Erfaringer med Optiontown

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 22/4/14.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hej Peter.
    Har selv prøvet af ren nysgerrighed, men tror der er sat begrænsninger op for ændringer. Sidst fortalte hjemmesiden mig bare at reservationen ikke kunne ændres online.
    Derudover ændres billetprisen til 0 kr (hvis købt via SAS.dk) så det hele ser lidt underligt ud :S Så tror kun du kan bruge din oprindelige afgang :)
    God fornøjelse med SK935 (har selv læst på Berkeley nær SF, så det er en af mine yndlingsafgange ;) ) og har selv en UTo på SK936 her om små 3 uger - og X'er fingre.
     
    Henrik Olsen og PeterA "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Mange tak og ilm. Jeg var lige inde og checke sæder igen (har valgt 14H) og ser der kun er 2 tilbage på SAS Plus (det er ikke overraskende 2 midtersæder 16E og 17E), så der er godt fyldt op.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg tror der er mange der har SK935 som favorit - gælder også mig :)
     
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har kun fløjet SK936, ikke mod SFO endnu, så det er første gang for mig. Den er tilsyneladende overbooket på Go i morgen, og sidst jeg checkede var der kun 2 pladser på Plus (edit: nu kun 1 plads), så gode chancer for upgrade...håber jeg.

    Iøvrigt er jeg lidt nysgerrig på hvilken maskine det mon er. Umiddelbart kan det kun blive OY-KBM (som lige nu står i Washington), da alle andre A340'ere er på vej mod andre destinationer. Ellers kan det blive LN-RGK (som lige nu står i EWR efter at være ankommet fra OSL), men det kræver de swapper den rundt med 330'eren (LN-RKM) fra CPH.
     
    Senest redigeret: 1/11/14
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Mht. til opgraderinger indenfor Europa, kunne noget tyde på at der var tale om en teknisk fejl.
    Angiveligt skulle det havde været en fejl fra Optiontowns side, som er blevet rettet og dermed findes muligheden for at opgradere på short-haul ikke længere tilgængelig

    Jeg kontaktede SAS i går aftes, som bekræftede at der var tale om en fejl. Medarbejderen konstaterede samtidig at der i deres interne system, ikke var registreret en anmodning fra Optiontown. Noget tyder altså på at der, desværre heller ikke er nogen chance for at blive opgraderet hvis man har budt på en.
    Jeg blev lovet at, jeg ville blive kontaktet igen i næste uge, hvis der kom nyt sagen.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Takker for info og hold os gerne opdateret.

    Det var ellers en spændende ting om det var blevet en mulighed.
     
    rasmus.emil "Synes godt om" dette.
  7. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Så fik jeg svar fra SAS. Angiveligt er dette nye produkt (opgradering til PLUS indenfor Europa) permanent blevet tilgængeligt fra idag.
    Der bør følge mere officiel information fra SAS snarest. ;)
     
    Senest redigeret: 7/11/14
    tbh, PeterA, Nicki Lolk Sørensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Jeg har i hvertfald lavet en request på min næste tur til AMS, så ser vi hvad der sker :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Cool. Hvad ligger priserne på?
     
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    prøvede på en V class CDG-CPH, her er det ikke tilgængeligt
     
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    30€ + 1€ signup
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det går lige. Men jeg ville sgu heller ikke betale mere...
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Enig. Tænkte over hvad jeg selv ville give for en intra Europa på under 3t og tænkte umiddelbart en 200-300. Vel mere værd for dem der ikke er Guld da der jo kommer lounge adgang og fasttrack oveni...
     
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    det er en smart måde også for os der er tvunget til at flyve økonomi, at optjene point lidt hurtigere og uden at overskride virksomhedens rejsepolitik...
     
    Flemming Poulsen og PeterA "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Netop. Skulle lige til at skrive det samme. Nogle gange er det ikke til at overbevise ens overordnede/rejseafdelingen om at flyve på plus. Hvis det kan lade sig gøre for nogle få 100 kr og samtidig køre under rejsepolitikradaren på arbejde, så er det jo en fantastisk mulighed for at få en del flere point.
     
    Senest redigeret: 8/11/14
    Kristian "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    nu er den så tilgængelig alligevel, for 1€+34€ for en EBS, rejse den 14/11 (om ca 75 timer). Det blev et nej tak denne gang, men et datapunkt for priser :)
     
    Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg fik endnu engang foreslået UTo til SAS Plus for en United Codeshare til 25 €, men sagde nej tak, da jeg gætter på det stadig vil give samme sæde, men dog interessant hvis det ville give bookingklasse Y el. B og derved 200 % points. :)
    Og i dag fik jeg mit FØRSTE afslag efter otte succesfulde forsøg! så SK909 CPH-EWR i morgen foregår desværre på økonomi (men heldigvis på række 31 med massere af benplads!) :)
     
    Frequie, PeterA, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Yep Optiontown gav også mig muligheden på United codeshare. Nu må vi se om CPH-IAD og ORD-CPH (Y->C) går igennem for mig på næste tur. Er også booket ind på række 31 i første omgang... :) Det er altså dyrtkøbte points hvis det kun er derfor og jeg tror pt ikke på deres evne til at eksekvere sådan en upgrade -- indtil jeg hører noget andet herinde.
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Lad os håbe den gør det... så du forsøgte heller ikke United codesharen?
    "Heldet" var lidt med mig alligevel. Fik ikke min upgrade på SK909, men grundet forsinkelse måtte de flytte mig til CPH-ORD i stedet... og upgradede mig fra Economy til Plus ;) og derudover står min United-flight nu til Bookingclass Y, så X'er fingre for 200 % EB-points :)
     
    Kristian, Frequie og tbh "Synes godt om dette"
  20. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg skal med SK935 igen på lørdag til SFO og havde endnu engang signet up til en UTo - denne gang UTo til både Plus og Business. Billetten var købt på kayak.com (via vayama) som ikke giver et alt for godt indtryk i bookingprocessen, men alligevel har jeg kunnet hentet reservationen frem på sas.dk efter at være logget på min profil. Fordelen ved det er, at man får tilsendt en ny rejseplan af SAS, så snart der er en bekræftelse på upgrade. Nedenfor fremgår, at jeg skal flyve på Z-klasse (ændret fra T-klasse).

    UTo upgrade 15 nov.jpg

    Jeg fik bekræftelse af SAS her kl. 15.15, men har endnu ikke fået bekræftelse fra Optiontown. På sidste tur da jeg fik tilsvarende rejseplan fra SAS, der afslørede upgrade, fik jeg altså beskeden fra SAS 19 timer og 36 minutter før beskeden fra Optiontown. Og det er jo meget rart med en bekræftelse så hurtigt som muligt, så man ikke skal rende rundt og være bekymret for at man går glip af dobbelt point :)
     
    Senest redigeret: 12/11/14
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side