Erfaringer med Optiontown

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 22/4/14.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Men det er vel ikke en fordel du får som EBG uden at betale det samme som et EBB-medlem?

    Tjah, jeg vil egentlig godt sætte den til noget nær samme værdi som den pris SAS opkræver, hvilket er 69/99/249 kr. (Skandinavien/Europa/USA+Asien).
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Korrekt. Min pointe var om det kunne svare sig at opgradere via OT for at tjene Guld, ikke alene hvad Guld er værd. Dermed skal der jo gives værdi til de opgraderinger vi foretager.

    OK. I det tilfælde er der så 5 x 99,- oveni som værdi i år 2 og fremefter + værdien du vil sætte det for med familien til SFO.
     
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det lader til også at være tilfældet her. Nu fik jeg så endelig bekræftelsen fra Optiontown.....kun 43 timer og 1 minut efter mailen fra SAS.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg skal flyve med UL fra BKK til HKG om nogle uger. Jeg havde egentlig luret på at tage MH i business (via KUL), men tænkte at jeg gerne ville prøve UL (har fløjet dem en enkelt gang før fra PEK til BKK). Jeg blev så tilbudt at byde på en upgrade via plusgrade.com. Turen er på 2t40m, men det er et "ægte" business produkt med fully flat seats etc, så selvom det er midt på dagen, så kunne det være interessant at teste. Men jeg er nu ikke desperat, og jeg er sikret BA Silver i indeværende periode, så jeg bød "kun" US$70. Men nu må vi se. Jeg skulle få besked 48-72t før afgang!
     
    jakobv84, THammer, Flemming Poulsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    d. 28/11
    SK1468 CPH-OSL 34+1 € (Nej tak)
    SK839 OSL-CDG 34+1€ (Jeg prøver hvis prisen ikke ændrer sig inden i morgen :) )
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Av, prisen ændrede sig til hhv. 36+1€ 51+1€, så det blev et nej tak...
    Har i stedet forsøgt med SK568 CDG-CPH d. 30/11 til €34+1, jeg melder tilbage om den går igennem :)
     
    Frequie og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    SK568 CDG-CPH 30/11, optiontown til €34+1 gik igennem, og det bliver hjem i PLUS.
    Kunne se på billetten at den blev ændret ca. 48 timer før, og fik mail fra optiontown ca. 24 timer før. Undgik med nød og næppe et sæde i midten.
     
    jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    tbh, hvilken bookingclass giver OT på Intraeuropa-ruter?
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg ved det desværre ikke, har ikke kunne finde et sted hvor jeg kunne slå det op, på sas hjemmeside står det ikke da jeg slog bookingen op.
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    som det i dag, er det ikke irrelevant, der er "kun" SAS GO og SAS Plus? - dvs. du får Plus point, men fra og med 1.1.2015 så er der flere bookingklasser!
     
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jo, men vi vil gerne spå om fremtiden :p Optiontown kan jo blive utroligt relevant for at få lidt point efter nytår, hvis du går fra 500-1500/2000 (1500?) per segment inden for EU efter nytår..
     
  12. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Nu spørger jeg dumt, men får man ikke en opdateret itinerary hvor man kan se den nye booking classe? Jeg vil meget gerne også vide det, så jeg kan planlægge om det kan betale sig at købe OT efter 1. januar

    Det kan det sandsynligvis ikke, men vil gerne være sikker :)
     
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ikke noget hvor der stod bookingclass.

    Men med det her i T/C (quoted fra FlyerTalk):

    2.3 "EuroBonus members earn points in accordance with the class originally booked and paid for, regardless of upgrades or downgrades unless otherwise stated. Discount tickets of the type e.g. Industry Discount, Agent Discount, award tickets, standby tickets and charter tickets as well as certain discounts do not entitle members to earn points. No points can be earned for tickets paid, wholly or partly, with points."

    Så kan de være de er ved at gå væk fra ekstra point fra optiontown? Det er lidt svært at finde ud af og stole på noget i øjeblikket...
     
  14. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Måske man skulle få flemming til at spøge sas om det passer...
     
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Hvis systemet bliver som i dag (hvilket jeg håber!) så vil jeg mene at OT i visse tilfælde vil kunne betale sig - særligt til Long Haul Business (som nok vil give Business-saver bookingklasse)
    Hvis de helt fjerner ekstra points fra Optiontown-upgrades, så skal prisen falde tilsvarende.
     
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jo du får en opdateret billet med ny bookingklasse.

    Min seneste fra ORD-CPH i Plus var bookingklasse B - altså Plus Saver.... Så i fremtiden er der lidt flere point at hente, men egentligt ret begrænset.

    Seneste fra CPH-SEA til Biz var bookingklasse Z - Business Saver....
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  17. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93

    OK. Det er skidt at de opgraderer til Plus/Business Saver. Det betyder for CPH-ORD at en returflyvning for EBG/EBD giver 12.500 points i Plus Saver. Mod 9375 points i Go. Det vil sige hvor man før fik 100% points oven i, får man nu 33% oven i når man opgraderer fra Go til Plus.

    Lad os bare sige - fremover er det ikke den øgede point-indtjening der får mig til at bruge OT. Medmindre priserne falder drastisk. ;)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Og jeg er nu 0 af 4 på OT. Kommer jeg ikke til at savne ved at skifte væk fra SAS til BA.
     
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    De må da virkelig ikke kunne lide dig...

    og til diskussion om hvor optiontown kan betale sig (i fht. point) efter 1. jan vil jeg mene at det er på shorthaul til €34 (hvis det fortsætter) det er bedst, hvis du oprindeligt har en lav booking klasse?
    1.500 i stedet for 500, er samme forøgelse som i dag på EU1 zonen.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  20. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    SK935 Copenhagen - San Francisco 17. december er blevet opgraderet fra go til plus. Har fået en mail fra OT men har ikke fået noget fra SAS. Men jeg kan se på deres app at jeg er blevet SAS Plus.

    Mit første forsøg gik igennem, Håber bare også hjem rejsen går igennem også....
     
    Frequie, asf, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side