Erfaringer med Hilton/DoubleTree/Hampton/Hilton Garden Inn/Conrad

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 7/1/14.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Har netop booket 2 ophold i april 8-12 & 20-24 på Hilton Heathrow T4 til 94.82£ pr nat.
    De står i deres Spring "sale" nu til 120£ pr nat og eneste forskel er at denne kan aflyses. Der er ikke meget udsalg i det hvis du spørger mig..

    Derudover står Hilton Garden Inn til præcist det samme som før
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Har lige tjekket vores 8 hoteller til sommer, og der er ca 1220 kr at spare ved at ombooke fra Honors semi-flex til sale-prisen. Det er dog under 10 pct, så vi vel hellere betale for flexibiliteten..
    Eneste der blev dyrere var DoubleTree i Luxemburg der er steget 10 eur.

    Tilføjelse 13:03: Pruvo fandt så lige en billigere pris - igen, så nu røg besparelsen ned med ca 224 kr. på et enkelt hotel. Så er glad for vi ikke lod os friste
     
    Senest redigeret: 19/3/19
    Kristian, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hilton London Heathrow Terminal 4
    Bookede: Standard billigst mulige
    Status: Diamond
    Upgrade: Det sagde hun godt nok. Jeg fik alm. kingsize bed, dog på øverste etage og udsigt til deres lille sø foran hotellet, ganske fint værelse.
    Andet:
    Adgang til Executive Lounge, hvor der hver dag mellem 18-20 er "happy hour" med snacks og et par lune retter.
    Mandag = Mini hotdogs og Macarroni & cheese, samt diverse småretter
    Tirsdag = Samosa og spareribs, samt diverse småretter.

    Desuden har de her nogle "tags" man kan hænge på døren, hvis man vil springe en rengøring over, hvilket så resulterer i ekstra 500 Hilton points til kontoen. (Gælder kun ophold på 3 dage eller længere)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Washington Hilton
    Bookede: executive level billigst mulige
    Status: Silver
    Upgrade: Nope

    Meget stort hotel (1000+ værelser) med lang historie. Bl.a. afholdes Correspondants Dinner på hotellet.
    Executive Lounge, hvor afternoon snacks og morgenmad serveres. Bestemt ikke noget prangende. Værelserne er små (normale US måske) og noget slidte - men ud af 4 hoteller i Washington, var det her det bedste.
    Locationen er ca 20 minutters gang fra White House og ca 5 mins fra Dupont Circle og lige i nabolaget er der en del gode restauranter.
    Selve hotellet har alle mulige former for gæster boende - alt fra high rank military til sådan nogen typer som mig over til typer, der kører den heftigt på stoffer (overværede en delivery af sådan noget).
    Hotellet har mange mødelokaler og konference faciliter og lobbyen opleves lidt som en banegård.
    Bemærkede, at SAS har crew boende på hotellet.
    Vitterligt ikke meget hurra over det - men stadigt i den gode ende af Hilton lokationer i Washington ;-)
    Det mest bemærkelsesværdige var VIP parkering uden for lobby:

    dqQqC1C8Q2+vBmqUjMOOLg.jpg
     
    SophieHendriksen, T4L, clager og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Med Hannah? :D:eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Conrad London St James
    Bookede: 1 nat i King Grand Deluxe værelse gennem Hotels.com
    Upgrade: Nej

    Ankom kl 15, men måtte vente en halv time før de havde mit værelse klar. Generelt god service og det hurtigste internet jeg har haft på et hotel.

    Havde glemt opladeren til min bærbar, men fik hotellet til at sende den med posten.

    Fitness rum var meget småt og der er ingen sauna eller dampbad.

    Nåede desværre ikke morgenmaden, men fik room service om aftenen og det var udmærket.

    Ret dyrt hotel, men havde valgt det, da det var tæt på hvor jeg skulle til møde. Dog ikke sikker på at jeg ville bo her igen.
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Bookinger gennem Hotels giver ikke upgrades eller andre fordele, så det var vel forventeligt.
    At der ingen sauna eller dampbad er, har du vel kunne læse dig frem til inden ankomst, så det burde heller ikke komme som en overraskelse.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Jes, ved godt upgrades ikke kan forventes ved tredjepartsbookinger, men det en del af skabelonen i de her poster, så inkluderede info herom. Der var jo en grund til at jeg bemærkede at det var booket gennem hotels.com. Sauna vidste jeg godt ikke var på hotellet, men ville understrege at det er utroligt med så dyre hoteller, når de mangler faciliteter man burde kunne forvente af deres kategori. Største skuffelse var fitness facilliteterne, som var virkelig begrænset og hvor det kan være svært inden at finde ud af inden opholdet, hvor lidt der rent faktisk er, da billeder ofte kun viser små dele af fitness facilliteterne.
     
    Senest redigeret: 16/5/19
    asf, PENSIONISTEN, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    I år gik det stærkt med at hjemtage næste års Diamant kort hos Hilton. U/5 måneder og næste år er sikret, dvs. Ret sikkert også året efter, da jeg nok ender med 45-50 Rollover nights. :)
     

    Attached Files:

    DanielBahn, Henry, CHIP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Waldorf Astoria Panama
    Bookede: 6 nætter i Deluxe King Bed gennem Hotels.com
    Upgrade: Nej

    Da jeg checkede in blev jeg spurgt om mit Hilton Honors nummer til deres statistik selvom jeg havde booket gennem hotels.com.

    Fandt den frem på app'en. Af en eller anden grund viste app'en, at jeg var Diamond medlem, selvom den status burde være udløbet, men fik af denne grund tilbudt gratis morgenmad af receptionisten, selvom hotellet ikke behøver at give status fordele på tredjepartsbookinger. Så det lovede til at blive et godt ophold.

    Spiste morgenmaden i restauranten dagen efter, men jeg har aldrig set så lille et udvalg til morgenmad i et upscale business hotel. Hotellet tilbyder heller ikke à la carte, heller ikke hvis man vil betale. Må indrømme at jeg var glad for at jeg ikke havde betalt for at få morgenmad.

    Fitnessrummet havde et meget begrænset udvalg af maskiner og da jeg ville i dampbadet efter træning var dette slukket. Tændte for det og kom tilbage senere et par timer senere. Det blev aldrig rigtig varmt, så endte med at droppe det.

    Seng og værelse var super behagelig og elsker når man bare kan trykke på en knap ved døren for at slå "do not disturb" til.

    Udluftningssystemet på hotellet laver utrolig meget støj, og kører selv når man slukker AC'en. Støjniveauet var lidt ligesom at være i et gammelt fly.

    Synes der var lidt mange problemer med det her hotel, så endte med at tjekke ud efter 2 nætter og rykke over på Hilton hotellet, som er ejet af det samme firma. Var derfor rimelig nemt at aflyse og skifte hotel, i modsætning til steder hvor man kan ønske at skifte hotel inden for samme kæde, men hvor det er forskellige firmaer der ejer hotellerne.
     
    T4L, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Hilton Panama
    Bookede: 4 nætter i King Bed værelse, gennem Amoma
    Upgrade: Ja

    Rykkede som sagt herover fra Waldorf hotellet, hvorfra jeg fik en gratis transfer, selvom det havde været hurtigere at går 10 minutter end at vente 1 time på hotellets bil.

    Ved check in blev jeg opgraderet til Executive King Ocean Views værelse og fik adgang til lounge. Igen slet ikke påkrævet af hotellet at gøre på tredjepartsbookinger. Fik også 2 flasker vand pga. status.

    Ingen støj på værelset fra udluftningssystemet og samme knap til at slå "do not disturb" til som på Waldorf hotellet. Sjovt nok også præcis samme room service menu.

    Hotellet har et stort fitness lokale med et godt udvalg af udstyr. Derudover er der dampbad i omklædningsrummet og mulighed for at betale for adgang til spa området med sauna, dampbad og jacuzzi.

    Loungen var lille men loungeværten var super flink. Udvalget var lidt begrænset til morgenmad, men det var forventet.

    Udover de 2 flasker vand jeg fik ved check in var det ikke muligt at få mere gratis vand i løbet af opholdet. Har ikke før oplevet så stramme begrænsninger på gratis vandflasker, i et hotel i et tropisk land. Bemærk også at der heller ikke er vandflasker i fitnesslokalet, men at der er en water cooler med små kopper stillet op.

    Ville klart anbefale det her hotel over både W hotellet og Waldorf Astoria. Alle 3 hoteller ligger også i samme område, så hvis beliggenheden passer, så vælg Hilton.
     
    T4L, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Hilton Helsinki Airport
    Bookede: 2 King room i 2 nætter via hjemmeside
    Upgrade: Ja, begge værelser til executive floor
    Status: Diamond

    Fik lov at check in klokken 11, selvom det normalt først er ved 15-tiden.
    Udemærket værelser, med en dobbeltseng og en sovesofa.
    Executive lounge var næsten tom på alle tidspunkter. Der blev serveret ‘snags’ fra 18-20 og øl/spiritus 18-22. Vand/kaffe resten af tiden.
    Hotellet ligger 100 fra terminaludgangen og på vejen passerer man busstop, hvor der kører busser til centrum.
    Meget støjdæmpet, så man hører ikke flyende.
     
    asf, PENSIONISTEN, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hilton Munich Park x 2
    Bookede: 1 nat billigst muligt 5 timer før ankomst
    Upgrade: ja, til noget king halløj på executive floor
    Bookede: 1 nat billigst muligt 7 timer før ankomst
    Upgrade: ja, til noget queen halløj på executive floor
    Status: Gold

    2 overnatninger med 5 dages mellemrum på dette hotel. Ankom med bil sent den ene gang og noget tidligere den anden gang.
    Hotellet er 15 etager med okay værelser og executive lounge.
    Der er forholdsvist dyr parkering i kælderen.
    Hotellet har som noget særligt, fokus på mellemøstlige rejsende, så der er et halal menukort og halal room service, hvis man ønsker dette. Publikum var så vidt jeg kunne se, også primært fra mellemøsten.
    Værelserne er fine og lounge, som der var adgang til qua upgraden, var med ret omfangsrigt udbud - placeret på 12. etage med udsigt over byen.
    Morgenmaden kunne enten indtages i loungen eller i restauranten - valgte restauranten og der var noget forskel på kvalitet første og anden gang. Første gang var det rigtigt godt og absolut i den bedre ende.

    Nåede kun evening reception i loungen den sidste gang og havde udsigt til følgende scenarie: En fyr har taget rygsæk med tomme liter-flasker med og sidder og i smug tømmer sparkling water flasker fra køleren derned. 12 stk i alt og tomme flasker blev sat tilbage, så staff ikke så det. Virkelig dårlig stil. Fyren var fra et større asiatisk land og jeg har siden af bekendte fra samme område fået at vide, at det ikke er unormalt.....

    Nå, men fine stays og ok value for money.

    Værelset (første nat):
    IMG_2855.jpeg

    Minibaren - velassorteret og med tysk struktur:
    IMG_2859.jpeg

    Udsigt fra værelset:
    IMG_2863.jpeg
     
    SophieHendriksen, Henry, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  14. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Waldorf Astoria Berlin
    Booket: Junior suite (billigeste til 3 Pers)
    Opgraderet? Ja, til King junior Suite w/ view
    Status: Diamond

    Første hotel på sommerferien - vi ankom kl 13.10, fik tømt bilen for ting, og fik værelset 13.20. Virkelig effektiv checkin, med masser af skranker. Jf. app’en havde vi først rummet fra 15.00.

    Opgraderet automatisk til en King junior på 14. etage, med udsigt over den ødelagte kirke, samt Berlin. Et rigtig fint værelse, med god senge, enorme mængder puder og dejligt badeværelse med stort badekar.
    22131CA4-D69B-472C-875B-8C86A20D2B20.jpeg 54E90DF3-BA95-4E39-AA4D-150E49F4F0B4.jpeg 4525A01B-6F1A-4C9E-BFD7-7F498E588C7D.jpeg
    10-15 minutter efter ankomst til værelset, fik vi leveret to fine funnel-kager og noget petit Four, samt et kort.

    B769BA2B-F292-4F27-A4EB-D1DE68DFFB6F.jpeg

    Vi var en tur i spa’en. Den var gratis fordi vi havde børn med - der var tidsbegrænsning på børneophold to gange dagligt. Super lækkert område, og noget større end billederne angiver på deres hjemmesiden. Plus et meget varm boblebad. Vi brugte 1,5 time dernede, inden sønnike var for udmattet. Der var opstillet frisk frugt og vand, hvilket også blev udnyttet. Adgang til pool koster normalt €15 Per voksen og €10 Per barn. Så en fin lille benefit.

    Morgenmaden blev indtager i deres morgenmadsrestaurant - normalt skal Diamond-medlemmer spise i en anden restaurant, hvor det er en fixed menu.. det får rimelig blandet anmeldelser, og nogle basis ting, juice, er ekstra. Da vi tjekkede ind “opgraderede” han os i stedet til den almindelige restaurant, da ‘den var mere børnevenlig’, selvom prisen er €42/voksen. Det var virkelig en lækker opgradering. Har vidst aldrig spist så stilet en morgenmad før - der ved fint lille børneområde, og mere personale end gæster. Fri champagne, friskpresset juicer og en lækker buffet, der blev fyldt op konstant - var inde og tage en youghurt, og 4-5 min efter var den ene youghurt blevet fyldt op igen. Vores tjener var desuden dansker - lidt pudsigt :)
    Vi fik selvfølgelig den originale eggs Benedict, og en eggs royale med laks.
    6D1F9710-5AFD-4FD6-8C6E-7F10A02F7F86.jpeg D1A11F22-444B-49C2-8542-61BDD3CF04D7.jpeg 48E43DC6-2687-4AB1-84A1-50F1C2F181AD.jpeg 4F09B19D-6178-48E0-9640-23F05D5C8FC7.jpeg 2286542E-8BE8-4ABE-B6AE-8DE6D1B9402E.jpeg A6573DBF-1A65-4965-8705-6B18708F15A7.jpeg

    Spurgte om sen check ud (normalt kl 12) og vi kunne være der til kl 14 - super fint og passede godt med næste hotel.

    Alt i alt et rigtig lækkert hotel, og til den pris vi har betalt oprindeligt (ca €224 ~ 1650 kr) vil jeg helt sikkert tage ophold der igen som Diamond.
    Servicen fra alle ansatte var sublim - vi havde glemt tandbørsterne i bilen, de blev hentet og bragt til værelset - og alle gange blev vi hilst med efternavn når vi kom til concierge, spa og i morgenmadsrestauranten, inden vi selv hilste - ret imponerende, da der var godt fyldt op på hotellet, uden overhovedet at være crowdet.

    Eneste lille minus var, at de tre gange (!!) sengen blev redt (og kaffeskuffen fyldt op...) mens vi var væk, blev der ikke fjernet beskidte kopper/glas eller tømt skraldespand etc. Det er lidt pudsigt :)
     
    Baadsgaard, mathiasfe, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hilton Berlin
    Booket: standard twin
    Opgraderet: nah
    Status: Diamond

    Har taget billeder, men de er åbenbart korrupte eller noget. Kan i hvert fald ikke åbne dem igen :)

    Ankom til hotellet ved 13.30-tiden. Ventede så i 20 min på at kunne tjekke ind, da personen foran os åbenbart lige skulle have en detaljeret guide til alle hotellets muligheder.. der var en del mennesker, men vi stillede os hurtigt direkte hen ved priority-skiltet - til stor frustration for nogle amerikanske gæster.

    Anyhow - de havde ikke flere opgraderingsmuligheder, hvilket hun undskyldte meget. Hun tilbød os i stedet gratis minibar, inkl et stykke af Berlinmuren.
    113759A7-3286-469B-ADF4-3D486E302F4E.jpeg

    Fulgte man priserne i baren, var det en værdi på omkring €145 :) nok noget mindre i den lokale edeka. Men en ganske fin mulighed - baren var helt lig baadsgaards billede. Vi tog en del ting derfra da vi ankom og slappede af, samt med på turen. Da vi kom tilbage, havde de fyldt baren op igen, så det udbyttede vi også, så vi havde redbull, danskvand, cola og guf til køreturen til Prag.

    Værelset var okay stort, moderne og lyst. Et kæmpe tv, som havde tilsluttet et AppleTV så vi kunne streame fra telefonen - genialt. Selve hotellet ligger rigtig godt, lige ved Stadtmitte u-Bahn, som vi fik prøvet hen til naturhistorisk museum. Svimmingpoolen var god og stor, men dårlig/ingen service.

    Executive loungen ligger i stueetagen og var godt fyldt op med små sandwiches, kold buffet, frugt og alkoholiske drikkevare - men kun til deres aftenssnak. Resten af tiden var der kun sodavand, lidt frugt og peanuts. den var dog godt besøgt.

    Vi spiste morgenmad i den store restaurant a.h.t. sønnike. Kæmpe udvalg, med omelet-bar. Men meget støj. Dog rigtig god betjening.

    Ved udcheckning spurgte hun ind til opholdet, beklagede at de ingen upgrade havde. Vi chitchattede lidt om den A6 vi havde fået som lejebil - hendes far havde lige købt samme maskine og var meget glad for den. Jeg sagde - uden nogen form for bagtanke - at vi havde betalt for valetparking til €38/døgn, og det var ligeså dyrt som i København, men vi orkede ikke at finde gadeparkering. Efter lidt mere chitchat havde hun i mellemtiden fjernede gebyret, nu hun ikke havde en opgradering til os :)
     
    Kristian, Erwin Lansing, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hilton Prague Old Town
    Booket: standard twin
    Opgraderet: executive King on Executive floor
    Status: Diamond


    Ikke mange billeder herfra. Ankom sent til hotellet, som ligger rigtig godt. Det var dumt booket - men vi havde set forkert på hiltons kort ifht hvilket af de to der lå tættest på seværdighederne og så ikke tænkt mere over det.

    Hurtig betjening, blev opgraderet til King Executive, og tilbudt den eneste suite de havde tilbage, til ~400 kr ekstra, hvilket var halv pris. Jammede lidt over, at de ville have penge for det, når nu klokken nærmede sig 20, så der ville jo nok ikke blive udsolgt.. Hun gik ud og undersøgt det (og noget med parkering) med sin manager, og i mellemtiden kom en tysk mand og kone og checkede ind ved siden af. Han spurgte om en opgradering, fik tilbudt suiten for ~2000 kr ekstra for to nætter, han sagde ja uden og blinke. Så de 400 kr var reelle nok. Værelset var dog ganske fint.
    6FF10B74-3FDE-4E69-BDCA-DE69A4B80148.jpeg

    Morgenmaden blev indtaget i restauranten, da Executive loungen var ret lille og kedelig. Rigtig god morgenmad, med stort udvalg, og en dejlig ro.
    Betjeningen er også i top.

    Vi var efterfølgende i verdens koldeste svimmingpool (26 grader!) og lege. Jeg var blevet syg i løbet af natten, så det var nok ikke meget smart. Men sønnike kommer først.

    Efter checkud hentede vi bilen i kælderen på en fin p-plads.
    AA8C687F-8947-492F-88DF-470B45022635.jpeg
     
    Baadsgaard, Erwin Lansing, HenrikM og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hilton Prague/Praha
    Booket: standard King
    Opgraderet: ikke det fjerneste
    Status: stadigvæk Diamond

    Kæmpe stort, og et tydeligt konference-hotel, med 3 igangværende konferencer/messer da vi var der.

    Fik en ung fyr som check-ind dude. Hans 2. dag på jobbet, så det tog lang tid. Spurgte ind til hvilket værelse han havde givet os - et godt et. Super. Vi var der kl 12.20 - værelset ville først være klar kl 14. Har I et værelse der er klar nu? nej, check-ind er kl 14... vi fik dog adgang til svømmepoolen i mellemtiden.

    Da vi kommer op til Executive loungen, som er stor og ganske flot, får vi værelsesnummer af guest Services.. exec floor er 8., vi er på 6. Sådan er det. Så ringer hun efter duty-manageren, som kommer og siger hej og hilser pænt. Vi får hendes visitkort, og så ringer vi bare hvis der er et problem.

    De er igang med at renovere hotellet - så spørger om det vil genere os på værelset, for sønnike er virkelig træt - og det er vi også - så en lur vil være på sin plads. Ingen larm til os. Super fint - vi går mod værelset. Ca. Hvert 4 og 5. værelse er lidt mindre pga et indhak. Sådan er har vi fået. Det er virkelig småt - næsten London-småt. Så ikke meget plads til to store kufferter, klapvogn og det andet habengut.

    Vi lægger os til at sove - så bankes der på døren. Hårdt og to gange - så åbnes døren, men lukkes da vi har låsen på. Går så op og åbner - Housekeeping?!? Lægger os igen - 20 min efter, samme øvelse, nu en anden housekeeper...
    Vi lægger os godt til rette, da borehammeren starter på værelserne ovenover os. Fra kl 14.30 til 18.. Jesus. Heldigvis er vi godt trætte. Men inden vi tager ind til byen, ringer vi lige til DM’eren. Måske der er en løsning. Den ringer bare, lægger to beskeder. Går så ned i foyeren og skal bestille en taxa, og der står hun jo - spørger om hun har tid - nej. Mange gæster og meget travlt.

    Næste morgen kl 7.45 gentages øvelsen fra dagen før af 2x nye housekeeping, med 5 min mellemrum. Wtf?! Vi går ned til morgenbordet og får et fint bord. Der er ret lang kø til at få et bord, men nogle er reserveret til Diamond-medlemmer. Vi får endda en lille brik, som viser det til omverdenen. Rigtig god morgenmad igen-igen. Virkelig lækker buffet, mange valgmuligheder i alle kategorier, og mange tjenere. Mange af dem hedder Daniel eller Danielle, og se fleste af dem ligner nogen på 14-16 år. Men dygtige er de.

    Vi skal i vandland, så der skal tjekkes ud. Inden da har vi prøvet at ringe til DM’eren igen. Optaget. Men så står hun der igen - fin i tøjet, og det hele. Jeg prøver at fortælle hende det, men så skal hun pludselig ringe til en person. Jeg går derfor hen til damen i check-ud (der også hedder Danielle?!). Hun spørger om opholdet har været dejligt - nah. Synes vi er blevet vækket lidt mange gange, fået lovet et værelse uden så meget støj, og så fået en meget lille værelse.. sidstnævnte kan og skal man jo ikke forvente andet, når det er det man booker, men alligevel. Ahh jeg skal snakke med guest manageren.. deres DM er meget optaget. Jeg går hen til frøken GM, som tydeligvis er blevet opdateret over telefon på de 45 sek det har taget mig at komme derhen. Super fint. Hun er forstående, synes det er øv med en lille dreng etc. Hun tilbyder så, at ringe til Hilton Zürich og sikre at vi får en suite der. Tak som byder da!

    Vi kører derfra med en god fornemmelse.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  18. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hilton Garden Inn i München og Zürich

    Begge helt nye/renoveret hoteller. Første gang vi prøvet et HGI. Virkelig fine værelser, gode senge og to gratis flasker vand, plus en rigtig god morgenmad. I München måtte vi parkere et stykke væk, men det til som sådan okay. I Zürich var det i kælderen, som også husede et par lamborghinier, Bentley og porscher. Vores ellers fine BMW synede ikke af møj.

    Vil helt sikkert bo på er HGI igen. Rigtig fint koncept. Fik gratis vand begge steder, og i Zürich en gratis valgfri snak, mens München bød på to drinks. Gode perks.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  19. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hilton Zürich Airport
    Booket: standard Queen
    Opgraderet: ja, til King Executive


    Med spænding i maven gik jeg op til check-ind pigen. Hvilket suite ville vi få? Uhh ha da da!
    What? Der er ingen der har ringet. Hun er DM’er og var alene på arbejde den dag GM’eren ringede - vi hørte det selv - men hun har ikke fået noget at vide. Vi er dog blevet placeret i et Executive King-room. Ganske fint værelse. Som undskyldning får vi 3 flasker iskoldt vand med til zoo, hvilket er rigtig tiltrængt :)
    Får også at vide, at når vi kommer tilbage, så skal vi lige tjekke igen, for der er Über-DM’eren bag skranken, og han ved nok mere.
    Det gør vi så - men nej.. han har intet hørt, og han var også på vagt. Desuden så kan et franchise hotel ikke bede andre franchise-hoteller om at opgradere en person.. den må de klare inden for deres egen sub-kæde af hoteller. Havde vi klaget til Hilton Diamond-telefonen, så var der en anden sag. Det opfordre han desuden til. Nå, men vi nøjes med vores ellers udmærket rum.

    En pudsig ting - har engang læst, at man aldrig skal booke lufthavnshoteller som turist, da de ikke går op i at få tilbagevende turist-gæster, så generelt er standarden ikke specielt god.

    Umiddelbart så lever det ret godt op til Hilton Zürich - værelset er udmærket, men slidt. Der er ikke minibar (men et stort larmende køleskab), bruser etc er gammelt og utæt, og der er lidt beskidt/nusset rundt omkring i hjørnerne.

    Morgenmaden er totalt kaos - både i Main room og i Executive loungen. På selve hotellet har vi lagt mærke til rigtig mange piloter og stewardesser. Det har der faktisk været på alle de Hiltons vi har sovet på. Især fra amerikanske selskaber. Vi har især lagt mærke til dem under morgenmaden. Her er der dog ingen, hverken i loungen eller main room. Vi får senere at vide, at de har deres egen fest i en særskilt flight Crew lounge. Det forstår man godt, for som sagt er det kaos. Først lang kø, hvor folk bliver bedt om at vente på et ledigt bord. Næsten alle bordene op mod vinduet er dog ledige, men reserveret. Så vi bliver lidt irriteret, for det ligner ikke der er andre pladser, eller jo, men de er ikke rydtet endnu. Værtinden spørger så os om værelsesnummer - jamen i er jo Diamond, så i får det her reserveret bord. Godt for os selvfølgelig, men ikke hensigtsmæssigt for andre, især da vi er 3 men får et bord til 8.. men rigtig god udsigt til starter og landinger fra lufthavnen, selvom den ligger 2-3 km væk.

    Generelt virker det til der er for få ansatte. De løber rundt, og flere borde er meget, meget langt tid om at blive rydtet. Buffeten er også konstant halv-Tom, for både mad og service. Blandt andet fordi de kun kommer ind med feks 4-5 nye bæger youghurt, 10 rene kopper, en halv flaske æblejuice eller en halv bakke med brød. Virkelig underligt.
    Omelet-holdet er også godt forvirret, og den bedste bestillingsmåde virker åbenbart til at være, at man bare råber hvad man vil have, ind foran os der står i kø. Totalt tosset.

    Vi får dog spist, og da vi skal checke ud, slipper vi for at betale for parkering (22 euro) plus for 2 flasker koldt vand, og en pose M&M’s til turen.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Elara Hilton, Las Vegas
    Booket: 1 Bedroom King Suite
    Opgraderet: Fik værelse på 53’ etage. Bookede i 2012 en suite magen til, men uden status og fik værelse på 30’ etage.
    Udsigt over The Strip, Eiffel Tårnet og Bellagio Fountain
    Status: Diamond

    Fik tidligt check in og late check out
     

    Attached Files:

    DanielBahn, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side