Erfaringer med status match

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/7/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Ja - og i 1½ år næsten.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  2. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93

    Jep, umiddelbart en super mulighed. Har ikke testet det og har ikke undersøgt om det kræver amerikansk adresse, men dette kan vel omgås om nødvendigt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Well - du kan altid bruge en hoteladresse til dette (eller en af de adressegenerator services). Der udsendes alligevel ikke noget fysisk medlemskort og efter status match, så kan adressen altid laves om til en i DK.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Er det lykkes for nogen med denne status match?

    Skal faktisk rejse næste uge hvor jeg kunne bruge Skyteam Elite Plus :D
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Den er relativ ny så tror ikke mange har nået det. Så vil sige du bare skal prøve det an med en US adresse.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har givet den et skud. God timing efter min Alitalia status udløb for et par måneder siden og jeg kommer ikke til at opnå ST status på regulær vis da jeg bare flyver lidt til/fra Frankrig med dem af og til
     
    Henrik Olsen, Claus Heine og Frequie "Synes godt om dette"
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Hvis man ønsker status hos SkyTeam, så er det bare at gå efter det. Husk, hos SkyTeam får alle guldmedlemmer 25% ekstrapoint i bonus. Også på rejser hos andre SkyTeam selskaber. Så pointoptjeningen bliver også bedre.

    Så på den korte bane er det bare at søge statusmatch. Specielt hvis man kun har få rejser med SkyTeam.

    Jeg ved ikke, om det også er det på den lange bane (specielt, hvis man har mange rejser med SkyTeam eller kommer til at optjene mange point).
    • Hos Czech Airlines (også medlem af SkyTeam), skal man have mindst 6 segmenter på et år for at beholde guldstatus i deres loyalitetsprogram. Har andre selskaber også det?
    • Hvor let er det at bruge pointene hos andre selskaber i SkyTeam?
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er der andre end mig der har problemer med at oprette en "Skypearl"-konto?

    Har ikke en fået bekræftelsesmail, selvom jeg har fået et kontonummer - har heller ikke kunne oprette en pin. Desuden får jeg ingen SMS, når jeg prøver at få gensendt min kode.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    De kommunikerer tilsyneladende udelukkende via sms. Jeg fik min kode med det samme via sms, men har ikke fået nogen e-mails.

    Jeg har desuden skrevet til omtalte mail for status match, og i autosvaret står, at de prioriterer "inviterede" kunder fra deres interne liste. Så man skal forvente lang svartid. Men er spændt på om det går igennem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Har indsendt men fået mail med "....the Elite Member Matches project is specifically sent to members who have been pre-qualified. It's not a public program. We noticed many irresponsible distribution and malicious reproduction of the project, as well as too much forged, altered application materials, China Southern Airlines will suspend the application of non-invited members"
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    "irresponsible distribution". De lagde det selv op på Facebook...
     
    Kenneth K, miri90, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men det er kineserne jo selv gode til... "We noticed many irresponsible distribution and malicious reproduction of the project, as well as too much forged, altered application materials, "
     
    Kenneth K, Henry og jakobv84 "Synes godt om dette"
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Flere blogs beretter om at Skyteam medlemmet Aerolineas Argentinas i øjeblikket tilbyder en status match tom 21.12. Der kan endda matches med Hilton Honors status! Fra Aerolineas Argentinas status match siden https://www.aerolineas.com.ar/landingsespeciales/landings/416_desafio-status-match
    4. Las compañías aéreas y cadenas de hoteles que participan del desafío son: Latampass de Latam, Smiles de Gol, LifeMiles de Avianca, Iberia Plus de Iberia, MileagePlus de United, Aadvatange de American Airlines, Executive Club de British Airways, Hilton Honors de Hilton. Este listado no es taxativo y cualquier otra compañía aérea o cadena hotelera enviada por el solicitante quedará sujeto a aprobación por parte de Aerolíneas Plus.

    Man kan altså også prøve med andre selskaber end dem der er nævnt (dog ikke Skyteam medlemmer). Måske nogen vil prøve med EBG/EBD? Jeg har lige prøvet med min Hilton Diamond status. Det bliver spændende at se hvad der sker! :)
     
    MaleneChristensen, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Air Baltic tilbyder status match til VIP status https://www.airbaltic.com/en/airbaltic-club-offers. Air Baltic er ikke med i nogen alliance. Så man får nok ikke så meget ud af det, medmindre man virkelig skal flyve med dem. Her er T&Cs:


    *If necessary, we may ask for additional information to validate your status with the current carrier.

    Status match for the airBaltic Club VIP card is available for Finnair Plus (VIP Gold, Platinum and Platinum Lumo), SAS EuroBonus (Gold, Diamond) and Lufthansa Miles&More (Senator, Hon Circle member) status owners.
    Status match is limited to once-per-lifetime per account.
    Status match is only offered to members who have achieved elite status through actual flight miles or segments in another airline program.
    Verification and approval may take up to two weeks. The frequent flyer will receive a welcome e-mail once their status match is approved.
    All terms and conditions of the airBaltic Club program apply.
     
    danielstrandby, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har netop matchet min IHG Platinum til National Executive Elite. Tog et par dage.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side