Skal til Frankfurt på mandag og har stadigt ubrugt airline reimbursement på et kreditkort så kan lige så godt skyde det af på OT. Er pt booket i henholdsvist O og T så vil gå fra 500pts til 2.000 pts CPH-FRA Go->Plus = $52 per person FRA-CPH Go->Plus = $52 per person Gik igennem begge veje.
Hej Jeg skal til NY med SAS i April, og har skrevet mig op til optiontown fra eco til Plus. Hvis denne ikke går igennem, kan jeg ansøge om pointopgradering hjemmefra. Såfremt denne går igennem, vil jeg så stadig kunne bruge fast track og lounge? Jeg er klar over jeg også kan spørge i gaten, men vil så går glip af fast track og lounge, og er desværre kun sølvmedlem hos SAS. på forhånd tak!
Når du ansøger om en stand-by pointopgradering, har du ikke adgang til lounge eller ekstra bagage. Af nedenstående side fremgår det dog ikke hvorvidt Fast-Track sikkerhedskontrol indgår, men jeg tvivler. Vilkår for Stand-by-opgradering med SAS
Hej, Jeg ville forkæle min bedre halvdel, og anmodede derfor om UTo via OT fra Eco til Business på vores flyvning fra Shanghai PVG til Ho Chi Minh SGN med Vietnam Airlines. Den gik igennem, og vi havde en dejlig 4,5-timers flyvning, dog i en lidt gammel kabine. Vores oprindelige economy billet var kategori T (ikke pointgivende) Efter opgraderingen blev billetten til en J, som gerne skulle være pointgivende. Jeg fik dog ingen point for turen, og da jeg forsøgte at claime Flying Blue miles fik jeg at vide, at flyvningen ikke var pointgivende. Er der nogen der har nogle vise ord her - det er måske fordi at den oprindelige billet ikke var pointgivende, at jeg ikke kunne få noget, for så vidt jeg kan læse mig til på OT, får man point efter den opgraderede billet?
http://www.vietnamairlines.com/en/before-you-fly/option-town/upgrade-travel-option Hvad jeg kan læse på deres egen side er, at man kun får miles fra den oprindelige bookingklasse. Så tror desværre ikke du kan få noget for den - men sjovt at høre det virker med andre selskaber!
Er det bare mig eller er Optiontown blevet lidt dyr? Har lige betalt 525$ for CPH-SFO og 550$ for EWR-CPH.
Ja. Det er ikke meget under hvad C på tilbud ellers kan fås til. Jeg synes fidusen er begrænset medmindre man vil flyve non-stop med SAS...
Man får også mange flere EB point end hvis man køber *A business pa tilbud. Men jeg synes bare at huske at det har været en del billigere før i tiden.
Marts 14, hvor der ikke er gode business tilbud endnu. Så på den måde er det vel ok. Specielt hvis man får lov at prøve SAS' nye businessklasse.
Spørgsmål til Optiontown eksperterne: Expertflyer viser følgende tilgængelighed for CPH-SFO C9 D9 Z3 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L0 T0 O0 G9 N0 og for EWR-CPH C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W9 U9 K0 L0 T0 O0 G8 N0 Hvordan ville I ud fra det vurdere chancen for en upgrade til business hhv. economy plus?
AGP - CPH 2 pers opgraderet til Plus (Z) - oprindeligt en Go Light billet, men nu siger den 2PC baggage på eticket. Vi får dog ikke brug for det Pris: 39 € (0 € sign up) pr stk Prøver at se om vi kan rykke afgangen i App'en når vi skal tjekke ind
Har lige købt min første OT CPH-NCE 40 € (0 € sign up) NCE-CPH 38 € (0 € sign up) Det er vel en rimelig god pris for 2* 2,5 times flyvning.
Jeg kan sige af min egen erfaring og alle vores norske med bloggere på den norske søsterside, at det har ingen betydning hvor mange ledige pladser der er i de forskellige klasser, du kan blive afvist på en OT, selvom plus/business er tom, men jeg har så også oplevet at få en OT og så komme ombord hvor plus er helt fyldt. Så det er et lotto spil.
Der vil jeg være være delvist uenig. Kan ikke se et mønster på europæiske flyvninger, men det er en tendens at man kun får OT på Longhaul når der er (næsten) fyldt i Go.. at de så noglegange afviser OT for efterfølgende at give gratis Diamond Up kan man måske undre sig lidt over
Dog ikke optiontown. Men IAD sk0925 3/3. Jeg har søgt point opgradering. Hvad tænker I? Får jeg den? Hjemtur 7/3 sk0926. Får jeg den? 2 pax plus lapchild. Det er irriterende man ikke kan søge både optiontown og point. Optiontown var dog anyways for dyr på den her.