Erfaringer med Hilton/DoubleTree/Hampton/Hilton Garden Inn/Conrad

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 7/1/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Det sidste ophold jeg havde på Koh Samui stod til 3500,- dkk per nat. Så det er en god slat at spare.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Så giver det bestemt mening.

    Det er min erfaring fra andre programmer (Radisson og Marriott), at det oftest ikke kan betale sig at købe point.
     
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Vi har en planlagt ferie til Maldiverne i jan/feb næste år.
    Der har vi booket en hytte til 2 voksne + 2 børn for 480.000 point fra 1 feb - 6 feb.
    Den ville koste ca. 7.700$ for 5 dage.
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,519
    "Synes godt om" modtaget:
    13,035
    Point:
    113
    Det betyder jo, at du sparer næsten 70%, hvis du betaler med point. Så er det jo da en rigtig god forretning at købe point.

    Det forudsætter dog, at du kan få et bonus-ophold, når du gerne vil have det.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Conrad har tilgængelig hele året rundt.

    Waldorf og Hilton Amingiri kan det knibe lidt med.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    86
    Point:
    13
    Meget dyre hilton hoteller kan med fordel købes for point - når de er der. Derudover kan det give mening at købe almindelige hoteller for point i travle og dermed dyre perioder, f.eks Hilton Dalaman all inclusive i juli. Her er priserne omkring 4500 kr per dag i penge, men lidt under halvdelen i point (hvis 30K point er 1000 dkk). Med i regnestykket hører at man får 10-15% af pengene tilbage i point, når man betaler med cool cash.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg har så 100% MEN kun op til 160.000
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    86
    Point:
    13
    Jeg er diamand, men fik kun 90% til 80000
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    540
    Point:
    93
    Ved ikke om i andre også for disse, men en anden god måde at få points på er Hiltons Grand Vactions, hvor man for $249 får 3 nætter (i enten LV, Orlando, Myrtle Beach eller Hilton Head) + 75.000 points. Eneste hage er at man på 2. dagen skal bruge ca to timer på at høre en præsentation om deres Time-Share (det kalder de det vist ikke mere) tilbud osv. Men der er ingen købetvang. Har selv været på et par af disse, og synes faktisk det er fint. Det er som regel fra 10 om formiddagen til ca. middag, og der er kaffe, snacks osv.. Resten af tiden kan man bruge som man vil, og synes faktisk deres resorts er super fine... Andre hotel programmer har det også... Kunne aldrig drømme om at købe disse time-shares, btw...

    https://www.hiltongrandvacations.co...d=2176855004&om_rid=12934827573&om_mid=141985
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Jeg var på et lign. Arrangement på Elara i Las Vegas, det var frygteligt. Fik den ene sælger efter den anden og det eneste jeg ville, var at få mine gratis billetter til David Copperfield.
    Gav ellers udtrykkeligt besked om, at jeg ikke skulle have andet end de billetter før vi startede.

    Never again!
     
    Up in the skies, PENSIONISTEN, T4L og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Havde booket et Hilton Garden Inn her den 4-6. maj i SFO og da jeg skulle tjekke mine "upcoming" bookings fremgik den ikke længere på listen. Herefter hentede jeg bookingen ind igen ved at taste bekræftelsesnummeret, og til min overraskelse fremgik det, at bookingen var cancelled.

    Kun 3 dage tidligere havde jeg fået en "looking forward to seeing you" mail fra HGI om, at der kun var få dage til mit ophold, så det virkede lidt mærkeligt. Efter at have søgt på Burlingame i min indbakke, så jeg tilfældigvis, at jeg for et par dage siden også havde fået en bekræftelsesmail fra Marriott, hvor jeg nu kunne se, at prisen pr. overnatning var den samme som hos HGI. Efter at have ringet til hotellet viste det sig så, at hotellet pr. 1. maj er blevet rebrandet til et Courtyard by Marriott, men de har altså på ingen måde orienteret mig ud over at sende en bekræftelsesmail (som er druknet i mængden af mail).

    HGI's hjemmeside med hotellet findes stadig og der er intet nævnt om at hotellet ikke længere tilhører Hilton. Lidt skidt håndtering af Hilton - de skulle have givet denne information i god tid, da de jo helt sikkert har kendt planerne længe.

    Endte med at afbestille, idet jeg har fået andre planer, men uanset havde jeg ikke som Hilton Diamond villet bo på et Marriott, da jeg ikke optjener mine point der.
     
    Henrik Olsen, Nicki Lolk Sørensen, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Hilton Garden Inn Mongkok Hong Kong
    Booked: King Deluxe Garden View
    Status: Diamond
    Upgrade: Ja og nej. Mit værelse var ikke klar da jeg ankom kl. 15.00. Måtte vente indtil et King Deluxe Harbour view var klar ca. 30-40 mins senere.
    Andet: Ikke som sådan noget. Pga den ekstra ventetid, inden mit værelse var klar, fik jeg 2 softdrinks og 2 små poser chips.
    Værelset var rent nok, men trænger en omgang vedligehold.
    Bruserhovedholderen kunne ikke spændes. Drænet fra bruseren var så langsomt at man risikerede vand løb ud på resten af badeværelsegulvet. Fugemasse var tilsyneneladende den mest brugte vedligeholdelse metode.
    Ikke mange engelsk sprogede tv kanaler.
    “Dynen” kunne findes bedre i IKEA.
    Hovedpuderne var, for mig, forfærdelige.
    “Harbour View” er nok lige at overdrive den…men bevares der kunne da ses vand.
    Det sidste billede er bagsiden af hotellet…måske det der er “Garden View”
    Klagede over bruseren og det blev fikset med det samme.
    IMG_1362.jpeg IMG_1363.jpeg IMG_1364.jpeg IMG_1365.jpeg IMG_1366.jpeg IMG_1367.jpeg IMG_1368.jpeg IMG_1370.jpeg
     
    Nielspg, T4L, PENSIONISTEN og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Damn - det kunne da have skabt nogle ret spændende situationer ved at ende midt i et sådanne mærkeskift. Det giver vel en den erfaring at man altid skal kontrollere løbende, som du så også gjorde. Men 3 dage før burde de nok have skrevet andet end "looking forward to seeing you".
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    86
    Point:
    13
    Et lille hilton tip, som jeg må indrømme at jeg først har fundet ud af for nylig. Conrad, Waldorf Astoria og den klasse hoteller kan bookes en del billigere igennem en "Hilton impressario" rejsearrangør. Man beholder Hilton fordele og får tilskrevet dobbelt point og nætter, der er 100 dollars der kan bruges på hotellet og typisk kan man få 3 nætter for 2 nætters pris eller 4-3. Man kan søge online på https://www.classictravel.com/
     
    Thorbjoern, Nielspg, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    304
    Point:
    53
    Og der er intet at tabe; du får stadig status benefits mv.

    Det samme gælder ved Virtuoso bookinger, men der er ikke dobbelte point.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,201
    Point:
    113
    Spændende - forsøgte BKK og der er desvære ikke 2 for 3 hos Conrad på mine sample dates, men det var der hos Waldorf. (Det ses blot som en lavere rate per nat).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. ScandinavianTraveler

    ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    304
    Point:
    53
    Conrad Bangkok er 7 nætter for prisen på 6.
     
    Henrik Olsen, T4L, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Så dukkede der sgu lige 7 nætter i træk op på Waldorf
     

    Attached Files:

    Nielspg, Henrik Olsen, Clementos og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Fedt - napper du november dernede?

    Jeg er ved at samle point sammen til en tur mere - måske næste efterår/vinter
     
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,591
    "Synes godt om" modtaget:
    4,580
    Point:
    113
    Den er hvertfald booket, skal lige ha' løst torsdag-fredag næste uge, men uge 45 har jeg ferie, så hvorfor ikke :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side