Erfaringer med Best Western

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jefi99, 16/5/14.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min oplevelse er at hvis det er forudbetalt igennem en booking side så optjenes der hverken points eller status -- udover af og til på incidentals.
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Texarkana, Arksansas
    Best Western Plus Texarkana Inn & Suites

    Bookede: Standard king-size
    Status: Hell no.
    Upgrade: Nope.
    Kommentar: Rigtigt fint hotel, ganske nyt. Ligger lige ved statsgrænsen og vi brugte det som overnatning på et roadtrip.
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Kowloon, Hong Kong
    BW Grand Hotel Hong Kong

    Bookede: standard
    Status: Diamond
    Upgrade: Ja, til "Premium Room". Det var næsten dobbelt så stort som et almindeligt værelse, der er på størrelse med et kosteskab. Så altså to kosteskabe.
    Kommentar: Udmærket central beliggenhed nær Austin MTR station. Billigt efter HK forhold (HKD660 inkl skatter), men jeg er næppe en ny stamgæst.
    600 EB-point er allerede tikket ind på kontoen!
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  4. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Nu har jeg altid brugt hotel.com men er begyndt at samle EB point. Hvordan booker i hotel?? Direkte på hotellets side eller fra BW reward side eller noget helt tredje ???

    Håber ikke jeg spørge alt for dumt. Som sagt er ny i den her verden.... :)
     
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    hotels.com har jo deres eget "welcome rewards", med 1 gratis nat efter 10 nætter til maks gennemsnitsprisen af dine 10 nætter mener jeg(?). Hvis man kunne bruge både det samtidig med at tjene EB point/BW rewards point ville det være "double dipping", men det er desværre ikke muligt her. Jeg ville booke afhængigt af pris, terms&conditions, og de point/fordele man kan få ved at booke forskellige steder.
    Jeg er ikke den store fan af bookingsider, hverken til fly eller hoteller, men hvis der er penge at spare så gør jeg selvfølgelig det, hvis det ellers er under rimelige betingelser.

    Hvis du er tæt på at opsamle de 10 nætter på hotels.com er det måske mere værd at samle de 600 EB point? Det kan du evt. prøve at sætte en værdi på EB point for at sammenligne.

    Hjemmesiden sender dig nok videre til best westerns bookingside, så der er ikke forskel mellem de 2
     
    Beaglen og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvis jeg booker kæde-hoteller (som Best Western eller Hilton for eksempel), så booker jeg altid direkte hos kæden. På den måde får jeg status-point og evt anerkendelse (upgrades, late check-out etc), hvis/når jeg har guld-status etc.
    Men uanset om du booker direkte hos kæden eller hos en OTA som hotels.com eller Expedia, så gør det gennem Topcashback. På den måde får du cashback oven i hatten.
    Best Western giver 5%, hotels.com giver 7% etc. Hvis du booker gennem hotels.com optjener du også Welcome Rewards. Via Orbitz får du også Orbucks etc etc.
    Hvis du sign'er up via dette link, får du $10 - og det gør jeg også! Læs også denne tråd: http://forum.bonusfeber.dk/threads/tjen-penge-på-dine-rejser.482/

    Hvis du har nogle spørgsmål, så skyder du bare!
     
    Beaglen og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Tusind tak for svarende. Føler er blevet klogere:D

    Så fra situation til situation kan det variere hvad der er bedst....
     
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nja, selvom man "kun" får 5% hos eksempelvis Best Western, så vil jeg altid booke hos dem, fordi jeg også får 600 Eurobonus point (eller BW Rewards point - det vælger man selv). men når jeg booker hoteller, der ikke er med i en kæde, så checker jeg altid på topcashback hvor man aktuelt får højest cashback. Det svinger lidt, der kan nemlig være kampagner etc. Så check på topcashback hvem der pt giver mest. Nu er booking.com ikke længere en partner, men der fik man $14 pr booking, hvilket jo kan være meget i % hvis det er et meget billigt hotel (tænk hostels i Asien), men ikke så meget hvis man betaler $400 per nat og bor der i flere nætter.
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jefi99 - jeg ser du brugte BW i Hong Kong, hvordan ligger den i forhold til metro/lufthavnstoget? Du srkiver: "Udmærket central beliggenhed nær Austin MTR station.", kan du huske hvor lang tid det ca. tog?

    Ser også du får 600 point, så du bestilte via SAS link?

    Har selv lige bestilt et BW hotel i Dubai for 3 nætter (det er faktisk mit Traders Hotel der har skiftet kæde..)og der bestilte jeg via link hos SAS, men fik aldrig et sted hvor jeg skulle tampe mit EBB nummer ind, så det kom i kommentarfeltet! Men ok optjening hos EBB med 600 points per nat!
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ok, kunne selv læse det på eres hjemmeside.. :cool:

    Map and Directions
    ·
    From: Airport. Shuttle bus runs every 30 minutes from 6:45 a.m. to 12:15 a.m. and the travel time is about 45-min. Please approach counter A12a (Vigor) at the Airport Arrival Hall or contact us for further information. At the airport's ground transportation center, take the airport bus route A21 which will stop at Nathan Road, and it is a three minute walk from the bus station to the BEST WESTERN Grand Hotel Hong Kong. Alternately, take Airport Express train on the arrival floor of the airport. It runs every 12 minutes from 5:54 a.m. to 12:48 a.m. Get off at Kowloon Station, then take the complimentary Airport Express shuttle bus (route K4) which will stop at Austin Road near the BEST WESTERN Grand Hotel Hong Kong.
     
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Du skal indtaste dit en nummer i din best western rewards profil og vælge at du vil have miles i stedet for point
     
    Beaglen, Simon Toft og jefi99 "Synes godt om dette"
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kan ikke afvise det er anderledes der, men det andet har i hvert fald virket med bookinger fra deres egen hjemmeside. Har du sammenlignet pris mellem euro bonus siden og deres egen, med F.eks. AAA rabat?
     
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    jaja, men nu har jeg fundet mit gamle kort (fra 2003) og heldigvis bruger jeg samme kode altid, så det virkede.. så opdateret min profil med airmiles og har faktisk også printetet ud så jeg kan statusmatche, men når jeg så ikke til den her gang...
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  16. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,836
    Point:
    113
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Efter et stay for 3 uger siden, har jeg endu ikke fået mine point, så skrev til dem i torsdags d.19-8 og fik svar fredag 20.8:

    "Tack för att du kontaktar Best Western Rewards® Service Team!

    Vi har nu registrerat din vistelse. Du bör kunna se dina air miles på ditt SAS Eurobonus-konto inom 4-8 veckor.

    Vänliga Hälsningar,"

    4-8 uger... - øjjj, det er lang tid...
     
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    gik jo hurtigere end regnet med:

    02 aug 2015
    DEIRA DUBAI
    Extra Points
    1 800

    :):cool:
     
    Simon Toft "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har egentligt altid været lidt skeptisk for best western, men havde på min Hong Kong tur 2 stays grundet gode priser og så luner EB point jo altid lidt...

    Shenzhen Felicity Hotel
    Status: Ingen (matchet til diamond 4 timer efter check-in)
    Upgrade: Ja, til 23. etage, club room. Ved egentligt ikke om lounge var med i upgraden, men de nævnte ikke engang det var en upgrade ved check in så jeg prøvede ikke. Muligvis kunne det have noget at gøre med at jeg ved request skrev høj etage? Vi havde bestilt non-smoking, og værrelset skulle måske forestille at være det men lugtede svagt af røg. Det var gammelt og slidt, værrelset var stort og flot men f.eks. når man åbnede vandhanden, løb der vand ud på bordet.
    Udsigten var ret nice, hotellet ligger lige ved grænsen (5 min gang hvis man går over togstationen), så vi havde udsigt til grænsen og noget af shenzhen by.

    Alt i alt ville jeg hellere have boet på det Hilton Garden Inn der ligger nord for byen, men havde ikke helt styr på om det var muligt med visaet for området og det var også en del transport sparet. Sov fint her, men lugten af røg var irriterende. Det var fristende til ca. 400 kr da det sparede en ellers dyr nat i Hong Kong når vi alligevel ville til Shenzhen dagen efter
     
    Kristian, jefi99 og clager "Synes godt om dette"

Del denne side