Erfaringer med Optiontown

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 22/4/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det tror jeg du kan hele året. Er der ledige sæder fremme i kabinen vil de gerne tjene pengene.

    Alle mine ture har været udenfor feriesæsonen og har 100% succesrate :)
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har haft lidt blandede erfaringer med Optiontown. Har benyttet dem gennem rigtig mange år, og det er desværre meget svært at forudsige om upgraden går igennem. Generelt vil jeg sige, at jo tidligere man signer op, jo bedre (og ikke mindst billigere).

    Jeg havde en flyvning til Tokyo og retur fra Shanghai, hvor jeg signede up til en UTo til SAS Plus begge veje. 2 dage inden turen til Tokyo signede jeg endvidere op til business. Ingen upgrades gik igennem. Flyet var ellers ikke helt fyldt på business, så jeg undrede mig lidt.
    Optiontown1.jpg

    For en måneds siden fløj jeg SFO-CPH og her blev jeg med succes opgraderet til business. Her var flyvningen ellers fully booked på economy og plus var også helt fyldt. Der endte kun med at være 2 sæder ledige på business.
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Som udgangspunkt kan man sige, at hvis den klasse man oprindeligt er booket i er fuldbooket eller overbooket, så er chancerne for en upgrade stor. I sådanne tilfælde ville SAS alligevel skulle opgradere nogle og kan lige så godt få pengene for det.

    Når der er god plads i den kabine man oprindeligt er booket i er min erfaringer at det er lidt mere hit or miss. Såvidt jeg ved gør de det med vilje, da man helst ikke skulle kunne regne sig frem til hvornår man bliver opgraderet. På min sidste opgradering var der god plads i alle klasser og de gik igennem, men jeg har også set eksempler på det samme, hvor en OT ikke gik igennem.
     
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Min 7. gang med OT og endnu engang et positivt svar (SAS Go --> Plus) på lørdag fra ARN-EWR.
    Hjemmesiden ser dog lidt forældret ud, men har virket alle gange med mig indtil videre (7, 9, 13) - og denne gang var vi endda 3 personer på en PNR!
    Flyet ser også fuldt booket ud, med ingen ledige pladser i Economy.. hvilket gav pote :)
     
    Henrik Olsen og Frequie "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Skal med SK935 til SFO på lørdag den 1. november og er netop lige blevet bekræftet upgradet fra Go-> Plus. Havde denne gang kun valgt en upgrade til plus, da upgraden til business var over 700 euro. Skal nok checke belægning og afgive en lille trip-report i min rejselog.
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg gik 0 for 2 sidste uge på Go->Business til/fra USA :(
     
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvad gav du for den upgrade og på hvilken rute?
     
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Se @Henrik Olsen s svar ovenfor. Hvis der er fyldt op på økonomiklasse vil SAS jo hellere flytte folk op ved at få betaling for det frem for at give gratis upgrades. Og sandsynligheden for fyldt økonomiklasse er vel størst i ferieperioderne.
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    CPH-ORD for $537 og EWR-CPH for $491 mener jeg. Som sagt gik ingen igennem og jeg sad på række 33 eller whatever... Første gang jeg prøvede Optiontown og indtil videre har de bare fået $10 fra mig...
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Fair nok. Ærgeligt. Det var ikke helt tydeligt, hvad du mente med dette.

    Har også selv været uheldig tilbage i marts, men de sidste 2 UTo'er har jeg altså haft held med. Denne upgrade til Plus var dog lidt dyrere end normalt. Måtte slippe 208 EUR mod de 150 EUR som jeg ellers tidligere har givet ved at være lidt tidligere ude.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg mente bare at de tager $5 per tur selvom man ikke får den... Jeg betalte 2 uger i forvejen.
     
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, det er vilkårene. Det går garanteret kun til optiontown og ikke SAS.
     
  13. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Det er nu muligt at byde på opgraderinger indenfor Europa, for rejser med SAS, altså fra GO -> PLUS

    Eksempelvis har jeg fået muligheden for at opgradere for 34€, samt et gebyr på 1€, på ruten GVA-CPH

    Måske vi stadig havde haft Business indenfor Europa, hvis dette var introduceret noget tidligere... ?
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Kunne du evt. linke til, hvor du ser denne mulighed? Får man i øvrigt dobbelt point, hvis man bliver opgraderet? ..mener du Optiontown?
     
    Senest redigeret: 30/10/14
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Ja, du gør- Du får tildelt en ny bookingklasse (senest blev jeg upgraded fra Go --> Plus, EWR-CPH) og fik bookingklasse B (200 % points) :)
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Fedt nok. Det må jeg prøve. Men hvor er denne mulighed. Er det noget, der dukker op, når man trækker sin booking frem?

    EDIT: Fik ikke lige registreret, at det var med optiontown. Joh, det ved jeg jo godt, hvordan fungerer. Doh! Bruger det selv.
     
    Senest redigeret: 30/10/14
  17. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Prøvede lige med min tur til TXL i december. Billetten koster 399 kr. Samme billet i plus - 767 kr. Opiniontown upgrade 53€ (ca. 395 kr.). Dvs. at det vil koste mig 794 kr. for upgraded plusbillet (som jeg ikke en gang er sikker på at få) imod 767 kr. som den kan købes for hos SAS pt. Det giver ingen mening!!

    ....Men jeg kan få det billigt - kun 1€ :D - Det er en ommer...
     
    Senest redigeret: 30/10/14
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Der er andre flyvninger hvor der er væsensligt større forskel i prisen på Go --> Plus og der kan det da være en mulighed.
    Og du får de 53 € retur på dit kreditkort, hvis ikke du får upgraden.

    Jeg har netop set at jeg også er blevet tilbudt SAS plus på en United Codeshare (for 1€ + 25 €). Det vil jeg lige undersøge nærmere. Da bookingklasse Y el. B hos United giver 200 % points, kunne det da være interessant hvis man fik bedre bookingklasse. Selvom jeg tror det er en fejl. ;)
     
  19. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Det er jeg med på. Jeg har også normalt gode erfaringer med Optiontown. Der skal bare altid være en økonomisk gevinst ved at bruge Optiontown frem for at booke i plus/Business fra starten af ellers falder konceptet til jorden.

    Jeg så gerne at man fx. brugte Smart Upgrades eller lign. som Austrian bl.a. bruger, hvor man kan byde på en upgrade.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Er netop checket ind på SK935 til SFO i morgen, hvor min UTo gik igennem. Noterer mig også denne gang, at man nu kan ændre afgang. Betyder det, at jeg i praksis ville kunne tage flyet søndag istedet på SAS Plus? Er der nogen som har prøvet at ændre afgang? Der er det jo ikke sikkert, at man ville have opnået en upgrade.
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.

Del denne side