Er ret glad for, at man gratis kan booke deres XL sæder. Reelt en opgradering til Plus (dog sikkert uden maden), hvis man rejser longhaul. Intra-Europa virker det dog til, at XL sæderne kun er ved nødudgangene. Så ikke en forskel der, fra de andre selskaber. Desuden 40% bonusmiles som også går til status. Ligesom man får kan sætte en favoritrute, hvor man tjener dobbelt point, dog ikke til status. Hvilke er ret praktisk, da jeg stort set kun flyver CPH - TXL med dem. Også nogle lidt mere kuriøse, som at man kan køre i lufthavnen aftenen før og aflevere baggage. Og at de har prioritetsparkering i bl.a. DUS og MUC.
XL-sæderne er kun nødudgangen ja. Til gengæld koster XL samt de 4 første rækker ("Preferred"?) alt for meget for ikke guld/platin-medlemmer, så der er en tendens til at være mere plads der hvis flyet ikke er fyldt. Det er i hvert fald min erfaring indtil videre, baseret på observationer bag i bussen - er indtil videre kun sølvmedlem
Nå, så meget for Gold-perks hos AirBerlin... Bestilte XL-sæder til en CPH-TXL-tur. Var ikke opmærksom på, at det med XL-sæder ikke gælder på deres billigste klasse (Justfly). Igennem hele booking-processen af sæderne, hvor man også skal lægge sine kredikort-oplysninger, stod der, at jeg ville blive opkrævet 0€ for bestllingen. I dag har jeg dog modtaget en regning på 54€ (for to sæder ved nødudgangen ). Ikke rigtig acceptabelt, når det ikke er klart i bestillingprocessen, at jeg skal betale for sæderne. Så har nu bedt om en refundering.
men du sad godt - irriterende, men lød også næsten for godt til, at være sandt.. 54€ er jo nærmest det samme som for billetten nogengange
Ah ja, det var lidt uklart. Har endnu ikke taget turen. Men ja 54€ er 2/3 af den samlede pris... Har dog i dag fået en refundering, samt beholdt mine fine XL-sæder. Går dog ikke ud fra, at det er noget man kan gøre hver gang.
Dato: 12/1-2016 Statusmatch fra: Eurobonus Gold Statusmatch til: LATAM Black instruktioner: Jeg sendte en statusmatchforespørgsel til LAN´s kundeservice. Success?: Ja kommentarer: De krævede dokumentation for at jeg min. havde fløjet med LAN eller TAM 1 gang indenfor de seneste 12 mdr. Gyldighed for statussen er 15 mdr.
Dato: 27/4-2016 Statusmatch fra: Eurobonus Diamond Statusmatch til: Sixt Platinum instruktioner: Oprettede mig på Sixt og sendte dem en mail m. Screenshot af min eurobonus-side Success?: Ja kommentarer: svar efter 30 mins. Fandt ud af man også bare kunne have matchet som EBG.. men alt andet lige fint at have - skal bruge det næste uge
Dato: 6.5.2016 Statusmatch fra: SAS EBG Statusmatch til: Turkish Airlines Miles & Smiles Elite (svarer til *A Gold) Instruktioner: Sendte en email og fik OK 2 mdr senere Succes: Ja Kommentarer:Bad om statusmatch til Gold Gælder 12 måneder fra dato efter 1 international flyvning - hvilket jeg har senere denne måned
Bare lige for at afklare: Hvad er fordelen ved at opgradere fra *A gold (SAS) til *A gold (Turkish)? Jeg har indtil nu forsøgt at samle all point fra Star Alliance på min Eurobonus (dels for at få høj status, dels for at undgå konti med få point som ikke kan bruges). Har jeg overset noget?
Hvis man køber billetter til TK flyvninger i de billigste billetklasser er der ingen point at hente til EB og da jeg har fremtidige ture i P og W klasser bliver de krediteret til TK M&S. Man kan så samtidig håbe på en upgrade hvis economy er overbooket når man har TK Elite og ikke kun EBG.
Tak for hurtigt og informativt svar. Opgraderingen er helt klar (mit EBD har givet opgradering hos Lufthansa - men jeg vil tro, at alle selskaber først opgraderer "egne" statusmedlemmer før de giver pladserne til andre *A status medlemmer). Vil du kunne tjene point nok hos M&S til at kunne bruge dem til noget fornuftigt? Og vil du fremover bruge dit M&S til alle rejser på Turkish?
Er med i et væld af programmer og småklatter som ikke kan bruges fornuftigt donerer jeg til velgørenhed inden pointene udløber - senest 10k Aeroflotpoint fra en Japantur