Hvilke dage flyver du Kenneth? Jeg flyver på fredag, og har endnu ikke hørt fra Optiontown på mine Go -> Plus anmodninger.
Jeg flyver torsdag og retur på søndag, så får æren af en premierflyvning. Og vedr. hvorfor lige jeg blev trukket OT i $, det ved jeg faktisk ikke hvorfor den gjorde det, kan være fordi jeg var i Californien på det tidspunkt og OT så tjekkede min IP adresse som jo var amerikansk på det tidspunkt. Har taget et screendump af den OT jeg fik.
Så fik jeg svar. Jeg har ikke fået optiontown fra ARN-Hong Kong. Der er ellers MASSER af plads. Venter stadig svar på CPH-ARN. C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N9
Ja, det er lidt random hvordan og hvem de opgradere ser det ud til, undrer mig også hvorfor jeg ikke røg direkte op på Business!?!
Ja, det glæder vi os til, at høre mere om turen... - hvor mange skal med på første tur her på torsdag?
Især SFO er ofte fuldbooket undtagen Business, der får jeg ofte hvis ikke OT er gået igennem en Diamond Courtesy upgrade.
@frankbrix - jo, jeg købte rejsen, men overvejede, at jeg havde købt een tur senere på året (november), så jeg afbestilte og det der gjorde det, var at det ikke var den nye maskine... . men sidder alligevel og pønser på en tur til Asien lige nu her til aften...
Spørgsmål til optiontown: Hvis jeg min optiontown går igennem på mine go-billetter og jeg kommer op i plus/business, kan jeg så ændre billetten ud fra plus-reglerne? Har en tur her lige om snart (EU), hvor jeg har søgt opgradering på, men muligvis bliver jeg nødt til at cancle - eller alternativt udsætte, hvis jeg kan ændre på plusvilkår efter evt upgrade......Hvis ikke optiontown går igennem, bliver det en cancel, da det er nogle meget billige now or never billetter....
Jeg talte med SAS hotline i en anden sammenhæng og nævnte en optiontown booking, der ikke var gået igennem. Hun sagde henkastet: Ja an se der ikke er flere bonuspladser i den kategori", så tilsyneladende er der en (om ikke delvis) sammenhæng imellem optiontown og bonuspladser. Noget kan i hvert fald blocke det, for jeg har fået afslag på optiontown til Plus selvom der var 20% tomme pladser retur til KBH i netop PLUS og economy var fuld.
Jeg har 2 gange forsøgt at rykke en billet til en tidligere afgang efter en succesfuld OTu intra EU, hvilket jeg gjorde uden problemer i app'en den første gang, den anden gang var flyet desværre fyldt. På samme måde tror jeg du vil kunne rykke en tur til en senere afgang, inden for det vindue de har (kan ikke huske det præcise vindue, men det er <24t) på app'en, så fremt der er plads. Da jeg havde rykket min billet frem kunne jeg have flyttet den tilbage igen, så på den måde tror jeg at du kan rykke din billet af flere gange, uden at være helt sikker. Jeg har ikke erfaring med om du kan ringe og spørge om at få en afgang der er meget senere, men meld gerne tilbage hvis du prøver
@Baadsgaard Jeg tror absolut ikke du skal regne med at kunne ændre billetten. Det er rigtigt at der var en periode efter SAS indførte muligheden for OptionTown på europæiske ruter, hvor man blev opgraderet til en almindelig SAS Plus bookingklasse (eksempelvis A) med muligheden for at ændre billetten, men dette synes nu permanent at være ændret så man istedet placeres i den ikke-refunderbare SAS Business bookingklasse (Z), med et typisk ombookingsgebyr på 300€. - Hvilket jo på sin hvis er fair nok, eftersom det netop er fleksibiliteten man fravælger for at få Plus produkt opgraderingen billigere. Bemærk at du bør tænke dig godt om, hvorvidt du vil vente med at forsøge at ændre afgangen. Hvis du afbestiller efter du er opgraderet, vil opgraderingsprisen nemlig ikke blive refunderet, det vil den derimod hvis du afbestiller inden afrejse og før opgraderingen er gået igennem.
Hvis jeg skulle rykke den, vil det blive nogle uger senere - så går nok efter at cancle og få optiontown retur - hvis jeg beslutter mig at cancle....
Interesant, har en flyvning med SAS på en SQ billet og der er det muligt, at opgradere via OT.. troede jeg ikke man kunne...