Rute CPH-TLV Måned/år: 05/2015 og så knækker filmen: Plus 208 euro Business 453 euro Fee står fejlagtigt til 5 euro som om det var en flyvning uden for EU. Da jeg skriver til OptionTown for at spørge om de fejlagtigt regner dette for en ikke-eu flyvning er svaret: Dear Customer, Thank you for Contacting Optiontown! Please be advised that prices are dynamic and may change at any time.In order to view the UTo availability, current price etc., please enter your Airline Name, PNR / Booking Reference and Last Name as mentioned on the ticket on our home page at www.optiontown.com. Nu har jeg skrevet en gang til i håb om at jeg kan nå at få lagt et bud på hjemturen...
Når der på optiontown står UTo not available, er det så fordi at flyet er fyldt på Plus og Business? Ruten jeg specifik kigger på er SK902 fra EWR-CPH d. 18.6.2015
Den er i hvert fald udsolgt i Eco+: C9 D9 Z4 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T0 O0 G9 N0 men den tidligere afgang (SK910) ser noget anderledes ud (eco næsten udsolgt): C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E1 M1H1 Q1 V1 W1 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
Ok, tak for info. Ja jeg ærgrer mig noget over at jeg ikke bookede den tidlige afgang som skulle være med den nye kabine, mens den sene har vist sig at være planlagt til ex-LAN maskinen Desværre så koster det en bondegård at ombooke....
Fik OT upgrade fra Go til Plus på CPH-ORD for nogle uger siden. Blev i gaten opgraderet til Business, da SAS "ikke har Plus" på denne maskine længere Ironisk nok havde jeg forsøgt at lægge en OT ind til Business nogle dage før, men den var ikke tilgængelig. OT blev lagt ind fra M til Y nogle måneder i forvejen. Pris ca. 160EUR, som er en absolut fin deal når man ender på C ORD-CPH blev afvist... Havde desuden en LHR-CPH, som gik igennem til Plus også. Pris ca. 60EUR. Lagt ind 5-6 dage før afrejse.
Rute: MXP-CPH Måned/år: 05/2015 Købt klasse: SAS GO + SAS Go (ungdom) OT klasse: SAS Plus OT pris: € 41+1 og 35+1 Købte billet næsten 3½ mdr før afgang. Søgte OT 11. marts - altså lidt over 2 mdr. før afgang. Afslag dagen før afgang på begge bookinger. Bemækninger: Således også afslag på hjemturen. Både for min kæreste som rejser på ungdomsbillet og for mig selv. I øvrigt var flyet 2 timer forsinket, så triple bummer! Flyet var i øvrigt stophamrende fuldt (overbooket).
Flyver CPH-DUB-CPH på lørdag. Tjekkede for sjov i morges, og der stod OTen til 33 € Per vej (med 0 € sign-up fee!) er blevet opgraderet til Z begge veje nu Så det er åbentbart ikke altid bedst at være tidlig ude?? :S
Rute: CPH-SFO Måned/år: 06/2015 Købt klasse: SAS GO OT klasse: SAS Plus + Business OT pris: € 168+5 og 358+5 Købte billet 5 mdr før afgang. Søgte OT samme dag Afslag dagen før afgang. Og her kommer det sjove så, var i CPH samme dag jeg fik afslaget, spurgte i SAS service om flyet (SK935) var fyldt dagen efter hvor jeg skulle med og hvor jeg havde fået afslag fra OT. Servicedaemen sagde at den var næsten helt fyldt, da jeg så kommer hjem havde jeg fået en email fra SAS på næsten samme tidspunkt der tilbød upgrade på min flyvning fra 1500 og opefter, desværre virkede linket ikke, og et par opkald til SAS hjalp heller ikke meget. Dagen efter forsøgte jeg så igen at klikke på linket men der var beskeden selvfølgelig at tilbuddet var udløbet. SAS IT - hvor det kører. Skal så lige siges at SAS var søde ved mig i gaten, men fyldt, det var den!
Fik en mail fra SAS 4 dage før afgang om at jeg kunne gøre ting lidt mere komfortabelt på rejsen fra FCO til CPH ved at komme på Plus - og der var et link deri til optiontown. Ingen signup-fee, og prisen var 33€ når jeg gjorde det fra computeren - og 40 € hvis jeg klikkede ind fra mobilen (??). Valgte at takke ja via computer og den blev bekræftet 2 dage for afgang. 2 pax.
Positivt at de er gået væk fra sign_up fee'en, men spøjst med to forskellige priser. Jeg betalte også 33 €, men på mobil. Er du også booket i Z?
Det var så en upgrade, der ikke var så meget sjov i - da T3 i FCO for en uges tid siden er blevet lukket pga dårlig luft efter branden for en måneds tid siden. Loungen ligger bla i T3 og security var flyttet til T2. Så SAS sender et tilbud om opgradering med adgang til fasttrack og lounge vel vidende at varen ikke kan leveres..... Nuvel: maden ombord på flyet smagte godt, men om den var 33 euro værd, ved jeg nu ikke. Kunne godt finde på at sende SAS en hilsen herom
Jeg har en SAS booking i midten af juli, og jeg har lagt en "option" ind på en opgradering via optiontown, og jeg kan til min store overraskelse se at pengene allerede er hævet fra mit MasterCard, men jeg er ikke blevet informeret op at jeg er blevet opgraderet og vil også mene at det er lidt tidligt. Er dette normalt?
Pengene bliver altid trukket, på det tidspunkt du søger om en opgradering. såfremt du ikke bliver opgraderet, vil de naturligvis blive tilbageført til din konto.
De par gange, jeg har prøvet det, bliver man også tydeligt gjort opmærksom på det i løbet af processen.
Ah okay, synes nemlig ikke at jeg har oplevet dette før når jeg har brugt PlusGrade og Lufthansa - well well, så er alt i skønneste orden
Sikkert jeg kunne sikkert have læst betingelserne mere grundigt, men troede som skrevet at det fungerede på samme måde som PlusGrade...
Rute: FRA-CPH Måned/år: 06/2015 Købt klasse: SAS VIP GO (via Diamant-tilbud) OT klasse: SAS Plus OT pris: € 41+1 Købte billetten ca. 6 uger før afgang Søgte OT dagen efter billetkøb Godkendt ca 41 timer før afgang -> Opgraderet til SAS Business fare, hvilket resulterer i 2000 point + 25% bonus = 2500 EB point Bemærkninger: Nær 100% fyldt på denne A321, men enkelte pladser på Plus.
Rute: CPH-IAD-CPH Måned/år: 06/2015 Købt klasse: SAS GO OT klasse: SAS Business OT pris: € 365+1 Købte billetten ca. 12 uger før afgang og søgte OT samme dag. Godkendt til Business begge veje - begge gange tre dage før afrejse. "Sjov" oplevelse. Min retur-flyvning blev aflyst, hvorefter SAS ombookede mig til United (J), der dog også blev aflyst. Derefter ombooket af United til Lufthansa via FRA - i bookingklasse J - dagen efter. Optjening 200 procent. Afventer nu svar på om jeg får kompensation for forsinket hjemkomst mere end 24 timer. Er selv i tvivl, for oprindeligt var det jo en SAS-flyvning, men United stod for ombooking til Lufthansa...