Erfaringer med IHG (Intercontinental, Crowne Plaza, Holiday Inn mv.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jefi99, 28/3/14.

  1. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,938
    Point:
    93
    Nice, ud fra dit billede ser det lidt friskere ud end HIX Causeway Bay, og prisen er da også god! Selvfølgelig ligger det lidt mindre godt, men det får bestemt en overvejelse herfra til næste gang.
     
    jefi99 og tbh "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Crowne Plaza Johannesburg The Rosebank
    Bookede:
    Point bargains, whatever double bed
    Status: Medlem
    Upgrade: Tror det ikke, men læste vist at north skulle være det rigtige 'tower' og der er jeg.
    Velkomstgave: 4 chokolader der var en lille smule smeltede i varmen (noget varmere indenfor end udenfor)
    Kommentarer:
    Allerede ved check ind brillierede de. Måske overspillede de lidt i forhold til så meget andet, men det virker fornemt. Jeg var medlem af klubben så check-in var siddende i dejlig blød stol, med valg mellem vand eller juice samt en muffin. Jeg havde et par dage inden opholdet fået en mail hvor jeg kunne give detaljer om min tur og jeg valgte at der var sightseeing, så de havde forberedt brochurer til mig. Så var der rundvisning, hvor de viste pool, gym og loungen (ikke noget særligt, men da meget hyggeligt at den er der, vin mellem 18-21 og noget der minder om frysepizza i går. Morgenmad 6.30-10.30, den er heller ikke så meget værd, men lidt er der da). Min baggage blev bragt op på værelset imens, og jeg spurgte indtil at jeg havde planlagt at køre til Pilanensburg om det var tosset, og hun tilbød at sende concierge op til mig eller få dem til at ringe, ok ikke nødvendigt, men hun bekræftede at det kunne gøres som en heldagstur! Jeg spurgte til betaling af parkering, men da jeg var medlem skulle jeg bare komme forbi med min billet og så ville hun validere den. Jeg var ret imponeret for ingen status og en pris på 5.000 point per nat.

    Det negative: der er glas så man fra værelset kan se ind i bad /toilet. Det er lidt mørkt, men det er ikke noget problem at se igennem, man skal være rimelig komfortable med hinanden hvis man er 2!
    Der er en pære der er gået ud i badet, den har blinket lidt de først 2 dage for nu slet ikke at virke, det burde de nok lægge mærke til af sig selv. Jeg tror at shampoen der var her den første dag var brugt og jeg havde kun brugt noget bodywash, så intet af det blev skiftet. Der stod som medlem at jeg ville få en flaske gratis vand om dagen, den var her ikke den første dag, men man kan drikke postevand så det er lidt ligemeget. I dag har jeg haft do not disturb skiltet på til kl 11 og mellem 14.15 og 15.10 hvilket har resulteret i at der ikke er blevet gjort rent. Det er nok ting der alle kunne have været løst med et opkald, men når de giver sig ud for at være så meget burde det i mine øjne ikke være nødvendigt, og så vil jeg hellere brokke mig her end til dem! :p

    Jeg har endnu ikke været så meget i Joburg by, jeg tog på safari og har været på et marked (med super god mad!), men jeg synes lokationen er god fordi det er 7 minutters gang fra en gautrain station, 5 minutter fra et mall, der er restauranter og barer i nærheden og området virker super sikkert i forhold til hvad jeg har læst om andre steder. Der er stadig et bar tiggere her og der som gerne følger med at par meter, men det generede mig ikke at gå til en ATM i mørket.

    Derudover er der restaurant, bar og spa på hotellet. De laver en god capirinha, men jameson i en old fashioned går altså ikke. Til 30 kr og gooodt med bitters drak jeg den alligevel! Restauranten serverer nogle gode bøffer, jeg har dog ikke været så imponeret over sidedishes (mashed potatoes/fries). Spa har jeg ikke prøvet, men steam bath skulle være gratis for IHG medlemmer.

    alt i alt har jeg det fint med at komme tilbage om 2½ uger, men hvis jeg skulle bo her med en anden ville jeg nok spørge om de har et værelse med lidt mindre gennemsigtige baderærvelsesvægge eller jeg har overset en knap (har prøvet at lede)
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 2/7/16
    Beaglen, jefi99, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Så det var point break? Lyder som om du har fået noget for pointene!
     
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Det var det! Jeg mener også det var rimelig value! Bliver nok svært at overgå, men man kan da drømme om et fornuftigt IC en gang.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Jeg venter også bare på næste omgang. Må komme om en tre ugers tid...
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Til min store overraskelse gav bonuspoints package fra Hong Kong 'basis point', så nu er jeg 60 point/1 nat fra guld.
    Var ved lige ved at ærgre mig over ikke at få det inden næste stay for at se forskellen på lige det hotel, men jeg har brugt ca. $35 på mad og charget det til værelset for dobbelt point, så guld burde være hjemme!
     
    PENSIONISTEN, isolCBflyer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Så kom første rigtige dårlige erfarring med et IHG hotel for mit vedkomne (ikke at jeg ikke har prøvet et par kedlige hoteller i tidens løb).
    Checkede in på Candlewood Suites Turlock hvor jeg fik 2 queen beds mod 1 king bed bestilt. Så værrelset og tilbage i receptionen og sige det til en samtale i stil med. Det stod i reservationen var svaret, ok det har jeg ikke skrevet der og har bestilt 1 king bed. Det har vi ikke. Det har jeg bestilt. Beklager nothing i can do. Det er da underligt i ikke har hvad i bestilt. Det står i reservationen, nothing i can do.
    Nå... På vej tilbage på værelset, kiggede lige i IHG app'en og der var et Holiday Inn Express 20 miles væk til samme pris, og jeg var lidt fornærmet over attituden og synes egentligt heller ikke specielt om værelset. Ned i receptionen og spørge om vi kunne annullere reservationen uden at blive trukket for den. Det var ikke noget problem sagde de, "ok you're all set" og så spurgte jeg om han kunne bekræfte jeg ikke ville blive opkrævet for opholdet, hvilket han bekræftede for 3. gang.
    2 dage senere kunne jeg søreme se at det var blevet trukket på mit MasterCard (de sagde mit Diners failede, men det virkede fint på HIX lige efter...)
    Skrevet til hotellet, stadig intet svar efter 72 timer. Skrevet til IHG, de har 1 time tilbage af de 48 de lovede svar inden for. SEB sagde jeg skulle lave en indsigelse, hvis de ikke svarer. Jeg havde forventet bedre af IHG!
     
    jefi99, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Lige for at opdatere kan jeg fortælle at tingene langt om længe er gået i orden.

    Det har taget 13 dage fra jeg første gang kontaktede hotellet til de har svaret og jeg er ikke overbevist om at have fået et svar uden at have været gået gennem IHG. IHG svarede første gang 8 dage efter at jeg kontaktede dem mod deres lovede 48 timer. Her fortalte de at have givet hotellet 48 timer til at vende tilbage til dem, med hvordan de havde løst problemet med mig. Det blev, surprise, ikke overholdt.

    I sidste ende skrev de at de i deres system havde tilbageført pengene med det samme, men det var ikke blevet gjort til mit kreditkort (fejl fra receptionisten) og det har de så gjort nu.

    Udover de 6 mails jeg har sendt til IHG/hotellet havde jeg selvfølgelig udfyldt en indsigelse som jeg nu har skrevet til kreditkortet burde være ligegyldig såfremt de har gjort som lovet. Det har været 'lidt' for meget arbejde at få hul igennem.

    For så at skifte til noget positivt har jeg gennemført min accelerate med et stay på HIX Fresno River Park dagen efter det mislykedes ophold. Det gav 5.000 point for 5 nætter i jun-aug + 38.800 completion bonus.
    Jeg meldte mig ind i IHG sidste år og har haft 9 betalte nætter siden, 6 frinætter og har nu 76.900 point. Selvom jeg har set mig lidt sur på dem, så må jeg jo nok erkende at jeg intet andet sted kunne være kommet i nærheden at den value jeg har fået. Jeg skal nok bare holde mig fra candlewood suites, fortsætte med at forvente at HIX er HIX og så nyde når man får en positiv overraskelse som Crowne Plaza i Joeburg f.eks. :)
     
    alexanderln, jakobv84 og Kristian "Synes godt om dette"
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Jeg troede egentligt ovenstående historie var slut, men så på kreditkortet at det havde kostet 16,82 kroner, hvilket jeg normalt ville have kontaktet kreditkort firmaet om, men i dette tilfælde synes jeg hotellet skulle have det at vide.
    Jeg skrev tak for At de endelig svarede og forklarede jeg havde tabt $2,52/DKK16,82 grundet valutakursen. Det resulterede i at de samme dag svarede at de beklagede hele forløbet og havde indsat10.000 point på min konto. Det hjalp lidt på humøret og mine tanker over for dem :)
     
    jefi99, clager, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Holiday Inn Harbin

    Booked: Executive Room, King size bed.
    Status: Gold
    Upgrade: Nej
    Velkomstgave: Ja. En lille frugt kurv der blev fyldt op/udskiftet 3 gange på mit ophold (7 nætter). Havde jeg spist mere frugt var den sikkert blevet fyldt op ofterer.
    Virkelig kedelig udsigt. A/C virkede ikke rigtig, men åbnede et vindue. Hotellet ligger centralt lige over for The Walking Street og tæt på floden, hvorfra man kan tage en "færge" over til Sunny Island (det regnede hele dagen jeg var der!).
    Deres "Excutive Lounge" er deres Red Lion Pub. Prøv at Google det! Nå men når man booker et Excutive Room, så der gratis øl/vand i Loungen hele dagen og lidt snacks og sandwiches om eftermiddagen. Øllen der er gratis er Harbin NBA. Skal man sige noget positivt om den, må det være at man får nyrerne renset...

    Var i Harbin Polarland, hvilket kan anbefales. Det er dog ikke så stort, så man kan nok ikke bruge en hel dag der. Byen/området bærer præg af at være en vinterdestination, selvfølgelig med Harbin Icefestival som hoved attraktion. Der er desuden et Kempinski et Shangri-La (og et Shangri-La mere åbner snart).

    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     
    Senest redigeret: 16/9/16
    Beaglen, Kristian, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,938
    Point:
    93
    @THammer ehhh sikker på det er HIX i Hong Kong? ;)
     
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Ok set gik lige lidt stærkt...
    Skulle være rettet nu :)
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Holiday Inn Express & Suites Riverport Richmond (Vancouver)
    Booked: "Standard Room, 25.000 pt)
    Status: Gold
    Upgrade: Jep, Suite med stue/køkken, soveværelse med 2 queen beds.
    Velkomstgave: nej (eller point?)
    Der var vist en der var under oplæring i receptionen, og mit navn var ikke lige til at stave så manageren tog over og så kom hele smørren med tak for at du er guld medlem og vi har i dag haft mulighed for at opgradere dig til blabla. Hvordan var din tur, hvad bringer dig her og bla bla. Ja ja, jeg bliver altid mobbet af mit påhæng efter sådan en seance :) Det hjalp ikke på mobningen at de ringede op på værelset da vist nok en anden manager personligt ville byde mig velkommen og spørge om værelset levede op til vores behov..
    Hotellet blev booket på dagen, Vancouver var rimelig udsolgt i går da jeg tjekkede, så kom dertil uden rigtigt at vide hvad der ville ske. Samtlige Hilton, langt de fleste IHG og de 2 radisson hoteller var udsolgt. Så var der det her tilbage for lige knapt 2.000 kr, så tænkte at jeg måtte få brændt lidt point af, selvom det gør ondt at jeg kunne have fået 5 nætter til samme pris andre steder. Stadig OK value i forhold til kontant prisen.
    Det var så en glædelig overraskelse med værelset, der er også pool og hotellet er nyrenoveret.
     
    PENSIONISTEN, Kristian, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Intercontinental Hua Hin Resort, Thailand
    Bookede
    :
    - 2 nætter i et King Superior på Ambassador Weekend Rate (2 for 1) + 3 nætter i et Resort Classic King værelse på points
    - 4 nætter i et Resort Classic værelse på points + 1 nat med free night certificate
    Status: Platinum Ambassador
    Upgrade: Ja fra Superior til Superior Studio og fra Classic til Premier
    Velkomstgave: Noget frugt tror jeg
    Andet:
    • Hotellet slår sig op som 5* og har faciliteterne til det men mangler det sidste touch; de lægger an til det men det er som om der lige mangler det sidste personale eller $$$'s -- 4½* er det.
    • Hotellet er opdelt i to med den "gamle" del på strandsiden af hovedvejen i Hua Hin og en nyere tilbygning på den anden side af vejen (gangbro over) i forbindelse med et nydeligt shoppingcenter. Som service for dette forum, skulle begge dele testes. Jeg kan klart anbefale at man booker sig ind i Premier værelser eller Premier Pool Terrace værelse i 'Beach'-wing. Ideelt i bygning 3 eller 5 da de får mest sol (vi havde connecting rooms i bygning 3).
    • Priserne er som man kan forvente, men kvaliteten er også i orden.
    • Stranden er virkeligt høj kvalitet udfor hotellet; det er de (med rette) stolte af.
    • Der tilbydes shuttle og samarbejde med det lokale Vana Nava vandland med gratis adgang og man kan skrive på hotelregningen. Mine børn var lige lidt for små så det må blive en anden gang.
    • Vi var der hvor hotellet var meget højt belagt, men det føltes overhovedet ikke sådan
    • Hotellet er klart mere honeymoon end børneferie (men der var nu kun sparsomt øjenguf... måske vi/jeg bare var uhelidge).
    • Vi opdagede kun en enkelt anden dansk familie.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Har en øv oplevelse fra IHG, fra i sommers, og er lidt tilbageholden med at bruge dem til vores kommende tur.. lang tekst forud..

    Crowne Plaza Astoria New Orleans

    Booked: Standard Room, Queen Size Bed
    Status: Medlem, aldrig brugt
    Upgrade: Ja.
    Velkomstgave: Ja, to flasker kildevand hver dag
    Andet: ligger perfekt lige ved starten af bourbon st og ud til Hovedgaden med trams etc. Flot hotel, stort og god service fra personalet. Dyr parkering - $45 Per nat.
    Kommentar: Booket to værelser igennem BA til en fornuftig pris. Da vi ankom fik vi at vide, vi var blevet opgraderet pga vores "longstandig relations to IHG!" Det var så første gang vi har boet på et IHG-hotel, og vi har ikke været medlem inden opholdet. Der var så to store konventioner for hhv bilsælgere og nogle sommerskolebørn, så nok derfor vi blev opgraderet til er deluxe værelse med udsigt.
    Anyhow, efter vi har fået denne famøse upgrade, så kan hun lige pludselig ikke finde vores betalings-id (hotellet er betalt via BA), så hun bliver nød til at trække hele beløbet for begge værelserne på vores kreditkort, indtil de får betalingen fra BA. Det afviser vi selvfølgelig, og viser vores booking voucher fra BA, hvor der tydeligt står, at opholdet er betalt i marts '16. Hun tilkalder en manager, og han godkender det og fortæller vi får gratis wifi som undskyldning. selve opholdet på de 3 dage går fint, selvom ingen af os rigtig blev lige så vilde med byen som vi egentlig havde håbet på.
    På afrejsedagen ringer vi ned og beder om at få en bellboy til bagagen, samt få kørt bilen frem. Imens går vi ned til receptionen og skal checke ud. Her betaler vi for parkering samt et par drinks, og så lige 2x3 dages wifi.. det bliver dog hurtigt rettet. Vi venter så en evighed på bilen, men kommer endelig afsted.
    Et par dage efter tjekker vi banken, og kan se at de har hævet beløbet for hotellet på begge kreditkort. Vi ringer til hotellet, som lover at vende tilbage næste dag med info, hvilket ikke sker. Vi ringer endnu engang, og de er stadigvæk igang med at undersøge det, men lover at vende tilbage senest tirsdag - to dage efter. Det sker ikke, og jeg tager nu kontakt til ihg, som vil vende tilbage indenfor 48 timer. Vi hører stadigvæk ikke noget. Jeg skriver så på Twitter til ihg, som svarer i en pm, at de vil undersøge sagen og vende tilbage. Det gør de dagen efter, hvor de fortæller vi har betalt for den opgradering vi jo fik. Det fremgår dog ikke af vores faktura. Vi skal dog ringe til hotellet direkte, hvilket vi gør. Her kan de slet ikke finde vores betaling. Der er nu gået godt to uger med snak frem og tilbage. Har åbenbart oprettet fire forskellige sager igennem ihg, og det gør det ikke nemmere for dem. Endelig finder de ud af, at BA ikke har overført beløbet for hotellet, så derfor har vi måtte betale for det, selvom det ikke fremgår af vores faktura. Vi er nu inde i uge fire, og er faktisk kommet hjem fra rejsen, og jeg er nu rigtig sur og utilfreds. Det står i stampe, og ingen kan åbenbart finde ud hvad der er sket. Jeg ringer til BA, som sender bevis på, at de har overført beløbet. Det videresender jeg til både hotel og ihg. Stadig intet nyt. Efter et par dage finder jeg frem både offentlig og "privat" mail til ihgs ceo og bestyrelsesformand. Sender et langt skriv med hele forløbet, og at jeg sgu er ret så utilfreds. 2 timer efter får jeg en mail retur fra CEO's assistent, om at de kigger på sagen. Et par dage efter står beløbet på vores konto, og der er indsat 10.000 point på min dertil oprettet ihg-konto. Desværre glemmer jeg at få ringet til CEO, som jeg ellers blev opfordret. Tabte omkring 50 kr på ifht valuta, og er lidt skuffet over kun at få 10.000 point.. men sådan er der jo,,,
     
    Nielspg, asf, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    IHG har tusindvis af hoteller. Deres kundeservice er ringere end Hyatt og SPG men min erfaring er generelt positiv. Jeg ville ikke afskrive en hel kæde pga et hotels inkompetence.
     
    Nielspg, jefi99, Nicki Lolk Sørensen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    10.000 IHG point er alligevel lidt værd, men selvfølgelig mindre hvis man ikke er inde i programmet og ved hvordan de skal bruges, eller ikke kommer på hoteller hvor det kan betale sig. Men så kan du som minimum overføre dem til f.eks. BA og få 2.000 avios.
    Nogle banker/kreditkort udstedere er villige til at give valutatab tilbage i sådanne situationer, det kan du også prøve.
    I sidste ende ville jeg have det OK med 10.000 point, de har (for mig) alligevel en værdi på godt $60.
     
    PENSIONISTEN, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,360
    "Synes godt om" modtaget:
    5,818
    Point:
    113
    Holiday Inn Toronto International
    Booket: Air Canada Stop-over værelse
    Status: nada
    Upgrade: Nææ

    Vi havde bestilt 3 værelser men fik 2 da de slog to af værelserne sammen til 2 queen beds. Efter at være glad for Hilton så virker Holiday Inn som en nærig hotelkæde. Vil man have flere kaffekapsler på værelset bliver det ca 10 kr extra per kop. Skulle åbentbart have printet en voucher fra Air Canada inden check-in men kunne sende det fra min telefon. Ankom sent så brugte kun 2 timer på hotellet men kom i fitness og i pool (desværre ingen spa) som trods alt er bedre end 2 extra timer i Air Canada lounge... hotellet ligger 5 mins fra lufthavnen men shuttle kører kun hvert 30 minut hvor vi selvfølgelig skulle vente 29 mins før den kom.

    Ellers et relativt nyrenoveret hotel

    IMG_3905.JPG
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  19. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der tidligere har set IHG-hoteller sælge suiter til samme point-pris som et normalt værelse? Har lige booket en suite på Crowne Plaza Montpellier, der stod i samme pris som deres "superior room".
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,938
    Point:
    93
    Det sker vist en gang imellem, f.eks. kan man hos Holiday Inn Camden Lock i London ofte booke deres Penthouse Studio til samme pris som standardværelset. Er nok op til det enkelte hotel om de vil tilbyde det.
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.

Del denne side