Rute: CDG-CPH Måned/år: 06/2015 Købt klasse: SAS GO (Youth Fare) OT klasse: SAS PLUS (SAS Business klasse Z) OT pris: € 33+1 Købte samme dag jeg købte billetten. Godkendt tre dage før afrejse
Rute: CPH-BRU-CPH Måned/år: 06/2015 Købt klasse: SAS GO (Q ud og L hjem) OT klasse: SAS Plus OT pris: € 37 x 2 Købte billetten 18 dage før afgang OT-sign up samme dag som billetkøb Godkendt hhv 67 og 71 timer før afgang-> Opgraderet til SAS Business fare, hvilket resulterer i 2000 point + 25% bonus = 2500 EB point pr segment
Rute: CPH-SVG-CPH Måned/år: 06/2015 Købt klasse: SAS GO (O ud og hjem) OT klasse: SAS Plus OT pris: € 36 x 2 Købte billetten 2 måneder før afgang OT-sign up 14 dage efter billetkøb Godkendt hhv 68 og 63 timer før afgang -> Opgraderet til SAS Business fare, hvilket resulterer i 1000 point + 25% bonus = 1250 EB point pr segment Bemærkninger: Nu er der gået 5 flights igennem efter afslag på tur til Milano. Det giver mig måske ikke helt så mange fordele, da jeg allerede kan gå i lounge og få drikkevarer på flyvninger, men trods alt point.
Sas har svaret, at de indsætter lidt extrapoints som plaster for manglende lounge og fasttrack i FCO. Det er da ok kundeservice
2000 - og jeg havde inden skrevet en høflig mail til dem om at jeg måske ikke var voldsomt begejstret for min upgrade lige denne gang. Men fin betjening efterfølgende
For at bevare optimismen kan det jo være, at der blot er tale om, at det nu fremstår korrekt, at man flyver på Plus, men, at der fortsat er tale om en upgrade til en af de 3 høje bookingklasser C, D eller Z, som giver 2000 point for intra EU flyvninger.
Havde overvejet samme, men appen har ikke været opdateret.. Ved dog ikke om de hiver der fra nettet. Jeg var for doven til at ringe og spørge men vender tilbage når jeg ser et papir boarding pass i morgen!
FYI: så kan I se bookingklasse på m.sas.dk ved at slå bookingen op...så man skal ind på den mobile side. Min sidste upgrade stod der også Plus men var booket i Z
Har fået 2 afslag på BRU-CPH & CPH-LHR. OT søgt henholdsvis 7 dage og 2 måneder før, begge afslag modtaget T-27. På BRU-CPH var GO næsten fyldt (dog frit sæde ved siden af mig), der sad 1 på plus (2 eller 3 rækker i en CRJ-900)
Rute: CPH-CDG-CPH Måned/år: 07/2015 Købt: SAS GO Optiontown søgt 40 timer før udrejse. Den ene vej blev godkendt 1 time efter ansøgning og den anden 8 timer efter. Pris 2x43 € - Opgraderet til C begge veje
Jeg har en mistanke om at Optiontown sætter prisen op, jo mere du bruger det. Jeg har prøvet at leje en del med det, og min idé går på at de registrerer email adressen og ikke personen der rejser (der kan selvfølgelig også være flere personer med det samme navn...). Udover dette så hvis du først tjekker prisen på en email adresse og så lige efter tjekker på en anden så er min oplevelse at prisen er den samme. Alligevel er det nu lykkedes mig at få screenshot af samme billet med $6 i forskel med 6 minutter i mellem de 2 søgninger. Den høje pris er selvfølgelig med min normale email hvor den anden var til noget tilfældigt der ville blive fanget af en catch-all jeg har... Jeg synes at have set det ske før, men uden at have fået screenshots af det. Derudover er det min opfattelse at det altid er klart billigere at betale i EUR end USD, selv hvis man skulle betale med et amerikansk kreditkort.... Jeg vil meget gerne høre jeres andre oplevelser, specielt for folk der har brugt optiontown nogle gange. Prøv at tjekke prisen med en tilfældig email, vent noget tid (5-10 min?) og prøv med den email du normalt bruger og se om det bliver dyrere.
De gemmer bookingnummeret når du tjekker, selvom du ikke er logget ind - og kæder ting sammen den vej. Jeg har prøvet at tjekke nogle bookinger uden login - og uden mailadresse - men da jeg så loggede ind, kunne den liste de bookinger, jeg havde tjekket uden login
Hvor meget har du brugt OT? Jeg har taget nedenstående med 6 minutter i mellem i går, og i foregårs fik jeg også forskellige priser ved at skifte email
I en mail fra SAS forleden, var der 7€ forskel om jeg klikkede på linket i mailen fra mobilen eller fra computeren - altså det samme link. Computer var billigst
Jeg har netop købt billetter til EWR med SAS med udrejse 19/9 og hjemrejse 24/9 på Go. Jeg gik straks på optiontown bagefter. Jeg fik mulighed for plus og business på udrejsen til 166/361. Men jeg fik UTO ikke mulig på hjemturen. Det forstår jeg bare ikke overhovedet ikke. Er den virkelig udsolgt? Jeg kan se, at det er den gamle LAN flyver og at man fra SAS har valgt at opgradere alle plus til business indtil 25/9, men stadigvæk? http://move.bcdtravel.dk/sas-plus-passagerer-far-business-til-new-york/
Det behøver ikke at være fordi det er udsolgt, det er bare fordi det er den flyver så vidt jeg har forstået på alle rapporteringer, også fra FlyerTalk. Deres forsøg på at være konsekvente I guess, ved ikke om der er andre forbehold de også tager i mente, men tror det gælder alle flyvninger på med LN-RKP