Hvis du skal rejse 25/4 så skulle den blive behandlet. Mener faktisk at de behandler afrejser til 26/4 også. Den nye løsning skal der bydes på 48 timer før, så den kan bruges på rejser fra 27/4
Underligt når man tænker på at EB er rimeligt familievenligt. Nå det er vel bare endnu en grund til at holde sig til OW...
Ja. Øv. Altså man må jo respektere det, hvis det er det de ønsker. Jeg rejser jo ligesom @jakobv84 ofte på biz med børn og jeg har aldrig haft problemer med det. Heller ikke med medpassagerer.
Jeg rejser også ofte med barn, men synes egentligt det er helt okay. Den nye business kabine egner sig egentligt heller ikke specielt godt til at rejse med børn. Har set rigeligt med eksempler på børnefamilier (og for den sags skyld også voksne uden børn), som ikke forstår at tage gensyn til de øvrige passagerer. Senest til LAX hvor to børn fik lov at løbe frem og tilbage i midtergangen det meste af turen - mens forældrene så film. Jeg kan fuldt ud acceptere at vi må vente til junior bliver 12 år selvom han altid har opført sig eksemplarisk på fly og ved hvordan man opfører sig (med en mor som er purser, så er der strikse regler for det) Vi trives fint på Plus når vi rejser med junior.
Tja jeg er ikke enig. Som du selv er inde på er voksne lige så skyldige og man kan jo sagtens købe en business billet på almindelig vis eller indløse points. Jeg har rejst på C med 1-2-1 opsætning med infant i eget sæde uden problemer. Jeg vælger at håbe der er en anden grund til de har lavet reglen end hvad vi diskuterer.
Tja - hvad f.... Gør den kloge NU! Har betalt 2 OT go -> Business til nytår 14k cph-mia i princippet kan de jo vente til jeg ikke bliver oograderet før de refunderer, og hvad pokker skal man byde, jeg føler mig sgu lidt "fucked" her...... SUK - jeg tvivler på det bliver en forbedring, det ville jo ligne SAS dårligt......
Jeg ville nok skrive til SAS og hører hvad de vil gøre i denne situation. Der må jo være mange som har OT bud lagt - måske de blot vurdere dem som er der resten af det aktive schedule?!!?
Nu står der på opgraderingssiden: If your flight is scheduled starting April 25 please contact Optiontown to get a refund. Så kan du nok ikke bruge OT på din tur.
Jeg har lige talt med SAS og de siger pengene fra optiontown automatisk bliver returneret efter 25 april.
Betyder det så at der ikke er nogen opgraderings muligheder for ture 25/4 og 26/4 ? Hvor svært kan det være at planlægge sådan en operation i så god tid at man kan orientere sine kunder klart om hvordan de bliver påvirket ?
Såvidt jeg har hørt, så vil OT opgradering blive behandlet for afgange t.o.m. 26/4 og den nye upgrade mulighed for afgange fra 27/4. Dvs. sidste dag OT blive behandlet er 25/4 for afgange til d. 26/4.
Det er også sådan jeg har forstået det fra SAS. Så tror faktisk kundeservice denne gang har givet korrekt information. Hvis OT laver rod i det og ikke refunderer kort tid efter 25/4, så ville jeg bare sende dem en anmodning og refusion indenfor f.eks. 5 dage. Sker dette ikke er det vel bare at kontakte kreditkortselskabet og "dispute" transaktionen. OT skriver jo selv at de ikke kan levere det bestilte efter 25/4, så det må være bevis nok for at få pengene tilbage fra kreditkortselskabet.
Ja, det bliver jo spændende at se. Altid sjovt at handle med firmaer baseret på rene rygter om den vare de leverer .... Pt. indikerer deres hjemmeside ihvertfald noget andet: "If your flight is scheduled starting April 25 please contact Optiontown to get a refund" Under alle omstændigheder ville jeg nok have bedt den 9. klasses erhvervspraktikant EB har givet ansvaret for at orientere deres kunder, besked på at skrive en mere præcis forklaring af hvilke Optiontown order der bliver behandlet, og hvilke der bliver annuleret. Det må sgu' da være muligt ...
Rute: IAD-CPH Dato: 10/4-2016 Købt klasse: SAS vip go OT pris: 540 Eur Købt billet: december 2015 Søgt OT 2 dage før afslag dagen før afgang. opgraderede med point til busines = dejlig tur hjem !
Jeg tjekkede i dag om jeg stadigvæk ville kunne købe en OT til en rejse til NYC den 22. november. Den bliver stadigvæk tilbudt. Det er ikke særlig seriøst, når man nu ved at samarbejdet stopper........
Ikke for ellers at forsvar det, men jeg synes i det mindste at det er et stykke tid siden at jeg har set det ekstra gebyr for forbrugeren på OT.
OT gebyrer forsvandt helt i efteråret 15 - jeg kan ligesom andre også stadig søge uTO til rejser om 3-4 måneder hvilket er useriøst men vel ligger i Indien hos OT. Kan godt forstå at SAS ikke længere vil være med i klubben af 3. verdens selskaber som Bangla Biman, Egyptair, Vietnamair ,Inselair, Air Asia X, Air India etc der bruger Optiontown til deres kunder!
Rute: CPH-ARN_LAX Dato: 17/4-2016 Købt klasse: SAS + OT pris: €375 Købt billet: 20 jan Søgt OT 2 april afslag 2 dage før afgang. Ville ikke opgradere da jeg sad på et godt sæde 21H. de 2 forreste paldser så ud til at være blokerede og ingen sidemand så ville ikke fyre 25K points af. + kabine var 25% fyldt, go ca. 90%, og ikke mere end 10 min efter bording kommer der s** 2 svenske damer og sætter sig på sæderne foran mig, og straks er der SAS personalemøde med kabineansatte og de to madammer - nedtur især fordi at under hele flyvningen valgte de selvfølgelig af sætte deres sæder i "hvilemode" Var så sur jeg tømte flyet for smoooties!