Nå jeg smider hotellet herind da Fairmont jo ejes af Accor også selvom de ikke har samme loyalitetsprogram... Fairmont The Palm, Dubai, UAE Bookede: King Size med View (corporate rate) Status: Nej, bare almindeligt medlem Upgrade: Nej Velkomstgave: Man havde valget mellem frugt og sweets. Jeg valgte intet. Bemærkninger: Fint hotel med et blandet klientel af gæster både forretningsfolk og turister i alle aldre og nationaliteter virkede det som. Flot poolområde, god plads og behageligt personale og generelt en god stemning. Lokationen er fin på The Palm synes jeg uden at kende området særligt godt. Morgenmadsbuffeten var flot og effektiv og der var vaskeægte autentisk bacon (!). Internettet fungerer OK; hurtigt, men nogle gange lidt svært at fange synes jeg. Aircon var også acceptabel, tilgengæld kunne jeg ikke finde ud af at skrue ned for fjernsynet (dvs. når volumen stod på 0 synes jeg stadigt det var for højt). Men OK hvem gider også se TV hernede... Derudover synes jeg restauranterne (og morgenmad, men havde jeg dog inkluderet i raten) var ganske dyre. Den restaurant jeg havde set mest frem til var desuden under ombygning.
Sofitel Hamburg Alter Wall Bookede: Superior Status: Platinum Upgrade: Ja tak! Upgrade til Luxury Room på 8. etage. Velkomstgave: 2 x Velkomstdrinks, samt voucher på -20% til deres Italienske restaurant. Velkomstdrinks kan man vælge frit imellem softdrinks og vin i deres bar - ingen alkohol drinks. Men fine vine! Bemærkninger: Virkelig flot og hyggeligt hotel. Vi oplevede virkelig god service hele vejen rundt. Helt fra vi ankom og blev opgraderet, serveringen i restauranten og baren, rengøring og roomservice samt mulighed for late checkout. Højt niveau. Morgenbuffet'en er stor med en kæmpe udvalg. En af de bedre jeg har oplevet i Tyskland, men dog stadig under gennemsnit.
Grand Mercure Roxy Bookede: Almindelig rum Status: Classic (røget fra sølv til Classic) Upgrade: Ja, det påstod de da jeg kom 02:30 om natten. Velkomstgave: Ingenting Bemærkninger: Jeg havde valgt det her hotel, da firmaet har kontor tæt på, suk, de har rykket til et mere kedeligt område. Så valgte det her hotel, ca. 5-10 minutter med taxi derhen. Hotellet er stort med flere restauranter og en pool. Rummet var også pænt stort med god plads til, at arbejde samt opbevare sine ting. Som sagt er det et hotel der ikke ligger så spændende, så vil nok ikke vælge det selv en anden gang.
Novotel Saigon Centre Bookede: Almindelig rum Status: Classic (røget fra sølv til Classic) Upgrade: Næppe. Velkomstgave: Ingenting Bemærkninger: ankom ved 10:30 tiden og de havde ikke rum før 14:00, så måtte i deres Spa og klæde om. Lidt irriterende, at skulle det, at man ikke har et rum på et hotel til folk der kommer tidligt. Men det gik og kom i jakkesættet. Nyt hotel og ligger centralt, deraf navnet, mener det er District 2, så det er fint nok. Rummet, er ok stort og med et godt vye over byen. Bruseren er placeret, så man kan stå og bruse med udsigt. En fin knap kan sørge for privacy også, så vinduet bliver mælkehvidt. Nice feature. Sengen fyldte ret meget, men var god! Envidre var der en god minibar med mange gode ting!
Novotel Hong Kong Century Hotel Bookede: Standard Room Status: Platinum Upgrade: Ja tak! Upgrade til Superior Room på 19. etage. Vel og mærke for begge bookede værelser. God stil! Velkomstgave: Velkomstdrink + adgang for 2 personer til deres "The Premier Lounge" på 23. etage. Giver adgang til gratis Continental Breakfast, Afternoon Tea og gratis Cocktails fra 17:30-20:15 alle 4 dage vi bor her. Bemærkninger: Fint hotel der fremstår relativt nyt. Der er fint og rent. Den Italienske restaurant Pepiono serverer lækkert og autentisk italiensk cousine.
Grand Mercure Beijing Central Bookede: Premier Room Status: Platinum Upgrade: Ja tak! Upgrade til Executive Suite (2 af 2 upgrades på denne tur) Velkomstgave: Nope... internet er gratis... for alle, og næsten ubrugeligt. Bemærkninger: Dejligt med upgrade til én af deres 65 kvm store suites. Hotellet virker dog gammelt op slidt. Personalet har meget begrænsede engelskkundskaber, men er ellers rare og flinke. Fin og hurtigt laundry service. Hotellet har en foyer-bar, som har billig import vin. Helt okay standard. Morgenmaden til 70 kr/dag er helt okay, uden at excellerer. Jeg har dog prøvet VÆSENTLIG ringere morgenmad i Kina.
Sofitel Guangzhou Sunrich Bookede: Luxury Room Status: Platinum Upgrade: Ja tak! Upgrade til Luxury Room Club Millésime på 23. etage. Det giver upgrade på 3 af 3 hoteller på denne tur! Velkomstgave: Velkomstdrink + adgang for 2 personer til deres "Club Millésime" (Executive Lounge) på 29. etage. Giver adgang til gratis Private Breakfast, Afternoon Tea og gratis Cocktails med canaperer om aftenen. Bemærkninger: Det er et super flot hotel. Personalet er enormt service mindede og flinke.
Sofitel Luxembourg Le Grand Ducal Bookede: Luxury Room Status: Platinum Upgrade: Ja tak! Upgrade til Junior Suite (52m2). Velkomstgave: Velkomstdrinks til os begge i baren på 8. sal, imens vi ventede på at vores suite blev klargjort. Super lækker udsigt ud over Luxembourg by. Bemærkninger: Vi blev mødt uden for hotellet af deres parkerings concierge, som tilbød at køre vores bil i parkeringshuset. Super service, hvor han også sørgede for at vores bagage blev taget direkte til værelset. Vi blev opgraderet ved ankomst, hvilket jo er lækkert. Vores Junior suite var ikke klar da vi ankom, så vi blev ledt op til baren på 8. sal for at få vores velkomstdrink. Herefter kom receptionisten op med vores nøglekort 10 minutter efter, da vores suite var klar. Som alle de andre Sofitel jeg har besøgt, så har de alle haft en høj høj standard. Hotellet er nyt og virkelig pænt. Servicen indtil nu har været helt i top. Restauranten på 8. etage havde et lidt skuffende menu kort, men deres cheeseburger overraskede meget positivt!
Sofitel Chengdu Taihe Bookede: Prestige Suite Status: Gold Upgrade: Nej, havde sådan set bestilt det største værelseskategori Velkomstgave: Velkomstdrink Bemærkninger: Hotellet trænger til lidt maling hist og her (på godt jysk). Personalet er enormt service mindede og flinke, især i Club Lounge. Værelsespriser var overraskende billige, til gengæld var der så en overraskelse at en ekstra seng til arvingen skulle koste mere end et standard single! Det lykkedes at forhandle ned, bare for at komme til næste skuffelsen efter den lange rejse: svømmingpoolen var lukket pga renovation præcist indtil afrejsedagen. Det kunne de godt have sagt, det var netop grunden til at vælge netop dette hotel! Dagen efter blev det arrangeret, at vi måtte låne poolen i Fairmont hotellet i stedet for, god redning. Endnu bedre, poolen åbnede på dag 3, en del før tid. Så var alt godt, og ikke mindst det flinke personale under resten af opholdet gjorde meget godt.
Mercure Warszawa Grand Bookede: Junior Suite Status: Gold Upgrade: Ja, større suite Velkomstgave: Velkomstdrink, late check-out Bemærkninger: God beliggenhed, tæt på hovedbanegården og den gamle by. Ny og moderne indretning, og meget flinkt personale.
Fairmont Jakarta Bookede: laveste kategori Status: Platinum Upgrade: Ja Velkomstgave: Se billedet, var rigtig lækkert! Bemærkninger: Jeg havde nogle suite upgrade og nogle 3rd night free certifikater fra de gamle Fairmont dage siddende i min account. Så jeg bookede 2 værelser for 3 nætter på dette hotel. Certifikaterne kunne kun bruges for et værelse. Vi ankom den 1. januar efter kl. 15. Da havde været rigtig mange check-outs den dag pga nytårsaften og vores værelser var ikke klare endnu. Receptionisten undskyldte meget og bød os på en drink mens vi ventede. 1 time senere kunne vi så komme ind i det ene væreselse, men suiten var stadigvæk ikke gjort ren endnu. Der gik endnu en time. Det var de meget flove over. Så de bød os på en gratis frokost den næste dag på deres buffet restaurant som var kanonlækker. Mens vi sad og spiste vores frokost kom hotellets manager forbi og undskyldte endnu en gang! Suiten blev opgraderet til en suite på deres guldetage, dog uden adgang til lounge. Den var kæmpestor og meget flot. Badeværelset var super elegant med fine accessories. Der var en lille fidus som jeg aldrig havde set før og jeg kunne ikke regne ud hvad den skal bruges til. Nogen der har et bud? Hvad er den lille tap i det øverste højre hjørne? Hotellet har en overdækket udendørs bar højt oppe med en fantastisk udsigt, hvor det er helt vidunderligt at sidde om aftenen. Der serveres også små lækre retter, som man sagtens kan få en middag ud af. Udsigt fra baren:
Aha! Nu har jeg lige googlet "ring holder" og kan godt se at du har ret. Fantastisk! Det må da være den perfekte gave til kvinden der har alt.
Swissôtel Zürich Bookede: laveste kategori Status: Platinum Upgrade: Receptionisten påstod at han havde givet os en dobbelt opgradering. Men værelset var så lille, at jeg håber han tog fejl! Velkomstgave: Bemærkninger: Hotellet ligger lige overfor Bahnhof Zürich Oerlikon, som er meget praktisk hvis man vil rejse (videre) med tog. Der er ikke langt ind i centrum. Værelserne er meget små, men prisniveauet er en del lavere end hvad man betaler i centrum af Zürich. Hotellets restaurant har en sjov lille fidus, hvor de serverer fondue udenfor i nogle svævebane kabiner. Der ligger faktisk en del gode restauranter lige i nærheden. Jeg kan anbefale Restaurant Ö på hotel Stjernen https://www.sternenoerlikon.ch/restaurant-und-bar/willkommen-im-restaurant-und-bar-oe som laver en rigtig god Zürcher Geschnetzeltes med Rösti.
Ikke så mange erfaringer, men til gengæld et gratis spil, hvor man kan vinde lidt points: https://en.aroundtheclock-leclubaccorhotels.com
I slutningen af 2019 skifter Accor deres loyalitets program, og introducere det nye ALL - Accor Live Limitless. Ny top Tier "Diamond" introduceres, samtidigt med at der nu kan optjenes Suite Upgrades fra Platinum Status. Læs mere her: https://viewfromthewing.boardingare.../?utm_source=BoardingArea&utm_medium=facebook https://all.accor.com
Sofitel LHR Bookede: Classic Room, Queen Size Bed Status: Gold Upgrade: Ja til Superior Room, King Size Bed Velkomstgave: Nope