Erfaringer med Optiontown

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 22/4/14.

1. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    "Synes godt om" modtaget:
    5,824
    Point:
    113
    Der har været tidligere samtaler vedr. kufferter. Siden begge ture er med SAS og det længste segment har 2 styks tillalds, så tror jeg ikke du får problem med at få tjekket kufferterne ind i AAL.

De er igang med at opgradere de første A340 nu (red. dem der flyver til PVG), men dog vil de først servicere de nordamerikanske ruter. Så du kan nok først forvente en ny kabine fra en gang i foråret/sommer 16
    du kan se hvilke fly der er opdaterede her: https://scandinaviantraveler.com/dk/newcabin
    og velkommen til bonusfeber (/insideflyer :S )

Senest redigeret: 12/10/15
  2. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Hej alle,
    Jeg er ny på dette forum, men håber at nogle af de garvede medlemmer kan hjælpe med et svar. Jeg har selv prøvet at undersøge på nettet uden held.

Jeg skal i december måned i år flyve flg grundet forretningsrejse;
    CPH-EWR-IAH (SAS Go bestilt)
    indenrigs IAH-SFO
    SFO-CPH (SAS Plus bestilt)

Overvejer upgrade på turen derover fra CPH-EW fra SAS Go til SAS Plus. Pris er pt. 216 EUR.

Vi 3 kolleger som skal afsted og billetten er bestilt sammen via rejsebureau som vi anvender. Når jeg trykker på PNR kan jeg se alle vores navne. Spørgsmål:

1) Prisen på upgrade er pr. passager? (må være ja)
    2) Er det muligt kun at søge upgrade for mig selv, trods at vi er flere på ét reservations nummer? (Vil formentlig skulle betale denne af egen lomme, og dermed ikke interesseret I at de andre også bliver fanget af upgrade)
    3) Kommentarer?

På forhånd tak for Jeres tid og hjælp :)

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,654
    26,815
    Point:
    113

Hej og velkommen til.

Desværre er det således at OptionTown gælder for alle rejsende på bookinger (PNR). Så I dette tilfælde er det 3x216 euro - som er en fin pris syntes jeg for bedre komfort og ekstra EuroBonus point.

Så du skal lokke de andre med desværre og ellers sørge for at fremtidige bestillinger laves på separate bookinger :)

Hilsen
    Henrik

Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    182
    446
    Point:
    63
    jeg er en del opdateringer bagud mht erfaringer med Optiontown.
    jeg har altid været lidt skeptisk overfor optiontown, det lød lidt som et pyramidespil eller en free lunch i mine ører. Men efter at have fundet bonusfeber kunne jeg se andres erfaringer var positive.
    Så med family account hos SAS prøvede jeg lykken og opgraderede familien (3) CPH-NCE-CPH denne sommer - success, dvs jeg i alt indkasserede 12000 EB points på sommerferien i stedet for 3000 og så var jeg jo hooked! næste forsøg var en arbejdstur CPH-SVG-CPH igen success.
    så hvorfor ikke prøve igen da fruen og jeg skal til Berlin i Efterårsferien? (Jr. var på sin første UM tur :)) der var gevinst på udturen men ikke på hjemturen, dermed første afvisning, så status er 5 flyvninger med og en uden. priserne har ligget på 37, 40 og 43€ afhængigt af distancen.
    Nu er jeg spændt på hvor lang tid UT er om at føre den afviste tilbage på min SAS mastercard - det er nu 7 dage siden og jeg ser ingen tilbageførsel på transaktionerne, men mon ikke det ordner sig?
    jeg vil helt klart benytte mig af UT lotteriet i fremtiden hvor Plus var for dyr på bookingtidspunkt, eller er en arbejdstur hvor Go er standard.

tbh, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  5. rasmus.emil

rasmus.emil VIP medlem

Beskeder:
    163
    344
    Point:
    63
    Det er rigtigt hvad Henrik skriver at en OptionTown gælder for alle rejsende på den pågældende booking (PNR). MEN, hvis du har bestilt rejsen direkte hos SAS ville jeg anbefale at ringe til deres kundeservice, så vil de kunne skille dig fra den eksisterende booking, så du har mulighed for at søge opgradering alene. Har du derimod bestilt jeres billet hos et rejsebureau, vil der sandsynligvis være et gebyr for dette. :)

jtraveler og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,245
    3,062
    Point:
    113
    - Hvis check-in er strikse, så ville du nok komme til at betale for ekstra bagage på indenrigsflyvningen, men jeg tror nu ikke, at det vil ske, når du rejser på plus på hovedsegmentet.

- PVG opereres udelukkende med 340'ere og de er som bekendt netop begyndt med retrofitting af disse. Første 340'er (KBA) er færdig omkring den 31/10. Herefter ca. en retrofitting færdiggjort en gang om måneden. Hvis du ser på SK997, så er den de sidste 6 dage opereret med 5 forskellige maskiner. Så kan du jo selv regne lidt på sandsynligheden :)

Her er planen indtil videre, men der kan jo godt opstå forsinkelser.
    KBA planlagt færdig 31/10
    RKF planlagt færdig 28/11
    KBM planlagt færdig 26/12
    RKG planlagt færdig 27/1

Du kan jo evt. checke sædekonfigurationen på expertflyer. Hvis business har 1-2-1 i config eller economy starter på række 30, så er det en ny kabine.

7. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,245
    3,062
    Point:
    113
    Har lige signet op på en UTo til + fra IAD-CPH. Kostede 226 EUR, så det var lidt dyrt. Husker jeg har givet 150 EUR til SFO engang. Hvad er egentlig billigst at betale i USD eller i EUR?

8. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    182
    446
    Point:
    63
    Er det fra Go til Plus?

9. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,138
    8,216
    Point:
    113
    Min oplevelse er at EUR altid er billigere end USD (endda før valuta tillæg). Vælg land på forsiden for at tjekke begge.

Kenneth K og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    CPH-ATH 44€, opgraderet 2 dage før afgang.
    Retur ATH-ARN-CPH, havde OT på ATH-ARN 44€: afslag 1 dag før, smækfyldt Go kabine, pladser tilbage på PLUS - I don't get it...

clager, alexanderln og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  11. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    Så lige på den norske insideflyer.no følgende indlæg:

´Denna passagerare har fått uppgradering två gånger de senaste 6 månaderna vilket är maximum för de antal man skall kunna få, enligt de business rules SAS satt upp.´
    Skrevet tilsyneladende af en som kender en fra SAS.

Av for en satan hvis det er korrekt. Jeg kan ikke umiddelbart se mønsteret i mine afslag dog.

Nogle tanker om det her i danske univers?

AMJ "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,824
    Point:
    113
    Dette lyder mere som en "regel" for diamond-up'en. OT er en betalt service, så kan ikke forestille at de vil afvise dig af den årsag. Har selv også brugt 5 OT de sidste 6 mnd, og alle gik igennem, så tror ikke det er noget du kan regne med :)

isolCBflyer og THammer "Synes godt om" dette.
  13. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,656
    Point:
    113
    Ja lige præcis. Det er Diamond reglerne, sådan som jeg har set og læst det.

isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  14. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    Nå fint. Tak for svar.
    Puh I stakkels Diamond'er....Hvad I dog ikke skal trækkes med af regler ;)

Kenneth K og JacobBruun "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,245
    3,062
    Point:
    113
    Ja, det var vel noget nær 500 EUR til Business.

16. Rikke Haugen Olsen

Rikke Haugen Olsen VIP medlem

Beskeder:
    309
    705
    Point:
    93
    Jeg skal til IAD i starten af marts. Jeg har fået en business uto på 516 euro. Den er faldet fra 700 euro. Hvordan synes I det lyder? Jeg fik billetterne til 3.000,- Jeg kan også forsøge at opgradere med point.

17. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,138
    8,216
    Point:
    113
    For mange penge for mit budget.. Specielt vestpå... I forhold til point kommer det an på hvordan du normalt bruger din point, men 40.000 mod ~3900* kr er umiddelbart ikke helt dårligt, men kan selvfølgelig gøres bedre..

*3900kr minus 3750(?) Basis point

Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Søgt om upgrade fra GO til PLUS på SK963 ARN-HKG i august for afgang i morgen pris € 165 og har lige fået en mail at den desværre ikke gik igennem. Jeg har sæde 32B så jeg håber jeg får en EBD softblock.

Kristian, tbh og clager "Synes godt om dette"
  19. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Har lige fået en mail fra SAS med en courtesy upgrade til Plus - 24 F. Dejligt; får min OT refunderet og stadig på Plus. Jeg må en sjælden gang rose SAS :)

Henrik Olsen, Peter Krogh Frausing, Kenneth K og 8 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @Ulrik - nu er det svært.. hører den til BIIP tråden eller Diamant Perks.. - men fedt nok det virker da...

Ulrik og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side