Erfaringer med Optiontown

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 22/4/14.

  1. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    @tbh hvordan konsekvente?
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det stemmer. Såvidt jeg er oplyst og har set selv på mine rejser, så kan man ikke længere bruge OT når det er LN-RKP som flyver. Den har ingen Plus kabine (selvom SAS stadig sælger Plus på afgange i efteråret, hvor den er sat op og har gjort det hele foråret til Chicago). Planen er vist at alle som køber Plus skal opgrades til Business i gaten, hvis der er plads. Alle som ikke får plads skal have en eller anden form for kompensation i form af travel voucher. Det var ihvertfald den plan jeg hørte rygter om fra Stockholm.

    Jeg har dog stadig tilgode at høre om nogen som har fået vouchers for at sidde i en economy-stol, men med en Plus billet. Flere har tidligere fået bonuspoint når de har klaget.

    Selv oplevede jeg en upgrade fra Plus til Business. Få dage før afgang fik jeg mail om at min OT fra Go til Plus var gået igennem (havde requested meget tidlig og inden SAS lukkede ned for det). I gaten fik jeg nyt sæde på Business ;-)

    Det betyder også at OT ikke er relevant på dette fly. Ingen Plus at opgradere til og Business er normalt helt fuld da alle med Plus-billetter bliver seated her, hvis der er plads.

    Håber de snart får nogle ordentlige Plus-stole i den maskine - eller helt holder op med at sælge Plus-produktet på det når det nu ikke findes, så der igen kan bruges OT og Plus-kunderne (som ikke bliver opgraderet) ikke bliver snydt så meget som idag....

    Maskinen er ellers langt bedre end rygtet i mine øjne. Den er noget slidt i kanterne, men stolene både på Go og Business er langt mere behagelige end SAS gamle kabine. Fully flat i Business og rimelig god siddekomfort i Go med langt bedre IFE end det gamle.

    Problemet er bare at SAS ikke vedligeholder den godt nok. Alt for mange skærme virker ikke og mange stole i business har en masse småfejl. Hvis de gad at prioritere det, så var den nu helt okay i mine øjne....
     
  3. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Tak for svar Flemming. Man kunne slet ikke købe plus på den. Jeg gik ud fra, at det var pga af, at det ville være ret unfair at sælge både plus og business, når man godt ved, Plus bliver opgraderet. Men jeg kan så alligevel gå ud fra, at den er udsolgt på plus/business?
    Jeg har selv tidligere haft en tur i den i en helt fyldt plus kabine, hvor jeg ikke fik bonuspoint selvom jeg klagede. Men jeg er egentlig enig med dig. Det er en helt fin maskine, medmindre man fløj plus.
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Af en eller anden grund, så sælger de ikke Plus når flyet bruges til New York. Men de har gladeligt solgt det hele foråret til Chicago og fortsætter også til Chicago til efteråret (hvor det er planen flyet skal flyve igen efter sommer)... Det betyder så også at der ikke er nogke Plus som skal opgraderes til Business.

    OT er som sagt ikke muligt på dette fly. SAS gør det ikke tilgængelig - hverken på "Plus" eller Business. Så eneste mulighed for Business er opgradering med point - enten på forhånd eller i gate.

    Der er nogle rækker forrest på economy, som bruges til Plus på Chicago (der er også et lille garden som adskiller fra economy). De sæder har lidt mere benplads, men er helt almindelige economy-stole. Det er måske værd at vælge en af disse forreste rækker for at få lidt mere plads, hvis man har Go billet til New York.

    Jeg har hørt om flere som har fået 15.000 point for at klage over den manglende Plus kabine, hvilket kun er rimeligt når de sælger et produkt de ikke har.
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    UTo CPH-CDG (33€) og CDG-CPH (33€) signed op for i november.. så lad os se om de kommer igennem...
     
  6. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    @Flemming Poulsen Jeg endte med at bruge 24 timers returret og tage den tidligere afgang. Nu har jeg uto både ud og hjem.
     
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,136
    "Synes godt om" modtaget:
    8,210
    Point:
    113
    Søgte lige OT på en booking med tilfældig email, det kostede 38€. Med min email, 47€. havde det åbent i 2 faner og forsøgte at trykke videre med den tilfældige email og så hoppede prisen op til 47€ der også
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    ARN-HKG: 288€ til Plus og 627€ til Business (den droppede jeg).

    CPH-ARN-CPH: 43/49€

    HKG-ARN: 199/414€ til hhv Plus og Business

    Fingers crossed
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    På min tur til ARN-HKG/HKG-ARN: 161€ til Plus og 349€ til Business

    gad vist om de tager dem der betaler en højere pris eller først til mølle?
     
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    CPH-MUC
    GO(K) - plus (Z) 33 euro
    billetten booket ca. 2 mdr før afgang og uto bestilt med det samme.
    Modtog bekræftelse ca. 3 dage før afgang.
    1750 flere basis point for 33 euro - ikke så dårlig en pris. Spændende at se om hjemrejsen også går igennem
     
    Kenneth K, Ali Taran, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    577
    "Synes godt om" modtaget:
    1,488
    Point:
    93
    Har en tur i denne uge til Stockholm.

    CPH-ARN på Go (250 eurobonus point optjening)
    ARN-CPH på Go (250 eurobonus point optjening)

    Optiontown til plus kostede 44€ pr. vej altså 88€ de er begge gået igennem.

    Normalt ville jeg få 625 point for sådan en tur på laveste go

    Nu ender jeg med at få 2500 eurobonus point det luner godt her imod at nå Diamant niveau igen.
     
    Rikke Haugen Olsen, asf, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,717
    "Synes godt om" modtaget:
    5,866
    Point:
    113
    Rute: CPH-CDG
    Måned/år: 08/2015
    Købt klasse: SAS Go
    OT klasse: SAS Plus
    OT pris: € 38 UDEN €1 til OT hvor er den blevet af ?
    Købt billet 1,5 måned før afgang på torsdags kampagnen
    Søgt OT samtidig med billetkøb
    Fik email fra OT med godkendelse 66 timer før afgang
     
    Rikke Haugen Olsen og Simon Toft "Synes godt om" dette.
  13. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    577
    "Synes godt om" modtaget:
    1,488
    Point:
    93
    Har fået en godkendelse på Optiontown til SFO til Business. Hvilket sæde ville eksperterne vælge?

    upload_2015-8-23_8-15-34.png
     
    bertil storr "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,362
    "Synes godt om" modtaget:
    5,824
    Point:
    113
    8 H ser spændende ud ;)
    Spøg til side ville jeg nok vælge 5H. Vinduesplads slår Isle-sæde, men det er nok en smagssag - god tir
     
  15. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,157
    "Synes godt om" modtaget:
    4,540
    Point:
    113
    "Har fået en godkendelse på Optiontown til SFO til Business. Hvilket sæde ville eksperterne vælge?

    [​IMG]"

    Jeg ville vælge 6A, flyver ruten hver anden måned og hvis du tager 6A så får du udsigten til Golden Gate og San Francisco under indflyvningen.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    106
    "Synes godt om" modtaget:
    112
    Point:
    43
    Rute: CPH-AAR-CPH
    Måned/år: 08/2015
    Købt klasse: SAS Go (L)
    OT klasse: SAS Plus
    OT pris: € 27/27
     
  17. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    106
    "Synes godt om" modtaget:
    112
    Point:
    43
    Jeg har ingen erfaringen med OT; er det korrekt forstået, at man på forhånd ikke ved hvilken klasse man bliver opgraderet til - og dermed ikke ved hvor mange points man kan forvente at optjene? Ændrer jo lidt fx på CPH-EWR om man går fra 3.000 points o/w til 4.000 eller 6.000.
     
  18. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    577
    "Synes godt om" modtaget:
    1,488
    Point:
    93
    Du bliver opgraderet til Business Saver eller Plus Saver når du flyver til USA eller Asien. I Europa bliver du opgraderet til Plus Flex som giver max point.
     
    AMJ og jacobb "Synes godt om" dette.
  19. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    106
    "Synes godt om" modtaget:
    112
    Point:
    43
    Tak! Dvs. en opgradering af en indenrigsflyvning giver 1.000 points, og en EU-flyvning 2.000?
     
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,136
    "Synes godt om" modtaget:
    8,210
    Point:
    113
    Ja det skiftede til at være sådan en gang i foråret. Vær opmærksom på at de potentielt kan skifte tilbage uden varsel, men det et ofte billige point :)
     

Del denne side