Erfaringer med status match

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/7/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    De kan vel ændre det for dag til dag. Da status er OneTime only, så ville jeg vente til at jeg skulle flyve i Y med OW
     
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Dato:21.1.2016
    Statusmatch fra: Club Carlson Gold Elite
    Statusmatch til: Hilton HHonors Gold
    Instruktioner: Sendte en email og fik OK 10 dage senere
    Success: Ja
    Kommentarer:Bad om statusmatch til Gold
    Gælder 14 måneder fra udstedelse.
     
    Ulrik, jefi99, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    AirBerlin er da rimelig aggressive i deres statusmatch-kampagne, fik nedenstående mail for en time siden:

    Dear

    We note that you are already a frequent flyer with an alternative frequent flyer programme but you don‘t have an airberlin topbonus status card yet?
    Why not start the new year with new opportunities and take advantage of this one-off chance of securing a Silver or Gold status card* for a whole 12 months free of charge right now. You can then look forward to enjoying your business flights with over 15 airberlin status benefits as well as 15 benefits with our oneworld® airline partners and a network that covers the entire world.

    As a member of an alternative frequent flyer programme with a different airline (not part of oneworld) and a status card holder, you are entitled to receive a status match topbonus status card within just a few days.

    Best wishes
    Ihr topbonus Team
     
    Baadsgaard, Peter Krogh Frausing og jefi99 "Synes godt om dette"
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er BA Silver indtil udgangen af april, så jeg vil faktisk helst vente lidt med status match. Jeg har også tysk adresse på min AB-profil, så jeg tager chancen og venter...
     
    RasmusH og Ulrik "Synes godt om" dette.
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Der florerer også et par alternative udgaver på FT og VFT hvor man enten kan få 4 mdr challenge med straks-sølv og efterfølgende sølv ved 8.500 miles el. 8 flyvninger med AB/Niki, eller guld ved 17.000 miles el. 20 flyvninger inden for perioden. Eller en udgave hvor man straight up køber sølv for €500.

    Overvejede lidt 4 mdr. challenge og få sølv, som kan klares med 1-2 t/r, bare for sportens skyld (og en bunke miles), har alligevel et par potentielle flyvninger der kan flyttes den vej!
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Hvad kan man bruge AB sølv til?

    PS Har aldrig fløjet AB.
     
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Ca. det samme som EB Sølv - ikke særligt meget :D

    - 20% bonus på optjente miles på AB/Niki flyvninger
    - 2x miles på een selvvalgt rute i Europa
    - Security fast track i visse lufthavne
    - Adgang til "eksklusivt venteområde" (lounge "light")
    - Gratis sædevalg og rabat på "XL" sæder
    - Ekstra bagage og priority check-in
    - oneworld Ruby

    Så det er mest de ekstra miles der er sjove, hvis man ellers samler på AB miles. Flyver ikke nok med dem til at jeg gider brænde en statusmatch til guld.
     
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Sendte mail til topbonus/airberlin torsdag aften vedhæftet billede af mit EBG-kort og mit topbonus nummer.
    Svar her til morgen: thank you for your status match request. You will receive your topbonus Gold Card within the next 21 days via mail.

    Blev sidste år ved denne tid matchet fra EBS til topbonus Silver - så det med once in a lifetime match har de vist lagt på hylden.
     
    jefi99, clager, Ekeren og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Virgin Atlantic (VS) tilbyder åbenbart matches nu. Med BA Silver/Gold burde den være helt sikker. Læs mere her.
     
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Skrev til Alitalia den 26. januar efter at have oprettet en MilleMiglia-konto.

    Er nu blevet statusmatchet til Freccia Alata Plus Club (SkyTeam Elite Plus) fra SAS EBD frem til udgangen af marts 2017.

    Nice
     
    tbh, clager, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Oprettede også en MilleMiglia-konto og er nu statusmatchet EBG til Freccia Alata (guld/Skyteam Elite Plus) frem til 31/3 2017.

    Bemærkede denne note hos Alitalia for Business foryou members, som man vist bliver med status - ved ikke om jeg nogensinde kommer til at bruge det, men er da værd at tage med hvis det er:

    • Within the benefit's validity period, each Member may request to upgrade to a superior travel class on either two round-trip flights or on four individual legs.
    • To take advantage of this offer, the member must be in possession of an Alitalia ticket (ticket number beginning with the code 055) for booking classes Y, B, M, H (for Economy) for medium and long haul international flights operated by Alitalia and booked as an Alitalia flight. Excluded from the promotion are flights operated by partner airlines, flights operated by Alitalia but booked as a partner flight, as well as flights purchased using partner tickets (the ticket number in this case starts with a different code from 055).
     
  12. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,982
    Point:
    93
    Skrev til Alitalia og blev "kun" opgraderet fra EBD til Freccia Alata. Fint nok, så har jeg loungeadgang :)
     
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har skrevet til Hyatt support at jeg har guld hos Hilton. Og bedt om status match. Jeg har også skrevet at jeg er ved at planlægge ferie for fremtiden og mit rejse mønster viser der er nogle gode Hyatt hoteller på de destinationer jeg skal på men at jeg ikke gider starte forfra med en ny kæde. Fik svar om at jeg skal sende de seneste 12 måneder aktivitet hos hilton og de vil kikke på det. Jeg indsendte det de ville ha. 3 dage efter fik jeg en mail om at de havde accepteret det til Platinum. (tror jeg det hedder). Så sendte jeg en indsigelse i går om at jeg har lige p.t fordele fra hilton Guld som matcher deres Diamant status. Venter svar.


    PS: Så vidt jeg ved har de ingen status kampagne. Jeg prøvede bare lykken.
     
    Ulrik, Baadsgaard, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    DER HAR JEG JO MIT SVAR!!

    Jeg vil prøve at få et status match til Skyteam, ret gode KLM forbindelser ud af Jylland. (Hvis de da vil matche mit EBG der udløber 1/5 så kan jeg lægge al den forretning der IKKE passer med at kæmpe mig tilbage hos EB (eller måske slet og ret skifte til Skyteam :eek::eek: hvilket dog ALDRIG har været med i mine overvejelser..... (@jefi99 så kan jeg jo bruge den billige løsning til DXB - win win :D:D:D

    /Schwert
     
    Baadsgaard, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    You're welcome ;-)
     
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    De er altså ikke helt konsekvente i deres statusmatch. Måske er det fordi, at du har skrevet til dem efter deres kampagne udløb. Du burde vel ellers være blevet matchet til Freccia Alata Plus Club.
     
  17. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Fik en mail i går aftes med afslag til diamant. :(:(:(
     
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Var vel forsøget værd, men nok ikke uventet. Hyatt Diamond er trods alt sammenligneligt med Hilton Diamond.
     
  19. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ja lige præcis. Jeg regnede ikke med at de ville acceptere det men prøvede. Jeg havde jo ikke noget at tabe.
     
  20. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113

Del denne side