Helt overordnet er den vildt langsom, så har de en masse koder, der ikke er til at finde rundt i, hvis man gerne vil have ekstra point gennem eks. Eurobonus. Hvis man har koderne på plads, logget sig ind, kan man så nogen gange få at vide, at der ikke er nogen biler tilgængelige - eks i Hamburg lufthavn om 3 uger. Eller man får den her besked, selvom man er gået igennem den dedikerede side, og opfylder betingelserne de sætter, til tilbuddet: Ikke alle betingelser fra kuponen -og priskoden - i kombination er blevet imødekommet. Vi har fjernet kuponen og priskoden fra din forespørgsel for at kunne give dig en endnu lavere pris. Hvis du fortsat ønsker at gøre brug af kuponen og priskoden, så henvis til detaljerne i tilbuddet. Så prøver man processen igen, samme dato og tid, og så er der måske fem biler ledige. Så prøver man uden koderne, og så er stort set alle bilerne ledige. Jeg når nærmest altid at give op, inden jeg booker der. De har jo en fremragende engelsk side, jeg forstår ikke, hvorfor vi skal trækkes med den danske.
Ikke alle betingelser fra kuponen -og priskoden - i kombination er blevet imødekommet. Vi har fjernet kuponen og priskoden fra din forespørgsel for at kunne give dig en endnu lavere pris. Hvis du fortsat ønsker at gøre brug af kuponen og priskoden, så henvis til detaljerne i tilbuddet. Lige præcis det oplever jeg også ofte og det er for at sige det pænt, ret afpissende. Man står som kunde tilbage undrende over hvad der er galt og ringer man til dem siger de bare at de kan booke for en over telefonen. Det var bedre de fixede deres website.
Det kan da være. Det eneste jeg har af væsentlighed (lidt endnu) er EBD. Og så tænker jeg - hvor har jeg givet tilladelse til at de udveksler de data (hvis det er tilfældet). Ikke at jeg på nogen måde vil ligge søvnløs over det - men alligevel tankevækkende.
https://www.hertzfreerider.dk/unauth/default.aspx Gratis "billeje" da Hertz ofte skal ha flyttet biler fra en lokation til anden
Nogen der kan anbefale en CDP-kode? Jeg havde en god fra rejsebranchen, men der arbejder jeg desværre ikke længere. Er det fx en tilknyttet til SAS Mastercard eller Mastercard Gold, som jeg ikke kender til?
Jeg kender ikke Hertz - men hos Avis får du nogle fordele ud fra din status i EuroBonus (eksempelvis rabatter, opgradering til bedre bil og status i deres loyalitetsprogram). Mon der ikke er noget tilsvarende hos Hertz
Nu er alle oplysninger jo slettet fra SAS Eurobonus MasterCard. Men på mit EuroBonus kort (diamant), står CDP 787422
Hvis du er medlem af Ældresagen har de også en rigtig god CDP (og ellers kan du hurtigt blive det). Den kan findes uden at være medlem, og jeg har ikke skulle dokumentere mit medlemsskab ved afhentning endnu, men det har ofte været op til 15 % rabat.
Det er jo hundedyrt at leje bil for tiden. I forbindelse med en USA-tur kæmpede jeg med at finde de bedste/laveste priser. Jeg forsøgte forskellige selskaber, tredjepartshjemmesider, forskellige rabatkoder etc. uden held. Indtil jeg prøvede Hertz via Marriotts hjemmeside. I forhold til at bruge SAS' eller IHG's rabatkode sparede jeg nok 40 procent! Og det var på tre forskellige bookinger, så det er ikke en undtagelse. Umiddelbart ser det ud til at alle kan booke - også uden Hertz- og Marriott-medlemskab, men det kan være de brokker sig, når man henter bilen? Jeg har begge dele, så det tør jeg ikke svare på. Her er linket: https://activities.marriott.com/cars/ - vær obs på, at kategorierne hedder noget andet end hvis du booker på Hertz' egen hjemmeside. Jeg har f.eks. booket en 'Intermediate SUV', som hos Hertz hedder 'Small SUV'. Priserne er angivet uden afgifter, men man kan 'View Rate Details' og få det hele med: (søgningen er for 32 dage - derfor så dyrt) Man får først en bekræftelse fra Marriott og kort tid efter den normale Hertz-bekræftelse. *** Og i øvrigt: Det ser ud til, at priserne rasler ned for tiden. På tre bookinger har jeg sparet over 300 USD ved at re-booke og jeg er gået en kategori op på to af dem.
Har du tjekket om prisen inkluderer forsikring? Ellers kan du blive ramt af den i lufthavnen. Synes i øvrigt at Avis har tilbudt nogle ganske udmærkede priser i USA på det sidste. De har status match fra SAS, så tjek dem evt. ud.
Jeg overhørte tilfældigt en samtale ved Hertz, hvor medarbejderen sagde 'You cannot beat Delta's rates'. Altså at man gennem Delta får den højest mulige rabat hos Hertz. Jeg har ikke mere info end det - f.eks. om hvordan man så booker med den rabat, men nu er det i hvert fald givet videre. Måske andre har mere info...
Man kan i hvert fald booke Hertz biler gennem Delta her https://www.delta.com/merch/advance...tCode=165385&couponCode=197536&hertzOnly=true. Om det er gode priser eller ej ved jeg ikke, jeg har ikke tjekket det. Nogen der har lyst til at prøve lidt?
ARGH! Frustrationen vil ingen ende ta'! Jeg havde to reserveringer til sommerferien, men nu kom der en triple points kampagne fra Flying Blue. Så afbestil og bestil på ny med nye CDP koder. Men ak og ve, efter alt var lavet om, så viste en af de nye reservationer, at den var cancelled på websitet. Ingen problem, så bestiller vi jo bare igen, men niksenbiksen, der kunne ikke laves en tilsvarende booking, for der var jo en nøjagtig samme booking i forvejen. Øh? Nåmen, afsted til kontaktformular og vente og vente, og opgiv at vente. Kravle ind i chatten, men OMG hvad var den ringe. Uanset hvor pædagogisk jeg forklarede issuet, så kom der ikke andet svar end: "Computer says no!" efterfulgt af "Ellers andet jeg kan hjælpe med?" Hvad mener du med "andet? Som om du havde hjulpet med noget allerede Så intet at gøre, frem med telefonen. Det gik lidt bedre, vi nåede dog frem til "This is weird!". Men hvis jeg skulle tro, at hun ville fikse problemet, så kunne jeg godt tro om igen. Hun kunne godt lave en hel ny booking manuelt, når det nu ikke kunne lade sig gøre online, men kun til dagspris. Kun 15% ekstra. Tak for ingenting, så meget var de ekstra point nu heller ikke værd og jeg skulle tydeligvis bare have holdt nallerne til mig Nåmen, det skal ikke trykke feriestemningen. Der er heldigvis stadig lang tid til ferien til at få humøret op igen
Fik matched AVIS til Hertz, så nu er jeg spændt på, om President Circle også gælder på remote kontorer, som fx Marriott udenfor LAX lufthavn
Det glæder, men hvilke fordele man får, kan være meget forskelligt. En del af fordelene gælder officielt kun til egne kontorer, men det betyder ikke, at franchise ikke giver en fordel i ny og næ. F.eks. har jeg rigtig gode erfaringer med upgrades i lufthavnen i Amsterdam. For et par år siden forsøgte jeg to gange i træk at reserveren en Volvo V40, men endte med en Range Rover det ene år og en Mercedes AMG det andet år. I Prag, både lufthavn og Hotel Diplomat, er franchise. En reserveret Skoda Octavia ender for det meste med en Superperb. Ikke lige en AMG, men fin opgradering alligevel. Som altid: YMMV
En opfølgning til de tidligere frustrationer. Ved afhentning viser det sig, at kreditkortet allerede blev trukket inden jeg nåede til skranken (en af fordelene med at man jo netop ikke behøver at gå forbi en skranke, for at stå i kø for at vise kørekort endnu en gang). Men det betød også, at de havde brugt det forkerte kreditkort fra min profil, så der bliver nokke triple points for jeg gad ikke en tur forbi skranken bare for det. De 15% rabat havde jeg trods at fået, og kontanter i hånden er stadig bedre end points på kontoen Jeg havde reserveret en ID.3, som blev opgraderet til en Kia EV6. Manden spurgte indtil flere gange, om jeg var sikker på, om jeg ville have en elbil. Han havde også fået nogle helt nye mercedesser jeg kunne få til samme pris Men elbiler, i hvert fald hos Hertz i Holland, kommer med en nøglebrik til Shell Recharge. Jeg tager den gratis strøm over en Mercedes med de nuværende benzinpriser
Sted: Prague Airport Dato: juli 2022 Bookede: Gruppe G (Peugeot 3008 aut.) Status: Presidents Circle Upgrade: Nej Bil: Opel Grandland
Billig biludlejning - https://economybookings.tp.st/4yHspqJn Jeg har brugt economybookings rigtig mange gange. Der har faktisk aldrig været problemer.