Erfaringer med Accorhotels (Sofitel, Grand Mercure, Novotel, Mercure, Ibis etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 1/2/15.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    I denne tråd kan du dele dine erfaringer med Accorhotels. Skriv gerne hvilken status du har, om du blev opgraderet, til hvilket rum, hvilket rum du bookede osv.
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ibis Singapore on Bencoolen, Singapore

    Bookede: Standarværelse og det fik jeg! på 5. sal uf af 22... - så jeg er langt nede i hierakiet!
    Status: Ingen, men havde nogle point der var ved at udløbe, de er reddet
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Intet
    Bemærkninger: Udmærket, relativt lille værelse. ligger tæt på, det jeg skal i Singapore og kostede 162 SGD, ca 750kr for en overnatning med morgenmad. fint nok til en enkelt overnatning og udenfor er det tæt på shoppingcentre og autentiske madsteder..
     
    Beaglen, clager og THammer "Synes godt om dette"
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har et par år haft "jukse"-Platin med Accor, men kun brugt de få gange, og selvom jeg må sige at jeg var imponeret over Pullman King Power i Bangkok, så er det ikke rigtigt en kæde, jeg har haft så meget fidus til.
    Men i øjeblikket er der en kampagne, hvor man får for €160 vouchers efter 3 stays. Læs mere her: http://loyaltylobby.com/2015/02/23/...ebruary-23-august-31-2015-book-feb-23-mar-15/

    Som en konsekvens heraf bor jeg pt på ibis i Bangkok, og kommer selvfølgelig også til at teste et par andre hoteller :D
     
    Beaglen og clager "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ibis Sathorn, Bangkok

    Bookede: Standard (travel agent rate)
    Status: Nej
    Upgrade: Nej, men udsigt væk fra vejen
    Velkomstgave: Haha, nej
    Bemærkninger: Godt til prisen, og jeg kan rigtigt godt li' kvarteret. Det er mange gode og billige restauranter i nærheden, Wong's ligger lige ved siden af, og skulle man løbe ind i problemer, så er ambassaden også kun få minutter væk :D
     
    Beaglen, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ibis Nana, Bangkok

    Bookede: Standard (travel agent rate)
    Status: Nej
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej
    Bemærkninger: Værelset er helt identisk med det på Ibis Sathorn. Ned til mindste detalje - Stikkontakterne, spejl, antal bøjler, elkedlen, møblerne osv.
    Sukhumvit Soi 4 hedder jo også Soi Nana, som igen er kendt for Nana Entertainment Plaza, som igen er kendt for at være, ja, fyldt med luderbarer.
    Nå men i hotellets infomateriale beskrives det alligevel ret neutralt må man sige. Og derudover, så kan jeg hilse og sige, at Bed Supperclub for længst er revet ned, og Q bar er også lukket...

    nana1.jpg
    nana2.jpg
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    du kunne da også have valgt Majestic Grande lige om hjørnet som efter min mening er klasser bedre men ved jo selvfølgelig du høster point/cashbonus
    hos Accor
     
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Præcis. Jeg kunne også have boet på JW Marriott (som jeg har en del gange). Det er et af de bedste hoteller, jeg har boet på, med en helt fantatisk lounge. Men det må blive en anden gang. :D
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Sofitel Plaza Saigon

    Bookede: Standard (Pre-paid)
    Status: Nej
    Upgrade: Ja, superior room med kingsizes bed
    Velkomstgave: Ja, lille bakke med en kage, glas sødt saft og en pellegrino
    Bemærkninger: Aldrig været her før, men ligger vist centralt.

    image.jpg
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Grand Sukhumvit Hotel, Bangkok

    Bookede: Junior Suite
    Status: Nej
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej
    Bemærkninger: Booket i en kollegas navn. Delte værelset med ham. Ret stort af en junior suite at være, men nøj hvor er det hotel slidt. Lobbyen er sådan set fin nok, men værelserne trænger til en meget kærlig hånd. Internet virkede ikke supergodt. Hotellet er tidligere Sofitel, men nu bare "managed by Accor".
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Novotel Bologna Fiera
    Bookede: Standardværelse med 2 ekstraopredninger, det fik jeg
    Status: Ingen, hjalp heller ikke, da jeg havde booket ignnem Booking.com da Le Accor ikke havde det rum på deres liste
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Intet
    Bemærkninger: Sur (slavisk udseende) kvindemenneske tog imod os og vi udveklsede måske 5 ord. ingen velkost eller guide til internet osv. Rummet var som alle andre franke hotelkæder, ens og kedelige. Der var dog en fin lille pool med en poolmand, der var så brun så man godt vidste hvad han lavede det meste af dagen. fin afveksling efter et par timers køretur. Vil jeg være her igen nej, det er det simpelthen for kedeligt til. ude ved en konference bydel og intet der sker.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    jefi99, asf, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hotel des Arts

    Bookede: Standard (Pre-paid)
    Status: Nej
    Upgrade: Ja, sikkert, fint rum. 1 måned gammelt hotel
    Velkomstgave: Ja, lille bakke med kager og frugt.
    Bemærkninger: Ligger centralt og for at få kunder, giver de 60USD Per stay til, mad og øl. Nice.
     
    clager og bertil storr "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ibis Singapore Novena

    Bookede: Standard (Pre-paid)
    Status: Nej, Classic
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej
    Bemærkninger: Ligger ok centralt, ikke tæt nok på kontoret, men deres preferred hotel gider jeg ikke, så det her er i samme prisklasse. Morgenmaden var overraskende god og veludstyret, så kunne godt finde på, at bo her igen.
     
    Beaglen, clager og jefi99 "Synes godt om dette"
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er vist en konsolidering der finder sted i hotelbranchen i disse tider, Fairmont, Raffles og Swissotel kommer under Le Accor hatten:

    To access to the online version, view here.
    Add [email protected] to your address book to make sure you receive all your exclusive offers.
    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
    Paris, December 9th 2015





    Dear Member,

    We are delighted to share with you the announcement of the forthcoming combination of AccorHotels and Fairmont Raffles Hotels International. This unique group, which is currently present in 34 countries, comprises three emblematic luxury hotel brands: Raffles, Fairmont and Swissôtel.

    As a member of Le Club AccorHotels, this merger will give you access to even more exceptional addresses including legendary properties such as Raffles in Singapore, The Plaza in New York, The Savoy in London and Le Royal Monceau in Paris. Fairmont, Raffles and Swissôtel together represent 43,000 rooms in 115 hotels around the world.

    Le Club AccorHotels and the loyalty programs of the Fairmont, Raffles and Swissôtel brands are among the most generous and innovative in the global hospitality sector. Our brands and locations are highly complementary and we want to make the most of these two programs to offer you ever more exclusive services and privileges.

    This merger will take a few months to finalize. For the time being, your Le Club AccorHotels program will not change. Your status, advantages and bookings remain the same. No changes will be made in the way you manage your account or book your stays in our hotels.

    Because your loyalty deserves our full attention, we will of course keep you informed of the key stages of this exciting project over the coming months. In the meantime, we remain at your service in our hotels, on our accorhotels.com website, our mobile app and via our customer care centers.

    Feel Welcome

    Sébastien Bazin

    Chairman and CEO
    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]
    © Accor photo library, Image Source, Gettyimages.
    [​IMG][​IMG]
     
    jefi99, Nicki Lolk Sørensen og clager "Synes godt om dette"
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Ibis Styles Nice centre

    Bookede: Standard (Prepaid i kampagne med 40% til medlemmer af Club Accor)
    Status: Nej, Classic
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej - hotellet helt nyt
    Bemærkninger: Ligger meget centralt med 5 minutters gang til alt. Morgenmaden var overraskende god med supergode croissanter og inkluderet i den lave hotelpris
    Kan anbefales ligesom Ibis styles langt overgår de almindelige Ibiser.
     
    Beaglen, alexanderln og Kristian "Synes godt om dette"
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ja men de "enhancer" også pointoptjeningen så det bliver sværere at få status :(
     
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hotel des Arts Saigon MGallery Collection

    Bookede: Standard (Pre-paid), ingen morgenmad
    Status: Silver
    Upgrade: Sikkert ikke, men alle rum er fine
    Velkomstgave: Ja, lille bakke med kager og frugt.
    Bemærkninger: Ligger centralt og værelserne er meget fine. lidt romantisk stil, som det er mest i Vietnam. God størrelse og Internettet er hurtigt (ikke så hurtigt, som der beskrives i Speedtest dog).

    2016-04-27 01.18.19.jpg 2016-04-27 01.18.40.jpg 2016-04-27 01.19.02.jpg 2016-04-27 01.19.12.jpg 2016-04-27 01.19.15.jpg 2016-04-27 01.19.51.jpg 2016-04-27 01.20.33.jpg 2016-04-27 07.11.52.png
     
    clager, Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Novotel Casablanca City Center.

    Bookede: Standard, med morgenmad
    Status: Ikke medlem af hotellets programmer
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Ja, en tallerken med søde kager, dadler og figner

    Der ligger 3 hoteller fra kæden lige ved siden af hinanden: Ibis, Novotel og Sofitel. Lige ved siden af medinaen (den gamle bydel) og tæt på Hassan II Moskeen. Men nu havde jeg booked på Novotel, så det, jeg ved mest om

    Ja, hotellet har 4 stjerner - og man får en fin service. De kan et rimeligt engelsk i receptionen og restauranten, så jeg kunne pakke mit skolefransk væk (jeg var nok også død af sult, hvis jeg skulle klare mig på det).

    Blev bud velkommen - og efter ganske få formaliteter fik jeg nøglekortet til værelset. Ikke just imponerende - og det virkede også lidt slidt (skyldes måske også gulvtæppets og møblernes lidt brune farver). Men rent.

    Der var en el-kedel, samt the, kaffe og sukker, så jeg kunne lave lidt at drikke. Det værdsætter jeg på hoteller! Aircondition virkede, men jeg gætter på, det er styret centralt. Det virkede i hvert fald ikke, som om de kølede ned til 15 grader.

    Min nabo havde fået roomservice og stille opvasken på en bakke i gangen. Der stod den fint ved 9-tiden om morgenen. Og hele dagen. Og da jeg gik ud i byen ved 8-tiden om aftenen, var bakken stadig dér. Men den var da fjernet, da jeg kom hjem et par timer senere.

    En rimelig morgenmadsbuffet, så det er muligt at blive mæt. Deres kaffe er noget stærk (men så blander de masse mælk i og noget sukker ved bordet). Forsøgte derfor at fortynde med the-vand. Det blev straks bemærket, så den flinke tjener hentede en frisklavet "americano" i køkkenet. Fin service.


    Så alt i alt OK.
     
    Erwin Lansing, Ulrik, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ved ikke om det er targeted, men virker da som fine arrangementer:

    Udklip.PNG
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side