Erfaringer med IHG (Intercontinental, Crowne Plaza, Holiday Inn mv.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jefi99, 28/3/14.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Crowne Plaza Causeway Bay Hong Kong
    Booket: Room with racecourse view
    Status: Gold
    Upgrade: nope...you get what you pay for...
    Har efterhånden været her en håndfuld gange og personalet er super. Det er Hong Kong, så forvent ikke de ligger på knæ for dig!

    IMG_4762.JPG IMG_4763.JPG IMG_4765.JPG IMG_4766.JPG IMG_4767.JPG
     
    Beaglen, Nielspg, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hejsa - er der nogen, der ved, om man optjener IHG-point på bookninger foretaget gennem hotels.com eller lignende?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Desværre - det gør du ikke, i hvert fald i følge t&c. Ligeledes er du ikke berettiget til statusfordele, om end der er nogle med IHG.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    OK - tak for opklaring :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    WP_20171022_17_03_50_Pro.jpg WP_20171022_17_03_12_Pro.jpg WP_20171022_17_02_58_Pro.jpg WP_20171023_11_01_04_Rich.jpg WP_20171020_16_39_16_Pro.jpg WP_20171021_14_59_14_Pro.jpg WP_20171021_16_14_41_Rich.jpg WP_20171021_14_50_22_Pro.jpg WP_20171021_14_42_20_Pro.jpg Intercontinental Miami

    Booked : standard room
    Status : nil
    Upgrade : købte upgrade at checkin til Club Room, 100 usd pr. nat, 34. etage (øverste etage).
    Velkomstgave : kun vandflasker
    Bemærkninger :
    - Club gav adgang til special Club Lounge på 29.etage incl. morgenmad, drikkevarer hele døgnet, Happy Hour 5pm-7pm med masser af lune og kolde snacks.
    - Hotellet er et business hotel, ikke ferie. Ligger lige ud til Biscayne Bay, blot en spadsere sti mellem hotel og bugten.
    - By cykler lige udenfor døren, pris eks. 4 timer/18 usd.
    - Bluewater restaurant på 5. etage ligger mellem pool´en og bugten
     

    Attached Files:

    Nielspg, asf, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    har fået mail fra IHG med "invitation" om at blive intercontinental ambassador.
    koster 200 USD og med det får jeg 10.000 bonus point. Har absolut ingen erfaringer med Intercontinental what so ever, så er der nogen kloge hoveder der kan fortælle mig om dette er en god deal eller ikke...... .?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er ambassador og har netop fornyet. 10.000 points er ca 70 usd værd så det er ikke nok i sig selv. For mig var det en del af mit Accelerate mål og jeg får også 10% rabat på alle indløsninger næste år. Kan godt svare sig hvis du bruger ihg/IC og har en del points.
     
    PENSIONISTEN, Henry og Schlandy "Synes godt om dette"
  8. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    meldte mig ind i IHG pga vores ophold i Qatar tidligere i år, hvilket gav 15.000 point. De ekstra 10.000 point vil så hjælpe godt på vej mod at kunne få brugt pointene til noget fornuftig.... nå, må lige tænke over den her.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ambassador giver—sjovt nok—mest mening hvis du faktisk bruger InterContinental (som i det specifikke brand, ikke resten af IHG), ellers ikke.

    Mellem garanteret opgradering, garanteret(!) 4pm late checkout, de 10k point og den 2-4-1 weekend voucher man får kan der være god værdi at hente synes jeg. Men det kræver man faktisk bor på InterContinental.

    Hvis du bare er ude efter point så ville jeg først se på deres Bonus Points Packages, Accelerate-kampagnen eller køb via cash+points (køb en nat på cash+points, annuller, og så får du flere point refunderet men ingen cash).
     
    PENSIONISTEN, Henry, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Hvis man har planlagt flere eller et længere ophold på Intercontinental, så synes jeg faktisk det kan godt betale sig at købe Ambassador status. Man får en garanteret opgradering, hver gang man bor på Intercontiental. Jeg har tit fået nogle dejlige suiter. Topstatus i andre hotelprogrammer giver en opgradering kun, når der er tilgængelighed. Hotellerne påstår ofte, at det er der ikke.
     
    PENSIONISTEN, Henry, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har brugt Radisson en del det sidste år, og selvom jeg kun har guldstatus, er jeg faktisk blevet opgraderet en del gange - og endda også oplevet, at receptionisten ved check-in undskyldte, at de ikke kunne opgradere, fordi hotellet var totalt udsolgt (og det selvom jeg ikke bad om opgradering).

    Har også haft nogle overnatninger på Marriott, hvor jeg også blev opgraderet en enkelt gang eller 2 (her har jeg kun sølv-status).

    Hotellernes villighed til opgradering kan måske være geografisk betinget. Jeg rejser næsten udelukkende i Østeuropa. Når jeg nu tænker efter, husker jeg også, at jeg oftest fik opgraderingen, når jeg havde en enkelt overnatning - mens jeg ikke kan komme i tanke om, at jeg har fået opgradering, når jeg har haft 3 - 4 overnatninger.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN og Claus Heine "Synes godt om dette"
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Beaglen, Nielspg, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Overnattede på Kimpton Monaco, Seattle i forrige uge. Jeg ankom med bil, og valet parkering kostede USD 42 +tax. Ved tjek ind, nævnte jeg selvfølgelig Kimpton Secret password, og wupti - så var min parkering gratis under opholdet. Det var virkelig en fed benefit i forhold til min forventning om en eller anden gave som nøglering/kuglepen eller noget tredje ej-brugbart.
     
    Nicki Lolk Sørensen, T4L, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Har fået hacket min IHG-konto og fået stjålet 50.000 point der er blevet brugt på to nætter på et hotel i Chicago.

    Nogen der har prøvet noget lignende?

    Har skrevet til deres Global Fraud-afdeling for et par dage siden, men har endnu ikke fået noget svar. Ikke engang et auto-svar...
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  15. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    ikke helt samme, men jeg fik en mail fra IHG for en måneds tid siden omkring de havde lukket min konto, da de have opdaget uvanlig aktivitet.
     
    RasmusH, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  16. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Efter en reminder via Twitter vendte de tilbage til mig i dag, lavede en ny konto og tilbageførte de 50.000.

    Kundeservicemedarbejderen sagde i øvrigt, at hotellet var booket i mit navn, og at det var mærkeligt at hotellet ikke havde tjekket navnet på personen der tjekkede ind... Lidt foruroligende hvor nemt det, er at hacke og bruge pointene hos IHG.
     
    Beaglen, DanielBahn, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Har du forhørt dig, om en i vennekredsen tilfældigvis var bortrejst i de dage?;)
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Holiday Inn Express lige på den anden side af DXB

    Værelse: 1 Double bed with sofabed
    Status: Club
    Andet: Gratis vand.
    Pris: 286 AED inkl. tax = 515 DKK inkl. morgenmad (2 voksne og 1 barn, 8 år)

    Der kunne lige klemmes en dobbeltseng og lille sovesofa ind på værelset. Der var også et skrivebord og et mindre skab. Badeværelset var lidt outdated men OK størrelse, OK håndklæder og der var noget standard sæbe - også i brusenichen.

    Morgenmaden var et eller andet sted rimelig uappetitelig, men holdt man sig fra de varme retter og nøjedes med yoghurt, et æble og ristet brød med smør, så var det helt fint.

    Der var rigtig pænt rent, check-in gik fint, der var gratis parkering i garage og personalet var imødekommende og søde.

    Alt i alt en god oplevelse til en rigtig lav pris og var helt perfekt til en enkelt overnatning ved sen ankomst i DXB. Jeg ville ikke bo her flere dage.
     
    Beaglen, clager, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har to-tre Intercontinental stays i pipelinen (ca 3 dage per ophold). Er lidt fristet af at prøve ambassador? Giver det også andre fordele (som elitestatus) på andre IHG hoteller?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er ambassador og glad for det. Er også IHG plat dog. Du får ikke status hos ihg fordi du køber ambassador.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side