Sidst jeg lejede bil hos Hertz i Malpensa (Italien) havde jeg booket - og forudbetalt - 10 mdr. før lejen (langtidsplanlægning !!). Da jeg afhenter bilen, får jeg den sædvanlige melding om, at hvis jeg leverer den aftalte benzin tilbage, vil der ikke være ekstraudgifter. Da jeg afleverer bilen, får jeg en ekstraregning til skatter & afgifter og et forhøjet servicefee ... samlet små €70. Da jeg spurgte manden ved afleveringen, sagde han blot "Salvini"
)
Det med skatter kan man måske godt forstå - havde dog håbet at de havde informeret i god tid inden lejen -, men en vilkårlig forhøjelse af servicefee virker urimeligt, når man betaler up-front.
Klager til Hertz DK og får som svar, at de har spurgt i Italien og fået oplyst, at der er afregnet korrekt, og at afgørelsen er endelig !! De forholder sig slet ikke til substansen og mine argumenter. Andre der har prøvet noget tilsvarende ?
Har lejet bil hos Hertz i adskillige år (Presidents Circle) og har tit oplevet uforståelige småbetalinger på €3-5 ... formentlig noget valutastøj. Men det går jo nok. Aldrig i dette niveau.
Click to expand...