Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/5/16.

1. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    251
    "Synes godt om" modtaget:
    535
    Point:
    93
    Siden corona tror jeg ikke jeg har oplevet at business ikke var helt fyldt på long haul, og det selvom der ofte er mindst 10 ledige pladser dagen før. På en tur fra BKK, har jeg ovenikøbet oplevet at der dagen før var mindst 20 ledige business pladser, men ved afgang var business proppet til randen. Efter vi var kommet i luften checkede jeg resten af flyet, og både premium og economy var næsten menneske tomt.

Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  2. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    251
    535
    Point:
    93
    Sandsynligvis en kombination. SAS synes at være lykkes vældig godt med at få folk til at byde på opgraderinger.

Bekgaard, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  3. Kenneth K

Kenneth K SAS LTD, Hyatt Globalist og ikke meget andet

Beskeder:
    1,259
    4,880
    Point:
    113
    Samme billed på ruten til San Francisco som jeg flyver en 5 - 6 gange årligt. Og noget nær umuligt at får en CU fra PE til BIZ, dog er både PE og Eco næsten altid med fuld load, ca 90%

T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,452
    4,781
    Point:
    113
    Oplever det samme på CPH-ATL-CPH. Fuldt i Biz, fuldt eller meget høj belægning i Plus, og høj belægning i Eco. Min sidste CU er for over et år siden. Og bud på fra Plus til Biz omkring 30t som EBD, glem det. JEg oplever så også væsentligt flere amerikanere på turene end jeg har set tidligere. Om det er et udslag af DL coseshare, eller manglende efterspørgsle i Skandinavien til US - det ved jeg ikke.

T4L, Jeblin, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,765
    27,115
    Point:
    113
    Der er mange som har nævnt at der er 15-20% nedgang i nordiske rejsende mod USA. Flere af sæderne fyldes derfor af borgere udenfra og mange er amerikanerne som fortsat rejser ganske flittigt til blandt andet Europa.

T4L, Jeblin, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    251
    535
    Point:
    93
    Det er nok primært amerikaner, da det ikke kun er fra norden at rejselysten til USA er faldet. Det gælder hele verden, dog har Canadier tilsyneladen execeptionelt lidt lyst til at rejse til USA og Amerikaner den anden vej. Nogle ruter mellem Canada og USA er blevet beskåret med 50%.
    Med til historien høre dog også at SAS i dag udbyder mindre kapasitet til USA end før Anko tvang SAS i armene på AFKL. Det er primært gået udover ORD, men også andre destinationer i USA serviceres ikke længere dagligt. Bemærkelsværdig er det især at ATL langt fra er blevet den success, som SAS havde håbet. Den destination serviceres i dag mindre end da den blev lanceret.

T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,022
    3,037
    Point:
    113
    Kan det have noget at gøre med, at der ikke er nok codeshare i ATL? Jeg har f.eks. ledt efter afgange til Latinamerika via ATL med SK/DL, men de er svære at finde - og nogen gange kan de slet ikke bookes.. For eksempel er det meste til Sydamerika på sas.dk stadig med Copa/Avianca og 2+ skift, selvom der findes routinger med kun ét skift i ATL...

Henry "Synes godt om" dette.
  8. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    251
    535
    Point:
    93
    Jeg tror mere det skyldes at ATL bare er en dårlig hub hvis du skal videre i USA eller Canada. Din rejse bliver forlænget med 2-8 timer i forhold til et skifte i LAX, SFO, ORD, EWR, JFK eller IAD. Hvis du skal videre syd på, er der ikke den store forskel.

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Clementos

Clementos Medlem

Beskeder:
    19
    76
    Point:
    13
    På vej hjem fra Atlanta, lå jeg denne gang nummer 12 med et EBD bud på 40.000 point. Højeste bud 159.500(!) med umiddelbart kun to ledige sæder i business. Jeg vandt selvsagt ikke en opgradering i denne omgang. Ifølge Awardfares er både biz og premium-kabinerne helt fulde med kun en håndfuld tomme sæder i economy.

T4L, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  10. frank123

frank123 VIP medlem

Beskeder:
    251
    535
    Point:
    93
    Jeg begynder efterhånden at forstå hvorfor SAS frigiver så få bonus billetter. De kan jo sælge opgraderinger til 2-5 gange prisen for en bonus billet. Prisen på en opgradering er da stukket helt af. :(

Kenneth K, Henry, Clementos og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,364
    5,850
    Point:
    113
    2 Person
    Strækning
    : CPH --> BOS
    Dato: April 2026
    Kabineklasse fra og til: Premium til Business
    Bud i penge/point/Valuta: 23.001 point
    Min budmulighed: 23.000 point (som steg til 30.000 points tættere på afgang)
    EBB Status: Diamant
    Gik opgradering igennem: Ja, mail kom 25 timer før afgang. Kabinen havde også stadige ledige pladser ved boarding - så der er håb endnu for upgrades på ikke-fyldte afgange.

Offlyer, Jeblin, MaHA og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold, SAS Gold, Hilton Diamond

Beskeder:
    1,732
    5,022
    Point:
    113
    SAS er fuld af fis med deres live auktion.

Fik en mail om at jeg var nr. 14 med mit minimum bud (27.005), højeste bud var 97.xxx point.

Tjekkede awardfare = 12 ledige sæder på biz.
    Idag, 6 timer inden afgang fik jeg så bekræftelse på at min kammerat var blevet opgraderet.

Virker til de bare vil hive point ud af folk. Men men, nu sidder vi i samlet flok, 5 pax på biz på vej til JFK.

God søndag

Attached Files:

T4L, Jeblin, Clementos og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side