Erfaringer med Hertz

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kenneth K, 26/7/17.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så vidt jeg husker er besøgene ikke gratis med Danske Bank kortet... Det er de med Handelsbankens.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er de nu - for kortholder og en ledsager. Man kan også medbringe en tredje person, men det koster 150 DKK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Har Nordea Black og der er også fri PP + 1 ledsager!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Så er det Hertz tur med et 10.000 point tilbud
    https://www.hertz.com/rentacar/rental-car-deals/hertz-birthday-eurobonus

    Hertz Centenary Special Offer

    Earn up to 10,000 EuroBonus points with your worldwide rentals and get the chance to win
    Celebrate 100 years of Hertz!

    At Hertz we are celebrating 100 years of making travel easier when hiring. That's why, as a SAS EuroBonus member, you'll earn up to 10,000 Extra points every time you hire a Hertz vehicle until 31st December 2018.

    Just book your car by 30th September and rent until 31st December 2018 to earn your Extra points.

    On top of that you could be one lucky winner: We give away 2 return flights with SAS Plus to Miami and 2 return flights to Southern Europe with SAS. Both prices include a weeks free car hire.

    Bookings must be made via this page using the discount code CDP 736686 and the promotion code PC 204656.

    Remember all our rates include Theft- and Collission Damage waiver, no hidden fees and make- and model guarantee in the Hertz Collections.

    As SAS EuroBonus member you receive special rates all year round with up to 15% discount.
     

    Attached Files:

    Ekeren, Hof, T4L og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    7+ dage for at få 10000 point....
    • Reservationsperiode: 1. september - 30. september 2018
    • Afhentningsperiode: 1. september - 31. december 2018
    • Minimum 1 døgns lejemål.
    • Rabatkoden: CDP 736686 skal benyttes for at få rabatten og promotionkoden: PC 204656 for at modtage op til 10.000 ekstra 10.000 SAS EuroBonus og dine specialvilkår.
    • Pointene bliver krediteret som følgende:
      • 1-2 dage = 3.500
      • 3-4 dage = 5.000
      • 5-6 dage = 8.000
      • 7+ dage = 10.000
     
    Ekeren, T4L, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Nåh, min frygt blev gjort til skamme, havde en rigtig fin oplevelse med Hertz i PMI, intet forsøg på at sælge noget ekstra ,korrekt fejl/ridse rapport og aflevering tog 5 min.
    Og et kæmpe plus at man ikke skal tage en shuttle.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der andre EB Diamanter, der automatisk er blevet Hertz Five Star? Fik det sidste år efter en udlejning, og de har lige forlænget det med yderligere et år, uden at jeg ellers har lejet hos dem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Næ - jeg nøjes med Presidents Circle. ;) Nu på andet år efter 0-1 udlejninger pr år hos Hertz. Optjente PC med dem et år - og har bevaret det lige siden. Uvist hvorfor. Og bruger det reelt ikke.
     
    Beaglen, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  9. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Det samme her. Jeg fik Presidents Circle takket være EBG og de har netop forlænget det. Fint med mig - det er ganske fint med deres Ultimate Choice ting... Sidste sommer havde jeg booket en full size og efter lidt snak frem og tilbage kørte jeg der fra i en pickup uden ekstra omkostninger. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hva pokker, har de "snydt" mig:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    En simpel kalkule: Hvis du ikke bruger det er det jo en gratis omgang for Hertz.
    Men skulle du en gang i fremtiden leje en bil, er sandsynligheden for at det bliver ved dem nok lidt større end ellers.:cool:
    win-win..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Sted: AAR
    Dato: 12.04.2019
    Bookede: Gruppe C
    Status: Five Star
    Booking periode: 2 dage
    Upgrade: Ja, Gruppe P (men det føltes så langt fra som en opgradering)
    Bil: Toyota Avensis Stw

    Ankommer til AAR (ja, der langt ude på Djurslandet, i nærheden af DSGM's gamle hjemby :D) og det lokale Hertz kontor, hvor der på døren sidder en fin lille seddel om at jeg skal ringe til dem. Får at vide at jeg skal gå op på lufthavnskontoret, hvor der ligger en kuvert med nøgle og kontrakt.

    Spørg lige om DGSM #2 er skuffet over den udleverede bil. Mage til blikæske skal man da lede længe efter! At lukke dørene i en sådan er som at høre, når man lukker døren på en af de tre trillinger, hvor man trods alt bedre kan tolerere at det lyder som når man bøjer et stykke blik. Måske ikke så underligt heller at den støjer for et godt ord. Den er også næsten så langsom som en skildpadde, og slubrer dertil benzin i sig som vi andre drikker saftevand. Nitte, nitte, nitte. Det er næsten værre end da jeg engang, også i AAR men dog hos Sixt, fik udleveret en 5 år gammel bil med næsten 100.000 km på klokken.

    Jeg vil sige som Poul Nyrup: "Kan vi ikke gøre det lidt bedre..."

    /DSGM #2
    (til gengæld lykkedes Tanten, til en forandring, at lande før tid :) )
     
    Senest redigeret: 12/4/19
    Beaglen, Thorbjoern, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Hvis du mener en værre blikdåse, så ja :)

    Sted: Banqiao, New Taipei City
    Dato: 16.04.2019
    Bookede: Gruppe C
    Status: Presidents Circle
    Booking periode: 2 dage
    Upgrade: Nej
    Bil: Nissan Livina

    Du skal være undskyld hvis du ikke har hørt om Nissan Livina, den sælges vist ikke i Europa, og der er nok en grund til det. Her et lille billede. Altså den grå, ikke den gule ;-)
    IMG_0355.jpg

    Ellers fin plads til både ben og bagage, så ingen klager for de 4 dage. Landskabet udenfor bilen kompenserede mere end rigeligt for de manglende faciliteter i bilen.

    Til gengæld var det den bedste service jeg har oplevet hos et udlejningsselskab. Hertz havde blot formidlet lejen til en lokal leverandør, Chai Lease. Fin information allerede en uge inden for at sikre at et internationalt kørekort var i orden. Ved afhentning i byen blev der både sørget for en gratis GPS (som jeg dog aldrig fik til at virke, gætter på at, selvom den talte engelsk, skulle input nok have været kinesiske tegn i stedet for latinske bogstaver), flasker vand, paraplyer, og slutteligt aftalt at de hentede bilen ved lufthavnshotellet, i stedet for jeg afleverde den ved udlejningskontoret i nærheden af lufthavnen. Alt det til en pris som lå næsten en tredje del lavere end alle konkurrenter. Ikke et øje tørt :)
     
    Senest redigeret: 22/4/19
    DanielBahn, Henry, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvad manglede der i bilen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Det afhænger vel formålet og forventninger ;-)
    Der var både en gaspedal og en bremse, og rattet virkede også nogenlunde efter hensigten (undtagen under jordskælvet, men det kan man ikke bebrejde bilen for, når vejen bevæger sig under den). Der var radio, vist nok med CD-afspiller, og den kunne blæse både varm og kold luft. Kort sagt, alt man har behov for for at komme fra A til B, selvom det ikke ligefrem gik tjept.
    Der var ingen fartpilot, klima, USB, bluetooth, eller andre nymoderne pjat, som man meget hurtig vænner sig til, men i sidste ende ikke har behov for, men ville have været så meget nemmere end en mobil i en sugekop på vinduet med ledning i cigarettænderen :)
     
    SophieHendriksen, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Lush

    Lush Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Er der nogen der ved hvad minimum's kravet er for at kunne leje via Hertz ved brugen af SAS Point? Jeg har ca. 27000 point men uanset hvilken destination jeg vælger siger den at jeg ikke har point nok. Og har endda i samme omfang prøvet med kortere dage.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kiggede på 3 dage (weekend) i Tyskland som eksempel, kostede ~31k point. Da det plejer at koste ca. 500 kr er det yderst dårlig værdi.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Sidst jeg lejede bil hos Hertz i Malpensa (Italien) havde jeg booket - og forudbetalt - 10 mdr. før lejen (langtidsplanlægning !!). Da jeg afhenter bilen, får jeg den sædvanlige melding om, at hvis jeg leverer den aftalte benzin tilbage, vil der ikke være ekstraudgifter. Da jeg afleverer bilen, får jeg en ekstraregning til skatter & afgifter og et forhøjet servicefee ... samlet små €70. Da jeg spurgte manden ved afleveringen, sagde han blot "Salvini" :eek:)

    Det med skatter kan man måske godt forstå - havde dog håbet at de havde informeret i god tid inden lejen -, men en vilkårlig forhøjelse af servicefee virker urimeligt, når man betaler up-front.

    Klager til Hertz DK og får som svar, at de har spurgt i Italien og fået oplyst, at der er afregnet korrekt, og at afgørelsen er endelig !! De forholder sig slet ikke til substansen og mine argumenter. Andre der har prøvet noget tilsvarende ?

    Har lejet bil hos Hertz i adskillige år (Presidents Circle) og har tit oplevet uforståelige småbetalinger på €3-5 ... formentlig noget valutastøj. Men det går jo nok. Aldrig i dette niveau.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hertz DK stinker... - jeg skal ikke leje hos Hertz i Italien, ihvertfald... tænker det er samme ordlyd @Ncbj

    "Kære Kristian.

    Tak for din henvendelse til Hertz Kundeservice, Danmark.

    Vi har været i kontakt med Hertz skadesafdeling i Italien, som oplyser at opkrævningen for skade er korrekt.

    Afgørelsen fra Hertz i Italien er endelig.

    Vedhæftet finder du dokumentation. "

    Kan oplyse dokumentationen er bare nogle blanketter jeg ikke ved hvad der er op og ned...
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Modsat oplevelse hos Avis. Påstået skade på Sicilien til godt 3 klik. Flere klager til Italien gik ubesvaret hen. En enkel henvendelse til Avis DK, og penge kom retur indenfor få dage.
    Mine fordomme om billede og opfundne skader i Italien blev i hvert fald bekræftet, så husk at tage gode billeder ved afhentning.
     
    SophieHendriksen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side