Andre steder i samfundet bliver det kaldt "Inflation". Det er et resultat af varemangel og mange penge i omløb. Og meget godt eksemplificeret i EuroBonus.
Opdatering på dagens flyvning hjem fra SFO. 100% belægning. Til gengæld havde jeg lidt overvægt i bagagen og fik forklaret de nye tariffer. 23-28 kilo - $90 28-32 kilo - $130 Av!!
På plus må man kun medbringe 3 styks bagage, havde 4 så tilkøbte et styks ekstra. På Biz må man medbringe 4 styks og op til 32 kilo Per styks. Så jeg kom til at betale for overvægt da de alle var over de 23 kilo.
Avs - hvad i alverden har du med hjem fra frekvente ture i Napa med fire stk på over 23kg? Jord til at sætte vinstokke i?
Jeps, men blev først opmærksom på at Plus er limit 23 kilo, Biz er 32 kilo da jeg stod i lufthavnen.Logistikken gør også at flere kasser er umulig at håndtere på de små bagagevogne.
Jeg tjekkede lige minimumbud for et par europæiske flyvninger jeg har booket efter 1. oktober, datoen hvor SAS indfører "ægte" business class igen på europæiske ruter. Både på CPH-WAW og CPH-MUC var det 1.000 Dkk. Helt vildt! Jeg kan ikke se den kæmpestore forskel til PLUS produktet, der retfærdiggør en 3-4 dobling af prisen. Jeg har lige vundet et bud af kun 230 dkk på AGP-CPH. Hvis de nye priser forbliver på det høje niveau, så var det nok sidste gang jeg har budt på en opgradering på en europæisk rute.