Erfaringer med Hilton/DoubleTree/Hampton/Hilton Garden Inn/Conrad

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 7/1/14.

  1. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    ja overvejede det også, men i og med vi er en gruppe på 6, hvor af 3 er helt uden status ved jeg ikke lige hvor meget mer energi jeg vil bruge på det. har dog fået tilbudt 3 x Points for overnatningen. Vi 2 Diamond er flyttet til Radisson Blu og fået tildelt studio suite der. de andre 4 er flyttet til melia
     
  2. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    asf og tbh "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Så synes jeg også det er mystisk. Jeg troede, at I havde en gruppe-booking. Så har jeg kun en forklaring: Brand, vandskade eller tilsvarende som gør (store) dele af hotellet ubeboeligt.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    iflg hotel manageren er den værste overbooking i historien:) tror faktisk hun brukte ordet skandale.....
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    DoubleTree Suites Naples
    Booked:
    Kan jeg faktisk ikke engang huske, og står ikke i min bekræftigelsesmail. Men formentligt en normal suite på AAA rate
    Status: Diamond
    Upgrade: Ja, til 2 room, 1 king bed with riverview
    Velkomstgave: 2 vand hver dag + lidt snacks
    Øvrigt:
    Dejligt hotel, men stadig ret dyrt i højsæson. Der var også den hidtil venligste Front Desk Manager jeg længe har oplevet! Alt fra check-in til tilpas nysgerrighed var helt i top + når jeg var ved at fylde en vandflaske op med isvand nede i lobbyen, så spørge hun promte om jeg ikke hellere vil have en flaske sparkling water og giver det til mig. Det kan virke underligt men de små ting er noglegange det der gør at man føler sig værdsat. Noget som noget CC hos SAS godt kunne lære noget af.

    Derudover fik vi "Full Hot Buffet Breakfast" gratis som Diamond, og ikke bare "Continental Breakfast" som var billigere. Hertil fik vi 20% i restauranten, som vi dog ikke brugte da der var en masse bedre spisesteder i Naples.
     

    Attached Files:

    Henry, Schwert, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men endte med, at jeg tog imod det offer med extension!

    diamond.PNG
     
    Ali Taran, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,593
    "Synes godt om" modtaget:
    26,633
    Point:
    113
    Godt valg syntes jeg :)

    Var det bare at "klikke på det" og så var din konto forlænget?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    yes, ikke så meget at tænke over! Klik og afvente deres afgørelse..
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hilton Garden Inn Hong Kong Mongkok

    Bookede: Standard billigst mulige
    Status: Diamond
    Upgrade: Fik et rum på 15 etage med udsigt over en motorvej og boligbyggeri
    Andet: Hotellet ligger for enden af en vej der starter oppe ved Nathan Road, valgte, at tage bussen ind til byen fra lufthavnen til Nathan Road. ved ikke om det var det hurtigste, men virkede forholdsvist let.

    Jeg havde, bestilt 2 senge, men som Diamond, blev det hurtigt lavet om til King Size, så det var fint. rummet far nyt og forholdsvist stort efter Hong Kong forhold. Spurgte om jeg ville have morgenmad eller point. Foretrak morgenmad!

    Morgenmaden var relativ simpel, men fin nok med servering ved bordene af æg ller hvad man kunne få på menukortet. Udsigten til den anden side af hotellet, fortæller vel alt..


    Kunne jeg bo der igen, måske, for det er ikke så billigt, tror jeg betalte 1.100kr for en overnatning...

    2017-03-19 20.32.27.jpg
    2017-03-19 21.45.57.jpg
    2017-03-19 21.46.07.jpg
    2017-03-19 21.46.17.jpg 2017-03-19 21.46.32.jpg 2017-03-20 09.10.29-1.jpg
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hilton Sukhumvit Bangkok

    Bookede: Standard billigst mulige
    Status: Diamond
    Upgrade: Yes, fik et rum på højeste etage samt Executive Adgang

    Jeg havde, bestilt 2 senge og fik 2 senge. Men hver seng var queensize, så det gjorde ikke det store. Fantastisk store rum med badefaciliteter der siger spar 2. Endvidere japansk toilet med alskens spændende vaskefaciliteter.

    Morgenmaden fik jeg ikke, da jeg tog afsed fra hotellet 5:45 og de åbnede 06:00. De havde sørget for en morgenmadsæske, men det var ok, gad jeg ikke, at rende rundt med, ellers fin service.

    Hotellet har en lækker Executive Lounge med lidt god mad om aftenen og der laves cocktails. Super sted, der kommer jeg igen!

    2017-03-22 18.52.25.jpg 2017-03-22 18.52.31.jpg 2017-03-22 18.52.36.jpg 2017-03-22 18.52.41.jpg 2017-03-22 18.52.49.jpg 2017-03-22 18.53.00.jpg 2017-03-22 18.56.26.jpg 2017-03-22 19.17.16.jpg
     
  11. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hampton Inn San Francisco Downtown/Convention Center
    Periode: april 2017
    Bookede: billigst mulige bed'n'breakfast - 1 nat
    Status: silver
    Upgrade: nada
    Andet: 1 flaske vand

    Hotellet ligger ca 500 meter fra Powell Street Bart station - sydsiden af Market Street. På deres web så det ret ok ud med fine billeder. Havde for en gangs skyld ikke læst anmeldelser af det og har heller ikke gjort det efterfølgende, men er sikker på, de må være ringe. Værelset er det mindste værelse, jeg endnu har været på - dog var udsigten ok ind mod Financial District (havde værelse på 16. etage).
    Morgenmaden var om muligt endnu ringere: noget tørt scambled eggs, engangs-service og alt hvad der kunne være i pap, var i pap.
    Området var også noget kummerligt noget med mange mærkelige skæbner over det hele og på ingen måder et rart sted at være. Mærkeligt, da det er så tæt på Union Square og den øvrige del af downtown, hvor forekomsten af skæbnerne er langt mindre end her. Alene uden for hotellet 300 meter til hver side kunne der tælles de første 10 af disse skæbner på mange tider af døgnet.
    Jeg har ikke tidligere været på et Hampton Inn, men hvis det her er standarden, må det være Hiltons svar på Transavia eller noget i samme stil.
    Eneste positive er sengen og som nævnt udsigten.
    Gav vel omkring 300 USD for en overnatning! Kommer aldrig tilbage dertil.

    Bemærk på billedet den der plade, der ligger på sengen - man havde valgt den løsning istedet for en stol/arbejdsplads. Bemærk iøvrigt også den smalle plads omkring sengen - det giver en vis udfordring at have både en åben kuffert, og da så især da der lige skulle et strygebræt slåes ud også.

    IMG_2115.JPG
    IMG_2116.JPG


    Udsigten fra værelset
    IMG_2122.JPG
     
    Henrik Olsen, Kristian, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Embassy Suites by Hilton San Francisco Airport Waterfront
    Periode: april 2017
    Bookede: 1 nat - billigst mulige
    Upgrade: nada
    Andet: vand

    Hotellet ligger ret tæt på SFO lufthavn - bemærk, der er 2 Embassy Suites og denne er den, der hedder Waterfront. Der er gratis shuttlebus til/fra lufthavnen.
    Hotellet ligger helt ned til vandet og man kan se masser af fly, der kommer ind for at lande i SFO - side om side, da der er 2 baner ved siden af hinanden. Så bl.a. BA A380, United 747, Korean 747 osv osv - fly hele tiden.
    Hotellet langs med vandet er en sti/cykelsti, hvor man kan gå/løbe og hvad man ellers har lyst til - og kan bl.a. følge tidevandet, da der er meget lavvandet i området. Foran hotellet ligger noget park-halløj med en stor sø, som er forbundet med "havet", og masser af fine planter og fugle - ret hyggeligt.
    Selve hotellet er en form for skal med stort åbent område inden i og lejligheder (2 værelses med lille køkken) hele vejen rundt i 8 etager.
    Området i midten bruges til morgenmad og happy hour(s), som er hver dag fra 17:30-19:30 og begge dele er incl i prisen. Morgenmaden vinder dog ingen priser. Hotellet har også noget pool (som jeg ikke prøvede) og en slags pub/restaurant, hvor jeg fik en ganske udemærket burger.
    Værelset var ret ok - masser af plads og sådan ikke det store at sige. Bortset altså fra klima-anlægget, som stod og brummede, da jeg ankom til værelset. Temp i rummet var 16 grader celcius, hvilket er lige i underkanten til mig. Jeg kunne dog ikke umiddelbart få dyret til at stoppe og kom så i tanke om, at jeg havde læst et "hack" til de her klima-styringer og fandt det frem på nettet og fik det eksekveret. Og så var det pludseligt mig, der kunne styre dyret. Varmen var dog centralt fra frakoblet, fandt jeg senere ud af - og fik derfor leveret en varmeblæser til værelset.
    Og internettet/wifi var virkeligt et højdepunkt her - 50/50 mbit som standard - det spiller!
    Plusser ved hotellet er derfor: wifi, udsigt, location og indretningen af "hall'en".

    Som et sjovt lille element, kom der, da jeg ud på aftenen lige var udenfor hotellet, et par vaskebjørne vraltende ca 10 meter fra mig. Den ene kravlede op i et træ og satte sig der......det havde jeg ikke lige set komme.

    Lidt billeder fra værelse, hall og udsigt ind mod lufthavnen fra værelset på 6. sal (- som jeg af samme grund havde valgt ved e-checkin på appen), samt ud over noget af parken med et par fly i baggrunden

    IMG_2399.JPG IMG_2400.JPG IMG_2401.JPG IMG_2402.JPG IMG_2408.JPG
     
    tbh, Ulrik, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Fedt
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Har nu svaret på denne - nemlig, at man bliver behandlet som den status, man har ved indtjekning, men får points for den status man har ved udtjekning.
     
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    HILTON SAN FRANCISCO FINANCIAL DISTRICT
    Booket: billigst mulige - 7 nætter
    Periode: marts/april 2017
    Status: Diamond
    Upgrade: værelse på 23. etage
    Andet: 2 flasker vand om dagen

    Havde sidste år et par nætter på det her hotel og var ret godt tilpas med beliggenheden, hvilket var en af grundene til at komme tilbage - plus at der er en ok lounge, som der som diamond er adgang til og da det var mine sidste dage som diamond i denne omgang, skulle det udnyttes max.
    Internettet/wifi er stadigt noget hø, og hotellet er stadigt lidt slidt, men ellers er det et ret ok sted og jeg kommer gerne tilbage hertil - specielt pga placeringen, som ligger tæt på det meste og er i et roligt område uden alt for mange skæbner på gaden. Det lå også tæt på de fleste steder, jeg skulle i løbet af opholdet.
    Fandt - modsat sidste gang - ud af, at morgenmad som diamond kunne indtages både i hotellets restaurant, hvor der er en ret ok buffet og så i loungen, som jeg godt kendte til.
    Herudover er der free drinks med lidt af hvert som tilbehør i loungen på 26. etage hver dag fra 17-20.
    Staff er superflinke og hjælpsomme - især ireren i baren og conciergen ;-) og naturligvis også lounge staff.
    Ikke meget andet at sige - kan anbefale hotellet.

    Billeder med udsigt fra mit værelse, samt billede af deres cloudlounge på groundfloor, hvor de viser sport.
    IMG_1718.JPG IMG_2056.JPG



     
    clager, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hilton digital key - er et alternativ til det normale nøglekort, man får, når man checker ind på et hotel og istedet bruger man sin smartphone.
    Hilton ruller det løbende ud til flere og flere hoteller.
    Fordelen ved et nøglekort er, at det virker, selvom der ikke er mere strøm på telefonen - ulempen ved nøglekortet er, at det stopper med at virke, hvis det kommer for tæt på ipad'en (for some reason)
    Jeg prøvede det på nogle af hotellerne på seneste tur og det spiller ret godt - bortset fra ventetiden, mens man åbner appen.
    Det fungerer ved, at man checker ind på appen og hvis der tilbydes digital key, vælger man efter afsluttet checkin, at man gerne vil have sådan en nøgle - og når man så kommer til hotellet, er det klart i appen.
    Når man så kommer til sit værelse, åbner man hilton appen, vælger "digital key" og trykker på "unlock" og vupti, så låser døren op. Rækkevidden er ca 10 meter.
    Appen finder selv ud af hvilken lås, man er i nærheden af - eks elevator, lounge, fitness eller værelse. Der vises kun de ting, man har adgang til.

    Nedenfor 3 billeder af hvordan det virker.
    fullsizeoutput_1374.jpeg fullsizeoutput_1375.jpeg fullsizeoutput_1376.jpeg
     
    Nicki Lolk Sørensen, clager, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Kraftpetervæltemig smart manner!!:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,552
    "Synes godt om" modtaget:
    4,480
    Point:
    113
    Har et spørgsmål ang. Hilton/Conrad.
    Har booket overnatninger på Bora Bora gennem Hotels.com, da de var 15-16.000 billigere for de 5 nætter.
    Ville i stadig i stadig smide jeres HHonors guldkort på disken ved ankomst og tror i det ville give noget, nu jeg har booket gennem hotels.com.?

    evt. morgenmad eller upgrade :)
     
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Har ikke boet meget på Hilton - men har på andre hoteller oplevet, at når jeg booker gennem hotels.com, så får jeg et andet produkt (eksempelvis ingen morgenmad, som jeg ville have fået ved booking på hotellets hjemmeside).

    Det virker derfor på mig, som om produktet på hotels.com somme tider er et andet - og dermed er besparelsen mindre end man umiddelbart tror.

    Har i øvrigt en kollega, der finder en pris på hotels.com - og derefter kontakter hotellet for at høre, om de kan matche - hvilket de ofte kan. Jeg ved godt, at han går glip of "bonus-overnatninger" - men da han ikke har mange forretningsrejser, så er han ligeglad med dem.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Afhængig af vilkår (og de lyver sikkert så meget de kan) så har hilton jo også deres prisgaranti. Afhængig af om du har booket refundable kan du jo prøve at høre dig ad, om de kan matche, i så fald ville du jo både få point og guld fordele, hvis man får det... (nogle gange er der special cases med resorts).
    I nyhederne i går stod der at booking portalerne tager 15-22%, og det er jo ikke noget nyt... Så det er helt bestemt i hotellets interesse at du booker hos dem. Jeg skrev en gang til et hostel i Korea at jeg havde fundet en pris på ~$35 på en bookingportal, hvilket var billigere end deres hjemmeside og om de kunne matche det. De svarede at jeg kunne få det til ~$30.
    I Furnas gik jeg ind på det SPG hotel der er og spurgte om prisen på en nat, og viste på min telefon at det var næsten €100 billigere på booking.com, godt nok med medlemsrabat. Jeg var for desperat efter værelset til at prøve at presse dem yderligere, men de matchede uden problemer og jeg fik SPG point.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side