Jeg har meget blandede oplevelser med OT. Er der nogle af jer der ved om sandsynligheden er størst på f.eks. hverdage contra weekender for at blive opgraderet. Jeg tænker især på CPH-SFO, CPH-EWR.
På vej hjem fra SFO og fik i går besked om at jeg ikke var blevet opgraderet via Optiontown. Kommer så til gate, og det første den søde dame siger er at hun kan se at jeg gerne vil op på business. Lyder så til at der ER plads hvis jeg bruger points, underligt hvorfor min OT ikke gik igennem !?!
Hvordan Optiontown-ordningen fungerer helt præcist er der vist ikke ret mange der ved, men det virker ret tydeligt at der ikke er nogen sammenhæng mellem ledige pladser og hvorvidt et opgraderingsrequest går igennem.
Jeg har den opfattelse at hvis den klasse du har købt billet til er udsolgt og de tror de kan sælge billetter til den klasse du har billet til, bliver du opgraderet til plus eller bussines så de kan få flere med i flyet. Sidst jeg spurgte ved gaten hvorfor jeg ikke blev opgraderet sagde de til mig: >Vi har rigeligt af plads på go.
Min erfaring med OT er at hvis flyet er overbooked gå OT typisk igennem, under forudsætning at der er pladser på business.. Hvis ikke kan man bruge points ved gaten. Den holder stor set altid.
Denne her tråd burde være pinned Er det muligt at lave en wiki e.l. med priser på forskellige ruter? Jeg tjekkede ARN-HKG i oktober, de ville have €5+170 til plus, og €5+370 til business. Sikkert en rimelig pris hvis det gik i gennem og en retur til HKG i C med ny kabine så ville komme op på 10.000, men det er mere end jeg kan forsvare at bruge Derudover €43+1 for CPH-ARN, det er sku' dyrt...
Jeg har lagt bud ind på CDG-CPH for 30 + 1 € her i marts. Udrejse (CPH-CDG) var 38+1€, der sprang jeg fra, da min nye optjeningsperiode først er fra Maj
Jeg har forsøgt en opgradering til Plus CPH-SFO 15/4 og retur 20/4. Det er første gang, jeg burger OT, så jeg er lidt spændt på, hvordan det går.
Jeg fik upgrades fra GO til Plus begge veje på CPH-EWR-CPH, havde også lagt bud ind på Business på EWR-CPH, men fik den ikke. På alle klasser var der plads (en kedelig lav belagt onsdags afgang), så jeg ved ikke rigtigt ud fra hvilke kriterier de opgraderer fra.
God idé @tbh med en samling priseksempler, så man kan danne sig et billede af, hvad niveauet for gode hhv. dårlige bud er. Endnu et eksempel: Checkede i forgårs på CPH-AMS-CPH i uge 14, hvilket var 41€ ud og 62€ hjem! Plus gebyr. Jeg tænker, at det er en ringe deal, og at det vel nærmest er dyrere end hvis jeg havde valgt at købe Plus oprindeligt...
@tbh - Jeg opretter en ny tråd til prieksemplerne hvor vi kan skrive priserne ind for opgradering. Er formatet ok som følger? Rute: Måned/år: Købt klasse: OT klasse: OT pris: Eksempel: Rute: CPH-SFO Måned/år: Februar 2015 Købt klasse: SAS Go OT klasse: SAS Plus OT pris: EUR 165,- Kom med feedback og så opretter jeg den som en sticky tråd.
Det kunne også være spændende med hvor lang tid før priserne er fra, om man har forsøgt sig med en af delene, og mulighed for at editte ind om det gik i gennem. Lavede næsten det samme. Det kan være der er andre der har forslag til at gøre det endnu pænere Basic info Rute: mm/yy flyvning: Pris tjekket: Klasse(r): Prise(r): Success/afslag (hvis OT er valgt): Klasse(r) forsøgt: øv/plus/jubii: (redigeres ved afgang/når mail modtages) ex: Basic info Rute: ARN-HKG mm/yy flyvning: 10/15 Pris tjekket: 7½ månede før afgang Klasse(r): PLUS/BUSINESS Prise(r): 175/375€ Success/afslag (hvis OT er valgt): Klasse(r) forsøgt: - øv/plus/jubii:
En lille sjov ting - SAS sendte mail ud med tilbud om opgradering med OptionTown på næste weekends tur til Paris med familien: Det er vel som sådan en ret fair pris for SAS Puls fra billigste SAS Go til godt 900,- per billet.
Min Erfaring er, at for hver gang man tjekker prisen (hvis man som mig er lidt ubeslutsom), så stiger den med 1€.
Og lidt ekstra info om min upgrade.. fik ikke nogen mail fra SAS om den nye billet, men inde under min profil valgte jeg funktionen: Bestil Kvittering, hvor jeg fik interessant info Som det fremgår, kan jeg se at min upgrade til Plus var i Klasse A = 1500 pts før bonus, men at min Youth-fare stadig gælder. Men mere interessant er, at upgraden har kostet 22 €. Dvs at optiontown "tjener" 9 euro på at upgradere mig, mens de 22 € tilfalder SAS (hvilket ikke er meget for 1250 ekstra pts og mad/drikke ombord).. Nu kender jeg så denne funktion på hjemmesiden
Hvor meget har du i alt givet for billetten? Kunne det være at "Fare" er den del der har stået some "base fare" da du købte biletten? det er ikke langt fra at passe med prisen på en youth ticket CDG-CPH med 341 DKK i taxes same 22€ i taxes. Derudover har du ret i at det ikke er meget, specielt hvis man også medregner mad og drikke. Jeg måtte slippe 37+1€ til OT for CDG-CPH på sk568 d. 9/3, da jeg købte billeten under en uge før, men jeg spiste en god del hjem med for 155 kr mad/vin/chocolate
@tbh Hmmm.. Prisen var oprindeligt 505 kr (341 kr skatter).. så det svarer måske til de 22 € der står på udskriften.. :S studsede bare over hvorfor det ligepludselig var i Euro Så det er måske lidt mere kompliceret end som så.. dog er "Bestil Kvitteringen" funktion en god måde at finde sin bookingklasse i retrospekt.. og 37 € lyder også som en fin pris "Bemærk også at billetten nu er Issued i Delhi.. er det der hvor SAS_IT nu sidder?"
Rute: CPH-OSL Måned/år: 03/2015 Købt klasse: SAS Go Bookning K OT klasse: SAS Plus bookning A OT pris: EUR 48+1 Købte orginal billet 9 dage før afgang søgte OT 8 dage før afgang Fik mail fra OT med godkendelse ca 52 timer før afgang