Jeps og det gav mig bookingsektion 1, altså først til at boarde + en gratis carry on. Skal dog lige siges at billetterne er booket seperat, det var først for en måned siden jeg besluttede at flytte min tur fra Napa til Seattle.
Bød for ca. 2 uger siden på en upgrade hjem fra SFO til CPH, i går tikkede der lige en push besked ind at buddet på 2800 DKK fra plus til biz var accepteret. Minimumsbud var 2700. Så en ok pris på udgrade + den udløser ekstra EBpoints og forhåbentligt og de dobbelte points oveni. Da jeg gik ind for at vælge sæde var der 6 at vælge imellem
Jeg skal til Austin på lørdag og har en Plus-billet fra CPH til Atlanta. Der er minimumsbud på 7.830DKK eller 47.000 point. Samtidig kan jeg se at der er 5 ledige business bonus billetter, som jeg kan skaffe til 30.000 point grundet flypremium. Udover at jeg har svært ved at forstå hvorfor minimumsbuddet er så højt, kan jeg så på nogen måde udnytte min flypremium til at sikre mig en business-opgradering? Jeg er ikke interesseret i at aflyse min Plus-billet da den er betalt med firmakortet og giver ekstra point i denne periode, men jeg er selvfølgelig heller ikke interesseret i at byde 47.000 point for en opgradering når billetten kan købes for 30.000 point.. Edit: Her morgenen efter er der ikke længere nogen bonus billetter på Business - men masser både dagen før og efter, og masser af ledige sæder på den pågældende afgang. Jeg ser hvad der kan lade sig gøre i gaten.
Hvad er jeres erfaringer med SAS nye bud system? De bud man modtager på mail, er de “gearet” i forhold til budgivers status? Et eksempel fra SFO-CPH. Altså er der nogen der byder 200k for en opgradering fra Plus til Business? HØJESTE BUD: 208325 PT DITT BUD: 45000 PT PLACERING: 21
Det lyder helt vildt. Selv fra Go til Biz og med Diamant bonus er det helt ude i hampen. Om må sige at være #21 med et bud på 45.000 er også voldsomt.
Hold da k***, det var da godt nok dyrt. Der er nok nogle pointmillionærer der skal have nogle brændt af inden en eventuel devaluering af points. Har fløjet ruten i sidste uge og der var ca. 90% fyldt hjemad, biz var på 100%
Så er pointene ikke meget værd. Jeg regner normalt mine point til at have en værdi på 8 - 10 øre. Og så ville det vel være billigere at betale merprisen for en opgradering. For det kan vel også lade sig gøre?
Samme erfaring her. Skal fra EWR til CPH i morgen. Har plus og lagde minimum bud på opgradering. Fik denne mail: HØJESTE BUD: 107975 PT DITT BUD: 25000 PT PLACERING: 17 Og da jeg slog op før budrunden startede, var der fire ledige pladser på business. Tror det bliver et ‘nej tak’ i det kapløb.
Jeg får den skamfulde tanke, at tallet ud for højeste bud er fiktivt og bevidst sat højt for at lokke folk til at byde højere. Men det kan selvfølgelig også være de mange EB-millionærer, som ellers ikke kan komme til at bruge deres mange points.
1 Person Strækning: CPH -> ZRH Dato: 25/5-2025. Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 320 DKK Min budmulighed: 320 DKK EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja, mail tikkede ind 24,5 timer før afgang
Det kunne jeg såmænd godt finde på. Jeg har over 1mill. EB point stående, og kan ikke bruge dem da der aldrig er nogen bonus billetter når jeg leder. Så frem for at lade SAS få dem gratis, kan jeg ligeså godt byde højt på opgraderinger. Med de nye optjenings regler, tror jeg vi vil se det ofter og ofter, for jeg tvivler på at der kommer flere bonus billetter.