Erfaringer med status match

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Peter Krogh Frausing, 27/7/15.

  1. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Det er også noget nemmere at vedligeholde TK guld end EBG. Det kræver kun 25,000 miles at vedligeholde sit guldkort mener jeg - mod de 45,000 hos SAS.
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,402
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Men det afhænger vel også af, hvordan dit rejsemønster er - herunder, hvem du rejser med.

    Eksempelvis får jeg 600 EB-point på en rejse med Lufthansa FRA-CPH, mens en SAS rejse giver 1250 EB point (inclusive 25% bonus). Begge rejser er naturligvis på økonomi.
     
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Dato: 20.06.2016
    Statusmatch fra: Club Carlzon Gold
    Statusmatch til: HHonors Gold
    instruktioner: Mail til - [email protected] de sendte så et linkt til en status match side
    Success?: Ja
    Kommentarer: Prøvede egentligt kun fordi jeg ikke kunne finde nogle interessante Carlson Rezidor hoteller til vores Florida tur til nytår, og har tidligere haft nogle fine ophold på Hilton gruppens hoteller særligt på Key West
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Den her gik fuldstændig i glemmebogen....
    Efter flere mails til hhonors, hvor jeg rykkede for bevis for at min status var blevet forlænget, skrev de endelig tilbage at de desværre måtte beklage og at der var tale om en misforståelse. Fair nok selvfølgelig.
    Endte op med at skyde mine sidste point af hos hilton CPH, hvorefter jeg oprettede en ny konto.
    Fik matchet den til diamond med udløb 31/3-2018. Så happy camper
     
    alexanderln, RasmusH, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. NielsStudsgaard

    NielsStudsgaard Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    60
    Point:
    13
    Hej alle. Jeg har slet ikke tænkt på status match før nu (wonder why), og ærgrer mig næsten ugentligt over, hvorfor jeg skal bruge så lang tid på check in på indenrigsrejser i Kina. Jeg er bosiddende i Shanghai og rejser meget indenrigs med China Eastern (MU)og China Southern (CZ) som begge er med i Skyteam. Er der nogle der ved, eller har erfaringer med, om de vil statusmatche? Eller evt. et andet selskab i Skyteam? Jeg er SAS EBG. Det vigtigste for mig vil være priority check in! :)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    clager "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,402
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker, får du guld-status hos skyteam efter 30 rejser. Så det kommer du hurtigt op på, når du rejser en gang om ugen. Så skynd dig med at få et medlemskort hos et af de kinesiske selskaber (normalt anbefaler jeg, at man bruger programmet hos det selskab, man rejser mest med - oftest kan man bedst bruge deres tilbud).
     
    NielsStudsgaard og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Det korte svar: "SKRIV til deres kundeservice med en "lang sang fra de varme lande" om dine rejsemønstre, det giver som regel pote "et eller andet sted" (Kampagne eller ej)
     
    NielsStudsgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Er der mon nogle der har erfaring med et statusmatch fra One world til Star Alliance?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Kun den anden vej, har et "stående tilbud" fra Finnair om at matche mit EBG (gad vide hvad de kan presses op i når jeg bliver EBD ved årsskiftet ;)o_O;)o_O)
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der har været en del skriveri på forummet om mulighederne hos Turkish. Benyttede det selv men det var en slags challenge (dog 4mdr med status) og ikke et regulært match.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Er blevet lidt skuffet over TK status match. Matchede i februar 2016, fløj som krævet med TK inden for de første 4 måneder, så endte med at få guldkort t.o.m. februar 2017.

    I den oprindelige e-mail fremgik det at:
    As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be realized for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulate at the end of the first year elite membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years.

    Jeg har de sidste 12 måneder optjent godt 17.000 points, så regnede med at det blev forlænget endnu et år. Nu er jeg dog blevet downgradet, har klaget til TK og fik følgende svar:

    As of start date of elite membership; within 4 months trial period, one international Turkish Airlines flight should be credited for extending your card validity date to 1 year. Also; if 15.000 status miles collected from Turkish Airlines flights at the end of the first year, the elite membership will be extended 1 more year and the total validity date will be 2 years.

    Based on your concern, please be informed that your 15.000 status miles should be earned from the flights which has been realized with Turkish Airlines. You have collected 8756 status miles from Turkish Airlines flights within the last 12 months


    Nogen der har lign. erfaringer eller gode råd?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  14. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Opdatering - de gav sig og har nu fornyet mit guld kort. Tog dog et par måneder at få dem overbevist.
     
    Schwert, jtraveler, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Søgte status match fra TK guld til Alitalia. Fik afslag idag :(
     
    Henry og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  16. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Har fået en mail fra Delta idag om at de har ikke matcher mit guld fra TK men at de gir mig challange i 3 måneder. Så nu har jeg Skyteam guld kort. Passer mig fint. Skal flyve med air france på tirsdag.
     
    Erwin Lansing, Nj4220, RasmusH og 9 andre "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Har en flyvning med Air Berlin/NIKI i næste uge, fik matchet mit EBD til Topbonus Gold, kan det bruges til noget som helst??

    /DSGM
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Well jeg gjorde det samme for at få lounge på vores indenrigsflyvning i USA næste måned med One World :)
    Får desuden en gratis kuffert på mit AA fly, hvor de ellers koster.
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  19. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Tja du får da lounge og fasttrack adgang. Og kan gratis vælge sæde på forhånd i hele kabinen (nødudgang og række 2-5 koster ekstra meget for pøblen...). Deres softblock for Gold/Platinum virker også ganske glimrende, når flyet ikke er fyldt op naturligvis.
     
    Schwert, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  20. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    [​IMG]

    Skyteam status match :)
     
    Ali Taran, Erwin Lansing, Jeblin og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side