Hej Peter. Har selv prøvet af ren nysgerrighed, men tror der er sat begrænsninger op for ændringer. Sidst fortalte hjemmesiden mig bare at reservationen ikke kunne ændres online. Derudover ændres billetprisen til 0 kr (hvis købt via SAS.dk) så det hele ser lidt underligt ud :S Så tror kun du kan bruge din oprindelige afgang God fornøjelse med SK935 (har selv læst på Berkeley nær SF, så det er en af mine yndlingsafgange ) og har selv en UTo på SK936 her om små 3 uger - og X'er fingre.
Mange tak og ilm. Jeg var lige inde og checke sæder igen (har valgt 14H) og ser der kun er 2 tilbage på SAS Plus (det er ikke overraskende 2 midtersæder 16E og 17E), så der er godt fyldt op.
Har kun fløjet SK936, ikke mod SFO endnu, så det er første gang for mig. Den er tilsyneladende overbooket på Go i morgen, og sidst jeg checkede var der kun 2 pladser på Plus (edit: nu kun 1 plads), så gode chancer for upgrade...håber jeg. Iøvrigt er jeg lidt nysgerrig på hvilken maskine det mon er. Umiddelbart kan det kun blive OY-KBM (som lige nu står i Washington), da alle andre A340'ere er på vej mod andre destinationer. Ellers kan det blive LN-RGK (som lige nu står i EWR efter at være ankommet fra OSL), men det kræver de swapper den rundt med 330'eren (LN-RKM) fra CPH.
Mht. til opgraderinger indenfor Europa, kunne noget tyde på at der var tale om en teknisk fejl. Angiveligt skulle det havde været en fejl fra Optiontowns side, som er blevet rettet og dermed findes muligheden for at opgradere på short-haul ikke længere tilgængelig Jeg kontaktede SAS i går aftes, som bekræftede at der var tale om en fejl. Medarbejderen konstaterede samtidig at der i deres interne system, ikke var registreret en anmodning fra Optiontown. Noget tyder altså på at der, desværre heller ikke er nogen chance for at blive opgraderet hvis man har budt på en. Jeg blev lovet at, jeg ville blive kontaktet igen i næste uge, hvis der kom nyt sagen.
Takker for info og hold os gerne opdateret. Det var ellers en spændende ting om det var blevet en mulighed.
Så fik jeg svar fra SAS. Angiveligt er dette nye produkt (opgradering til PLUS indenfor Europa) permanent blevet tilgængeligt fra idag. Der bør følge mere officiel information fra SAS snarest.
Enig. Tænkte over hvad jeg selv ville give for en intra Europa på under 3t og tænkte umiddelbart en 200-300. Vel mere værd for dem der ikke er Guld da der jo kommer lounge adgang og fasttrack oveni...
det er en smart måde også for os der er tvunget til at flyve økonomi, at optjene point lidt hurtigere og uden at overskride virksomhedens rejsepolitik...
Netop. Skulle lige til at skrive det samme. Nogle gange er det ikke til at overbevise ens overordnede/rejseafdelingen om at flyve på plus. Hvis det kan lade sig gøre for nogle få 100 kr og samtidig køre under rejsepolitikradaren på arbejde, så er det jo en fantastisk mulighed for at få en del flere point.
nu er den så tilgængelig alligevel, for 1€+34€ for en EBS, rejse den 14/11 (om ca 75 timer). Det blev et nej tak denne gang, men et datapunkt for priser
Jeg fik endnu engang foreslået UTo til SAS Plus for en United Codeshare til 25 €, men sagde nej tak, da jeg gætter på det stadig vil give samme sæde, men dog interessant hvis det ville give bookingklasse Y el. B og derved 200 % points. Og i dag fik jeg mit FØRSTE afslag efter otte succesfulde forsøg! så SK909 CPH-EWR i morgen foregår desværre på økonomi (men heldigvis på række 31 med massere af benplads!)
Yep Optiontown gav også mig muligheden på United codeshare. Nu må vi se om CPH-IAD og ORD-CPH (Y->C) går igennem for mig på næste tur. Er også booket ind på række 31 i første omgang... Det er altså dyrtkøbte points hvis det kun er derfor og jeg tror pt ikke på deres evne til at eksekvere sådan en upgrade -- indtil jeg hører noget andet herinde.
Lad os håbe den gør det... så du forsøgte heller ikke United codesharen? "Heldet" var lidt med mig alligevel. Fik ikke min upgrade på SK909, men grundet forsinkelse måtte de flytte mig til CPH-ORD i stedet... og upgradede mig fra Economy til Plus og derudover står min United-flight nu til Bookingclass Y, så X'er fingre for 200 % EB-points
Jeg skal med SK935 igen på lørdag til SFO og havde endnu engang signet up til en UTo - denne gang UTo til både Plus og Business. Billetten var købt på kayak.com (via vayama) som ikke giver et alt for godt indtryk i bookingprocessen, men alligevel har jeg kunnet hentet reservationen frem på sas.dk efter at være logget på min profil. Fordelen ved det er, at man får tilsendt en ny rejseplan af SAS, så snart der er en bekræftelse på upgrade. Nedenfor fremgår, at jeg skal flyve på Z-klasse (ændret fra T-klasse). Jeg fik bekræftelse af SAS her kl. 15.15, men har endnu ikke fået bekræftelse fra Optiontown. På sidste tur da jeg fik tilsvarende rejseplan fra SAS, der afslørede upgrade, fik jeg altså beskeden fra SAS 19 timer og 36 minutter før beskeden fra Optiontown. Og det er jo meget rart med en bekræftelse så hurtigt som muligt, så man ikke skal rende rundt og være bekymret for at man går glip af dobbelt point