Erfaringer med Hilton/DoubleTree/Hampton/Hilton Garden Inn/Conrad

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 7/1/14.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    DoubleTree by Hilton Luxembourg
    Booket: standard room, King bed
    Opgraderet: til 2 bedroom deluxe suite, samt parkering
    Status: Diamond

    Sidste Hilton på rejsen var dette betonmonster et eller andet sted i Luxembourg, som var et større land end jeg lige havde troet.

    Nok den mest personlige tjek ind-fyr, med masser af charme, og som interesseret spurgte ind til ferien, sønnike og især Disneyland. Fandt så ud af, at det var fordi at deres computere var gået ned :) men gjorde det ikke lige virkede som ventetid. Vi scorede også dobbelt op på cookies - 6 stks, hvilket lige var i overkanten måske, samt velkomst vand bestående af to store flasker vittel og to store flasker perrier. Super lækkert.

    I app’en havde vi anmodet/budt på en opgradering til et Deluxe værelse til 9 eur extra. Fik at vide at den var altså ikke blevet godkendt.. men han havde fundet et lidt bedre alternativ - det blev så det her 2 værelses delxue suite.

    Lækkert stort værelse, med en 250cm bred seng (ja, vi målte den), med virkelig gode madrasser og puder.
    D2FFDAB3-880B-46DC-BFD8-B9BB0CC6C978.jpeg
    Værelset var også helt nyrenoveret, og det kunne nemt ses. Der var 2 toiletter og et “fuldt udstyret køkken” med 6 knive, men ingen skeer, gafler eller andet. Generelt meget mangelfuldt. Skulle man bruge kogeplade og grej, kunne det eftersigende bestilles via receptionen.
    DC0B12B6-0C1A-443A-9B12-7BA7A033BCCA.jpeg

    Stuen bestod af en fin sofa, stort tv og et spisebord til seks personer. Sofaen kunne slåes ud til en dobbeltseng.
    AA90DD60-B402-4BF2-B298-5D2E36EC98DC.jpeg

    Spisebordet blev udnyttet til en omgang roomservice til €75 inkl 2,5 i gebyr. Maden var faktisk rigtig god - wienerschnitzel, Crouqe monsieur med spejlæg og en stor pastasalat. Drikkevare var til gengæld rigtig dyrt - €5 for 20cl Coca cola :O så dejligt med den gratis vand :)

    36B7D005-837F-45F7-B232-A8B12BDB9472.jpeg

    Vi sov godt og længe, og var klar til morgenmad - kunne se ud af 589 forventede morgenmadsgæster var der 78 guld-medlemmer og 37 diamant. Fint lille indblik i, at man ikke er så unik :)
    Morgenmaden var ikke specielt god. Faktisk var den noget bedre på Garden inn... mange mennesker, lille plads og kedeligt udvalg.

    Da vi gik op igen, spurgte jeg om lidt forlængede check ud. Var lige lidt fortumlet og forvirret, så fik spurgt om vi kunne tjekke ud kl 21. Det kunne vi altså ikke, men kl 20 var helt fint :eek: imponerende nok. Vi skulle dog bare have værelset til kl 13.. og endte med at køre kl 12.. parkering koster €11, men skulle vi heller ikke betale for. God stil..

    Alt i alt en god måde at afslutte vores Hilton-Tour :)
     
    Kenneth K, alexanderln, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Hampton by Hilton London Stansted Airport.

    Ok hotel som ligger tett på terminalen, men om du kan unngå det torsdag-fredag, så gør det. De har 5-pound-breakfast på fredager, så det var som å være i kantinen til de som arbejder på Stansted lufthavn. Mange mennesker og trangt om plassen.

    Booket af min arbejdsgiver gennom hotels.com.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nogen erfarringer med parkering der?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Hilton har vist ændre nogle regler der gør at guld ikke har adgang til lounge, og at det er kun diamant som kan komme ind. Ved ikke om det har været oppe og vende i forummet??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sådan har det "altid" været eller i hvert fald så længe jeg har interesseret mig for hhonors programmet. Som guld får du kun adgang, hvis du bliver opgraderet til et værelse med adgang.
     
    DanielBahn, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ja det ved jeg. Men til gengæld skal de opgradere dig til et værelse med adgang hvis de har ledige værelser. Syntes bare en jeg kan sagde at nu kan de slet ikke komme ind som guld medlem. Men ærligt, har ikke lige selv undersøgt det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Nej, jeg ankom med National Express.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hilton Garden Inn T2 LHR
    Bookede: Standard billigst mulige
    Status: Gold
    Upgrade: Tjaa fik et værelse på 13 etage (øverste etage).

    kUOX8sRbS7K86MkxtHsfTw.jpg NrXELfObR5ecXk7h%p3Mew.jpg fmIIoNu5Qoez8iaRb5Ff1w.jpg TJHVgytHR+uiqy0QGSHe7A.jpg 3ZwZw84CS++S3GXqbyXTrg.jpg o3fcJlgaT9C%exXtrftcjw.jpg
     
    Kenneth K, HenrikM, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Doubletree By Hilton, Palm Springs
    Booket: 1 King Bedroom
    Opgraderet: Ja, 1 King Bed, 2 room Corner suite
    Første upgrade til suite i år, var lige træt af jeg ingen fik så spurgte efter den og damen svarede.
    Fordi du spørg, så har jeg en 2 værelses hjørne suite med udsigt over golfbanen.
    Havde jeg ikke spurgt havde jeg igen nok bare fået et “upgraded” room.
    Lidt træls man skal spørge efter det, når det står som ens benefit.
    Status: Diamond

    Fik tidligt check in, kl 09:00 i stedet for 17:00, så det var også en god benefit.

    Rigtig rigtig lækkert hotel, kan varmt anbefales og til den nette pris af 1000kr pr nat.
     

    Attached Files:

    HenrikM, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hilton LAX
    Booket: 1 nat værelse med adgang til executive lounge
    Status: Gold
    Upgrade: naeh - næppe
    Ledige værelser ved checkin var bl.a. corner-rooms med runway view, så sådan en fik jeg fingrene i.
    Er ret glad for det hotel her, fordi der er udsigt til netop lufthavnen. Loungen er sådan lidt baaah, men denne gang var det okay, da hotellet ikke var super crowdet.
    Poolen er ok og der er noget boblebadhalløj med varmt vand, som jeg også er ret glad for. Vejret var ret okay: 26 grader om aftenen og 32 om dagen.
    Internettet er nogenlunde, men de er helt horrible hvis man vil købe noget ekstra speed: 19.95 USD for et døgn.

    Nå, men udsigten er det der tæller her og den var sådan her (og jeg kommer på det her hotel igen ;-)) :
    IMG_0068.jpeg
    IMG_0069.jpeg
    IMG_0071.jpeg
    IMG_0080.jpeg
     
    Kenneth K, SophieHendriksen, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ret imponeret af Hiltons kundeservice. Har guld-status hos dem, men ved ikke hvor meget det har betydet.

    Havde booket et værelse på Doubletree La Torre tæt på Murcia her i starten af oktober. Det er samme område hvor der har været oversvømmelser og ødelæggelser efter kraftige storme. Fik så en besked om, hotellet er lukket indtil d. 1/1. Kan læse på tripadvisor, at de tog folk ind der blev evakueret fra deres boliger og lod dem bo på hotellet. Rigtig god stil.

    Tjekkede hvad Hilton havde i området, og eneste rigtige mulighed var i Malaga. Ringede til Hiltons kundeservice og efter lidt frem og tilbage, tilbød de, at vores reservation kunne blive flyttet over til hotellet i Malaga og til samme pris. Ret fornemt, da det eneste der var ledigt, var en suite, og den stod til dobbelte pris af hotellet i Murcia.
     
    Senest redigeret: 24/9/19
    Kenneth K, DanielBahn, Ali Taran og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    Jeg er Hilton Diamond, og er generelt godt tilfreds - Diamond kan vedligeholdes med 30 stays pr. år, og giver Lounge Access + Gratis morgenmad. Jeg mener klart at Hilton er det bedste program i forhold til value for money. På mit sidste besøg på et Hilton Hotel (Hilton Prag) fik jeg en opdradering til "the presidential suite".. meget sjovt, men man følger sig hurtigt lidt dum i en 120 kvm stor, tre værelses lejlighed når man er en person på et kort ophold. Rigtig god lounge til dog.

    Desværre er jeg på to af mine seneste bookning ved Hilton løbet ind i af de forsøger med DCC-scammet - uden at spørge først. Dit kreditkort bliver trukket i danske kroner til en elendig kurs (10%+, jeg ved ikke hvilket andet ord end svindle der kan bruges om dette), og derefter skal man skændes med deres support og de specifikke hotelers kundeserivce over 5-6 runder mail for at få transaktionen kørt tilbage... enormt irreterende, og jeg troede egenligt at Hilton var over den slags (hvorfor DCC ikke er blevet forbudt endnu forstår jeg ikke)... Så et godt råd til alle der booker Hilton, check transaktionerne på kreditkortet en ekstra gang.
     
    Kenneth K, Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om dette"
  13. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    I et godt stykke tid var jeg ikke imponeret over deres kundeservice. vi havde et halv-kedeligt ophold på Hilton Prague, og ventede i evigheder på noget forklaring/svar tilbage fra enten Hilton eller hotellet. Da det endelig kom var det noget standard-svar, uden reelt indhold.

    Så havde vi jo så også fucket up, så vi fik dobbeltbooket os på både Hilton Zürich og Garden inn i Zürich. Sidstnævnte havde vi boet på, dagen før, så det mente de to nætter var tællende som 1 stay (hvilket er rigtig nok, selvom vi havde fået et andet værelse), selvom vi rent fysisk checkede ind på Hilton Zürich.
    Vi manglede 1 stay i en Challenge, så var ret “kritisk”. Jeg skrev med deres Diamond-service 7-8 gange uden held.. de kunne godt se problematikken, men ikke gøre noget.
    Til sidst begyndte de at skrive, at de nye regler omkring Challenges, gjorde at 8 stays alligevel ikke er nok, så det var jo lige meget med det ene stay..

    Men 2 dage inden vores Challenge udløb, ringede jeg derind, og fik fat i en super flink dame.
    Hun fiksede det på ingen tid.. og undskyldte over problemerne i Prag, og tilbød os en voucher på 2500 czk til deres restaurant.

    Hun fortalte derudover, at skriver man til Diamond-mailen så får man fat i deres normale kundeservice i et SCC i udlandet.. ringer man derimod, så ryger man til deres dedikeret Diamond-center i USA.. det gør jo nok forskellen..
     
    Erwin Lansing, Nicki Lolk Sørensen, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er dælme en meget god information at have i mente.... Så husk at ringe :)
     
    Henry, DanielBahn og tbh "Synes godt om dette"
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    På baggrund af ovenstående tjekkede jeg: https://statusmatch.hiltonhonors.com/
    Og det er ændret, så du ved matchet kun får guld. Du skal så bå 10 nætter inden for 90 dage for at opretholde guld, eller 18 for at få diamant.
    Når man er en af dem der har optjent diamant, så er det jo super fedt der bliver tyndet lidt ud fremadrettet :)
     
    Erwin Lansing, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det var også en vild statusmatch, med stor værdi for “pengene”. Bare i morgenmad har vi sparet en del penge, også medregnet den premium som Hilton kostede nogen af stederne. Vi er sikret til marts 2021.. må vi håbe vi har råd til at få det brugt - der skal lige findes en håndfuld millioner til husbyggeri her om lidt... :eek::eek:
     
    Erwin Lansing, Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om dette"
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Jeg blev endnu engang irriteret over at Hilton viser priser uden moms og afgifter, så jeg skrev til dem på Twitter. Jeg fik et forudsigeligt standardsvar:

    Thank you for your feedback Nick. The time taken along with the effort made to share your comments with us is most appreciated. Feedback from our guests is vitally important in our mission to be the first choice of the world’s travelers. We will be sure to share this with our Brand Management team to review internally. Best regards.-Tina

    Klag endelig over det samme - måske fatter de det på et tidspunkt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Forstår ikke hvad du mener? De priser jeg ser på appen, er også den pris jeg ender med at blive faktureret på mit kort.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Da jeg søgte, fik jeg prisen 96 euro pr. nat. Da jeg skulle betale, var der lagt en del oveni:

    upload_2019-11-12_20-22-58.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. jth

    jth Medlem

    Beskeder:
    33
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    18
    Ja, det er helt normalt. Typisk for USA hvor alle priser (også i alm forretninger) er oplyst uden sales tax.

    I Europa er der også ofte tillæg: city tax, tourist tax og lignende, men typisk kun nogle få øjs per nat.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side