2017-03-21 02.22.22.jpg
     
    Henrik Olsen, Beaglen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Novotel Saigon Centre
    Bookede: Almindelig rum
    Status: Classic (røget fra sølv til Classic)
    Upgrade: Næppe.
    Velkomstgave: Ingenting
    Bemærkninger:
    ankom ved 10:30 tiden og de havde ikke rum før 14:00, så måtte i deres Spa og klæde om. Lidt irriterende, at skulle det, at man ikke har et rum på et hotel til folk der kommer tidligt. Men det gik og kom i jakkesættet.

    Nyt hotel og ligger centralt, deraf navnet, mener det er District 2, så det er fint nok. Rummet, er ok stort og med et godt vye over byen. Bruseren er placeret, så man kan stå og bruse med udsigt. En fin knap kan sørge for privacy også, så vinduet bliver mælkehvidt. Nice feature.

    Sengen fyldte ret meget, men var god! Envidre var der en god minibar med mange gode ting!
    2017-03-23 14.33.43 HDR.jpg 2017-03-23 14.33.43-1.jpg 2017-03-23 14.33.46.jpg 2017-03-23 14.33.53.jpg 2017-03-23 14.33.57-1.jpg 2017-03-23 14.34.00-1.jpg 2017-03-23 14.34.16.jpg
    2017-03-24 07.14.54.jpg 2017-03-24 07.36.56.jpg
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Luxury_Globetrotter og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Novotel Hong Kong Century Hotel
    Bookede: Standard Room
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja tak! Upgrade til Superior Room på 19. etage. Vel og mærke for begge bookede værelser. God stil!
    Velkomstgave: Velkomstdrink + adgang for 2 personer til deres "The Premier Lounge" på 23. etage. Giver adgang til gratis Continental Breakfast, Afternoon Tea og gratis Cocktails fra 17:30-20:15 alle 4 dage vi bor her.
    Bemærkninger: Fint hotel der fremstår relativt nyt. Der er fint og rent. Den Italienske restaurant Pepiono serverer lækkert og autentisk italiensk cousine.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Grand Mercure Beijing Central
    Bookede: Premier Room
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja tak! Upgrade til Executive Suite (2 af 2 upgrades på denne tur)
    Velkomstgave: Nope... internet er gratis... for alle, og næsten ubrugeligt.
    Bemærkninger: Dejligt med upgrade til én af deres 65 kvm store suites. Hotellet virker dog gammelt op slidt. Personalet har meget begrænsede engelskkundskaber, men er ellers rare og flinke. Fin og hurtigt laundry service.
    Hotellet har en foyer-bar, som har billig import vin. Helt okay standard.
    Morgenmaden til 70 kr/dag er helt okay, uden at excellerer. Jeg har dog prøvet VÆSENTLIG ringere morgenmad i Kina.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Sofitel Guangzhou Sunrich
    Bookede: Luxury Room
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja tak! Upgrade til Luxury Room Club Millésime på 23. etage. Det giver upgrade på 3 af 3 hoteller på denne tur! :)
    Velkomstgave: Velkomstdrink + adgang for 2 personer til deres "Club Millésime" (Executive Lounge) på 29. etage. Giver adgang til gratis Private Breakfast, Afternoon Tea og gratis Cocktails med canaperer om aftenen.
    Bemærkninger: Det er et super flot hotel. Personalet er enormt service mindede og flinke.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Sofitel Luxembourg Le Grand Ducal
    Bookede: Luxury Room
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja tak! Upgrade til Junior Suite (52m2).
    Velkomstgave: Velkomstdrinks til os begge i baren på 8. sal, imens vi ventede på at vores suite blev klargjort. Super lækker udsigt ud over Luxembourg by.
    Bemærkninger: Vi blev mødt uden for hotellet af deres parkerings concierge, som tilbød at køre vores bil i parkeringshuset. Super service, hvor han også sørgede for at vores bagage blev taget direkte til værelset.
    Vi blev opgraderet ved ankomst, hvilket jo er lækkert. Vores Junior suite var ikke klar da vi ankom, så vi blev ledt op til baren på 8. sal for at få vores velkomstdrink. Herefter kom receptionisten op med vores nøglekort 10 minutter efter, da vores suite var klar.
    Som alle de andre Sofitel jeg har besøgt, så har de alle haft en høj høj standard. Hotellet er nyt og virkelig pænt. Servicen indtil nu har været helt i top.
    Restauranten på 8. etage havde et lidt skuffende menu kort, men deres cheeseburger overraskede meget positivt! :)
    IMG_3961.jpg

    IMG_3966.jpg IMG_3965.jpg IMG_3964.jpg IMG_3963.jpg IMG_3971.jpg IMG_3973.jpg
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen, Beaglen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Sofitel Chengdu Taihe
    Bookede: Prestige Suite
    Status: Gold
    Upgrade: Nej, havde sådan set bestilt det største værelseskategori :)
    Velkomstgave: Velkomstdrink
    Bemærkninger: Hotellet trænger til lidt maling hist og her (på godt jysk). Personalet er enormt service mindede og flinke, især i Club Lounge. Værelsespriser var overraskende billige, til gengæld var der så en overraskelse at en ekstra seng til arvingen skulle koste mere end et standard single! Det lykkedes at forhandle ned, bare for at komme til næste skuffelsen efter den lange rejse: svømmingpoolen var lukket pga renovation præcist indtil afrejsedagen. Det kunne de godt have sagt, det var netop grunden til at vælge netop dette hotel! Dagen efter blev det arrangeret, at vi måtte låne poolen i Fairmont hotellet i stedet for, god redning. Endnu bedre, poolen åbnede på dag 3, en del før tid. Så var alt godt, og ikke mindst det flinke personale under resten af opholdet gjorde meget godt.
     
    Henrik Olsen, Kristian, Luxury_Globetrotter og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Mercure Warszawa Grand
    Bookede: Junior Suite
    Status: Gold
    Upgrade: Ja, større suite
    Velkomstgave: Velkomstdrink, late check-out
    Bemærkninger: God beliggenhed, tæt på hovedbanegården og den gamle by. Ny og moderne indretning, og meget flinkt personale.
     
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Fairmont Jakarta
    Bookede: laveste kategori
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja
    Velkomstgave: Se billedet, var rigtig lækkert!
    IMG-3489.JPG
    Bemærkninger: Jeg havde nogle suite upgrade og nogle 3rd night free certifikater fra de gamle Fairmont dage siddende i min account. Så jeg bookede 2 værelser for 3 nætter på dette hotel. Certifikaterne kunne kun bruges for et værelse.

    Vi ankom den 1. januar efter kl. 15. Da havde været rigtig mange check-outs den dag pga nytårsaften og vores værelser var ikke klare endnu. Receptionisten undskyldte meget og bød os på en drink mens vi ventede. 1 time senere kunne vi så komme ind i det ene væreselse, men suiten var stadigvæk ikke gjort ren endnu. Der gik endnu en time. Det var de meget flove over. Så de bød os på en gratis frokost den næste dag på deres buffet restaurant som var kanonlækker. Mens vi sad og spiste vores frokost kom hotellets manager forbi og undskyldte endnu en gang!

    Suiten blev opgraderet til en suite på deres guldetage, dog uden adgang til lounge. Den var kæmpestor og meget flot. Badeværelset var super elegant med fine accessories. Der var en lille fidus som jeg aldrig havde set før og jeg kunne ikke regne ud hvad den skal bruges til. Nogen der har et bud? Hvad er den lille tap i det øverste højre hjørne?
    IMG-3495.JPG

    Hotellet har en overdækket udendørs bar højt oppe med en fantastisk udsigt, hvor det er helt vidunderligt at sidde om aftenen. Der serveres også små lækre retter, som man sagtens kan få en middag ud af. Udsigt fra baren:
    50892380_2158883257539399_774001515315593216_n.jpg
     
    jtraveler, Erwin Lansing, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Et meget usikkert bud, da jeg må gætte mig til størrelsen: Til armbånd og øreringe?
     
    SebastianBruun, THammer og Bekgaard "Synes godt om dette"
  13. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det er til fingerringe
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Aha! Nu har jeg lige googlet "ring holder" og kan godt se at du har ret. Fantastisk! Det må da være den perfekte gave til kvinden der har alt. :D
     
    Luxury_Globetrotter, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  15. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Swissôtel Zürich
    Bookede: laveste kategori
    Status: Platinum
    Upgrade: Receptionisten påstod at han havde givet os en dobbelt opgradering. Men værelset var så lille, at jeg håber han tog fejl!
    Velkomstgave: IMG-3651.JPG
    Bemærkninger: Hotellet ligger lige overfor Bahnhof Zürich Oerlikon, som er meget praktisk hvis man vil rejse (videre) med tog. Der er ikke langt ind i centrum. Værelserne er meget små, men prisniveauet er en del lavere end hvad man betaler i centrum af Zürich. Hotellets restaurant har en sjov lille fidus, hvor de serverer fondue udenfor i nogle svævebane kabiner. Der ligger faktisk en del gode restauranter lige i nærheden. Jeg kan anbefale Restaurant Ö på hotel Stjernen https://www.sternenoerlikon.ch/restaurant-und-bar/willkommen-im-restaurant-und-bar-oe som laver en rigtig god Zürcher Geschnetzeltes med Rösti.
     
    Luxury_Globetrotter, PENSIONISTEN, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Erwin Lansing og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Sofitel LHR
    Bookede: Classic Room, Queen Size Bed
    Status: Gold
    Upgrade: Ja til Superior Room, King Size Bed
    Velkomstgave: Nope

    0IPs4igFQ9i9qOoTPzp7LQ.jpg Nvg8fX3xQsGY%GvyC3zGmA.jpg fegfL0EvQ26OH1c9JjSy9A.jpg LYRM6DoHSHCsxF5IQZzs6g.jpg Z52hEXTcRWyz1e6DpcfqVw.jpg SIaZ4NqBQ+G6wGTDX7qqBg.jpg wfMMcdWDSkWGBPEw1dkogQ.jpg 2lMPVI3BRE2EAp+m7sDcMw.jpg gZhLIPZxRfi%OYUUbgI%hA.jpg
     
    SophieHendriksen, HenrikM, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side