Erfaringer med Hilton/DoubleTree/Hampton/Hilton Garden Inn/Conrad

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 7/1/14.

  1. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Ja, jeg må prøve at finde dem. Fin tur i øvrigt, cph-lax, sfo-cph med SAS business mastercard point rabat, lax-bora retur med united for 5000 kr og selve Bora Bora 5 dage for 320000 point i overwater bungalow :)
     
    SophieHendriksen, asf, Steen_C og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Har booket et ophold på Hilton Prag i midten af marts. Dette gjorde jeg tilbage i januar. En booking uden mulighed for afbestilling.

    de har dog ikke trukket noget fra mit kort, og har heller ikke sendt den “konfirmeringsmail” De skriver kan forekomme for at bekræfte betalingen. har skrevet til dem og fået at vide jeg ville få et svar fra hotellet. Dette er dog ikke sket.

    andre der har oplevet dette, og evt. har erfaringer med om jeg så bare betaler ved ankomst?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Du skriver ikke, om du har reserveret hos et rejsebureau (eksempelvis hotels.com) eller direkte på Hiltons hjemmeside. I mit svar går jeg derfor ud fra, at du har reserveret direkte hos Hilton.

    Kender ikke Hilton - men hos andre hoteller får jeg altid en bekræftelse på hjemmesiden, når jeg bestiller. Det har du vel også fået? Ellers ville jeg være lidt bekymret.

    Jeg plejer at gå ind på min side i hotellets bonus program. Der kan jeg altid se fremtidige bookinger (Radisson Rewards og Marriott Bonvoy). Hvis du ikke kan se din booking dér, burde du begynde at blive nervøs.
     
    Erwin Lansing, SebastianBruun og Steen_C "Synes godt om dette"
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Når jeg booker ikke-refunderbart hos IHG og Hilton, bliver beløbet normalt trukket dagen før indtjekning.

    Det er faktisk lidt irriterende, for når jeg booker på den måde, vil jeg gerne af med pengene med det samme, så alt er på plads og jeg ikke snolder pengene væk :)
     
    Nielspg, Henry og Steen_C "Synes godt om dette"
  5. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Den er booket direkte hos Hilton ikke-refunderbart. Regner med de bliver trukket sagen før så, da jeg også har fået bookingbekræftelsen.

    underligt at de ikke trækker belønnet med det samme.


    Tak for hjælpen til jer begge☺️
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Hos Hilton trækker de først beløbet ved afrejse, det blir reserveret hvis du booker med mastercard, men først trukket efter endt ophold.
     
    Steen_C og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Nåja, det har jeg da for øvrigt også oplevet hos Radisson, hvor jeg havde en forudbetalt uge. Med ankomst om søndagen. Og det var en week-end med dobbelt point. Så jeg bad om at betale ved indtjekning, for det ville bogholderiet helst have (den nødløgn gik rent ind).
     
    asf, Erwin Lansing, Nj4220 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har før spurgt om jeg kunne betale ved indtjekning, grundet dobbelt point på kortet. Det gik uden problemer :D
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  9. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hvis du logger ind, kan du se dine kommende bookinger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Spar op imod ca. 50.000kr på 5 nætters ophold på Waldorf Astoria - Maldiverne.

    Ved at købe sit ophold for point fremfor kontant, sparer man op imod 75% af prisen for opholdet på Waldorf, Maldiverne.

    Hilton kører 2-3 årligt kampagner, hvor det er muligt at købe op til 80.000 + 80.000 point for 800$.
    Dvs. 160.000 point for 800$, hvilket giver en pris på 0,005$ pr. point.

    For at bo på Waldorf i en Grand Overwater Villa w. Pool kræves 480.000point.

    Det giver en samlet pris på 480.000 x 0,005$ = 2.400$/ca. 15.120,00kr

    Hvis samme ophold skulle bookes for kontanter ville det koste 10.176$ eller 64.108,00kr.

    Dvs. man sparer 48.988,00kr ved at købe sig til points og købe sit ophold på den måde.
    Dette skyldes at man ved at booke for points får 5' nat gratis, samt at man ikke betaler taxes og fees når man booker points ophold.

    Obs! Det er kun muligt at købe point én gang årligt pr. Hhonors konto, dog kan man poole sine points mellem konti.
    Personligt køber jeg selv, samt min hustru point hvert år og får derfor årligt tanket kontoen op med 320.000point for omkring 11.000kr.

    Skriv endelig hvis i har brug for forklaring eller hjælp til at udnytte jeres Hilton points.

    Ps. Hvis nogle af jer ønsker at sælge jeres Hilton points, kan vi sikkert også finde ud af noget.
     

    Attached Files:

    Nielspg, Erwin Lansing, Convict og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    529
    Point:
    93
    Tak for info. Vildt at der er en så stor forskel... Har du andre eksempler på store besparelser f.eks. i USA inden for hilton-netværket? Jeg synes tit de forside artikler hvor de nævner at nu kan du få dobbelt op på point, at besparelsen kan være meget lille (hvis overhovedet)...

    Varierer point-priserne også efter sæson, ligesom $-priserne? Eller ligger de fast?

    PFT
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Det er også det, der altid står i den originale artikel, som jeg oversætter. Men det næves ofte, at der kan være besparelser at hente på meget dyre hoteller. Så godt med dette eksempel.
     
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Jeg vil selv, som hovedregel, kun bruge mine point på de dyrere resorts.

    Det værende:
    Conrad, Bora Bora
    Conrad & Waldorf, Maldiverne
    Conrad, Koh Samui

    Derudover har jeg brugt det på et ophold i Istanbul, Tyrkiet, da man flere steder kan få en overnatning til sølle 10.000 point.

    Jeg har en liste liggende, som jeg kan dele, hvis jeg kan finde den, hvor man kan se point pris på samtlige Hilton hoteller i hele verden.
    Nogle steder fås en overnatning helt ned til 5000point.
    Dvs. Bare 20.000point/630kr for 5 overnatninger på et af Hilton kædens hoteller. Har man så tilmed status, så er det altså virkelig billigt for 5 overnatninger + morgenmad for 2 personer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Hilton har deres eget søgeværktøj: https://pointsexplorer.hiltonhonors.com/
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,489
    Point:
    113
    Okay vildt nok, hvorfor har jeg siddet med min pdf liste i flere år :)
    Hvornår er denne kommet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Vi har også brugt point på Hilton Swinoujscie, helt nyt hotel i Polen, formentlig et af de tætteste hilton hoteller fra København. Vi gav i sidste uge 30K point (værdi ca. 1000 kr) per overnatning, pris i kroner var næsten 3000.

    PS - vi har også været på Hilton Salalah for 5000 point per overnatning for et par år siden. Forrygende pris for et lækkert hotel. Vi har også været på Hilton Garden Inn i Bali, hvor vi bookede 10 dage for under 30000 point i alt, men sov der kun første og sidste dag, gode overnatninger til at bibeholde Diamant status :)
     
    Steen_C, Henry og Nj4220 "Synes godt om dette"
  17. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Tæller nætter booket med point med til statusoptjening?
    Det troede jeg egentlig ikke :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    Mener da jeg så den her på forummet for et par år siden ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Jo, de tæller med. Hvis man i slutningen af året har nået 39 bookninger og overvejer at tage en dag mere på Hilton Garden Inn på Bali for at få guld, så bør man nok tage 21 nætter. 21 nætter koster 85000 point, men man får 10K point for at ramme 40 og 50 nætter og 30K for at ramme 60, så prisen er "kun" 30000 point mere svarende til lidt under 1000 kr.
     
    Steen_C, Nj4220 og Henry "Synes godt om dette"
  20. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.

Del denne side