Crowne Plaza Johannesburg The Rosebank
Bookede: Point bargains, whatever double bed
Status: Medlem
Upgrade: Tror det ikke, men læste vist at north skulle være det rigtige 'tower' og der er jeg.
Velkomstgave: 4 chokolader der var en lille smule smeltede i varmen (noget varmere indenfor end udenfor)
Kommentarer:
Allerede ved check ind brillierede de. Måske overspillede de lidt i forhold til så meget andet, men det virker fornemt. Jeg var medlem af klubben så check-in var siddende i dejlig blød stol, med valg mellem vand eller juice samt en muffin. Jeg havde et par dage inden opholdet fået en mail hvor jeg kunne give detaljer om min tur og jeg valgte at der var sightseeing, så de havde forberedt brochurer til mig. Så var der rundvisning, hvor de viste pool, gym og loungen (ikke noget særligt, men da meget hyggeligt at den er der, vin mellem 18-21 og noget der minder om frysepizza i går. Morgenmad 6.30-10.30, den er heller ikke så meget værd, men lidt er der da). Min baggage blev bragt op på værelset imens, og jeg spurgte indtil at jeg havde planlagt at køre til Pilanensburg om det var tosset, og hun tilbød at sende concierge op til mig eller få dem til at ringe, ok ikke nødvendigt, men hun bekræftede at det kunne gøres som en heldagstur! Jeg spurgte til betaling af parkering, men da jeg var medlem skulle jeg bare komme forbi med min billet og så ville hun validere den. Jeg var ret imponeret for ingen status og en pris på 5.000 point per nat.
Det negative: der er glas så man fra værelset kan se ind i bad /toilet. Det er lidt mørkt, men det er ikke noget problem at se igennem, man skal være rimelig komfortable med hinanden hvis man er 2!
Der er en pære der er gået ud i badet, den har blinket lidt de først 2 dage for nu slet ikke at virke, det burde de nok lægge mærke til af sig selv. Jeg tror at shampoen der var her den første dag var brugt og jeg havde kun brugt noget bodywash, så intet af det blev skiftet. Der stod som medlem at jeg ville få en flaske gratis vand om dagen, den var her ikke den første dag, men man kan drikke postevand så det er lidt ligemeget. I dag har jeg haft do not disturb skiltet på til kl 11 og mellem 14.15 og 15.10 hvilket har resulteret i at der ikke er blevet gjort rent. Det er nok ting der alle kunne have været løst med et opkald, men når de giver sig ud for at være så meget burde det i mine øjne ikke være nødvendigt, og så vil jeg hellere brokke mig her end til dem!
Jeg har endnu ikke været så meget i Joburg by, jeg tog på safari og har været på et marked (med super god mad!), men jeg synes lokationen er god fordi det er 7 minutters gang fra en gautrain station, 5 minutter fra et mall, der er restauranter og barer i nærheden og området virker super sikkert i forhold til hvad jeg har læst om andre steder. Der er stadig et bar tiggere her og der som gerne følger med at par meter, men det generede mig ikke at gå til en ATM i mørket.
Derudover er der restaurant, bar og spa på hotellet. De laver en god capirinha, men jameson i en old fashioned går altså ikke. Til 30 kr og gooodt med bitters drak jeg den alligevel! Restauranten serverer nogle gode bøffer, jeg har dog ikke været så imponeret over sidedishes (mashed potatoes/fries). Spa har jeg ikke prøvet, men steam bath skulle være gratis for IHG medlemmer.
alt i alt har jeg det fint med at komme tilbage om 2½ uger, men hvis jeg skulle bo her med en anden ville jeg nok spørge om de har et værelse med lidt mindre gennemsigtige baderærvelsesvægge eller jeg har overset en knap (har prøvet at lede)
Click to expand...