Erfaringer med IHG (Intercontinental, Crowne Plaza, Holiday Inn mv.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jefi99, 28/3/14.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Holiday Inn Express Phuket Patong Beach Central
    Bookede:
    Standard (award redemption 25000 point/nat - cash ville det have kostet THB5799++ (kinesisk nytårstillæg formoder jeg))
    Status: Gold
    Upgrade: Ja, til pool view (se billede, taget fra værelse 6204)
    Velkomstgave: Nej
    Andet: Det utvivlsomt fedeste HIX jeg har boet på. Virkelig cool lobby, der sagtens kunne have været på et 5-stjernet resort værdigt. Poolområde ikke overvældende stort taget antallet af værelser i betragtning.
    Værelserne er selvfølgelig ikke som på Intercontinental, men fremragende senge og puder, cool indretning.
    Morgenmaden, som altid hos HIX, en skandale.
    Gratis wifi som altid hos IHG, men det lader til at være rimeligt langsomt om aftenen (men fint i løbet af dagen!!?!)

    2015-02-21_1808.png
     
    THammer, Henrik Olsen, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Candlewood Times Square, New York City

    Bookede: Queen Bed Studio Suite
    Status: Gold
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Mht. navnet, så ligger det altså ikke på Times Square. Det er på 39 ST mellem 8th og 9th Avenue. Jeg anede ikke, hvad jeg havde købt, så det kom bag på mig, at det var en lille lejlighed med køkken, stue og soveværelse i et, samt badeværelse. Køkkenet havde gaskomfur, mikrobølgeovn, kæmpe køleskab og opvaskemaskine. Jeg ved ikke, om det var velkomstgave, men der var en pose popcorn i mikrobølgeovnen. Tak for det! Til gengæld var det sløjt med amenities - kun shampoo og håndsæbe. Der bliver kun gjort rent en gang om ugen, men man kan altid hente nye håndklæder i receptionen. Der var gratis vaskekælder!
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Crowne Plaza Atlanta Airport

    Bookede: King Bed Deluxe
    Status: Gold
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: 400 point
    Bemærkninger: Gratis shuttlebus fra lufthavnen. Dejligt stort værelse med deres sædvanlige 'sleep kit': Creme til fødder, creme til hoved og en spray, der skal få en til at falde i søvn. Jeg ved, det er lidt tøset, men jeg kan godt lide at blive forkælet på den måde. Jeg havde checket ind på deres app, men receptionisten havde aldrig hørt om det, og vi havde begge lidt svært ved at forstå, hvad det skulle gøre godt for. Selvfølgelig gratis wifi, der var utrolig langsomt, med mindre jeg stod lige bag døren. Efter et par timer skete der dog et eller andet, så det pludselig var hurtigt.

    Morgenmadsbuffeten var imponerende, og jeg fik alt alt for mange kalorier indenbords i form af røræg, bacon, english muffin og bagel med creme cheese. Personalet spurgte flere gange, om de ikke skulle lave noget mere til mig, f.eks. en omelet - det ville stadig være complimentary.
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Føler man sig velkommen :cool::cool: - "sad fact" er dog, at det er et lufthavnshotel og drøn kedeligt...

    Capture.PNG
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Og jeg har også stadig til gode at være imponeret over morgenmaden på et HIX...
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Holiday Inn Express Dubai Airport
    Bookede:
    Standard Flexible Room
    Status: Club
    Upgrade: Nej da, men mødte fyren der hjorde rent og fik nogle flere nexcafe poser til morgenkaffe :)
    Velkomstgave: Nej
    Andet: Det ligger super tæt på lufthavnen og er ok centralt til det jeg bruger min tid på i UAE, nemlig at køre i taxi til kunder. Synes dog, at det hotellet ligger i den dyre ende af skalaen for hvad man kan få i UAE.
    Morgenmaden var semi ok, et par mulehår bedre end nogle af deres franske konkurrent, Ibis.
    Rummet var fktisk helt ok, stort og med de sædvanlige vand, kaffe, tv og et ok stort badeværelse.
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Crowne Plaza Suites Tequendama Bogota
    Bookede:
    1 bed standard suite nonsmoking
    Status: Gold
    Upgrade: Ja, til en executive suite
    Velkomstgave: Ja, to flasker vand
    Andet: Jeg havde booket en suite som reward night under IHG's point break. Jeg fik derfor syv overnatninger for samlet 35.000 point, mod normalt 20.000 pr. nat. Jeg blev derfor også noget overrasket over at have fået en suite på 50-60 kvadratmeter med køkken, stue, soveværelse, gang med garderobe samt bad. Jeg fik morgenmad fra roomservice første dag for cirka 50 kroner, men de gav mig ikke en ny seddel, som jeg kunne udfylde - og så gik de glip af roomservice-pengene de øvrige morgener. For det vil jeg gerne betale, når det ikke koster mere. Jeg fik i øvrigt en glimrende gang røræg med pølse. Det var lidt ærgerligt, at der var så meget støj fra hovedgaden lige udenfor 17. etager nede. Det generede ret meget. Og så var der altid et tidspunkt i løbet af formiddagen, hvor det lugtede af udstødning. Jeg går ud fra, at der holdt en lastbil foran indsugningen et sted. Ellers var det fornemt med lækker seng, amenities og noget jeg normalt ikke lægger mærke til: Der var et godt lys i hele suiten. Til gengæld haltede det med det trådløse internet i den ene del, så det var kun i stuen og køkkenet, at der var god forbindelse. I receptionen havde de glimrende engelskkundskaber, men rengøring og roomservice var ikke så godt med, så det blev ordnet med fagter og et kompromis mellem engelsk og spansk.

    Hotellet ligger lige i bymidten, så der er ikke langt til det meste. I øvrigt er der to Crowne Plaza'er lige ved siden af hinanden. Det andet var vist mere regulært med værelser, men jeg blev selvfølgelig sat af ved det forkerte og måtte følge efter en bellboy, der løb af sted med mine kufferter.
     
    jefi99, Kristian, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Staybridge Suites, Austin Abboretum
    Bookede:
    1 King Bed, 1BR suite
    Status: Platinum
    Upgrade: Nej, det tror jeg ikke.
    Velkomstgave: Nej, ikke udover points
    Andet: Fint hjørneværelse... vandet lidt længe om at blive varmt i bruseren, men helt OK til prisen og vores formål [skulle bruge 2 weekend IHG nætter til deres promo]
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Holiday Inn Express - Frankfurt Airport
    Bookede:
    1 Queen Bed + 1 sofa bed (det var hvad der nu var)
    Status: Guld
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Ja, valget mellem 200 point eller en drink. Jeg tog drinken. Derudover frugtplatte og lidt Kinderchokolade. Og gratis avis - både på ankomstdagen og næste morgen.
    Andet: Supervenligt staff. Valgte som nævnt drinksvoucheren, men fik den ikke brugt. Spurgte om jeg kunne få en sodavand med ved check-out. Det kunne jeg ikke, da baren var lukket. Fik istedet ombyttet min drinksvoucher til 200 point.
    Ganske udmærket morgenmad (ja, det har jeg aldrig før sagt om et HIX!)
    Airport transfer koster €5 (t/r). Betales ved check-out.

    kind.png
     
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Crowne Plaza, Beograd

    Bookede:
    King Superior ( IHG Point Breaks)
    Status: Gold
    Upgrade: ja, til club floor (dog uden club access)
    Velkomstgave: 400 point eller en drink
    Andet: Kæmpe konferencehotel cirka 30 minutters gang fra centrum, 6-8 minutters gang til Beograds største shoppingcenter. Man kan leje cykler. Godt fitnesscenter. Indendørs pool
     
    tbh, Nicki Lolk Sørensen og Kristian "Synes godt om dette"
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Intercontinental Vienna, Austria
    Bookede:
    Classic Room på points
    Status: Platinum
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej
    Andet: Fint værelse med udsigt over parken. Havde requested tidlig check-in og babyseng og vi fik nøgler til værelset da vi kom kl 10.30 og der var der sat babyseng, legetøj, børne badekåbe og andre fine ting.
     
    clager, asf, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    InterContinental Tokyo Bay

    Bookede: Standard Room
    Status: Gold
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Bemærkninger: Fik et værelse med Rainbow Bridge View. Fik 10% rabat på F&B som IHG Medlem.
    Meget nemt at komme til fra HND. Ligger dog lidt væk fra det meste, på nær Tsukiji Fish Market. Her skal man dog stå utrolig tidligt op for at komme ind. Jeg var der kl. 03.50 og der var alle 120 billetter allerede væk, til de to rundvisninger . Fik at vide at jeg skulle komme kl 0300, hvis jeg ville med på rundvisningen! Jeg orkede ikke at stå så tidligt op 2 dage i træk. http://www.shijou.metro.tokyo.jp/english/market/tsukiji.html
     
    Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.
  13. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Kl 03 - det er da ikke "tidligt oppe" - det er "sent i seng" ;)
     
    Kristian, jakobv84 og THammer "Synes godt om dette"
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Rainbow Bridge View... så er det værelse solgt godt ville jeg mene...
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Hænger pt ud i Holiday Inn Vienna City fordi jeg var for nærig til at betale for InterContinental (ikke nødvendigvis den klogeste beslutning, men min bankkonto lever til at se en ny dag som man siger...)

    Så uden yderligere introduktion:

    Holiday Inn Vienna City
    Bookede: Standard dobbeltværelse (turde ikke satse på de €10 billigere enkeltværelser)
    Status: Platinum
    Opgraderet: Ja, til Superior room - som faktisk ville gå som junior suite flere andre steder, med afskærmet sengeområde og 2 sofaer
    Velkomstgave: Drink i baren eller 500 point - valgte pointene
    Andet: Egentlig et fint sted omend lidt uden for indre by, det tager 25 min at gå ind men fandt ud af at de har et virkelig godt bycykel-system. Fik udleveret et kort over lokalområdet og baseret på aftenens besøg på den lokale Beisl (spisested) har de styr på hvad der er godt i nærheden :)
     
    tbh og jefi99 "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    IC Vienna er et godt hotel men ja jeg boede der på points ikke egne gysser :D hvor længe er du der? Husk at få schnitzel på Figlmueller mens du er der. Tager selv ned onsdag.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  17. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Tager tilbage i morgen formiddag (lørdag) - ja skal lige se om jeg kan nå et smut forbi Figlmueller i dag!
     
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Crowne Plaza Montpellier - Corum, France

    Bookede: Standard
    Status: Platinum
    Upgrade: Ja - til Deluxe. Ved ikke om der var nogen forskel, for var ikke specielt stort
    Velkomstgave: Tog de 600 points
    Andet: Hotellet fremstod i fin stand og ligger ganske centralt. Jeg blir aldrig CP fan, men kunne godt finde på at bo her igen. Morgenmaden var dog ikke penge værd.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  19. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Holiday Inn Fisherman's Wharf, San Francisco
    Bookede:
    Standard Room, King Size Bed
    Status: Gold
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Nej
    Andet: Typisk Amerikansk turist hotel, holdt i lidt for mange brune nuancer! Ud over beliggenheden er der ikke meget at tilføje. Fisherman's Wharf er turist centrum nummer 1, men det er et godt udgangs punkt, specielt hvis man første gang er i SFO.
    De leverede et næsten rent hotelværelse og ikke mere end det.
     
    asf og jefi99 "Synes godt om" dette.
  20. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Holiday Inn Express Munich Airport

    Booked:
    Standard Room, Queen Size Bed
    Status: Gold
    Upgrade: Ja...well sort of! Opgraderet til et såkaldt Club Members Only Room. Om der reelt er nogen forskel, det skal jeg lade være usagt. Alt er pænt, rent og ser nyt ud.
    Velkomstgave: Ja. Point eller en (lille) øl
    Andet: Er en smule gnaven i øjeblikket. LH har aflyst en afgang og indlogeret en større portion af gæsterne her. Det har så resulteret i at HIX ikke har deres normale restaurant åben, men kun har en (LH) buffet. Den vil de så have 13,50 Euro for. Det er den på ingen måder værd, men det er sikkert det beløb LH har givet deres gæster at spise for. Det skulle være muligt, med lidt almindelig planlægning at have begge muligheder åbne. Hvis man vil!

    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     
    clager, Ulrik, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side