Det sidste ophold jeg havde på Koh Samui stod til 3500,- dkk per nat. Så det er en god slat at spare.
Så giver det bestemt mening. Det er min erfaring fra andre programmer (Radisson og Marriott), at det oftest ikke kan betale sig at købe point.
Vi har en planlagt ferie til Maldiverne i jan/feb næste år. Der har vi booket en hytte til 2 voksne + 2 børn for 480.000 point fra 1 feb - 6 feb. Den ville koste ca. 7.700$ for 5 dage.
Det betyder jo, at du sparer næsten 70%, hvis du betaler med point. Så er det jo da en rigtig god forretning at købe point. Det forudsætter dog, at du kan få et bonus-ophold, når du gerne vil have det.
Meget dyre hilton hoteller kan med fordel købes for point - når de er der. Derudover kan det give mening at købe almindelige hoteller for point i travle og dermed dyre perioder, f.eks Hilton Dalaman all inclusive i juli. Her er priserne omkring 4500 kr per dag i penge, men lidt under halvdelen i point (hvis 30K point er 1000 dkk). Med i regnestykket hører at man får 10-15% af pengene tilbage i point, når man betaler med cool cash.
Ved ikke om i andre også for disse, men en anden god måde at få points på er Hiltons Grand Vactions, hvor man for $249 får 3 nætter (i enten LV, Orlando, Myrtle Beach eller Hilton Head) + 75.000 points. Eneste hage er at man på 2. dagen skal bruge ca to timer på at høre en præsentation om deres Time-Share (det kalder de det vist ikke mere) tilbud osv. Men der er ingen købetvang. Har selv været på et par af disse, og synes faktisk det er fint. Det er som regel fra 10 om formiddagen til ca. middag, og der er kaffe, snacks osv.. Resten af tiden kan man bruge som man vil, og synes faktisk deres resorts er super fine... Andre hotel programmer har det også... Kunne aldrig drømme om at købe disse time-shares, btw... https://www.hiltongrandvacations.co...d=2176855004&om_rid=12934827573&om_mid=141985
Jeg var på et lign. Arrangement på Elara i Las Vegas, det var frygteligt. Fik den ene sælger efter den anden og det eneste jeg ville, var at få mine gratis billetter til David Copperfield. Gav ellers udtrykkeligt besked om, at jeg ikke skulle have andet end de billetter før vi startede. Never again!
Havde booket et Hilton Garden Inn her den 4-6. maj i SFO og da jeg skulle tjekke mine "upcoming" bookings fremgik den ikke længere på listen. Herefter hentede jeg bookingen ind igen ved at taste bekræftelsesnummeret, og til min overraskelse fremgik det, at bookingen var cancelled. Kun 3 dage tidligere havde jeg fået en "looking forward to seeing you" mail fra HGI om, at der kun var få dage til mit ophold, så det virkede lidt mærkeligt. Efter at have søgt på Burlingame i min indbakke, så jeg tilfældigvis, at jeg for et par dage siden også havde fået en bekræftelsesmail fra Marriott, hvor jeg nu kunne se, at prisen pr. overnatning var den samme som hos HGI. Efter at have ringet til hotellet viste det sig så, at hotellet pr. 1. maj er blevet rebrandet til et Courtyard by Marriott, men de har altså på ingen måde orienteret mig ud over at sende en bekræftelsesmail (som er druknet i mængden af mail). HGI's hjemmeside med hotellet findes stadig og der er intet nævnt om at hotellet ikke længere tilhører Hilton. Lidt skidt håndtering af Hilton - de skulle have givet denne information i god tid, da de jo helt sikkert har kendt planerne længe. Endte med at afbestille, idet jeg har fået andre planer, men uanset havde jeg ikke som Hilton Diamond villet bo på et Marriott, da jeg ikke optjener mine point der.
Hilton Garden Inn Mongkok Hong Kong Booked: King Deluxe Garden View Status: Diamond Upgrade: Ja og nej. Mit værelse var ikke klar da jeg ankom kl. 15.00. Måtte vente indtil et King Deluxe Harbour view var klar ca. 30-40 mins senere. Andet: Ikke som sådan noget. Pga den ekstra ventetid, inden mit værelse var klar, fik jeg 2 softdrinks og 2 små poser chips. Værelset var rent nok, men trænger en omgang vedligehold. Bruserhovedholderen kunne ikke spændes. Drænet fra bruseren var så langsomt at man risikerede vand løb ud på resten af badeværelsegulvet. Fugemasse var tilsyneneladende den mest brugte vedligeholdelse metode. Ikke mange engelsk sprogede tv kanaler. “Dynen” kunne findes bedre i IKEA. Hovedpuderne var, for mig, forfærdelige. “Harbour View” er nok lige at overdrive den…men bevares der kunne da ses vand. Det sidste billede er bagsiden af hotellet…måske det der er “Garden View” Klagede over bruseren og det blev fikset med det samme.
Damn - det kunne da have skabt nogle ret spændende situationer ved at ende midt i et sådanne mærkeskift. Det giver vel en den erfaring at man altid skal kontrollere løbende, som du så også gjorde. Men 3 dage før burde de nok have skrevet andet end "looking forward to seeing you".
Et lille hilton tip, som jeg må indrømme at jeg først har fundet ud af for nylig. Conrad, Waldorf Astoria og den klasse hoteller kan bookes en del billigere igennem en "Hilton impressario" rejsearrangør. Man beholder Hilton fordele og får tilskrevet dobbelt point og nætter, der er 100 dollars der kan bruges på hotellet og typisk kan man få 3 nætter for 2 nætters pris eller 4-3. Man kan søge online på https://www.classictravel.com/
Og der er intet at tabe; du får stadig status benefits mv. Det samme gælder ved Virtuoso bookinger, men der er ikke dobbelte point.
Spændende - forsøgte BKK og der er desvære ikke 2 for 3 hos Conrad på mine sample dates, men det var der hos Waldorf. (Det ses blot som en lavere rate per nat).
Fedt - napper du november dernede? Jeg er ved at samle point sammen til en tur mere - måske næste efterår/vinter
Den er hvertfald booket, skal lige ha' løst torsdag-fredag næste uge, men uge 45 har jeg ferie, så hvorfor ikke